מסעדות, לקוחות, והשיווק הדיגיטלי שביניהם
top of page
  • טינה רבינוביץ'

מסעדה, לקוחות, והשיווק הדיגיטלי שביניהם


אולי עוד לא הפנמתם את זה - אבל אנחנו נמצאים בעידן שבו התרבות הקולינארית נמצאת בשיאה! רבים מסלבריטאי ארצנו בפרט, והעולם ככלל, הם שפים וקונדיטורים, ערוצי הטלוויזיה לא מפסיקים לשדר תכניות בישול ומסעדנות, ספרי הבישול הפכו לרבי מכר והמעורבות של כולנו בתחום האוכל והמזון הולכת וגדלה.

לאור כל זה, המסקנה העיקרית היא שמסעדה לא יכולה להסתפק בלהיות מסעדה טובה, נעימה, ולהגיש אוכל טעים, כיום מסעדה חייבת לייצר לעצמה לעצמה בידול ולהשקיע בשיווק ופרסום באופן משמעותי מבעבר.

היום, לרוב לא תראו אנשים שהולכים ברחוב, מסתכלים על שלטי המסעדות וסתם כך בוחרים באופן אקראי לאיזו מהן להיכנס ולאכול. אתם כן תראו אנשים עומדים מחוץ למסעדה ובודקים בטלפון הנייד שלהם מה הדרוג שלקוחות נתנו למסעדה והאם יש עליה המלצות. המעורבות בבחירת המסעדה כיום היא גבוהה בהרבה, והיא מתחילה הרבה לפני מועד הישיבה במסעדה.

חשוב לזכור שחוויית הביקור במסעדה מעורר בנו הנאה רבה שהיא הרבה מעבר לשובע פיזי, ומתקשר אצלנו פעמים רבות לאירועים ונקודות ציון חשובות בחיינו. ההבנה הזו עשויה לעזור לבעלי המסעדות לפצח את הסוד במשיכת לקוחות חדשים - אם נדע לשחק על האירועים המיוחדים כגון ימי הולדת, ימי נישואין, חגים ועוד אירועים חשובים נוספים במהלך השנה.

Broadcust email service

השקיעו בנוכחות במנועי החיפוש

אחת הפעולות הנפוצות, בחיפוש מידע אודות מסעדות, הוא חיפוש מידע ראשוני במנועי חיפוש. הסיבה לכך נעוצה בכך שבמדובר בצורת בילוי טרנדית ונפוצה בין חברים, ולפיכך מצריכה הסכמה ותיאום בין מספר אנשים, על כן נעזרים במנועי חיפוש כמו גוגל לחיפוש מידע בסיסי לפני שמטריחים את כולם להגיע למקום.

משם, סביר להניח שהמחפשים יעברו לאתר המסעדה או לעמוד הפייסבוק שלה. עליכם לוודא שמה שאותם מתעניינים מחפשים - יימצא באתר/ בעמוד הפייסבוק שלכם - החל מתמונות אווירה, תפריט ועד לתמונות מרשימות של המנות, הרי ידוע שאנחנו אוכלים עם העיניים.

במידה ואין לכם אתר אינטרנט, ואין לכם או המשאבים, הצורך או הרצון להשקיע באחד כזה - קיימת בידכם האפשרות לייצר למסעדה דפי נחיתה ממותגים באמצעות מערכת ברודקאסט.

דף הנחיתה הוא פתרון מצוין ליצירת נוכחות באינטרנט, ומאפשר לכם לעשות זאת בצורה פשוטה ובנראות מקצועית. דף הנחיתה הוא אתר של עמוד אחד, הנסרק על ידי מנועי החיפוש בצורה אופטימלית ומציג את עיקרי הדברים שתרצו שהמבקרים הפוטנציאליים שלכם יראו, זוהי דרך מצוינת להניע אותם לפעולה - להשאיר פרטים או להרים טלפון ולהזמין מקום במסעדה.

אם יש לכם עמודים מושקעים ופעילים ברשתות החברתיות, אולי השקעה באתר אינטרנט היא מיותרת - ויש לשים דגש על דפי נחיתה מושקעים, מעוצבים, מזמינים לפעולה, אשר מתעדכנים בהתאם לאירועים, למבצעים, לתפריט, או בהתאם לכל קריטריון אחר שתחליטו עליו.

אתרי אינדקס של מסעדות ותגיות רלוונטיות ברחבי הרשת

בחיפוש קצר של מסעדות במנועי החיפוש, נגלה מספר אתרי אינדקס בולטים של מסעדות, אשר מרכזים בתוכם מאגר מידע גדול על מסעדות, אשר כולל גם המלצות גולשים.

הסיכוי שבעת חיפוש מסעדה במנועי החיפוש הלקוחות יגיעו לאחד מהאינדקסים וימשיכו לשוטט שם הוא גדול - ולכן קיימת חשיבות גבוהה להיות באתרים אלה, ולכן חשוב להיות בכל מקום שבו קיים מאגר מידע גדול על מגוון גדול של מסעדות.

ללוות את הלקוח בשלושה שלבים - לפני הביקור, תוך כדי הביקור, ולאחריו

עד כה עסקנו בשלב שטרם הביקור, החיפוש אחר המסעדה. וכמו שהבנו, עיקר החיפוש כיום מתבצעים בדיגיטל - באתר האינטרנט של המסעדה, בדף נחיתה, באתרי אינדקס וברשתות החברתיות. חשוב לזכור שבכל הנוגע לחיפוש בדיגיטל, המבקרים הפוטנציאליים לא יבדקו רק את המסעדה שלכם, אלה גם של המתחרים - וודאו שאתם מציגים בכל מקום ערך מוסף למבקר הפוטנציאלי, מה שיגרום לו להעדיף לבקר אצלכם.

מעבר לכך, זכרו שיתבצע חיפוש גם בקבוצות רלוונטיות ובעמודי המלצות על מסעדות - וודאו שאתם נוכחים גם שם, הקפידו לייצר נוכחות גם שם. בין אם באופן גלוי, או סמוי.

עוד טרם הביקור, יש באפשרותכם להעניק ללקוח הפוטנציאלי ערך מוסף - כתבו לו או הציגו לו סרטון אשר מעניק לו מתנה - מתנה שהיא ידע מקצועי או ערך מוסף. ידע יכול להיות מאמר מעניין על תזונה מסוימת, על חומרי הגלם האיכותיים בהם אתם משתמשים, על ההסטוריה של הקמת המסעדה שלהם, מתכון למנה מנצחת המוגשת במסעדה, בלוג או האופן שבו אנשים משתפים את הבילוי במסעדה ועוד ועוד.

הערך המוסף שתעניקו לו, יגרום לו להבין שיש מקצוענים שעומדים מאחורי המסעדה, וכך הלקוחות יפתחו אמון ורצון להגיע לביקור.

תוך כדי הביקור

בזמן שהלקוח יושב אצלכם במסעדה, זו הזדמנות נהדרת ליצור איתו קשר בשלל הערוצים שלכם, וליצור מערכת יחסים שהיא מעבר לביקור חד פעמי.

וודאו שעל השולחן קיים ייצוג לדרכים שבהן ניתן למצוא אתכם ברשת או להצטרפות למועדון הלקוחות שלכם - העדיפו לעשות זאת בצורה של מנגנון סמס חוזר או הצגת QR קוד אשר מאפשר ללקוחות לסרוק את הקוד, מבלי להפריע להם לאכול. הקשר הראשוני שנוצר הוא לא מובן מאליו - על מנת שזה יקרה, עליכם לדאוג לכך שיהיה מה שיניע את המבקרים לפעולה- לדוגמא "הצטרפו למועדון החברים וקבלו קינוח שני ב-50% הנחה". קריאה שכזו תניע את הלקוח לפעולה, ותעביר אליכם את פרטי יצירת הקשר עמו לטובת יצירת קשר בהמשך.

הסמס החוזר וקוד ה-QR יכולים להוביל את הלקוחות לעמוד נחיתה, אותו תיצרו באמצעות מערכת ברודקאסט, אותו עמוד נחיתה יכול לשמש כסוג של "כרטיס ביקור דיגיטלי" לטובת שמירת הפרטים ואף שיתופם בהמשך, כמובן שתנאי מקדים לכך הוא שחוויית הביקור של הלקוחות במסעדה תהיה מצויינת.

הדריכו ותגמלו את צוות המלצרים שלכם להציע ללקוחות להצטרף למועדון הלקוחות של המסעדה, והקפידו לא לשכוח על קיומם של אותם חברי מועדון. העניקו להם ערך מוסף, הצעות והטבות לחברי המועדון בלבד. פעולות שכאלו יניעו את המבקרים במסעדה להצטרף למועדון הלקוחות ולהנות משלל הטבות שיחזירו אותם לביקורים חוזרים ענייו קריטי להצלחת המסעדה שלכם.

מעבר לערך שמועדון הלקוחות מספק ללקוח, הוא מאפשר לבעל המסעדה לקבל ולנהל מידע אודות פעילות הלקוחות, להניע לקוחות לביקור חוזר, לעקוב אחר היסטוריית הביקורים ולהציע לחברי המועדון הטבות בהתאם לפעילותם בביקורים הקודמים - אם ראיתם שהלקוח חוזר ומזמין את עוגת הגבינה שלכם, הציעו לו הטבה עבור הזמנת אותה עוגת גבינה - היו בטוחים שהוא יעריך את המודעות שלכם לקיומו ולפעולותיו ויחזור לבקר שוב.

ומה לאחר הביקור?

אם אתם רוצים שהלקוח יחזור לביקור נוסף, זכרו שהקשר עם הלקוח לא נגמר ברגע שהוא משלם את החשבון ויוצא מהמסעדה. אם הזמנתם את הלקוח להצטרף למועדון הלקוחות של המסעדה והוא נענה להזמנתכם או שלכל הפחות קיבלתם את מספר הטלפון של הלקוח - צרו עמו קשר מיד לאחר הביקור, הודו לו על הביקור במסעדה ואף בקשו ממנו משוב קצר על החוויה.

אם ברצונכם להגדיל ולעשות - הציעו לו הטבה אם ישתף את חווייתו ויזמין את מי מחבריו לבקר במסעדה - את ההטבה הוא יקבל על בסיס השיתוף או על בסיס הגעה של חבר למסעדה. צרפו להודעה קישור לדף נחיתה מזמין, אשר אותו יכול הלקוח לשתף עם חבריו.

הקפידו להמשיך וליצור קשר עם הלקוח שלכם לפחות פעם בחודש, כדי להזכיר לו על קיומכם ולעדכנו בדבר הטבות מיוחדות ומזמינות שיעוררו בו חשק לחזור ולבקר אצלכם והפעם להגיע גם עם חברים.

אם הלקוח הצטרף למועדון הלקוחות ואתם לא מקפידים לשמור איתו על קשר באופן תדיר, סביר להניח שהוא לא יזכור אתכם ואז כשתזכרו לשלוח לו מסר אחרי תקופה ארוכה מידי מהביקור שלו הוא לא יהסס לבקש ממכם להסיר אותו מהמועדון. וודאו שאתם עושים כל שביכולתם על מנת לשמור על תדירות רציפה של שמירה על קשר עם הלקוחות שלכם, וממשיכים להעניק להם ערך מוסף לאורך זמן.

שימו לב, שבניית אפליקציה מיוחדת ללקוחות המסעדה היא לא דבר מחייב ולרוב גם מיותר כיוון שקשה לשכנע לקוחות להתקין אותה וגם לאחר ההתקנה שלה הם יכולים להסיר אותה בקלות , לפיכך יותר קל ומהיר להמשיך וליצור קשר יזום עם הלקוחות שלכם באמצעות קמפיינים דיגיטליים הנשלחים אליהם במגוון דרכים כגון הפצת אימייל, סמס וברשתות החברתיות.

במערכת ברודקאסט, קיימים עבור בעלי המסעדות מאגר רחב של קמפיינים מעוצבים המותאמים לעולם התוכן היחודי להם ומאפשרים להפיץ את הקמפיינים לכל מאגר הלקוחות שלכם במספר צעדים פשוטים, ללא צורך בידע קודם בעיצוב, תכנות או שיווק. כל שתצטרכו לעשות הוא לבחור את הקמפיין המתאים לכם, ולתזמן את אופן ההפצה ללקוחותיכם.

מעבר להפצת הקמפיינים, בברודקאסט תמצאו מערכת CRM, מערכת לניהול קשרי לקוחות, באמצעותה תוכלו לבצע ניהול ומעקב של פעילות הלקוחות שלכם, ולבצע פעולות המשך שיווקיות למאגר הלקוחות.

זיכרו ! סוף הביקור במסעדה אינו סוף פסוק, מערכת היחסים עם הלקוחות שלכם רק מתחילה בסוף הביקור.

שיהיה בהצלחה!

מאת טינה רבינוביץ'

בוגרת תואר ראשון בתקשורת מאוניברסיטת אריאל

התמחות במסלול אסטרטגיה שיווקית

יש לך שאלה? נשמח לעזור
יש לך שאלה? נשמח לעזור

רוצים לקבל טיפים, חדשות ועידכונים ? תנו לנו לייק בפייסבוק.

bottom of page