מה הקול הייחודי של העסק שלך?
  • רונן טופל

מה הקול הייחודי שלך?


"אם אני אני כי אני אני, ואם אתה אתה כי אתה אתה - אזי אני אני ואתה אתה. אבל אם אני אני כי אתה אתה, ואם אתה אתה כי אני אני - אזי אני לא אני ואתה לא אתה." ~ הרבי מקוצק

לכל אחד מאתנו יש זהות שמבדילה אותו מאחרים. אפילו תאומים זהים, הינם בעלי אישיות שונה. לכל ארגון עסקי, קטן, בינוני או גדול, צריכה להיות זהות יחודית שתבדיל אותו מאחרים. ארגונים יכולים להיות דומים, לעסוק בתחומים משיקים אבל אם אין משהו שמייחד אותם. הערך של המוצר או השרות שאותם ארגונים מייצרים, יהיו מן הסתם פחות ממה שיכלו להיות.

פורסם גם במגזין Go More

עצם העובדה שיש שוני בין המוצרים או שירותים, אינה מספקת כדי לייצר בידול עסקי. על קהל הלקוחות הפוטנציאלי לזהות ולהבחין בשוני, בבידול. מה מייחד את מה שאני מוכר מכל האחרים, איזה ערך חדש ונוסף אני מביא לשוק. העברת המסר נעשה כמובן באמצעות תקשורת מסוגים שונים. שיח בין אישי נכון ומתאים לאירוע, סלוגן קליט, צבע מייחד שעובר לאורך כל התקשורת החזותית - בין אם המסר מופיע בדף הפיסבוק או באתר האינטרנט

זה יכול להיות גוון שמשדר את הנדרש עפ"י מאפיינים נכונים ואפילו ריחות מוגדרים בנקודות מכירה או במוצר. הדוגמה המוכרת והמאוד "משדרת" את הכוונה של תקשורת מקרבת וברורה היא ההבדל בין המתחרות הגדולות בתחום השכרת הרכב. "הרץ עם הצבע האופייני והסלוגן "אנחנו מספר 1 "ומולם "אוויס" עם הצבע שלה והסלוגן המחוכם "אנחנו משתדלים יותר" - ההיגיון הפשוט והמובן, שמי שמספר 2 ,צריך להשתדל יותר על מנת להתחרות, הוא קליט ובהיר. מספר סיפורים מהחיים:

  • ניהלתי לתקופה ארוכה את השיווק הבינלאומי של חברה תעשייתית שיצרה מוצר הקשור לבניין. לפני שנים רבות, בביקור יסודי שערכתי באחת הארצות בה רציתי להעמיק את החדירה שלנו, אחה"צ אחד עם תום הפגישות של אותו יום הלכנו עמיתי ואני להליכה קצרה בקרבת המלון בו שהינו. ראינו לפנינו בניין בבנייה בשלב שבו היו כבר אמורים להתקין את המוצרים אותם יצרנו. הבניין היה גדול, במקום מרכזי והוא ממש יכל לעזור לנו לבסס את המוצרים שלנו במדינה. השעה היתה כבר די מאוחרת, ידענו שאין הרבה סיכוים למצוא שם מישהו ואם כן, בשלב הבנייה הנוכחי, הם כבר החליטו וקרוב לוודאי החלו כבר בהתקנה. אבל, כפי שידוע, אם לא שואלים, התשובה ממילא שלילית, אז מה יש להפסיד? חיפשנו את משרד האתר. בפנים ישב אדם. האיש, הסתבר, היה מנהל הפרויקט וכן, הם כבר החליטו איזה מוצר לקנות, החלו בהתקנה בחלק קטן מהבניין ובימים הקרובים אמורים לקבל את שאר המוצרים ולהתקין גם אותם. החלטנו שזו הזדמנות שאין להפסיד ועלינו להפעיל את כל כישורי התקשורת האמפתית והמקרבת. הסברנו למנהל פרויקט על היתרונות של מוצרים שלנו, איך הוא מתאים לצרכים שלו, כיצד לאורך זמן יוסיף לערך של הפרויקט ויותר מזה, לערך שלו בפני לקוחותיו. לא נכנענו לחשיבה שלילית. באותה נקודה בזמן בשיחה הבחנו שיש לנו כאן אפשרות חדירה משמעותית לשוק, גייסנו כל שביכולתנו על מנת להציג ערך מוסף באמצעות גיוס מיומנויות התקשורת רכשנו במשך שנות ניסיון רבות. מהמצב הזה אפשר היה רק להרוויח. ואמנם כך היה. הצלחנו להדביק את מנהל הפרויקט בהתלהבות שלנו והוא החליט להחליף את המוצר בשלנו, מסקנה - אין להניח הנחות ואין לקחת דבר כמובן מאליו.

  • ליוויתי פעם כמנטור, צבעי צעיר שעבד באחת הערים הגדולות. הערך המוסף שלו התבטא הן בתקשורת - דבר מספר שפות בצורה רהוטה, על כן בנה את כל התקשורת השיווקית שלו במספר שפות, פנה לקהל האוכלוסייה הזרה, דיפלומטים, עובדים בחברות רב-לאומיות, תושבים זרים שמחזיקים נכסים בארץ והתחייב בפני לקוחות שלא יצטרכו להזיז רהיטים והבית יישאר נקי כפי שמצא אותו. כמובן שזה חייב אותו להשקיע זמן ומאמץ נוספים, אבל הערך שהגישה העניקה לשירותים שלו היה גדול לאין שיעור ושמו עבר מפה לאוזן בקהילות הרלוונטיות

  • רופא שיניים שחוג לקוחותיו לא גדל מזה זמן רב פנה אלי לייעוץ. איך מקדמים שרות שהוא גם כואב וגם עולה לא מעט? לא פשוט, אבל בהחלט אפשרי. הדרך בה החלטנו ללכת היא "לעטוף" את השרות שלו בצבעים מרגיעים ומושכים, מסרים חיוביים, שימוש במונחים פשוטים ומובנים, בניית אוירה שמשדרת מקצועיות, רצינות, רוגע בלי להיות מפוארת ומנקרת עיניים. מוזיקה מרגיעה וריחות נעימים שיתגברו על ה"ניחוח" האופייני של מרפאת שיניים. בקיצור, יצירת תקשורת חזותית, חושית, ורגשית מחבקת ומקרבת

לכולנו, גם לנותני השירותים הקטנים, העצמאיים יש צורך בתקשורת מקרבת שתיצור בידול ומיתוג, לא פחות מארגונים גדולים. גם על נותן השירותים העצמאי לאפיין את דרך התקשורת שלו עם השוק, החל מצורת הדבור, מאפייני השרות, התקשורת החזותית של משרדו, נייר המכתבים, כרטיס הביקור, דף הפייסבוק, אתר האינטרנט והחתימה במייל.

יצירת תקשורת אישית, מושכלת, מקצועית והוגנת, כל אחד על פי המאפיינים שלו מהווה הבסיס לבניית מותג המאפיין ומעלה את הערך של השרות והנותן.

באילו מאפיינים, המתאימים לך תבחר על מנת לבנות את המותג שלך?

רונן טופל

מאמן אישי ומנטור לעסקים וקריירה

בהמשך לדבריו של רונן, אנו מאמינים כי תקשורת נכונה ומדוייקת יכולה לתרום רבות הן בחיים הפרטיים ובעסקים, מרבית הפעולות שאנו עושים על מנת להגדיל רווחים מתחברת לאינטראקציה הנכונה עם הלקוחות, יש לשמור ולתקשר עם הלקוחות הקיימים ועל אחת כמה וכמה לתקשר באופן מדויק עם הלקוחות הפוטנציאלים.

ישנם דרכים רבות ליצור תקשרות איכותית עם הלקוחות הקיימים ועם הפוטנציאלים להגדיל רווחים בעזרת מסרים שיווקים מדויקים

ברודקאסט הינה מערכת שיווק דיגיטלית אוטומטית לעסקים, המייצרת עבור כל עסק פעילות שיווק מתקדמת . בעזרת מערכת ברודקאסט ניתן ליצור בידול עסקי על ידי מתן שירות ייחודי ללקוחות, יצירת מועדון לקוחות, קידום מכירות וניהול דף פייסבוק פעיל ותוסס ומלא בתכנים מעניינים, וכל זאת בהתאמה מלאה לפי מאפייני העסק והתחום העסקי בו הוא פועל.

הצטרפו עכשיו, ההרשמה חינם!

#שיווקדיגיטלי #עסקיםקטנים #קידוםהעסק #יועץשיווקי #בידול #טיפיםלשיווקהעסק

רוצים לקבל טיפים, חדשות ועידכונים ? תנו לנו לייק בפייסבוק.

© 2019 Broadcust Ltd | Haslemere Surrey, United Kingdom | Maskit St 12, Herzliya, ISRAEL 
 

Terms of Service | Privacy Policy | About | support@broadcust.com