אלו מבינכם שסיימו את קורס האיפור המקצועי ולא יודעים מאיפה להתחיל לשווק את העסק החדש, או אם אתם עסקים ותיקים שסיימתם את ההכשרה המקצועית שלכם לפי זמן רב אבל אתם עדין לא נמצאים במקום שאליו אתם שואפים מבחינה עסקית, הפוסט הזה נכתב עבורכם.
הצלחה וקידום של כל עסק זה דבר לא קל, בייחוד בתחום האיפור שמאופיין בתחרות רבה. לכן חשוב להשקיע בניהול נכון ובעיקר בפרסום ובשיווק יעיל. כיום בשוק קיימים אלפי מאפרים, חלקם בינוניים עם מקבץ לקוחות גדול, ולצידם מאפרים ומאפרות מעולים ומוכשרים שבקושי סוגרים את החודש. אלו דברים ששיווק נכון ואפקטיבי יכול לשנות.
הרבה פעמים ישנה מחשבה כי יש צורך להוציא המון כסף על שיווק כדי להצליח, אז זה לא בהכרח נכון. התקציב השנתי הממוצע לשיווק עסק בוגר (עסק שיש לו כבר פעילות עסקית במשך מספר שנים) צריך להיות בין 5% ל 10% מסך כל ההכנסות של העסק. כחלק מהתקציב הזה נכניס גם את הוצאות השיווק הקבועות כגון תחזוקת האתר, כרטיסי ביקור, נוכחות וקידום ברשתות החברתיות כגון דף פייסבוק עסקי.
בתחילת הדרך אנחנו רוצים להימנע מהוצאות גדולות, אך עלינו לא לשכוח להשאיר תקציב גם לשיווק ולנסות להשתמש בערוצים החינמים בחכמה. בפוסט אני אציג להם מספר דרכים בהם ניתן לשווק את העסק בחינם או בעלות נמוכה יחסית.
כרטיס ביקור דיגיטלי - כיום ניתן גם ליצור כרטיס ביקור אלקטרוני, כרטיס ביקור מאפשר ללקוחות לצפות בפרטי המידע שלך ולשמור אותם באופן פשוט וקל באנשי הקשר בנייד או במחשב. את כרטיס הביקור האלקטרוני ניתן לשלב באתר או בחותמת המייל של העסק, כך תוכל לרכז עבור הלקוח את כל המידע החשוב לך. אפשר גם לצרף לכרטיס הביקור קישורים שונים כמו מבצעים, הצטרפות למועדון לקוחות, פרופיל עסקי, רשתות חברתיות כגון פייסבוק ועוד. שליחת כרטיסי ביקור ללקוחות יקל עליהם לזכור אותך כשיזדקקו לשירותיך או יפגשו מישהו אחר שזקוק למאפרת ויוכל להעביר את הכרטיס ביקור שלך הלאה. במערכת ברודקאסט תוכלו לפתוח לעצמכם כרטיס ביקור - זה מופיע במערכת תחת ההגדרה של "הדף העיסקי שלך"
אתר אינטרנט - האינטרנט הוא נכס עצום עבור מאפרות/ים, וחשוב לדעת להשתמש בו. כיום, בעידן בו כמעט כל דבר אנו מחפשים באינטרנט, חשוב להראות נוכחות אינטרנטית. קודם כל כדאי שיהיה לכם אתר מקצועי ומרשים בו תוכלו להראות את כישוריכם בתור מאפרים. ניתן להעלות עבודות נבחרות שאהבתם ולהציג ציטוטים של לקוחות ששלחו לכם תגובה אוהדת לאחר שהיו מרוצים מהאיפור שלכם. כדאי להציג באתר סגנון אחיד שמייחד אתכם ובכך ליצור לעצמכם בידול משאר המתחרים. הדבר יוכל לעזור בהמשך כדי שלקוחות יכולו לזהות את עבודתכם בשטח. לאחר שהשקעתם כל כך הרבה באתר, רצוי לקדם אותו כמה שאפשר. יש המון דרכים לקידום שלא ארחיב עליהם בפוסט זה, אך העיקרי בהם הוא באמצעות מערכת הקידום של גוגל. פרסום ממומן בגוגל/פייסבוק - כמו שכבר הזכרתי קודם מודעות ממומנות זו דרך טובה ויחסית לא יקרה להתנסות בפרסום בתשלום. יש לעצב ולנסח מודעה אטרקטיבית, להגדיר קהל יעד ואיזור בו המודעה תפורסם, הקציבו סכום לכל לחיצה (PAY PER CLICK) או צפיה, ותקציב מקסימלי, ובדקו האם זה עובד עבורכם. המודעות יופיעו לקהל היעד שהגדרתם כאשר הוא יקיש מילת חיפוש רלוונטית (בגוגל) או יופיעו בפיד (בפייסבוק) ויביאו לכם לחשיפה רחבה יותר. רשימות תפוצה/מועדון לקוחות - כאשר אתם מגיעים ללקוחות חדשים חשוב להקפיד לקחת מהם פרטי קשר בסיסים כגון, מספר נייד, כתובת דוא"ל ותאריך לידה ולהכניס אותם למאגר הלקוחות שלכם. כדי לשמור איתם על קשר גם לאחר סיום העבודה, לשלוח באופן קבוע ניוזלטר חודשי.
בניוזלטר אתם יכולים לשתף בעבודות חדשות, לשלוח טיפים מקצועיים רלוונטיים, ליידע על מבצעים ובעיקר להישאר איתם בקשר. הניוזלטר גם מסייע בביסוס מעמדכם כמאפרים בעלת ידע רב, ובפעם הבאה כאשר הם יצטרכו איפור לאירוע או יתבקשו להמליץ על מאפר, הם יזכרו בכם בקלות. חשוב להשקיע בכל הקשור אל מערך ניהול הלקוחות שלכם, דבר שיבוא לידי ביטוי בתוכנת ניהול לקוחות שתאפשר סדר וארגון של הלקוחות על כל הנתונים הקשורים אליהם, אם מדובר על פרטי התקשרות, תשלומים וחשבוניות, מוצרים ושירותיהם שנקנו על ידי הלקוח, ימים ואירועים חשובים ללקוח, כמו למשל ימי נישואין, ימי הולדת, הולדת הבן ועוד. תוכנת ניהול לקוחות תעזור לכם בכל הקשור אל אחסון הנתונים אודות הלקוחות ושימור לקוחות קבוע וללא מאמץ. דף פייסבוק - הקימו דף פייסבוק עסקי והשתמשו בו כפלטפורמה נוספת להפצת הבשורה שמעכשיו אתם מאפרים מקצועיים. בדף תוכלו להעלות עבודות שלכם, לשתף במידע מתחום האיפור, לתת טיפים כיצד להתאפר נכון, ולשתף במבצעים ומוצרים חדשים שיש. חשוב לפרסם מספר פעמים בשבוע פוסט על מנת שהדף יהיה פעיל ושתוכלו ליצור מערכת יחסים עם הלקוחות שלכם. דפי פייבוק מופיעים הרבה פעמים גם במנועי חיפוש, דבר היכול לקדם את העסק מבלי להשקיע אגורה. חשוב לא להתבלבל מהלייקים שתקבלו הם עדין לא לקוחות משלמים ולכן חושב להבין איך להצליח להפוך לייקים בפייסבוק ללקוחות משלמים
בלוג - אם אתם אוהבים לכתוב על תחום הטיפוח והיופי, תוכלו לפתוח בלוג. פתיחת בלוג לרוב הוא חינמי אך דורש השקעה ויצירתיות. בבלוג תוכלו לכתוב על החוויות שאתם עוברים בתור מאפרים, להעלות תמונות שצילמתם ואף להעלות מדרכי איפור. ערוץ יוטיוב- היום הרבה מאוד מהמאפרים מחזיקים עמוד יוטיוב, בו עם מעלים סרטונים והדרכות איפור שונות. על הסרטון להיות מושך ומעניין כמה שאפשר על מנת שיהיו לו כמה שיותר צפיות, לאחר שתעלו את הסרטון תוכלו לשתף אותו גם בעמוד העסקי שלכם בפייסבוק. פורומים - כנסו לפורומים העוסקים בתחום האיפור, הטיפוח והיופי. תוכלו להשיב לשאלות של גולשים ולענות להם בצורה מקצועית. כמובן כדאי להציג את עצמכם לפני שאתם משיבים לאותה שאלה. אנשים יעריכו את הכנות והכוונה שלכם וכך תוכלו לצרף לכם עוד לקוחות למאגר. שיתופי פעולה - כדי להגיע לכמה שיותר לקוחות, באפשרותכם ליצור קשר עם בעלי עסקים מתחומים משיקים כמו : סלוני כלות, מעצבי שיער, חנויות פרחים, חנויות לבגדי מעצבים, צלמים, מרכזי ספא וכל מקום אחר שבו אתם חושבים שקהל היעד שלך נמצא. אתם יכולים להציע להם תמורה עבור הפניית לקוחות פוטנציאליים, ולהפנות בחזרה גם את לקוחותיכם
בעזרת מערכת ברודקאסט, מאפרים ומאפרות יכולים לייצר ולערוך תוכן מעוצב, ממותג ואיכותי שעוזר להם לחזק את הקשר השוטף עם הלקוחות, במערכת ברודקאסט קיימים מאות תמונות, קמפיינים, עיצובים גרפים ורעיונות לתחום האיפור והמערכת נותנת מענה שיווקי מלא.
המערכת מציעה לכם מגוון יכולת שיווקיות מתקדמות ומקצועיות שמצד אחד מתקדמות מאוד ומצד שני מאוד פשוטות להפעלה. אתם מוזמנים עכשיו להיכנס ולהתנסות במערכת ברודקאסט לתחום האיפור בחינם
מאת עדי סלע
בוגרת תואר ראשון בתקשורת מאוניברסיטת אריאל
התמחות במסלול שיווק דיגיטלי
留言