top of page
צוות ברודקאסט

איך מייצרים מסר שיווקי אפקטיבי למרפאת השיניים שלכם?

ניסוח אפקטיבי ונכון של המסר השיווקי שאתם מעלים לרשת (בין אם מדובר בדף הפייסבוק או האינסטגרם העסקי שלכם), יכול להשפיע על ההחלטה של הלקוחות הפוטנציאליים של מרפאת השיניים לעצור, להקליק ולקרוא דווקא את הפוסט שאתם כתבתם ולא להמשיך ולגלול הלאה את הפיד. לכן, כשאתם ניגשים לכתוב חשוב שתעצרו ותנסו לחשוב מה מניע ומרגש אותם ומשם תתחילו לכתוב את המסר שאתם רוצים להעביר.

בשלב השני חשוב שתתחילו לכתוב את המסר השיווקי על פי מבנה שיעזור לכם "ללכוד" את תשומת הלב של הלקוחות הפוטנציאליים של מרפאת השיניים, אשר מורכב מ-3 חלקים מרכזיים שחשוב להכיר: הבטחה, הוכחה והנעה לפעולה.

כתיבת שיווקית למרפאת שיניים/ ברודקאסט

אז מה המבנה שיעזור לכם להעביר מסר יעיל ואפקטיבי?


1. הבטחה – הבטחה בנויה מכותרת + פתיח, שמטרתן לייצר הבטחה לשירות שאתם מוכרים. הכותרת נועדה לסקרן את הקורא ולתת לו סיבה טובה להמשך הקריאה ואילו הפתיח מייצר את הפרומו הטוב ביותר לשירות שאתם מציעים במרפאת השיניים ומטרתו לעורר אצל הקורא תגובה רגשית חזקה.

איך עושים את זה? נוגעים ברגש – מייצרים כותרת ופתיח שנוגעים ברגש של הלקוחות הפוטנציאליים של מרפאת השיניים ומקבילים בין המצב הרצוי למצוי ובין הכואב לנחשק. לדוגמה, פונים לצורך שלהם בטיפול שיניים יעיל וזמין, מבלי לחכות הרבה זמן לתור שיתפנה דרך המרפאה של קופת החולים. נגיעה מתונה בנקודות הכואבות של המטופלים מבלי לספר על הפתרונות או רק ברמיזה אליהן, מייצרת מתח וסקרנות וגורמת להם לרצות להמשיך לקרוא. מציפים את הערך המוסף – על מנת לייצר הבטחה שתייצר סוג של פרומו לשירות שאתם מציעים במרפאת השיניים, חשוב להציג את הדברים החיוביים בשירות שאתם מציעים ולהבליט את התועלות המרכזיות בצורה תמציתית וברורה. לדוגמה, לספר על השירות האישי והתורים הזמינים שמרפאת השיניים שלכם מספקת.

2. הוכחה – שלב ההוכחה מגיע בגוף הטקסט ומטרתו לפנות להיגיון. בשלב הזה, אחרי ההתעוררות הרגשית שייצרנו אצל הקורא, עכשיו ההיגיון נכנס לפעולה, על מנת שהקורא יוכל להצדיק ולתמוך בהחלטה הרגשית שכבר התקבלה בשלב הראשון. לדוגמה, לפנות אל מרפאת השיניים שלכם במקום לקליניקה ציבורית, על מנת לזרז את התהליך. 3. הנעה לפעולה – בשלב הסופי מגיע שלב ההנעה לפעולה, בו אנחנו רוצים לעזור לקורא להבין מה אנחנו רוצים שהוא יעשה. לכן חשוב שנגדיר לו בצורה ברורה מה הוא צריך לעשות כדי להמשיך הלאה בתהליך המכירה. לדוגמה, ללחוץ על כפתור מסוים או להתקשר, על מנת לקבוע תור למרפאת השיניים.


אחד האלמנטים הכי חשובים בטקסט שיעזרו לנו למשוך את הקורא ויאפשרו לו להגיע לשלב ההוכחה וההנעה לפעולה, זאת הכותרת ולכן חשוב שנקדיש זמן ומחשבה בבחירת הכותרת המתאימה. יש מספר סוגים של כותרות ולכן על מנת לבחור את התבנית המתאימה ביותר צריך לשאול – מיהו הקורא? מה הוא מחפש? מה יגרום לו להגיב בצורה אופטימלית למסר?

5 תבניות עיקריות לכותרות שחשוב שתכירו 1. כותרת ישירה – כותרת שעוסקת ישירות בלב העניין, מבלי ללכת סחור סחור. לדוגמה, "מבצע מיוחד עד סוף השבוע - 20% הנחה על מהטיפול השני".

2. כותרת עקיפה – כותרת מרמזת ומתחכמת ליצירת גירוי. לדוגמה, "מפסיקים להחביא את החיוך ויוצאים עם שיניים לבנות ומושלמות".

3. כותרת בסימן שאלה – כותרת עם שאלה פתוחה המחייבת את הקורא להמשיך את הקריאה, על מנת לקבל תשובה. לדוגמה, "גם אתם רוצים שיניים ישרות ויפות?"

4. כותרת בסימן קריאה – כותרת עם הנחייה שלא משאירה מקום להתלבטות. לדוגמה, "התקשרו לקביעת תור עכשיו!"

5. כותרת מבטיחה – כותרת המתארת תועלת מרכזית של המוצר שלנו ומניעה אותו לפעולה. לדוגמה, "ככה תוכלו להפסיק את כאבי השיניים ברגע".


אז נדע באיזה תבנית לבחור?


ככלל אצבע התבנית המתאימה ביותר למטופלים שכבר מכירים אותנו, היא כותרת ישירה או כותרת עם סימן קריאה, כי הם כבר יודעים במה מדובר ולכן אין לנו כל כך צורך להתחכם. לעומת זאת מטופלים פוטנציאלים שעדין לא מכירים את מרפאת השיניים שלנו, נפנה בכותרת עקיפה או כותרת מבטיחה, כדי לייצר גירוי ראשוני חזק. לדוגמה, אם אנחנו כותבים למטופלים שמכירים את מרפאת השיניים שלנו, נוכל לכתוב "מזכירים לכם לקבוע תור מראש לקראת השנה החדשה, שלא תפספסו" אבל למטופלים פוטנציאליים נכתוב "רוצים שיניים נקיות ולבנות לקראת השנה החדשה? התקשרו כבר עכשיו".

חשוב לזכור שרובנו מונעים פעמים רבות מתוך מקום רגשי ולכן כשאנחנו משווקים את מרפאת השיניים, חשוב שננסה לעזור לקוראים להרגיש את הרגש שאנחנו שואפים שהוא יקבל מהשירות שלנו, כבר בקריאה של הטקסט עצמו. זה יותר חשוב אפילו מההתמקדות בשירות שאנחנו מציעים, כי הרגש הוא זה שיוביל אותו בסופו של דבר לבצע את הפעולה.

עכשיו, היות ואנחנו יודעים שלכתוב בצורה שגם תעביר ידע, גם תרגש וגם תניע לפעולה, זה לא דבר פשוט לרוב רופאי השיניים, פתחנו את המערכת השיווקית של ברודקאסט שמאפשרת לכם לקבל תכנים המותאמים בדיוק למרפאת השיניים שלכם, גם אם אתם לא אנשי תוכן מיומנים.

המערכת של ברודקאסט היא מערכת מתקדמת ומקצועית מצד אחד ומצד שני ממש פשוטה להפעלה, כך שגם אם אתם רופאי שיניים מומחים, אבל אין לכם שום ידע בשיווק, עיצוב גרפי או בכתיבה תוכלו לעשות בה שימוש בקלות וביעילות ולקבל תוצאות מעוצבות ומקצועיות.

מאת: רומי ויקסיץ

מומחית ברשתות חברתיות ופרסום דיגיטלי ומנהלת תיקי לקוחות בחברת ברודקאסט

Comments


יש לך שאלה? נשמח לעזור
יש לך שאלה? נשמח לעזור

רוצים לקבל טיפים, חדשות ועידכונים ? תנו לנו לייק בפייסבוק.

bottom of page