top of page
  • צוות ברודקאסט

''אני צריך לקוחות'' 3 כללים חשובים בפרסום דיגיטלי

זה לא משנה אם מדובר בעורך דין שיצא לעצמאות ועכשיו צריך לדאוג לעצמו לתיקים, או אם מדובר בקוסמטיקאית שפתחה קליניקה חדשה בחדר בבית, או אפילו בסוכן נדל"ן שצריך לגייס לעצמו נכסים בבלעדיות כדי לשווק אותם, בכדי לייצר הכנסות ולהתקיים, כל עסק בכל תחום חייב לגייס לעצמו לקוחות, ולמעשה זכות הקיום שלו היא בכך שהוא מספק צורך או ערך ללקוחות ופותר להם בעיה או מספק להם פתרון.


הרבה עסקים בשלבים הראשונים של הקמת העסק וגם בשלבים מתקדמים יותר שבהם העסק צריך לגדול ולהביא עוד לקוחות מתמודדים עם האתגר של "להביא לקוחות" ומי שמצליח להבין אותו וליישם אותו טוב מצליח יותר עם הפעילות העסקית שלו.


רוב העסקים מבינים שהם צריכים "לפרסם" והם רוצים לקלוט "הרבה לקוחות", אבל לא תמיד מבינים את התהליך כיוון שהוא יחסית מורכב מהמון פרמטרים שונים (איפה לפרסם? מה לפרסם? למי לפרסם? מי יראה את הפרסום? כמה זה עולה? ועוד שאלות רבות)



אנחנו ננסה לעשות קצת סדר ולהבהיר את שלושת השלבים ואת הצעדים המרכזיים בתהליך שמשותפים לכל תהליכי הפרסום ולכל סוגי העסקים:

  1. תוכן

  2. חשיפה

  3. ניהול לקוחות

חשוב לזכור קודם שלקוח זה בן אדם (או ארגון\עסק במקרים מסויימים) שיש לו צורך מסוים או בעיה מסוימת והוא מחפש פתרונות ולרוב הוא מחפש את העסק שיכול להביא לו את הפתרון הטוב ביותר שהוא יכול להרשות לעצמו מבחינת המחיר.


אחת הטכניקות הכי טובות שעוזרים לבעלי עסקים להבין את השלבים הנכונים לגיוס לקוחות, היא להעביר אותם לרגע לצד השני ולגרום להם להיזכר איך הם מתנהגים בתור לקוחות שמחפשים פתרון אצל בעל עסק, הצעדים שלקוחות עושים כאשר הם רוצה לרכוש משהו מאוד דומים, הם קוראים, מבררים, שואלים ומתייעצים גם עם הסביבה הקרובה אליהם וגם עם אמצעי המדיה השונים כמו הרשתות החברתיות ומנועי החיפוש כגון גוגל.

צריך לזכור ש "השוק" מורכב מהרבה סוגי קונים ולקוחות והרבה סוגי מוכרים\ספקים:

יש מצבים בהם יש ללקוחות בעיות וצרכים מאוד ברורים (אני רעב, איפה אוכלים?) ויש צרכים יותר מורכבים (אני באמת צריכה 10 זוגות מגפיים בארון?) יש מוצרים פשוטים ורכישות שהם מאוד אוטומטיות (2 חלב, לחם פרוס, מה עוד שכחתי להביא? ) ויש מוצרים מורכבים שלוקח הרבה זמן לקבל לגביהם החלטה (כגון החלפת רכב, מעבר דירה או יעוץ עסקי)


יש לקוחות רבים מסוגים שונים ויש להם צרכים ובעיות שונות ויש להם גם שלבים שונים שהם מודעים לבעיה.


הדרך שבה הלקוחות מגלים אותנו בעלי העסקים ואת הפתרון שאנחנו יודעים לספק להם ולמה הכי כדאי להם לבחור בנו. היא באמצעות תוכן לסוגיו השונים - תוכן שמספר מי אנחנו, במה אנחנו מתמחים, למה כדאי לבחור דווקא בנו מכל המתחרים שיש, למה אנחנו הכי טובים, איפה אנחנו נמצאים, איך ליצור איתנו קשר ועוד..


למעשה ישנם אלפי סוגי תכנים המיועדים לבצע את המטרות האלו וחשוב מאוד להבין שלא מספיק לפרסם תוכן 1 לכל צורך, כיוון שיש הרבה סוגי לקוחות שכל אחד מהם נמצא בשלב אחר, הרבה סוגי צרכים, הרבה מדיות דיגיטליות ולכן אנחנו צריכים לפרסם המון סוגי תכנים בהתאם.


כדי להבין איזה סוגי תכנים הכי כדאי לפרסם, קודם כל חשוב להבין מה מצב העסק - האם מדובר בעסק חדש שצריך לקוחות ראשוניים? או עסק ותיק שצריך עוד לקוחות? מה התבצע עד עכשיו? מה הקולגות החזקים בתחום עושים כדי לייצר לעצמם לקוחות?


אם מדובר בעסק חדש חשוב קודם להבין האם המעגל הקרוב (משפחה, חברים, שכנים, בתי ספר וכו') מודע לעסק? האם הם יודעים בדיוק מה הוא מספק ובאיזה עלויות? האם מתבצעים שיתופים בקבוצות פייסבוק? האם בעל העסק חבר בקבוצות בתחום העיסוק שלו ומגיב ללקוחות ששואלים שאלות בנוגע לתחום ההתמחות ? על איזה סוגי תכנים מתקבלים יותר תגובתיות מלקוחות? מהם השירותים \ המוצרים בהם העסק מתמחה בהם ויכול לתת שם דגש חזק יותר מבחינת התכנים?


חשוב לזכור - הלקוח הוא תוצאה התהליך הפרסומי, התוכן זה הצעד ה 1 לשם. השלבים הבאים בתהליך הם 2. חשיפה ו3. ניהול לידים ולקוחות


הסבר על 3 השלבים המרכזיים בתהליך הפרסום:

  1. תוכן - חייב להיות לאורך כל חיי העסק כדי לייצר את הנראות שרוצים וליצור רושם ראשוני מוצלח ללקוחות - במיוחד לחדשים אבל גם לותיקים

  2. חשיפה - אורגנית + ממומנת כדי שיותר לקוחות פוטנציאלים יתחילו להכיר אתכם

  3. ניהול לקוחות \ לידים - הם תוצאה של המפגש של התוכן עם החשיפה - חייב לדעת לנהל אותם באופן אופטימלי ויעיל (כגון בהפעלת קמפיין אוטומטי בכניסה) וחייב למקסם את אחוז הסגירה של מי שלא סגר בהתחלה (לדוגמה על ידי פולואפ פעם בחודש בשליחת תוכן מקצועי בניוזלטר)

בעיה נפוצה מאוד היא שעסק מחפש לקבל "תנועה\חשיפה" שהיא השלב ה2 בתהליך מבין ה3 (ולרוב משיגים אותה על ידי קידום ממומן) זאת בעיה כיוון שאם חשיפה מגיעה לפני ביסוס מערך תוכן טוב וחזק, זה כמו להביא לקוחות לחנות שהיא ריקה או להזמין אורחים לבית שהוא מבולגן ומלוכלך, רושם ראשוני טוב בטוח לא יהיה שם…


לייצר חשיפה חזקה (שלב 2) לפני שיש לנו מערך תוכן טוב (שלב 1), זה כמו לנעול נעליים, לפני ששמים את המכנסים, זה אפשרי בהחלט, אבל די טיפשי ולא יעיל.


בנוסף לקוחות שונים, נמצאים בשלבים שונים של הבנת הצורך שלהם בפתרון של העסק ולכן אם אין לעסק מנגנון טוב לנהל את הלקוחות שלו (שלב 3) הוא הולך לבזבז הרבה מאוד כסף על יצירת תנועה שלא תניב לו החזר כספי מספק שמביא את העסק לרווחיות.


ליד (שזו ההגדרה ללקוח מתעניין) צריך לקבל מגע מיידי ברגע שהוא משאיר פרטים, כי במידה ולא סיכוי הסגירה שלו יורדים משמעותי ובנוסף צריך ללמוד איך לסגור את הלידים\לקוחות מתעניינים שלא יהפכו ללקוחות משלמים ישר אחרי הפגישה או השיחה הראשונה (ספוילר, מדובר במרבית הלידים שיפנו אליכם - בסביבות 80% 85%) ואת זה עושים באמצעות ניהול לקוחות מסודר.


לקחת תוכן טוב (שלב 1) ולייצר לו חשיפה טובה (שלב 2) מבלי שיש לנו מערכת טובה ניהול לידים ולקוחות, דומה למצב שבו אנחנו מנסים למלא מים בדלי שיש לו חור גדול, זה הולך להיות קשה ומתסכל.


לסיכום, יש 3 שלבים משמעותיים בתהליך של "להביא לקוחות לעסק" וחשוב לצעוד בהם באופן מסודר, שלב אחרי שלב באופן הדרגתי:

1. קודם מייצרים לעסק מערך תוכן חזק, מקצועי ואיכותי, כך שכל מי שירצה להבין מה הוא מספק ידע את זה בקלות ויקבל רושם ראשוני מדויק וטוב


2. לייצר חשיפה - להתחיל קודם בחשיפה אורגנית שלא תעלה לנו יותר מידי כסף כמו שיתוף בקבוצות פייסבוק, אינסטגרם, ווצאפ, משפחה, חברים, מכרים ואז לעבור לקידום ממומן


3. לנהל את הפניות שנקבל (לידים ולקוחות) באופן מסודר ועקבי כדי למקסם מהם את ההכנסות.


בדיוק בשביל זה יש לכם את מערכת הפרסום של ברודקאסט, מיטב אנשי הפיתוח והטכנולוגיה פיתחו עבורכם פתרון מקיף מקצה לקצה שעובד עבורכם, מיטב אנשי הקריאייטיב ישבו וכתבו אלפי תכנים ייעודיים בשפה שיווקית שמתאימים בדיוק לתחום שלכם וצוות הגראפיקה עיצב מהם תכנים מדוייקים לתחום שלכם כדי שפעילות הפרסום שלכם תהיה מהירה, קלה ונוחה.

במערכת הפרסום משתמשים כבר אלפי עסקים ממגוון תחומים - עורכי דין, קוסמטיקאית, אנשי נדל"ן, סוכני ביטוח ועוד תחומים רבים, שמשתמשים במערכת הפרסום באופן שוטף ובעזרתה הם מעלים תוכן ייחודי ומקצועי, מנהלים את הלקוחות שלהם ומקבלים חשיפה מרבית של התוכן שבחרו במגוון ערוצים שונים.

כל תוכן מתוך אלפי התכנים הקיימים במערכת נוצרים אוטומטית ומקבלים את הפרטים האישיים של העסק. בכניסה לכל תוכן יופיע לכם כבר הלוגו, שם העסק שלכם , הכתובת שלכם ואפילו תמונות שלכם. כמובן שניתן במידת הצורך לשנות ולערוך מחדש את התוכן וכך כל תוכן מקבל את הייחודיות ששמורה רק לו.

קל. משתלם. ברודקאסט


Comments


יש לך שאלה? נשמח לעזור
יש לך שאלה? נשמח לעזור

רוצים לקבל טיפים, חדשות ועידכונים ? תנו לנו לייק בפייסבוק.

bottom of page