קידום עסקים קטנים באינטרנט באופן עצמאי - 4 טיפים למתחילים
top of page
  • צוות ברודקאסט

קידום עסקים קטנים באינטרנט באופן עצמאי - 4 טיפים למתחילים


אם פתחתם עסק חדש ואתם עושים את הצעדים הראשונים שלכם בעולם העסקים אתם בוודאי מקדישים את כל האנרגיות והמחשבה שלכם לקידום העסק. כל רגע פנוי אתם חושבים על רעיונות חדשים אך לשפר ומה צריך להוסיף או לשנות. אך לפעמים זו לא בושה לבקש קצת ידע ועזרה. כל בעיה שנתקלתם בה היא בעיה שעסק אחר כבר התמודד איתה. הרשו לנו לתת לכם כמה טיפים לקידום עסקים באופן עצמאי.

טיפ ראשון - קשרי לקוחות

שמדברים על קידום עסקים קטנים באינטרנט (ובכלל), הלקוחות הם האוצר הכי חשוב שיש לעסק ולכן צריך תמיד לשאוף ליצור איתם קשרים ארוכי טווח. אין הכוונה להיות נחמדים ואדיבים עם הלקוח המגיע לנקודת המכירה, אמנם גם זה חשוב אך יש כאן משמעות הרבה יותר עמוקה. לקוח אשר כבר ביצע רכישה אצלכם בעסק הוא לקוח שאוהב את המוצרים שלכם, אחרת לא היה קונה ממכם.

מסיבה זו חשוב לשמור איתו על קשר על מנת לשמר אותו ולגרום לו לבצע רכישות נוספות בעתיד. על מנת להשיג זאת יש ליצור מועדון לקוחות ולשמור איתם על קשר באמצעות סמס, מיילים או פייסבוק. אנו לא אומרים לכם להטריד את הלקוח אבל לשלוח הודעת סמס או אימייל עם ברכה ליום הולדת או הטבות עונתיות הכוללות הנחות עבור חברי המועדון זה בהחלט דבר בעל ערך עבור העסק וכן עבור הלקוח. עשו זאת במינון ובמידה הנכונה. לקריאה מעמיקה יותר בנושא ניהול לקוחות – היכנסו למאמר הזה.

קידום עסקים באופן עצמאי

טיפ שני - מיתוג העסק

כאשר אנו אומרים או שומעים את המילה 'מותגים', מיד אנו חושבים במושגים של מותגי ענק כמו גוגל, אפל או קוקה קולה. נכון שאלו מותגים חזקים אבל הם עלולים לגרום לנו לחשוב שמיתוג הוא מושג הרלוונטי רק לחברות ענק וזוהי תפיסה שגויה לחלוטין. מיתוג הוא דבר חשוב עבור כל עסק וגם עבור עסק קטן ולמעשה הינו חלק בלתי נפרד מתהליך של קידום עסקים קטנים באינטרנט ובכלל. על כן, חשוב ליצור בידול ולהשקיע במיתוג העסק.

בכל קורס שיווק יגידו לכם שמיתוג מתייחס למערכת הערכים והרגשות שהלקוח מייחס לעסק; זוהי הגדרה נכונה אבל היא עדיין לא נותנת לנו תשובות על איך עושים זאת בפועל. העצה שלנו היא להתחיל בדברים פשוטים, למשל הקפידו על סטנדרטים מקצועיים כמו העסקים הגדולים על מנת שהלקוחות יפנימו בתת המודע שאתם עסק רציני ומכובד. אתם יכולים להקפיד על אריזות מוצר ממותגות, סדר וניקיון בנקודת המכירה ויחס מקצועי בכל ההתנהלות ומגע מול הלקוחות. שירות יוצא דופן (לטובה כמובן) הוא תמיד ערך מוסף גבוה, בעידן שבו תרבות השיימינג באינטרנט היא דבר של מה בכך, וקלה האצבע על המקלדת עבור לקוח שנתקל בעסק שמזלזל בו אפילו אם זו מעידה נקודתית בנושא השירות.

טיפ שלישי - קידום עסקים קטנים באינטרנט

במילים אחרות... נוכחות אינטרנטית! גם אם העסק שלכם אינו "אינטרנטי" במיוחד ואפילו אם אין לכם אתר - אל תזניחו את תחום האינטרנט. מדובר בערוץ שיווקי שבו ההשקעה קטנה יחסית והתמורה יכולה להיות רבה – בעיקר אם עובדים נכון וחכם. ישנם הרבה אמצעים להיות פעילים באינטרנט ולמנף את האינטרנט לטובתכם.

מערכת ברודקאסט באה להקל על העניינים משמעותית גם עבור עסקים שאין להם אתר או נוכחות אינטרנטית בסיסית. כמו כן, כתבנו בהרחבה על פרסום עסקים באינטרנט וגם ספציפית על שיווק לעסקים קטנים.

נטוורקינג בעסקים

טיפ רביעי - נטוורקינג

הרבה פעמים עסקים יכולים לעזור אחד לשני בצורה המשתלמת לשני הצדדים, אפילו אם לכאורה מדובר בעסקים מתחרים, יתכן שישנו מקום לשילוב ידיים או לפחות להסכמות בסיסיות לגבי אופן ההתנהלות. חשוב שתקפידו על יחסים טובים ונטוורקינג עם כל מי שנקלע לדרכם העסקית, אתם לעולם לא יודעים איזה שיתוף פעולה יכול לצמוח מזה. לדוגמה יתכן שאחד הספקים, הלקוחות או אפילו המתחרים יבוא עם רעיון מעניין לשיתוף פעולה.


יש לך שאלה? נשמח לעזור
יש לך שאלה? נשמח לעזור

רוצים לקבל טיפים, חדשות ועידכונים ? תנו לנו לייק בפייסבוק.

bottom of page