השראה ממתחרים
  • טל מרגולין

השראה ממתחרים


לפעמים יש תחושה שכבר ראינו הכל וכבר קראנו על כל מה שקשור לתחום העסק שלנו, בין אם בתחום השרות, המוצר או פרסום ושיווק העסק. אנחנו לאט לאט מאבדים את תחושת הרעננות והתחדשות ונתקעים עם תבניות מקובעות ותפיסות מיושנת שלרוב כבר קשה לנו לשנות. בדיוק ברגעים כאלה עלינו להתעורר, לפתוח את הראש ולהציץ מה קורה אצל המתחרים שלנו.

​​​

העתקה או השראה?

תלוי איך משתמשים בזה. חשוב כל הזמן להיות בגישה של ראש פתוח ולהרחיב את צורת החשיבה שלנו בתחום העסק.

אין שום דבר רע בהרחבת ההשראה דרך הרעיונות הגדולים של המתחרה שלך. המפתח ליצירת השראה לגיטימית הוא להישאר מוסרי - לא לעשות העתק הדבק, למצוא את הרעיונות שלי, ואת הביטוי של האני האישי שלי בתוכן של המתחרים.

כיצד עושים זאת?

תחילה אסרוק את המתחרים שלי ברשת, מומלץ אף לעקוב אחריהם ברשתות החברתיות כגון פייסבוק או האינסטגרם ולבדוק את הפעילות היום יומית שלהם. דרך נוספת היא להירשם למועדון הלקוחות שלהם ועם חלוף הזמן אתם כבר תסננו את המתחרים הלא רלוונטים ותמצאו את מובילי התחום ומהם תרצו לשאוב השראה ורעיונות, רצוי לבחור במתחרים שהם באותו 'ראש' וסגנון כמו שלכם, משם תגיע ההשראה שלכם.

מדהים כמה אפשר ללמוד ממתחרים, על צורת חשיבה שונה או תת תחומים שאפשר לגלוש אליהם בקלות ובמהירות. קריאת התוכן שהם מעלים לפייסבוק או לבלוג שלהם יעזרו לכם למצוא את נקודת המבט האישית שלכם. מצאו את הנישה שלכם וכך תוכלו לפתח ולהביא את המומחיות שלכם לשולחן עם משהו חדש לגמרי, נסו לשכתב מחדש ותראו לאן זה לוקח אתכם.

ללמוד מהטובים ביותר

מהלך חשוב הוא לפקוח כל הזמן את העיניים על המתחרים, בעיקר על החזקים שבניהם וללמוד מהם על בסיס קבוע. לאחר שמצאתי את המתחרים שלי, ולאו דווקא מתחרים ישירים בארץ אלא בכל העולם, ולאחר מכן מומלץ לבצע טבלת השוואה ובדיקה של היתרונות והחסרונות.

בכך ניתן לקבל רעיונות רבים כיצד לשפר את העסק שלי, מה קיים להם אצל המתחרים שלא קיים אצלי ולהפך, אולי קיימים אצלי דברים מיותרים הגורמים לצרכן בחוסר התמצאות ונטישה מוקדמת.

שימו לב ! ההשראה אינה מדברת על העתקת רעינות או תכנים מהמתחרים, אלא להכרות למודעות וחקירת השוק הסובב אותי ונתינת נקודת מבט אישית שלי, איפה אני בעקבות המידע החדש שלמדתי יכול לחדש לצרכן ולהעניק יותר עניין.

להתחדש כל הזמן

עם הזמן אתם תלמדו ותכירו את כל הטקטיקות ושיטות השיווק של המתחרה אליו התחברתם ויכול להיות שלאט לאט תאבדו בו עניין לאחר שתתרגלו ותכירו את כל המהלכים שלמדתם ממנו. אי לכך, עליכם כל הזמן להתקדם ולקרוא את התחרות בשוק ולמצוא מתחרים חדשים שמרשים אתכם וממי אתם מפיקים את המיטב האישי שלכם. התהליך הוא מעגלי, ברגע שחזרתם לנקודת החוסר התרגשות בעסק או במקצוע שלכם ויש לכם הרגשה שאתם כבר בפסגה ואין לאן להתקדם, סרקו את השוק ותראו ממי עוד אפשר ללמוד ועל אילו נישות נוספות אתם יכולים לענות. בעל עסק שמתמיד ומשקיע בלמידה ובסקירה עקבית של המתחרים מחזיר את ההשקעה בזמן בפיתוח העצמי שלו ובלמידה כיצד להתקדם ולהגיע רחוק יותר.

את התמדת ההתחדשות וההשראה מן האחר אפשר לראות בצורה הטובה ביותר אצל החברות הגדולות בשוק, למשל Apple ו- Samsung, בין אם בעיצוב ובין אם בתוכנה, תמיד ישנה התקדמות בצורה מאוד דומה ולקיחת יתרונות ופתירת חסרונות בהשוואה לאחר.

בברודקאסט שמים דגש על שיתוף דפי תוכן ברשת החברתית פייסבוק, דרך חכמה המעניקה גם לכם וגם ללקוחות שלכם לקבל השראה ממתחרים ונישות שונות בשוק התואמות את העסק שלך. השיתוף בדף העסקי בפייסבוק מעניק ללקוחות התעניינות והרחבת אופקים מצד הלקוחות שלכם ועוזר לכם לחזק את הקשר השוטף איתם.

יתרה מכך, המערכת מציעה מאות תבניות של קמפיינים מעוצבים ומוכנים המותאמים לעולם התוכן של העסק שלך. אותם קמפיינים מעשירים ומרחיבים לכם את אופק החשיבה ויכולים לעניין את הלקוחות שלכם בדרכים שונות שאולי פחות נגעתם בהם. למערכת סוגי תוכן שונים כגון קידום מכירות, אירועים קרובים, מועדון לקוחות ועוד אשר מתעדכנות בצורה שוטפת ובנוסף ניתנות לעריכה ושינויים על מנת להתאים אל הנישה האישית והייחודיות שאתה יכול להביא מול לקוחותיך.

שמור על הקיים

בתהליך קבלת ההשראה מן המתחרים חשוב לזכור כל הזמן לשמור על עקביות המסר. כיום הסביבה השיווקית מהווה אתגר לכולם בכך שקשה לשמור על שלמות המסר ומיצובו בשוק. ללא עקביות המסר, לקוחות יאבדו את המסר אותו תרצו להעביר ויאבדו את האמון החיוני בעסק שלכם. יש לשמור על מסר אחיד ובכך לבנות קו שיווקי נכון ומדויק לכל אורך הדרך.

שימוש בעקביות המסר יספק הכרה וישמור על הבידול שלכם מן המתחרים האחרים הפועלים בשוק. לכן, כל מאמצי השיווק האפשריים צריכים להיות בהתאם לדרך הhיחודית אותה סללתם לעצמכם עם שמירת הבידול שלכם. כך תוכלו לשמור על הנישה האישית שלכם תוך מקוריות והתקדמות מהשראות שונות בשוק.

מאת טל מרגולין

בוגרת תואר ראשון בתקשורת מאוניברסיטת אריאל התמחות במסלול דיגיטל

#שיווקדיגיטלי #ברודקאסט

רוצים לקבל טיפים, חדשות ועידכונים ? תנו לנו לייק בפייסבוק.

© 2020 Broadcust Ltd | Haslemere Surrey, United Kingdom | Maskit St 12, Herzliya, ISRAEL 
 

Terms of Service | Privacy Policy | About | support@broadcust.com