קידום ממומן לעומת קידום אורגני - כל מה שחשוב לדעת כדי לקדם את העסק
top of page
  • צוות ברודקאסט

קידום ממומן לעומת קידום אורגני - כל מה שחשוב לדעת כדי לקדם את העסק

עודכן: 5 בספט׳ 2023

בעידן הדיגיטלי, נוכחות חזקה באינטרנט היא חיונית כדי שעסקים קטנים ישגשגו. וכשזה מגיע לנראות מקוונת, מנוע החיפוש של גוגל שולט וברשתות החברתיות חברת מטא בעלת פייסבוק, אינסטגרם ווצאפ. הבנה כיצד זה עובד ומה קובע את דירוג החיפוש יכולה להועיל באופן משמעותי לעסק שלך ולעזור לך להגביר את הנוכחות הדיגיטלית של העסק שלך במנועי החיפוש וברשתות החברתיות


בפוסט זה בבלוג, נבין איך הרשתות החברתיות עובדות, נחקור את פעולתו הפנימית של מנוע החיפוש של גוגל, נשפוך אור על גורמי הדירוג שלו, נפריך תפיסות מוטעות נפוצות ולבסוף נשווה בין קידום ממומן לקידום אורגני.


אז כיצד פועל מנוע החיפוש של Google ואיך הוא מקדם את העסק?

למעשה מנוע החיפוש של גוגל הוא מערכת מורכבת שנועדה לספק את התוצאות הרלוונטיות ביותר לשאילתות החיפוש של המשתמשים. להלן פירוט פשוט של התהליך:


א) סריקה: גוגל משתמשת בתוכנות אוטומטיות הנקראות "סורקים" או "עכבישים" כדי לסרוק את האינטרנט ללא הרף. סורקים אלה עוקבים אחר קישורים בדפי אינטרנט ואוספים מידע, המכונה אינדקס, על התוכן שהם מגלים.

ב) יצירת אינדקס: ברגע שהסורקים אוספים מידע, הוא מאורגן ומאוחסן באינדקס גוגל - מסד נתונים עצום של דפי אינטרנט. זה מאפשר לגוגל לאחזר במהירות מידע רלוונטי כאשר משתמש מבצע חיפוש.

ג) דירוג: כאשר מוזנת שאילתת חיפוש, האלגוריתם של גוגל מנתח את דפי האינטרנט שנוספו לאינדקס כדי לקבוע את התוצאות הרלוונטיות ביותר. האלגוריתם לוקח בחשבון גורמים שונים כדי לספק את התוצאות הטובות ביותר למשתמש.


מהם הגורמים המשפיעים על דירוג תוצאות החיפוש?

גוגל מדרג את תוצאות החיפוש באמצעות גורמים רבים. למרות שהאלגוריתם המדויק הוא סוד שמור היטב, ישנם מספר גורמים מרכזיים שידעו לכולם שהוא עושה בהם שימוש:


א) רלוונטיות: גוגל שואפת לספק למשתמשים תוצאות התואמות את כוונת החיפוש שלהם. הרלוונטיות נקבעת על פי נוכחותן של מילות מפתח רלוונטיות, איכות התוכן וחווית המשתמש.

ב) סמכות: אתרים בעלי אמינות ואמינות גבוהים נוטים יותר לדרג גבוה יותר. הדבר מושפע ממספר ואיכות הקישורים הנכנסים המפנים לאתר, מאותות חברתיים וסמכות תחום.

ג) חווית משתמש: גוגל נותנת עדיפות לאתרים המציעים חווית משתמש חלקה, כולל מהירות טעינת עמודים מהירה, ידידותיות לנייד וניווט קל.

ד) איכות תוכן: אתרים עם תוכן איכותי, אינפורמטיבי ומקורי נוטים לדרג טוב יותר. עדכון ואופטימיזציה של תוכן באופן קבוע יכולים לשפר את דירוג החיפוש.

ה) אופטימיזציה טכנית: אופטימיזציה של אלמנטים כמו מטא תגים, כותרות וכתובות אתרים יכולה לעזור למנועי החיפוש להבין ולהוסיף לאינדקס את דפי האינטרנט שלך בצורה יעילה יותר.

ו) קצב רענון: ככול שכמות התוכן עולה ותדירות הפרסום יציבה, גוגל מסיק שמדובר במקור מידע מהימן ויציב ונוטה להעלות אותה בתוצאות החיפוש


טעויות ותפיסות נפוצות בתהליך הקידום - יש כמה תפיסות שגויות וטעויות שעסקים קטנים עושים לעתים קרובות בנוגע להופעה שלהם בתוצאות החיפוש:


א) תוצאות מיידיות: השגת דירוג גבוה בחיפוש דורש זמן ומאמץ. חשוב להקפיד על ציפיות ריאליות ולהתמקד באופטימיזציה עקבית במקום לצפות לתוצאות מיידיות.

ב) מילוי מילות מפתח: מילוי התוכן במילות מפתח מוגזמות בניסיון לשפר את הדירוג עלול להוביל לעונשים מצד גוגל. במקום זאת, התמקד ביצירת תוכן באיכות גבוהה עם צליל טבעי המשלב מילות מפתח רלוונטיות באופן אסטרטגי.

ג) הזנחת אופטימיזציה לנייד: עם העלייה בשימוש במובייל, יש חשיבות מכרעת לקיומו של אתר ידידותי לנייד. התעלמות מאופטימיזציה לנייד עלולה לגרום לחוויית משתמש גרועה ולדירוג נמוך יותר בחיפוש.

ד) התעלמות מקידום אתרים מקומי: אם יש לך עסק מקומי, חיוני לבצע אופטימיזציה לחיפוש מקומי. ודא שהאתר שלך כולל מידע עסקי מדויק ועדכני ומנף ספריות מקומיות ו-Google לעסק שלי כדי לשפר את הנראות המקומית.


הבנת היסודות של אופן הפעולה של מנוע החיפוש של גוגל ואיזה גורמים משפיעים על דירוג החיפוש יכולה להעצים לעסקים קטנים לשפר את הנוכחות המקוונת שלהם. על ידי התמקדות ברלוונטיות, סמכות, חווית משתמש, איכות תוכן ואופטימיזציה טכנית, תוכל לשפר את הסיכויים שלך להופיע גבוה יותר בתוצאות החיפוש. הימנע מטעויות נפוצות והשקיע זמן ביישום אסטרטגיות SEO יעילות כדי לנצל את מלוא הפוטנציאל של העסק שלך באינטרנט.


בעולם השיווק המקוון, קידום העסק שלך ביעילות הוא המפתח למשיכת לקוחות ולהגברת הנראות של המותג שלך. בכל הנוגע לקידום העסק שלך בגוגל וברשתות החברתיות, עומדות בפניך שתי אפשרויות עיקריות:


קידום ממומן (פרסום בתשלום) וקידום אורגני (הופעה בתוצאות חיפוש ללא תשלום).


כעת נסביר את ההבדל בין שני סוגי הקידום הללו ונבדוק את היתרונות והחסרונות שלהם, ונעזור לך לקבל החלטות מושכלות לגבי האסטרטגיה השיווקית שלך.


1. קידום ממומן, המכונה לעתים קרובות פרסום בתשלום או מסעות פרסום בתשלום לפי קליק (PPC), כרוך בתשלום לגוגל או לפייסבוק כדי להציג את המודעות של העסק שלך בצורה בולטת בתוצאות החיפוש או באתרים רלוונטיים. הנה מה צריך לדעת:


יתרונות הקידום הממומן:

א) נראות מיידית: עם קידום ממומן, המודעות שלך יכולות להופיע בראש תוצאות החיפוש כמעט באופן מיידי, מה שמעניק לעסק שלך חשיפה מיידית ללקוחות פוטנציאליים.

ב) טווח הגעה ממוקד: יש לך שליטה על מילות המפתח והמאפיינים הדמוגרפיים שהמודעות שלך מכוונות, מה שמאפשר לך להגיע לקהל מסוים שמתעניין במוצרים או בשירותים שלך.

ג) תקציב גמיש: אתה יכול להגדיר תקציב יומי או חודשי למודעות שלך, כדי להבטיח שיש לך שליטה על עלויות הפרסום שלך. אתה משלם רק כאשר מישהו לוחץ על המודעה שלך (ומכאן השם "תשלום לקליק").


חסרונות הקידום הממומן:

א) עלות: קידום ממומן דורש השקעה כספית. למרות שזו יכולה להיות דרך יעילה להגיע לקהל רחב יותר, ייתכן שהיא לא תתאים לעסקים עם תקציב מוגבל.

ב) אורך חיים מוגבל: ברגע שאתה מפסיק להשקיע במודעות בתשלום, הנראות שלך פוחתת ולמעשה נפסקת. בניגוד לקידום אורגני, שיכול להיות בעל השפעות ארוכות טווח, קידום ממומן מספק תוצאות מיידיות אך מצריך השקעה מתמשכת כדי לשמור על הנראות.

ג) עיוורון מודעות: חלק מהמשתמשים פיתחו "עיוורון מודעות", כלומר הם נוטים לדלג או להתעלם ממודעות ממומנות ולהתמקד בתוצאות חיפוש אורגניות.


2. קידום אורגני: קידום אורגני כרוך באופטימיזציה הנוכחות המקוונת שלך כדי לשפר את הנראות שלך בתוצאות החיפוש ללא תשלום של גוגל ובדפים העסקים בפייסבוק. הנה מה שאתה צריך לדעת:


יתרונות הקידום אורגני:

א) עלות-תועלת: קידום אורגני אינו דורש השקעה כספית ישירה. במקום זאת, הוא מסתמך על מאמצים כמו פרסום תוכן באופן עקבי, אופטימיזציה למנועי חיפוש (SEO), שיווק תוכן ומעורבות במדיה חברתית כדי לשפר את הדירוג שלך.

ב) תוצאות ארוכות טווח: בניגוד לפרסום בתשלום, לקידום אורגני יכולות להיות השפעות ארוכות טווח. עם מאמץ עקבי ואופטימיזציה, הדף העסקי שלי בפייסבוק יקבל יותר חשפיה והאתר שלך בגוגל יכול להופיע בדירג גבוה יותר בתוצאות החיפוש, ולמשוך תנועה אורגנית לאורך זמן.

ג) אמון ואמינות: תוצאות חיפוש אורגניות נתפסות כאמינות יותר על ידי המשתמשים, שכן הן מסתמכות על האלגוריתם של גוגל כדי להציג את המידע הרלוונטי והאמין ביותר.


חסרונות הקידום אורגני:

א) גוזל זמן: קידום אורגני דורש זמן ומאמץ כדי לייעל את האתר שלך, ליצור תוכן איכותי באופן עקבי ולבנות קישורים נכנסים. זה עשוי לקחת שבועות או חודשים כדי לראות תוצאות משמעותיות.

ב) תחרות מוגברת: קידום אורגני יכול להיות מאתגר בשל התחרותיות של דירוג מנועי החיפוש. תצטרך להשקיע באסטרטגיות קידום אתרים ולנטר באופן רציף ולהסתגל לשינויים באלגוריתמים של הרשתות החברתיות וגוגל.

ג) שליטה מוגבלת: בניגוד לקידום ממומן, יש לך פחות שליטה על המקום שבו העסק שלך מופיע בתוצאות החיפוש. האלגוריתמים של גוגל ופייסבוק קובעים את הדירוג על סמך רלוונטיות, איכות וגורמים נוספים.


הבנת ההבדל בין קידום ממומן לאורגני היא חיונית לעסקים קטנים המעוניינים להפיק את המרב ממאמצי השיווק המקוון שלהם. קידום ממומן מציע אפשרויות נראות ומיקוד מיידיות, אך בעלות כספית לא מבוטלת, בעוד שקידום אורגני הוא חסכוני ויכול לספק תוצאות לטווח ארוך.


חיוני לקחת בחשבון את התקציב, היעדים וקהל היעד שלך כשמחליטים איזו גישה לתעדף או לשלב. באופן אידיאלי, אסטרטגיית שיווק מאוזנת הכוללת גם קידום ממומן וגם אורגני יכולה להניב את התוצאות הטובות ביותר. על ידי מינוף היתרונות של כל שיטה, תוכל למקסם את הנוכחות המקוונת של העסק שלך, למשוך לקוחות חדשים ולבנות מוניטין מותג חזק.


במערכת הפרסום של ברודקאסט תוכלו לייצר בקלות נוכחות אורגנית ותקבלו תשתית מסודרת לקידום ממומן כדי למקסם כל שקל שאתם מוציאים. באמצעות מערך תוכן מרהיב שכולל גם יכולת לעצב מחדש (בדומה למה שתוכלו לעצב בקאנבה או בפוטושופ), תכלו לייצר פרסומים מדהימים במהירות, בנוסף גם תוכלו לקבל אליכם דפי נחיתה מקצועיים ומוכנים לשימוש, מבלי להיות מעצבים או אנשי תוכן.


המערכת של ברודקאסט מאפשרת לכם ליצור ולערוך תוכן מעוצב, ממותג ואיכותי, שיגדילו לכם את החשיפה במנועי החיפוש ואת כמות העוקבים ברשתות החברתיות, שבמהרה גם יהפכו ללקוחות משלמים.


בשימוש במערכת הפרסום של ברודקאסט תוכלו לשלב תמונות שיתאימו בצורה מדויקת לכל קמפיין שיווקי שתיצרו, מתוך מאגר תמונות עצום ומגוון ולערוך אותה בהתאם לצרכים של העסק שלכם. במידה ותרצו, תוכלו לשלב בתכנים, תמונות של העסק שלכם ולערוך הכל בתוך המערכת בקלות ובפשטות וכמובן, גם לשלב גם את הלוגו בצורה אידאלית ונוחה. סיימתם לבחור את הפרסום? אתם תוכלו גם להפיץ אותו בקליק למדיות השונות באימייל, בסמס, בווצאפ וכמובן גם לאתר בגוגל ולרשתות החברתיות ישירות מתוך המערכת.





יש לך שאלה? נשמח לעזור
יש לך שאלה? נשמח לעזור

רוצים לקבל טיפים, חדשות ועידכונים ? תנו לנו לייק בפייסבוק.

bottom of page