פייסבוק היא רשת חברתית שרובנו משתמשים בה בכדי להעביר את הזמן בצורה מהנה ובנוסף היא דרך נוחה לתקשר עם המשפחה והחברים. ההבדל הוא שעבור בעלי העסקים הגדולים והקטנים פייסבוק היא אחת מפלטפורמות הפרסום היעילות והאפקטיביות ביותר ועסקים רבים משתמשים בה כערוץ פרסום מרכזי ומשמעותי, וזאת כיוון שפייסבוק היא הרשת החברתית הגדולה בעולם, עם יותר מ- 2.5 מיליארד משתמשים פעילים בחודש שהם כ 3\1 מאוכלוסיית העולם.
לצד יצירת הקשר עם החברים והמשפחה, בעלי העסקים מצאו בפייסבוק פוטנציאל עסקי משמעותי, כיום קיימים בה בנוסף לפרופילים אישיים גם פרופילים עסקיים רבים מבעבר – מה שפתח את הצורך עבור קידום עסקים בפייסבוק ויצירת נוכחות דיגיטלית חזקה ועקבית. גולשים ולקוחות נרשמים לדף העסקי בפייסבוק באמצעות כפתור הLike והופכים לאוהדים: אוהד יכול לקבל את הפוסטים העתידיים שבעלי העסקים מפרסמים בדף (חשיפה אורגנית) אך חשוב לזכור שבממוצע רק כ-3% עד 6% מהאוהדים של הדף יראו את הפוסטים באופן אורגני מכיוון שפייסבוק בוררת ומסננת לגולשים מהו התוכן היותר מעניין/פחות מעניין ובהתאם קובעת את אחוז החשיפה האורגנית שהפרסום יקבל. כל המקורות והגורמים שמפרסמים תוכן (חברים, עמודים, קבוצות) מתחרים על תשומת הלב בFeed שהולך ונהיה צפוף ועמוס ככול שעובר הזמן ולכן כתבנו בעבר בבלוג כיצד הופכים לייקים ללקוחות משלמים.
כיצד קידום עסקים קטנים בפייסבוק עובד?
קידום של עסקים קטנים במרחב הפייסבוק מאפשר לעסקים מתחילים או קטנים לקבל את החשיפה והבמה מול קהל הגולשים כדי שבעתיד הם יוכלו להפוך אותם ללקוחות פוטנציאלים. וכל זה בלי מאמץ גדול מדיי והוצאות כבדות כפי שעסקים היו צריכים להשקיע בעבר. זה נכון שלעסקים קטנים אין תקציבי ענק של החברות הגדולות שמפרסמות את המוצר שלהן, אך ניתן גם בתקציב קטן יחסית לבנות קמפיין אפקטיבי ויעיל אשר מכוון לקהל הצרכנים שרלוונטי אליכם, לרוב, העלויות של פרסום של עסקים קטנים יהיה נמוך יותר משל עסקים גדולים וזה מפני שהוא מסוגל לייצר דיוק טוב יותר בבחירת קהל היעד.
כדי לעשות קידום עסקים קטנים בפייסבוק בצורה נכונה צריך להבין טוב את כללי המשחק בפועל. לא מדובר על כללי הכתיבה והפרסום של פייסבוק במדיניות האתר (כמו האיסור על פרסום מידע או תמונה העלולה לגרום לגולשים חוסר נוכחות ממצבם ולעודד אותם לבצע שינוי כזה או אחר בעצמם), אלא להבין את הצורה ודרך ההתנהגות של הגולשים באינטרנט ואת הרגלי הגלישה של הלקוחות הפוטנציאלים לעסק שלכם על מנת לפרסם להם באופן אפקטיבי.
מטרתנו כעסקים שרוצים לקדם את עצמם בפייסבוק היא ליצור קמפיינים מושכים לעין מבחינה וויזואלית שיעבירו את המסר השיווקי והעסקי שלנו, בדרך מעניינת וברורה ללקוחות. ניתן לייצר קמפיינים ופעילויות שיווקיות בדרכים רבות למשל : מבצעים לכבוד תחילת עונה או חג, דפי נחיתה מקצועיים הנותנים טיפים חשובים ומפנים את הגולשים המעוניינים בכך להשאיר פרטים ולהצטרף למועדון הלקוחות, תוכן מעורבות שמעודד את הלקוחות להביע את דעתם על מאפיין כזה או אחר של העסק וכדומה.
כיצד מערכת ברודקאסט נכנסת לתמונה ועוזרת לעסקים לפרסם את עצמם?
על מנת לאפשר לשלל העסקים מקטנים ועד גדולים להצליח בזירת האינטרנט התחרותית, ריכזנו את מיטב המומחים בתחום המדיה הדיגיטלית והרשתות החברתיות ובנינו עבורכם מערכת שיווק שעובדת בצורה מקצועית עם הכלים המתקדמים ביותר שיאפשרו לכם לנהל את הנוכחות הדיגיטלית בפייסבוק ובאופן כללי באינטרנט בצורה מקצועית. המערכת של ברודקאסט בנוייה ומתאימה בעיקר לעסקים קטנים שמגיעים ללא ידע שיווקי או טכנולוגי מעמיק ומאפשרת להם ליצור אוטומציה תוך כדי שימוש בתבניות תוכן מוכנות ומעוצבות מראש הניתנות לשינוי ועריכה בקלות וזאת כדי לייצר נוכחות דיגיטלית מנצחת ולבנות קמפיינים בצורה יעילה ופשוטה, תוך כדי התנהלות יעילה מול הלקוחות שנקלטים.
לא צריך כבר לשכור את השירותים של אנשי מקצוע רבים ולהוציא הרבה כסף, אנו מציעים לכם את מערכת השיווק של ברודקאסט שתוכננה באופן קפדני על ידי מיטב המומחים שתאפשר לכם שימוש עצמי וקל שתלמד אתכם איך לעשות את הפעילות השיווקית בצורה הטובה והמקצועית ביותר.
מאת צליל לוי
בוגר תואר ראשון בתקשורת מאוניברסיטת אריאל
התמחות במסלול דיגיטל
Comments