מאחורי כל עסק שהצליח "בין לילה" מסתר סיפור עמוק יותר של בעלי העסק שעבדו קשה, בהתמדה ובחריצות במשך שנים ארוכות תוך כדי השקעה מתמדת במיתוג ושיווק העסק ללא הפסקה, רצינו להכיר לכם את רונן ושרונה, זוג צעיר שהחליט לעשות צעד אמיץ, להתעלם מהפחדים, החששות והסיכונים ולפתוח עסק בתחום היופי והאסתטיקה. את תהליך פתיחת העסק הם עשו בזהירות ובהדרגתיות.
בשלב הראשון הם פתחו דוכן קטן בקניון עזריאלי קריית אתא, בו הם הציעו שירותי מניקור ופדיקור ובמקביל מכרו מוצרי איפור שהם ייבאו מארצות הברית. בשלב השני, הם הבינו שעל מנת לגדול, להתפתח ולהצליח לספק ללקוחותיהם שירותים נוספים, כדאי לעבור למקום שיאפשר פרטיות ונוחות. אז הם עברו לחנות בקומה העליונה של הקניון והוסיפו אזור נפרד לעיצוב שיער. בשלב השלישי והאחרון, הם עברו לחנות גדולה יותר, בה הם נמצאים עד היום ומכון היופי שלהם נמצא במתחם בגודל של כ 130 מטר, המאפשר להם להעניק ללקוחותיהם את כל שירותי היופי במקום אחד ולהציע שירותי פדיקור ומניקור, הסרת שיער בלייזר, מכון שיזוף, עיסויים, טיפולי פנים, עיצוב שיער ואיפור מקצועי.
"היתרון הגדול אצלנו בניגוד למקומות אחרים, הוא שאנחנו מציעים את כל החבילה. לקוחה שמגיעה לצבוע את השיער יכולה להתפנק בזמן הזה בפדיקור, מניקור או בכל אחד מהשירותים במכון, במקום סתם לחכות 40 דקות עם צבע על הראש. כך שזה גם חוסך זמן ללקוחה וגם מסייע לנו להגדיל מכירות".
למה לדעתכם הלקוחות חוזרים אליכם כל פעם מחדש?
"קודם כל בגלל השירות שאנחנו מספקים - המקום עובד מעשר בבוקר עד שמונה בערב, ככה שיש לנו זמינות שאין במקום אחר. לקוחה יכולה לטייל בקניון, לבקש להיכנס לטיפול ונקבל אותה במהירות, לעומתה לקוחה שמגיעה לקוסמטיקאית פרטית, תצטרך לפעמים לקבוע תור חודש מראש וזה הופך את הכל להרבה יותר מורכב. אנחנו זמינים, מקבלים גברים ונשים כאחד ונותנים לכולם את השירות הטוב ביותר".
האם היו לכם חששות במהלך הדרך?
"לא. היינו מאוד אמיצים, רצינו להתפתח ושאפנו לשם. הייתה תקופה שחשבנו לפתוח סניפים נוספים, אבל הבנו שהמקום עצמו מספק לנו את מה שאנחנו מחפשים - יש לנו קהל לקוחות מאוד גדול שמגיע מידי חודש ונשאר נאמן. אם כבר מדברים על חששות, אז לגדול ולהתפתח יותר מידי בלי שליטה, אלה החששות שלנו."
מה גורם לכם סיפוק במהלך העבודה?
"כל דבר שנתעסק בו בתחום הטיפוח גורם לסיפוק אדיר. למשל לקוחה שמגיעה עם בעיות אקנה בפנים והטיפול פנים שנעשה לה, שמשפר לה את המצב עד לכדי ריפוי של מאה אחוז או לקוחה שמגיעה עם קמטים והטיפול מעלים לה את הקמטים, זאת הרגשה של סיפוק אדיר. אפילו בדברים הקטנים, לקוחה שמגיעה עם ציפורניים לא מסודרות ותצא עם ציפורניים מושלמות, זה הסיפוק שלנו - שביעות הרצון והפידבק של הלקוחות."
איך השימוש במערכת ברודקאסט מסייע לכם?
"המערכת של ברודקאסט, פשוט עושה עבורנו את כל מה שאין לנו זמן לעשות ולהתעסק איתו. זה עוזר לנו מאוד שיש משהו שבא ותופס את כל ההתעסקות הבלתי פוסקת שיש עם התכנים לדף הפייסבוק או האינסטגרם. השימוש במערכת של ברודקאסט עוזר לדפים העסקיים שלנו להיות פעילים ולהראות מעולה, אם פעם היינו מעלים תמונה אחת לחודשיים, אז עם המערכת מועלות תמונות באופן קבוע כמה פעמים בשבוע. בנוסף, כל נושא ניהול מערך הלקוחות והאפשרות לשלוח הודעות sms מאוד עוזר לנו, כשאנחנו שולחים הודעות על מבצעים ללקוחות, ברכות לחג או ליום הולדת.
העבודה עם המערכת של ברודקאסט משכה אלינו עד עכשיו עשרות לקוחות חדשים וממש אפשר לראות את התוצאות בשטח. אם אנחנו מעלים פוסט עם תמונה של טיפול מסוים שלקוחה עשתה, לקוחה פוטנציאלית שעוקבת אחרי הדף ורואה את הפוסט, יוצרת קשר וקובעת תור בזריזות."
איזה טיפ תרצו לתת לעסקים בתחילת דרכם?
"קודם כל תתנו ללקוחות שלכם שירות טוב ותפרסמו את העסק הרבה, בעיקר דרך המדיה הדיגיטלית - זאת פשוט הדרך הכי טובה כיום להגיע לקהל יעד, שאין שום סיכוי ששהייתם מגיעים אליו בדרך אחרת. וכמובן הכי חשוב - לעבוד מהלב ולאהוב את מה שאתם עושים באמת."
מאת: עדי לוק
בוגרת תואר ראשון בתקשורת מאוניברסיטת אריאל
התמחות במסלול אסטרטגיה שיווקית
Comments