המצב הבטחוני קשה. כיצד עדיין תשווקו את העסק בהצלחה.
top of page
  • רותם כהן

המצב הבטחוני קשה. כיצד עדיין תשווקו את העסק בהצלחה.


תקופה ביטחונית קשה משפיעה עמוקות על כולנו, צרכנים ועסקים כאחד. כולנו מתמודדים עם המציאות המורכבת של המצב המתוח כאשר מצד אחד נמצאים החששות והפחדים ומצד שני, הצורך הטבעי (וכמו כן העסקי והכלכלי) להמשיך לקיים 'עסקים כרגיל' ולהתפרנס בכבוד.

במצב הנוכחי, ברור לגמרי שחייבים לשנות את אופן השיווק ואת צורת ההתקשורת עם הלקוחות. מה שעובד בימים כתיקונים בהצלחה, עלול בימים כגון אלו לא לעבוד כלל ולעיתים אפילו להזיק. מאחר והשיווק הנכון של העסק שלכם הוא עניין קריטי, חשוב לחדד את המסרים השיווקיים ואת הצעדים כך שיתאימו לרוח התקופה. השאלות שמתעוררות הן רבות: מה מפרסמים ואיך? האם כדאי להוריד מחירים כדי לגרום ללקוחות להגיע למרות "המצב" או שאולי מוטב למכור פחות ולשמור על יוקרתו של העסק?

כדי להתגבר על האתגר, ריכזנו מספר טיפים, רעיונות ותובנות שיעזרו לכם להפוך את המצב הנוכחי להזדמנות ולהצליח להפיק את המקסימום מהתקופה הקרובה.

אז מה עושים ?

הדבר החשוב ביותר שיש להבין הוא את הלך הרוח של הלקוחות שלנו אשר מצד אחד עוקבים בדריכות אחר המצב, אך מצד שני ישמחו לברוח מעט ל"מקום אחר" וקצת להתנתק מהמציאות המעיקה. במצב שכזה, הם פתוחים יותר לפרסום קליל ומבדר ולכן ברוב המקרים קמפייינים מהנים שיעלו חיוך רחב יזכו ליותר הצלחה.

בנוסף, המצב גורם להרבה לקוחות להסתגר בבית ולא לצאת לאן שלא ממש חייבים, הלקוחות מרגישים שהם צריכים פיצוי או פינוק ולכן - זו הזדמנות לשירותים ומוצרים שהם מוטי-פינוק, שיעזרו להם גם להתנתק וגם לפצות על התחושות הלא נעימות שהצטברו הן מההסתגרות הרבה בבתים והן ממהמתח היום יומי. חשבו על הלקוחות שלכם. מה יעזור להם להרגע ולהנות בימים מתוחים שכאלה? איזה שירות או מוצר תוכלו להתאים במיוחד למצב?

הראו אכפתיות! בתקופה כזו בה רוב הציבור ממעט לצאת למרחבים הציבוריים נסו להבין את החסמים שמונעים מהם כרגע להגיע אליכם ומצאו דרכים יצירתיות לעקוף אותם. האם זה מיקום העסק או אולי הנגישות אליו? לאחר הבנת החסמים תוכלו למצוא פתרונות יצירתיים שיראו ללקוחות שלכם שאתם חושבים עליהם. האם ישתלם לכם להגיע ישירות לבית הלקוח ולתת לו את השרות? חשוב שתבליטו בפרסום את הפתרונות שמצאתם עבור הלקוחות שלכם. לדוגמה: תנו דגש על החניה הצמודה שיש ממש לידכם כך שהלקוח יכול להגיע אליכם במהירות ולקבל שירות מבלי חשש. התייעצו עם הלקוחות ונסו להבין מה הם היו רוצים לקבל, מה היה עוזר להם להרגיש טוב יותר ומה יכול לתרום לכך שיגיעו אליכם.

הפגינו הזדהות! הרגיעו והפיצו ללקוחות מסרים מרגיעים, מעודדים ואופטימים - מסרים שישמחו ויעודדו אותם, בתקופות אלו הם זקוקים למסרים שיפיגו מתחים ולחץ. תנו להם את זה. מסרים אישים ומרגשים הם גם נהדרים ולכן, אל תחששו לחשוף את עצמכם, את החששות שלכם ואת התשוקה שאתם מגיעים איתה לעבודה וזיכרו תמיד לסייים בבקשה פשוטה -"אני פה היום, בואו לבקר..."

אלמנט נוסף אשר תוכלו למנף הנו הרצון של כולנו לתמוך בכוחות הביטחון העובדים קשה ומסכנים את חייהם. תוכלו להגדיר סט של מוצרים או שירותים אשר אחוז או סכום מסויים מההכנסות ממנו יופרשו כתרומה לאנשי כוחות הבטחון. כך תוכלו גם לפנק את הלקוחות שלכם במבצעים מיוחדים וגם לתת להם הזדמנות להרגיש שהם תרמו לאנשי הבטחון השומרים עלינו.

מה לא לעשות ?

הימנעו מפוליטיקה, פשוט אל תדברו על פוליטיקה. זכרו ראשית כי ללקוחות שלכם יש מגוון דעות וכל הבעת דעה נגדית יכולה לחטוא למטרה. וכמו כן, בעידן הרשתות החברתיות, השיח הפוליטי עשוי להתלהט מהר מאוד ולהגיע למחוזות לא נעימים לכן פשוט אל תביעו את דעתכם הפוליטית בעמוד העסקי שלכם.

אל תסתגרו בשתיקה - גם אם זה קשה או מרגיש לכם לגמרי לא מתאים - אל תפסיקו לתקשר עם הלקוחות. כיוון שרוב האנשים "מבלים" בבית, הרשתות החברתיות מאוד פעילות ולכן דווקא בתקופות אלו הלקוחות צורכים הרבה יותר תוכן ומידע מבדרך כלל,

אם תפיצו בשורה כלשהי שתעניין אותם, היא יכולה להתפשט במהירות. זה אפקטיבי ועובד בעיקר לאורך זמן.

לסיכום

מסרים נכונים ברגעי לחץ ומשבר יכולים לייצר הזדמנות לקרבה עם הלקוחות וגם אם הם לא יגיעו מייד, כאשר המצב ישתפר יש סיכוי גבוה יותר שהלקוחות יזכרו בכם ויגיעו אליכם. זיכרו, כמו כל דבר בחיים גם התקופה הבטחונית המתוחה תסתיים והשקט לבסוף יחזור לכן נצלו את הזמן שמתפנה לארגון מחדש של רשימת הלקוחות שלכם. עדכנו פרטי לקוחות חסרים, חלקו את רשימת הלקוחות שלכם לקבוצות מדוייקות יותר ותכננו קמפיינים שיווקים מתאימים ליום שאחרי.

אהבתם? שתפו את הפוסט ועיזרו לעסקים נוספים להתמודד בהצלחה עם המצב.


יש לך שאלה? נשמח לעזור
יש לך שאלה? נשמח לעזור

רוצים לקבל טיפים, חדשות ועידכונים ? תנו לנו לייק בפייסבוק.

bottom of page