

זמן קריאה 4 דקות


זמן קריאה 5 דקות


זמן קריאה 3 דקות
עודכן: לפני יומיים
במציאות עשירה ומגוונת כל כך, שבה אינספור תרבויות וחוויות מעצבות את השונות העצומה בין בני האדם, קשה למצוא אמת שהיא נכונה אוניברסלית עבור כל אחד ואחת. עם זאת, קיים ביטוי אחד שחוצה את כל הגבולות ומדבר בכל השפות: הצחוק.
צחוק הוא סמל מיידי לנינוחות, פתיחות וביטחון. אדם צוחק הוא אדם משוחרר, שמשדר קרבה ואמון.
מסיבה זו, הומור אינו רק כלי בידורי - הוא נשק סודי עוצמתי בעולם השיווק של ברודקאסט. היכולת לגרום למישהו לחייך ולצחוק יוצרת קשר אנושי מיידי, מפרקת מחסומים פסיכולוגיים והופכת את המותג לאמין, נגיש ובעיקר - כזה שאפשר לבטוח בו.

בעולם שבו הצרכנים מוצפים במידע, מציאת דרך להבליט את העסק היא אתגר שדורש יצירתיות.
אם קשה למצוא מכנה משותף אוניברסלי שנוגע בכולם, הרי שקיים גורם אחד שחוצה תרבויות, גילאים ומעמדות: הצורך בבידור ובשמחת חיים.
הצחוק אינו רק תגובה רגעית, אלא סמן של חוויה חיובית. כלי ההומור בשיווק מנצל את העובדה הזו: תוכן שמצחיק או משעשע יוצר "שבירת שגרה" נעימה, מושך תשומת לב באופן מיידי וגורם ללקוח הפוטנציאלי לעצור ולצפות.
שימוש מושכל בהומור לא רק הופך את המותג לבלתי נשכח (Memory Recall), אלא גם מקשר אותו לרגשות חיוביים, שהופכים את העסק למזמין, נגיש, ובסופו של דבר - לבחירה מועדפת על פני המתחרים הרציניים והמשעממים יותר.
בשוק תחרותי, עסקים רבים מתמקדים אך ורק במכירת מוצר או שירות, ומפספסים את העובדה כי הקהל המודרני מחפש הרבה מעבר לפונקציונאליות - הוא מחפש ערך. בעוד ש"ערך" לרוב מתפרש כאיכות, מחיר או תועלת, קיים סוג של ערך שמשפיע ישירות על איכות החיים וההרגשה: צחוק.
היכולת של מותג לספק הפוגה, רגע של קלילות, או גרימת חיוך, היא מתנה רגשית שהצרכן מעריך. ההומור משמש כערך עליון שאינו דורש תשלום, אך מעניק תמורה מיידית.
כאשר אתם משלבים תוכן מצחיק, אתם משדרגים את הקשר עם הלקוח מקשר מסחרי לקשר אנושי-חוויתי. בכך, אתם מציבים את העסק שלכם לא רק כספק פתרונות, אלא כמקור של אנרגיה חיובית - ומקבלים בתמורה נאמנות לקוחות שקשה מאוד לרכוש בכסף.
כדי לפרוץ את עומס המידע, תכני השיווק חייבים לשדר חום ואנושיות. הומור הוא קיצור דרך מיידי לכך. כשאנו צוחקים, אנו משתחררים, נרגעים ומפתחים תחושת קרבה עם המקור. שימוש בהומור בתוכן מראה שהעסק שלכם אינו מרוחק או נוקשה; הוא אנושי, נגיש ואותנטי. תוכן משעשע יוצר חיבור רגשי חזק יותר מכל עובדה יבשה, בונה אמון ומבסס את המותג כדמות חיובית ואהובה בתוך חיי הלקוח.

משחקי מילים - "טעם נפלא, וזה רק קצה הקרחון" (חברה שמוכרת ארטיק קרח)
שימוש קליל בשפה, ניצול דו-משמעות או צליל דומה של מילים. צריך להיזהר משימוש עודף - משחקי מילים הן משחק מסוכן.
הומור עצמי - "רוצו ליריד האוכל הצמחוני! רק לא מהר מדי כי לכולנו חסר ברזל"
לקיחת אחריות או לגלוג קליל על חולשות וקשיים של המותג או המוצר. יכול (באופן אירוני) ליצור רושם של ביטחון עצמי גבוה ביכולות.
סרקזם/ציניות - "השיחה שלכם חשובה לנו? אז למה חיכינו 45 דקות על הקו?" (עסק בוטיק כלשהו עם זמינות גבוהה)
שימוש באירוניה עוקצנית; אמירה של דבר והתכוונות להיפוכו, לשם קריצה. לרוב לא מומלץ לעסקים שמנסים לשדר יוקרה.
הומור מקצועי - "פאזל הוא חידה. ואם לא ידעתם את זה - אתם צריכים את קורס האנגלית שלי".
בדיחות פנימיות, שימוש במונחים או סיטואציות מוכרות לעוסקים בתחום העסק.
הומור פיזי
הומור שבא לידי ביטוי בעיקר בעזרת סרטונים, לרוב משלב הרס שקשור במוצר/עסק. מומלץ לקהל יעד מבוגר יותר (היה חזק במאה ה-20, מה לעשות)
אבסורד ונונסנס
יצירת מצבים חסרי היגיון, שימוש בדמויות או סיטואציות מוזרות לגמרי. מתאים לקהל צעיר, מילדי פלטפוס ועד "ניצה ולחם".
עדיף להימנע: פוליטיקה והומור שחור. עלול לפלג את הקהל באופן מיידי ולזהות את המותג עם צד אחד בלבד, או לחלופין - לגעת בנושא רגיש מדי.
הומור הוא לא רק דרך להצחיק - הוא דרך להתחבר.
בעולם קר ומרובה מסרים, מותגים שמשכילים לשלב הומור הופכים לנושמים, קרובים ואנושיים יותר. הצחוק שובר את הקרח, פותח את הלב וממקם את העסק שלכם בדיוק במקום שבו נוצרות החלטות - ברגש.
זכרו, המטרה היא לא רק להצחיק, אלא להשתמש בצחוק כגשר. הכירו את הקהל שלכם לעומק, בחרו את סוג ההומור הנכון עבורו (הומור עצמי, משחקי מילים, אבסורד, ועוד), ותראו כיצד הצחוק הופך את המותג שלכם לבחירה מועדפת, אמינה ואהובה - הרבה יותר מהמתחרים הרציניים והמשעממים.
צאו לשווק עם צחוק - וחייכו כל הדרך לבנק!
לשיווק מיוחד, מקצועי, וכמובן עם הרבה הומור: הירשם עכשיו בחינם למערכת 'ברודקאסט'
נכתב על ידי עמרי קולברג | קופירייטר ושיווק דיגיטלי







תגובות