פרסום ושיווק בזמן מלחמה או חירום
top of page
  • צוות ברודקאסט

כיצד תפרסמו בזמן מלחמה או חירום? מידע חשוב לכל בעל/ת עסק בישראל

עודכן: 17 באוק׳ 2023

קשה להפריז בעוצמת ההלם, החרדה והאבל אשר עטפו את ישראל מאז אותו יום שבת הארור ב 07.10.2023. מאז, אירוע רודף אירוע, תמונות החטופים והנרצחים מציפים אותנו בכל מקום ולא משאירות עין יבשה ותחושת חוסר וודאות עצומה אופפת את כל תושבי המדינה באשר למה צופן העתיד.

ויחד עם זאת, כולנו מבינים כי אסור לנו לתת לחיים לעצור ותוך כדי ההתאוששות הלא פשוטה מההלם והיגון נצטרך להחזיר עצמנו אל סוג של שגרה. הלקוחות שלנו כפי הנראה ימשיכו לצרוך את השירותים והמוצרים שלנו ולנו כבעלי עסקים חובה לספק אותם גם בשעות קשות. לכולנו חלק בשמירה על יציבות העורף ולפיכך אנו נדרשים להישאר יצרניים ופרגמטים ולהניע ככל האפשר את הכלכלה ואת המשק.

מאחר והפעילות העסקית של רובנו בשגרה מונעת לרוב מפעילות פרסום ושיווק, נסקור בקצרה כיצד נבצע פעילות פרסום בצורה הטובה ביותר באופן שיכוון בעיקר למי שצריך אותנו ויתחשב בתחושות הקשות של רוב לקוחותינו כרגע. האם כדאי בכלל לפרסם בזמן חירום או מלחמה? הדילמה הזו מתעוררת בכולנו בכל מצב חירום, מעבר לפן המנטלי בו התחושה הרווחת אצל כולנו היא כי "אין עם מי לדבר" כעת ישנה גם תחושה הכללית כי רוב המסרים הפרסומיים שלנו פחות ישתלבו באווירה הקשה כרגע. יחד עם כך, חשוב לזכור כי לרוב בתקופות חירום ישנו פוטציאל לחשיפה גבוהה יותר שכן בתקופות אלו, צריכת המדיה של רב האנשים עולה בצורה משמעותית (נתונים מדברים על עליה של יותר מ70% בהיקפי הגלישה בעיקר ברשתות החברתיות ובייחוד באתרי המדיה והחדשות) והמשמעות היא שהרבה יותר אנשים פוטנציאלים יצפו במסרים שלנו. מעבר לכך, ישנה גם חיפוש מתמיד של כולם אחר סוג של הסחת דעת, עידוד ונחמה.

כיצד נתקשר פרסומים רעיונות ומסרים בתקופה זו?

  • שמרו על ממלכתיות וענייניות – אתם יכולים לפרסם את המוצרים או השירותים שלכם מבלי להתייחס ישירות למצב, בצורה מאוד פשוטה וקצרה. המנעו מסלוגנים פרסומיים, ציניות ומודעות בצבעים או תמונות עליזות מדי. שמרו על קו נקי וענייני.

  • צרו פרסומים מזדהים ומחזקים - כל תוכן המביע סולידריות ותמיכה בכוחות הביטחון בדר"כ יתקבל אצל כולם באופן חיובי. אין צורך להגזים עם תכנים מסוג זה אולם, פרסום תוכן מסוג זה כל כמה ימים ייצור נוכחות מבורכת.

  • התעניינו בלקוחות שלכם – נסו להבין מה הם היו צריכים ממכם דווקא עכשיו, ענו להם דרך שאלות בלייב או דרך סקרים ונסו להתאים יחד איתם את המוצרים והשירותים אשר כדאי לכם לספק כרגע.

  • צרו רשימת שירותים או מוצרים המתאימים למצב – למשל אם אתם מוכרים מוצרי קוסמטיקה, תוכלו ליצור מארזים אותם ניתן לרכוש כמתנות לאנשים אחרים בכדי לעודד אותם. נסו להיות כמה שיותר יצירתיים כדי להתאים את עצמכם ואת מה שאתם מציעים למצב כרגע.

  • במקום הנחות הציעו תרומות – הרבה מאוד עסקים בתקופות אלו מציעים הנחות. במקום זאת, העניקו תרומות. לדוגמא: ״על כל 100 ש״ח נתרום לתושבי העוטף 20 ש״ח״ – כך גם הלקוחות שלכם ירגישו שהם קונים ועושים מעשה טוב על הדרך.

  • תנו ערך – דווקא בתקופה הזו, תנו כמה שיותר ערך ללקוחות שלכם בו הם יוכלו להשתמש כמו למשל: טיפים להתמודד עם המצב, מידע רלוונטי , פתרונות שאתם ממליצים ללקוחות שלכם לבעיות שעשויות להתעורר בעקבות המצב, מידע חינמי ועוד.

באילו דרכים ומקומות כדאי לפרסם בזמן מלחמה/חירום?

אלמלא יש לכם רעיון טוב למסר אשר יתאים למצב, הרעיון הוא כמה שפחות "לדחוף" תוכן ומודעות אל הלקוחות שלכם ולהעביר מסרים בצורה טבעית ככל האפשר. כאמור, במידה ויש לכם רעיון או מודעה ברוח המסרים המןזכרים מעלה, תוכלו להשתמש ברשתות החברתיות כמו פייסבוק, אינסטגרם וטיקטוק לשם כך. מעבר לכך, לרוב הפלטפורמות שהכי נכון להשתמש בהן בסיטואציות כאלו הן :

גוגל (Google) – אם הלקוחות הפוטנציאלים שלכם מחפשים אתכם או את המוצרים והשירותים שלכם אתם חייבים להיות שם. ולכן, עליכם לשים דגש רב על מינוף הפרסום בגוגל בתקופה זו. זה הזמן לרענן את האתרים העסקיים שלכם, בדקו כי הביטויים באתר העסקי ובפרסומים שלכם מותאמים לחיפושים המבוקשים. העיקר שתהיו שם. מי שמחפש ביטויים הקשורים לפעילות שלכם – הוא הקהל הרלוונטי ביותר עבורכם בתקופה זו.

מאגר הלקוחות שלכם (דרך SMS, Whatsapp ו Email Marketing) – הלקוחות שלכם צריכים אתכם עכשיו יותר מתמיד. כדאי מאוד לא להיות דוממים בתקופות אלו ולהשתמש באמצעים כמו ניוזלטרים, וואטסאפים והודעות טקסט על מנת להגיע אליהם באופן אישי יותר, להזכיר להם שאתם כאן עם מה שצריך בשבילם ועל מנת לתת להם ערך בתקופה הזו. אם אין לכם עדיין מאגר לקוחות בנוי זה הזמן לקושש את כל מספרי הטלפון של הלקוחות שלכם ולהתחיל לבנות אותו במערכת ניהול לקוחות.


לסיכום, גם אם בחוץ משתוללת אי וודאות, מוטלת עלינו החובה כבעלי עסקים לשמור ככל האפשר על 'עסקים כרגיל'. עלינו להיות יצירתיים וממוקדים ככל האפשר בכדי לבצע זאת. במידה ואתם צריכים עזרה או ייעוץ אנחנו כאן בשבילכם על מנת לעזור.


שימו לב ❤️ עשרות תכנים מותאמים למצב וכבר מוכנים לשימוש מיידי מחכים לכם בחשבון הברודקאסט שלכם. כמו כן, הגדרנו קוד מתנה להפקת של תוכן מתנה חינם במערכת. הקוד לשימושכם הוא:


ISRAEL_FREE


במידה ותרצו לקבל מידע נוסף כיצד להשתמש בקוד המתנה, לשתף בהתלבטויות או להתייעץ איתנו תוכלו ליצור איתנו קשר בקישור הבא, אנחנו כאן בשביל לעזור:




פוסטים אחרונים

הצג הכול
יש לך שאלה? נשמח לעזור
יש לך שאלה? נשמח לעזור

רוצים לקבל טיפים, חדשות ועידכונים ? תנו לנו לייק בפייסבוק.

bottom of page