האם דף נחיתה זה אתר אינטרנט לעניים ?
top of page
  • צוות ברודקאסט

האם דף נחיתה זה אתר אינטרנט לעניים ?


ההגדרה בוקיפדיה לדף נחיתה (באנגלית: Landing page) היא "דף אינטרנט יחיד (בניגוד לאתר אינטרנט שלם בעל דפים מרובים) המוקם ברוב המקרים על מנת שיגיעו אליו (״ינחתו בו״) מקישור של פרסומים שונים כגון באנרים וקישורים (ובפרט קישורים ממומנים), או על ידי הפנייה מחומר פרסומי מודפס או משודר כזה או אחר"

נפוץ לראות בעלי עסקים עושים שימושים שונים ומשונים בדפי נחיתה (הגדלת רשימת התפוצה, איסוף לידים, שליחת מבצעים, הנחות ופרסומות ועוד) עם שימושים כל כך רבים ומגוונים נשאלת השאלה האם כיום ניתן להסתפק רק ביצירת דפי נחיתה ממוקדים ולוותר על בניית אתר

אבל לפני שנבחן את השאלה, צריך להבין יותר לעומק למה משמש דף הנחיתה? איך לקוחות מגיעים אליו? מתי לא מומלץ להשתמש בדף נחיתה? והאם עדיף לעשות שימוש בדף נחיתה חינם או בתשלום?

צוות המומחים של ברודקאסט עונים על שאלות נפוצות לגבי דפי נחיתה ובנוסף ממליצים על מספר טיפים חשובים לבניית דף נחיתה מנצח שיגרום גם לעסק שלך להמריא.

ברודקאסט - מערכת לשליחת SMS \ סמס

דף נחיתה (באנגלית: Landing page) הוא מונח פשוט שכל עסק שרוצה לשווק באינטרנט חייב להכיר. משמעות המונח "דף נחיתה" הוא פשוט מקום שהגולשים באינטרנט "נוחתים בו" וכמו שמסלול נחיתה של מטוס הוא תמיד מואר ומסומן היטב וכשהטייס מתקרב אליו מסמנים לו בדיוק לאן להגיע כך שכל טייס מכל מקום בעולם ידע בדיוק איך הוא צריך לנחות בו, כך דפי הנחיתה של העסק שלכם צריכים להיות.

דף נחיתה מבחינה טכנית דומה לאתר אינטרנט בעל דף אחד בודד, והוא למעשה דף אינטרנט לכל דבר ועניין והיחוד שלו מתבטא ב 2 הבדלים מרכזיים: הראשון הוא שדף נחיתה יתמקד תמיד בתוכן אחד ספציפי וברור (בשונה לדוגמה מאתר אינטרנט שם הגולש יכול לשוטט בדפים רבים ולקרוא על המון נושאים ותחומים) והשני הוא שיש לו מטרה - קריאה לפעולה מאוד ברורה שמנחה וממקדת את תשומת לב הגולש לפעולה ספציפית ומדויקת שעליו לבצע.

דף נחיתה מתחיל בהגדרה מדויקת של קהל היעד וממשיך בתכנון נכון של המסר שיוצג לגולש, דף נחיתה טוב הוא למעשה דף מכירה מאוד משכנע וממוקד, שגרום לגולש שהגיע אליו להרגיש שהוא הגיע בדיוק למקום שהוא רצה ולאחר מכן מניע את הגולש להמשך הלאה לפעולה שהיא ברוב המקרים השארת פרטים. (לקוח חדש שמשאיר פרטים נקרא ליד \ LEAD)

פעולות נפוצות נוספות שדף נחיתה יכול לכוון אליהם הן למשל התקשרות טלפונית לבית העסק, קנייה ישירה של המוצר או צפיה בסרטון וידאו.

דף נחיתה עמוס שמעמיס מידע, יגרום לגולש לצאת מהדף ולא לבצע את הפעולה הנדרשת, לכן יש לחשוב ולהגדיר 4 פרמטרים מרכזיים:

1. מיהו קהל היעד המדויק : מי הלקוח אליו מופנית ההצעה ? מה הוא מחפש? מה חשוב לו לדעת? ממה הוא חושש? מה מאפיין אותו? מה הוא אוהב?

2. מה הערך של ההצעה: על איזה צרכים אני עונה?, אילו בעיות מרכזיות אני פותר? למה אסור לגולש לפספס את ההצעה שלי?

3. בידול: מה מיוחד את הפעילות בעסק שלי ? מה מבדל את העסק או ההצעה מכל שאר המתחרים בתחום? מה הסיבה שהלקוחות צריכים לבחור דווקא בהצעה הזו?

4. ההצעה: מה אוכל להציע או להציג באופן מידי שישכנע את הלקוח לבצע את הפעולה המבוקשת? האם יש עדויות של לקוחות מרוצים והמלצות חיוביות שניתן להציג?

ברודקאסט - מערכת השיווק המושלמת לעסקים

שאלה נפוצה שמגיעה מהרבה בעלי עסקים ומופנה לצוות התמיכה של ברודקאסט , היא "השקעתי עכשיו המון כסף באתר חדש שמציג את כל המידע על העסק שלי, למה לי להפנות תנועת לקוחות לדפי נחיתה ולא להפנות אותם ישירות לאתר? "

התשובה טמונה בפרמטר חשוב בשם "מקדם המרה" - בקצרה אפשר לסכם שזה פשוט יותר משתלם להפנות תנועה לדף נחיתה מאשר לאתר וזה ללא קשר לאיכות האתר או לרמתו. דף נחיתה שבנוי טוב ממקסם באופן אופטימלי את הרווח הפוטנציאלי מתקציב הפרסום שהושקע בו.

הרעיון שעומד מאחורי דפי נחיתה הוא למשוך תנועה מאוד ממוקדת של גולשים להצעה מאוד ברורה ומפורטת שתגרום לגולש לביצוע פעולה ספציפית כגון רכישה או השארת פרטים.

אתר אינטנרט משמש את בעל העסק להציג ולספר כמה שיותר על העסק, על מגוון השירותים והמוצרים ומטרתו לאפשר לגולש לקרוא, לראות ולהתרשם מבית העסק לפני שהוא מטריח את עצמו ומגיע אליו לביקור פיזי. בשביל זה יש בו אפשרויות ניווט, חיפוש וכו' אבל בדיוק מהסיבה הזו הוא לא בנוי באופן אופטימלי לגרום לגולש לבצע פעולה אחת ספציפית.

תחשבו על לקוח שגולש ומחפש שרות או מוצר להם הוא זקוק כרגע. הוא מחפש, קורא, משוטט, בודק מתחרים ובדיוק במצב הזה אתה רוצה שהוא ימצא את השרות או המוצר המדויק שהוא מחפש ויבין שדווקא אצלכם בעסק זה כדאי לו. אם הוא יכנס לדף נחיתה שבדיוק מספר לו על זה ומבקש ממנו להשאיר פרטים התוצאות יהיו הרבה יותר טובות מאשר הוא יכנס לאתר שלכם ויראה עוד 20 מוצרים או שירותים אחרים שלא מענינים אותו כרגע.

גולש מזדמן הנמצא בתהליך חיפוש משקיע כ10 שניות בלבד בכדי להבין האם הוא הגיע בדיוק למקום המתאים, במידה והוא החליט שלא הוא פשוט יסגור את הדף ועבור הלאה

אין לגולש סבלנות לקרוא ולחפש בכל האתר שלכם את מה שהוא צריך בדיוק כרגע. ולכן אם מפנים תנועה ממוקדת של לקוחות המחפשים מוצר או שרות מסוים לאתר האינטרנט הכללי שמכיל את על המידע על העסק שלכם אתם למעשה מפחיתים את הסיכויים שהם יצרו איתכם קשר!

יתרונות נוספים של דף הנחיתה על גבי אתר אינטרנט הוא היכולת לייצר יחסית בקלות לכל שירות או מוצר עיקרי דף נחיתה נפרד, החופש העיצובי בדף נחיתה הוא גדול יותר (אין צורך להקפיד ולשמור על התבנית הקבועה של מראה האתר) וכמו כן ניתן לבחון את האפקטיביות באמצעות בדיקות A\B ולעצב גירסאות שונות לאותו שרות או מוצר על מנת לבחון אילו מהן היא הטובה ביותר.

לאחר בנית דף הנחיתה חובה להזרים אליו תנועת לקוחות, על מנת להגיע ללקוחות חדשים יש לפרסם את דף הנחיתה באינטרנט באמצעות קידום ממומן בגוגל AdWords או קידום ממומן בפייסבוק, לקוחות קיימים יכולים להיחשף לדף הנחיתה לאחר אימייל או באמצעות סמס (SMS) שמפנה אותם בלינק מקוצר לדף הנחיתה

לסיכום זיכרו 3 טיפים חשובים שיעזרו לכם להכין דף נחיתה מנצח

1. כתיבה ברורה וקצרה של תועלות המוצר עם שילוב תמונה דומיננטית שמושכת תשומת לב ומסקרנת, רצוי הוספת הוכחות חברתיות (באמצעות עדויות ותמונות המחשה)

2. בקשה מפורשת וברורה מהלקוח להשאיר פרטי התקשרות או לבצע פעולה ממוקדת אחרת

3. מדידת ביצועים וביצוע אופטימזציה לדף הנחיתה

במערכת ברודקאסט תוכלו למצוא מאות דפי נחיתה המותאמים, מנוסחים ומעוצבים בדיוק למגוו סוגי עסקים אתם מוזמנים להצטרף עכשיו בחינם

מתי לא מומלץ להשתמש בדף נחיתה ? קיראו את הכתבה הבאה

יש לך שאלה? נשמח לעזור
יש לך שאלה? נשמח לעזור

רוצים לקבל טיפים, חדשות ועידכונים ? תנו לנו לייק בפייסבוק.

bottom of page