• צוות ברודקאסט

למה חשוב לפרסם דווקא במשבר הקורונה ?

עודכן ב: מרץ 19

ביום יום העסק שלנו מתחרה בלא מעט מתחרים או קולגות, שמפרסמים בדיוק כשאנחנו מפרסמים או מציעים מבצעים דומים לשלנו. המצב הנוכחי, בצל משבר הקורונה ומה שהיא מביאה איתה - סגירה של עסקים, בידוד, קנייה של מוצרי יסוד וויתור על מוצר פנאי, בילויים ומותרות, מעמידה עסקים רבים במצב של הלם וקיפאון.


הקיפאון הזה בשילוב עם מצב הרוח הירוד וצמצום היקף העבודה, גורמת לבעלי עסקים רבים לעשות טעות חמורה ולהשבית גם את השיווק והפרסום שלהם.



פרסום העסק בזמן הקרונה - מתעוררים כשאחרים מנמנמים

אז אם במצב רגיל הלקוחות שלנו שולפים את כרטיסי האשראי הרבה יותר, מבלי להתעמק אם מדובר בהוצאה חיונית או פינוק, המשבר של הקורונה הביא הרבה לקוחות להיות יותר שקולים ולחשב את ההוצאות.


אבל זה ממש לא אומר שאנחנו צריכים להפסיק לשווק, להפך! זה בדיוק הזמן הנכון לעשות את זה, כי עכשיו יש שילוב של 2 תהליכים, הראשון הוא שהלקוחות שלנו זמינים יותר מתמיד לצפות בפרסומים ובתוכן שלנו כי הם מוגבלים מלצאת לבלות בחוץ ולכן הם נמצאים יותר ברשתות החברתיות ומבלים יותר במרחב הדיגיטלי והשני הוא שאין הצפה של פרסומים, שהופכים את התחרות בשוק ללא פשוטה בכלל ודורשים מאיתנו לשווק את העסק במלוא המרץ ולהמציא את עצמו מחדש.


אז עכשיו, כשהלחץ לקנות קצת נרגע והרבה עסקים מורידים הילוך (כי הם מרגישים שזה ממש לא הזמן הנכון בתוך חוסר הוודאות הכללית לשווק ולפרסם את העסק וכשהמצב יחזור לקדמותו, הם יחזרו לשווק כרגיל) אנחנו מזכירים לכם, שאסור לכם להיכנס להלם או להיות שאננים! בעלי עסקים - בשום פנים ואופן, אל תורידו הילוך בכל מה שנוגע לשיווק ופרסום העסק בתקופה הזאת.


למרות האתגר של מצב הקורנה יש להמשיך ולהיות עקביים

למרות שנכפה עלינו פסק זמן מהפעילות העסקית השוטפת, כדאי להסתכל על המצב כהפוגה בריאה מהפעילות הרגילה, שתאפשר לנו לחשוב, לתכנן ולבנות את הפעילות השיווקית של העסק.

מניסיוננו בעבודה עם עסקים שונים למדנו שלמרות שמדובר במהלך מאוד מפתה, הורדת הילוך בשיווק ובפרסום העסק בתקופות שכאלה, גובה מחיר ויכולות להיות לה השלכות כבדות, בהמשך ולכן יש להימנע ממנה בכל מחיר.


כוח ההתמדה והעקביות הם שם המשחק לעסק מצליח והם מהווים נקודת חוזק משמעותית, להמשך צמיחה עסקית יציבה ובריאה. חיזוק המומנטום שנוצר, הוא בגדר חובה ולכן חשוב שנשמור על נוכחות דיגיטלית לאורך זמן, על מנת להזכיר ללקוחות אותנו ואת העסק שלנו, גם בזמנים הקשים.


בנוסף יש לזכור שאלגוריתם החשיפה של פייסבוק ואינסטגרם מתגמל עקביות בפרסום ומוריד חשיפה למי שלא מעלה תוכן באופן סדיר. עסק שמחליט פתאום להעלם ללקוחות שלו, משאיר אותם בחוסר ודאות ומקשה את הדרך לחזרה חלקה לפעילות שהמצב של הקורונה יעבור.


אז אחרי שהמלצנו בחום להימנע מהפאוזה המפתה בתקופת ההאטה שנכפתה עלינו, אנו רוצים להמליץ לכם על 5 טיפים חשובים שכדאי להקפיד עליהם בתקופה הקרובה:


1. תתאימו את עצמכם לתקופה ואל תצמדו ללוח השנה

אל תמשיכו לפרסם באוטומט, כאילו אנחנו לא נמצאים במצב מיוחד. כך שאם התכוונתם להתחיל לפרסם מבצעים או הטבות הקשורים לפסח, זה כנראה לא הזמן הכי נכון לכך. התמקדו בהזדהות עם הלקוחות שלכם, נתינת ערך ללקוחות בדמות טיפים או עצות ואל תנסו רק לפרסם, אלא באמת לעזור לקהל הלקוחות שלכם לעבור את התקופה בקלות. כך לא תצאו מהתודעה של הלקוחות שלכם ובמקביל תעזרו להם ותעשו להם טוב על הלב.

2. זה הזמן להתבלט


היות ועסקים רבים עושים את הטעות האסטרטגית המדוברת ומפסיקים לפרסם את עצמם עכשיו, העסקים החכמים יותר ממשיכים לפרסם את עצמם בכל הכוח, מה שיאפשר לכם לתפוס את תשומת הלב של קהל הלקוחות ולבלוט.


3. תראו נוכחות

חשוב תמיד שקהל הלקוחות שלכם (וגם הלקוחות הפוטנציאליים), יראו שהעסק שלכם פעיל, תורם ומחדש, גם בתקופה הזו. עליכם לייצר סביב העסק הרגשה של חיות והתרחשויות, במיוחד עכשיו כשהתחרות נמוכה, זה יצור תחושה שאתם הרבה יותר פעילים ביחס למתחרים, כך שלמעשה התחרות הופכת קלה יותר כעת.


4. עושים סדר

קרוב לוודאי שלקוחות רבים רכשו מהעסק שלכם בתקופה האחרונה, אולי אפילו כהכנה לבידוד הכפוי הצפוי או שהם מתוודעים אליו ממש עכשיו ואולי מתכננים רכישה עתידית. צרו רשימה מסודרת של הלקוחות החדשים והמתעניינים, כדי שתוכלו לשלוח גם להם באופן אוטומטי קמפיינים אחרי שנחזור לשגרה. זה יכול להתחיל משליחה של קמפיין יום הולדת או הצעת חברות למועדון שלכם ולהמשיך עם שליחה של דפי הנחיתה עם הטיפים המקצועיים שאתם מקבלים מברודקאסט. בכל מקרה, חשוב מאוד לשמור עם הלקוחות הקיימים והמתעניינים, על קשר רציף ועקבי ואף להגדיל ולנסות לפנות אליהם באופן כמה שיותר אישי.


זה הזמן להדק את הקשר

דאגו לחזק ולהדק את הקשר עם כל הלקוחות שלכם, בין אם הקיימים והקבועים ובין אם החדשים שהגיעו ממש לאחרונה. זה הזמן להתעניין במצב הרוח של הלקוחות שלכם, לבדוק איתם מה יעזור להם ומה הם צריכים עכשיו בסיטואציה החדשה. ככה תוכלו לנסות לספק מענה לצורך שלהם, תהדקו את הקשר איתם ואולי גם תוכלו לפתח מוצר שיגדיל את המכירות בהמשך.


ניתן לחלק את בעלי העסקים לשני סוגים מרכזיים:

המתמידים - מפיקים לקחים, לא נרדמים בשמירה ועושים צעדים נוספים כדי להתקדם תוך כדי תנועה מתמדת בכל הכוח. מצידה השני של הסקלה יש את השאננים - עוצרים או מנמיכים פעילות בתקופות לחוצות ולא ממשיכים בפעילות העסקית עד להצלחה.

עכשיו זה הזמן לבחור להיות עסק הבוחר באופציה הראשונה, להתמיד בשיווק העסק קדימה ובכל הכוח!

בחרתם להימנות עם הקבוצה הראשונה? נפלא, ברודקאסט מעמידה לשירות העסק שלכם מגוון רחב של תכנים מעוצבים, תמונות איכותיות, סרטונים ודפי נחיתה המלאים בטיפים מקצועיים - שכולם מתאימים לשיווק העסק במצב הנוכחי של הקורונה. כמובן שהכל יגיע אליכם באופן אוטומטי וקל לשימוש, באמצעות המערכת שיצרנו בברודקאסט שעובדת בשבילכם כל הזמן, דואגת שתבלטו בין ים העסקים שמסביב ומאפשרת לכם לשמור על קשר עם הלקוחות לאורך כל השנה.


גם עכשיו במציאות הלחוצה והשונה שאנחנו מתעוררים אליה כל בוקר, אתם מוזמנים להיעזר בנו ולקבל מענה לשאלות וטיפים לפרסום וכל מה שיעזור לכם לקדם את הפעילות העסקית שלכם.

אז אל תיתנו לקורונה להרוס את העסק ותמשיכו לפעול בקור רוח כדי להיות מוכנים היטב ליום שאחרי



רועי גריסרו - מנהל תיקי לקוחות

מאת: רועי גריסרו


מנהל תיקי לקוחות בחברת ברודקאסט

מומחה ברשתות חברתיות ופרסום דיגיטלי.


#שיווקדיגיטלי #ברודקאסט #טיפיםלשיווקהעסק #שימורלקוחות #קידוםהעסק #marketing #קורונה #שיווקבזמןמשבר

יש לך שאלה? נשמח לעזור

רוצים לקבל טיפים, חדשות ועידכונים ? תנו לנו לייק בפייסבוק.

יש לך שאלה? נשמח לעזור

© 2020 Broadcust Ltd | Haslemere Surrey, United Kingdom | Maskit St 12, Herzliya, ISRAEL 
 

Terms of Service | Privacy Policy | About | support@broadcust.com