top of page
טלי ברסקי לוי

שיווק העסק - אפשר להפסיק לפחד


שיווק הוא המנוע של העסק, בעזרת שיווק נכון תוכלו לשלוח זרועות, להגיע לכמה שיותר אנשים שמתאימים להיות הלקוחות שלכם ולהגדיל את מחזור ההכנסות. אז למה זה כל כך מפחיד אותנו? למה אנחנו מוכנים לעשות הכל חוץ מלשווק?

למעשה ניתן לפרק את הפחד לכמה מרכיבים:

1. הפחד מהבלתי מוכר - נכון! צודקים! שיווק הוא אכן מושג כללי מדי. בתוכו יושבים כל כך הרבה תתי סעיפים וגם המשווק הכי טוב שיש, לפעמים לא יודע מאיפה להתחיל.

2. הפחד שזה לא יעבוד - כמה שזה מוכר... "ניסיתי אבל זה לא עובד," העלתי פוסט ולא קרה כלום". לשווק, בדיוק כמו לתחזק כל דבר אחר, נדרשת עבודה יומיומית ועקביות. ניתן לצאת למסקנות רק אחרי זמן מספיק ממושך שחזרתם על הפעולה בשיטתיות וכמובן לקבוע מראש פרמטרים להצלחה או לחוסר הצלחה.

3. הפחד שזה יעבוד - ומה יקרה אם אצליח? הפחד מהצלחה הוא פחד שדווקא טמון בו המון פוטנציאל להניע לפעולה לעומת הפחד מכישלון שהוא פחד משתק! מה יקרה אם הפרסום דווקא כן יצליח, אהפוך למוכר, תהיה לי עבודה ופרנסה. המתכון הנכון הוא להיערך נכון (פיזית ונפשית!) למצב של הצלחה!

4. כי אני שונא/ת שיווק!!! דווקא בגלל שמדובר במושג כל כך רחב, אני בטוחה שתוכלו למצוא את עצמכם ולהתאהב בלשווק. מה שזה מצריך מכם זה קודם כל להכיר את מה שיש. יש לי חדשות בשבילכם, יש עולם שלם שאתם עוד לא מכירים ואתם עשויים להתאהב בו – בואו להכיר אותו!

איך בכל זאת נתגבר על הפחד? כמה טיפים פרקטיים וישומיים:

1. אנחנו לא משווקים אנחנו... פשוט מאד, נסו להמיר את המילה שיווק במילה אחרת. למשל, שיווק = עגבניה. כן! עגבניה! מעגבניה אנחנו לא חוששים, עגבניה לא מלחיצה אותנו. ההפך הוא הנכון, עגבניה אפילו טעימה לנו. המרת המילה היא כלי אימוני שמסייע לנו לא לחשוב על האסוציאציות השליליות של המילה המקורית שמרתיעה אותנו.

2. מתחילים בהילוך ראשון ורק אז מגבירים את הקצב- תתחילו בצעדים קטנים. אין צורך להתחיל מכמה פעולות במקביל, מספיק להתחיל בפעולה שיווקית אחת. תחליטו שאתם מתמקדים בכלי שנראה לכם האפקטיבי ביותר ואתם הכי פחות חוששים ממנו.

3. רק חצי שעה ביום! הציבו לעצמכם פרק זמן מוגדר לעבודה שיווקית יומית. תתחייבו לעמוד בזמן שהקצבתם לעצמכם.

4. "מישהו לרוץ איתו"- יועץ, קורס, עזרה מקצועית. כדאי לקבל עזרה חיצונית מקצועית במידה ואתם מבינים שלא משנה מה, אתם לא מפנים מקום לשיווק, חפשו מי שיבין אתכם וידע להנגיש עבורכם את החכה כדי שאתם תדוגו את הדגים. חפשו את מי שיתווה וילמד אתכם את הדרך.

5. "להוציא החוצה"- DO WHAT YOU DO BEST AND OUTSOURCE THE REST. אם אתם לא מוצאים זמן, אם אתם מבינים שלא כל דבר אתם יכולים או רוצים לבצע לבד פשוט שחררו לאנשי מקצוע חיצוניים שיעשו עבורכם זה. עדיף מלא לעשות בכלל.

לסיכום:

פחד משתק אותנו ולא מקדם אותנו. כדי להתגבר על הפחד חשוב קודם כל לברר מה המניע שלו. זה מצריך התבוננות פנימית ורמה מסוימת של מודעות. הכי קל לנו בעלי העסקים פשוט להתמקד במה שאנחנו אוהבים ולהתעלם מהמנגנון שיהפוך את המוצר או השירות שלי לכזה שמגיע לעוד ועוד אנשים – מנגנון השיווק. אני נוטה להאמין שאם לאורך זמן נצליח לראות את התוצאות המניבות של הפעילות השיווקית שלנו נבין שבסך הכל שיווק זה לא כזה נורא ואפילו די נחמד.

מאת טלי ברסקי לוי

מומחית בשיווק ובפתרונות תוכן וקריאייטיב לעסקים ולארגונים, עוסקת בהנחיית קבוצות, אימון עסקי וייעוץ ארגוני.

יש לך שאלה? נשמח לעזור
יש לך שאלה? נשמח לעזור

רוצים לקבל טיפים, חדשות ועידכונים ? תנו לנו לייק בפייסבוק.

bottom of page