שיווק באינטרנט - האם העסק שלך משאיר כסף על השולחן?
  • בת-י'ה חבושה (שקד)

שיווק באינטרנט - האם העסק שלך משאיר כסף על השולחן?


חום יולי אוגוסט, מאז ומעולם היה כבד מאוד. כל כך כבד, שישנם עסקים רבים שמתקשים לנשום מרוב עומס העבודה המוטל עליהם בתקופת הקיץ. לעומתם, עסקים אחרים רק מחכים שהקיץ כבר יגמר ולקוחותיהם ישובו לשגרה , אבל בעיקר יחזרו לקצב הרכישות הרגיל בבית העסק. באיזה מבין שתי הקטגוריות, נמצא העסק שלך?

בין אם הקיץ הוא התקופה ה"חמה" והחזקה עבור העסק שלכם וגם אם המצב עבורכם הוא כזה שתקופת הקיץ גורמת לעסק שלכם להוריד הילוך, פוסט זה נכתב עבורכם בכדי שתמצו את המקסימום מתקופה זו של השנה. העסק שלכם עובד טוב מאוד בקיץ ? נהדר. אלה בשורות נפלאות!

יחד עם זאת, לא פעם למרות המכירות הגואות, עסק הנכלל בקטגוריה הזו משאיר הרבה מאוד כסף על השולחן, כל כך הרבה כסף שלמעשה, העסק יכול להניב אף יותר רווחים ובשורה התחתונה להכניס עוד יותר מרשרשים אל הקופה. כיצד זה יתכן? ובכן, כאשר היומן דחוק וצפוף עד אפס מקום, מרוב עומס העבודה, בעל העסק רק רוצה להספיק לשרת כמה שיותר לקוחות ולבצע כמה שיותר מכירות. בטווח הקצר, מצב זה מוביל אומנם למקסום ההכנסות בטווח הקצר, אך יוצר בעיה קשה בבניית מאגר הלקוחות של העסק לטווח הארוך ובעיקר יוצר בעיה, בניהול ורישום תקין של המידע החדש המוזרם לעסק. אז האם גם אצלך נשאר כסף על השולחן? כאשר אתם עומדים להשיב על השאלה, חשבו על הנקודות הבאות: ניהול מאגר המידע – חשוב לוודא שלכל הלקוחות החדשים, ללא יוצא מן הכלל נפתחים כרטיסי לקוח מסודרים בתוכנת בית העסק. המידע שכל כרטיס צריך לכלול הוא – שם ושם משפחה, טלפון קווי ונייד, תאריך יום הולדת ויום נישואין, כיצד הלקוח הגיע לעסק, שם בפייסבוק, כתובת ומייל. פרטי הרכישות שהלקוח ביצע, חייבים אף הם להופיע במאגר. תפקידו של מאגר המידע, לעזור לעסק לשמור על קשר עם הלקוח, לאחר שהוא עזב את המקום. עסקים רבים, משקיעים זמן רב בהבאת לקוחות חדשים ושוכחים שעיקר הכסף בעסק, מגיע דווקא מלקוחות קיימים ומרכישות חוזרות שהלקוחות הללו מבצעים. • הפניה של לקוחות חדשים באמצעות "חבר מביא חבר" – כל לקוח שהגיע, בוודאי מכיר אנשים רבים, היכולים להנות מהשירותים והמוצרים של בית העסק. כאשר לקוח רוכש ומרוצה, זה בדיוק הזמן בו בעל העסק, חייב לבקש ממנו הפניות לחברים נוספים, היכולים להנות אף הם, ממה שהעסק מציע. לא פעם בגלל עומס ולחץ במעמד התשלום, בקשת ההפניות מתפספסת וחבל. • יומן מלא - כאשר היומן צפוף ולקוח מצלצל לתאם תור לטיפול, בדרך כלל יקבע לו רק התור הספציפי, אותו הוא ביקש לקבוע. מכיוון שאין מקום ביומן, לא מציעים ללקוח המטלפן טיפולים או שירותים אחרים הקיימים בעסק, מהם הוא גם יכול להנות. כך לא ממקסמים את הפעילות של הלקוח בתוך העסק. ושוב כסף רב, נשאר על השולחן. יתכן, שבתקופת הקיץ, העסק עובד ללא הפסקה. לעומת זאת, בתקופת החגים שמגיעה בתום הקיץ, היומן שקט. אין סיבה לשקוט על השמרים ולחיות בתחושת שאננות מזויפת. אם בתקופת החגים, הפעילות בעסק חלשה, תנו ללקוחות המגיעים בקיץ, שוברים למימוש בעונת הסתיו והחורף. • גיוס כוח אדם - כל בית עסק, יודע בהתנהלות נכונה על פני ציר הזמן, מהן התקופות הלחוצות בעסק ומהן התקופות החלשות. מכיוון שכך, ראיה והכנה לעתיד מבעוד מועד, יכולה למנוע מבעל העסק להישאר "מופתע" כאשר זרם של לקוחות מופיע או נעלם. לקראת התקופות העמוסות מומלץ לגייס כוח אדם לתגבור, על מנת שהלקוח יוכל להנות משירות יעיל, מהיר וחשוב לא פחות אדיב. הקיץ והחופש הגדול גורמים לעסק שלך להוריד הילוך? לא נעים אבל גם לא נורא במקרה כזה, חשוב להבין אם מדובר בעונתיות סבירה והגיונית לסוג העסק שלכם או שמדובר באתגר שיווקי. בכל אופן עומדות לרשותכם שתי אפשרויות:הראשונה, לצאת לחופשה שנתית בלי יסורי מצפון, מתוך ידיעה שמיד לאחר הקיץ, הקופה תחזור לעבוד כמקודם. האפשרות השניה, לשנס מותנים, להפעיל את המזגן על קור מירבי ולהתחיל לעבוד.לכל מי שמרים גבה ושואל: "לעבוד? כיצד עובדים אם אין לקוחות?" התשובה היא פשוטה וקלה. נצלו את הרגיעה הזמנית בעומס על העסק כדי להתפנות למשימות שיווקיות אשר יועילו לכם בזמן הארוך: שימור לקוחותיש לקוחה שמזמן לא ראית? למעשה כל כך מזמן לא ראית אותה שיש מצב שהיא עברה עיר, התחילה להזניח את עצמה או עברה למתחרה באיזור. רכזו לכם את רשימת הלקוחות, שלא ראיתם למעלה משלושה חודשים. הגיע הזמן לטלפן ולהזמין אותם לטיפול חדש, שהכנסתם לאחרונה במחיר מיוחד. אולי לספר לה על שירות חדש של העסק ועוד. המטרה שלכם ביצירת הקשר, היא לוודא לאן נעלם הלקוח שלכם אבל חשוב יותר, לתאם לו תור ביומן. • שיתופי פעולה – כל עסק הפועל בצורה שיווקית נבונה, משקיע רבות בקשרים עסקיים. יתכן וישנם בעלי עסק המשרתים את הלקוחות המתאימים לעסק שלך במקביל אלייך. אולי הם משרתים את הלקוחות הללו אחרי או לפני שהם מקבלים ממך שירות. זה הזמן לפנות אל אותם עסקים ולהציע להם לעבוד יחד, על בסיס של הפניית לקוחות מכם אליהם ולהפך. חשוב לבנות לכל משתף פעולה, תוכנית הטבות ייחודית ללקוחותיו וכמובן להסביר לו, שבתחום המסוים שלו, אתם פונים רק אליו ולא אל המתחרים שלו. • לימודים – במידה ומזמן לא יצאת לכנסים, השתלמויות או קורסים, זה הזמן לראות מה חדש, להתעדכן במוצרים וטיפולים חדשים בתחום ולוודא, שכאשר הלקוחות יחזרו עם בוא הסתיו, לעסק יהיה מה לחדש להם. עסק המתנהל נכון, מבין ש"המעשה הוא העיקר" (הרבי מילובביץ'). לכל מי ששוקע בתקופת שקטות במצב רוח פולני, זה הזמן להתאפס, לחשוב חיובי, להתחבר לתחושת שמחה והכי חשוב, לחזור לעמוד שוב על הרגליים ולהתחיל לפעול. בהצלחה!

מאת בת-י'ה חבושה (שקד)

מאמנת בכירה (Master Coach) - יעוץ ואימון עסקי

#מועדוןלקוחות #טיפיםלשיווקהעסק #שימורלקוחות

רוצים לקבל טיפים, חדשות ועידכונים ? תנו לנו לייק בפייסבוק.

© 2019 Broadcust Ltd | Haslemere Surrey, United Kingdom | Maskit St 12, Herzliya, ISRAEL 
 

Terms of Service | Privacy Policy | About | support@broadcust.com