שיווק העסק בניו מדיה - הכירו את ברודקאסט
top of page
  • אלון מוחה

שיווק העסק בניו מדיה - הכירו את ברודקאסט


אומרים שתובנות טובות יוצאות הרבה פעמים מנקודת מבטה של הקלישאה: אז הנה לכם אחת- להיות בעל עסק זה לא דבר פשוט!

בין אם העסק שלכם מציע למכירה מוצר פיזי, שירות או כזה שמשלב בין שניהם , סביר להניח שהעסק פועל בשוק תחרותי, כזה שמצריך חדשנות ומקוריות באופן שוטף ועקבי. החלק הראשון, הבסיסי והקריטי הוא יצירת ובניית הארגון סביב ובהרמוניה עם המוצרים או השירותים אותם העסק מציע. מכיוון שמוצר או שירות טובים ככל שיהיו לא יכולים להגיע ללקוח בדרך עצמאית מגיע השלב הקריטי השני והוא ביצוע שיווק חכם ואפקטיבי.

לאורך עשרות ואפילו מאות של שנים הלחם והחמאה של השיווק נסובו סביב הארגון והשוק וההסתכלות הייתה על שלושה פרמטרים מרכזיים: המוצר, המחיר והמקום. מה שבשיווק נקראים – שלושת ה מ'. הקידום והשיווק של המוצר נעשו בדר"כ בסוף התהליך ובהתאם להרבה אילוצים, שברובם היו כלכליים מכיוון שלרוב העסקים הצומחים לא הייתה את האפשרות למנף את עצמם בעקביות בערוצי המדיה המסורתיים דאז, שהיו נחלתם של מספר מועט יחסית של עסקים גדולים.

באופן זה נוצר מצב בו העסקים הגדולים שלהם תקציבי שיווק ופרסום אדירים, קיבלו את מירב החשיפה והתודעה, בעוד העסקים הקטנים נלחמו על השאריות ובעיקר על האזורים התחומים שאליהם הצליחו להגיע בעזרת פעולות השיווק שהיו זמינות להם. העשור האחרון, בעיקר לאור חידושים בזירות השיווק הדיגיטלי כמו גוגל, אינסטגרם ופייסבוק ויכולות הפצה באמצעות מערכות לשליחת סמסים ואימילים בשילוב עם דפי נחיתה ממוקדים, שינו את מאזן הכוחות ויצרו שדה התמודדות חדש ובמידה מסוימת גם הרבה יותר שוויוני. בעוד שבעבר היה צריך לגמוע מרחקים גאוגרפיים ולהשקיע תקציבי עתק בכדיי להגיע לכמה שיותר אנשים, היום באמצעות השיווק באינטרנט, השיווק הישיר והרשתות החברתיות ניתן להגיע לכל צרכן ולקוח פוטנציאלי במרחק של כמה קליקים על העכבר.

ברודקאסט - שיווק מפה לאוזן

על פניו נדמה כי ערוצי המדיה החדשים פתחו דלתות לעסקים להגיע לתקשורת עם יותר צרכנים פוטנציאליים ובכך להעצים את מאגר הלקוחות שלהם וכיוצא בזאת גם לגדול. ההנחה הבסיסית הזו היא נכונה, אבל המדיה החדשה פתחה לא רק הזדמנויות חדשות ורבות אלא היא יצרה מצב מורכב בו השווקים השונים תחרותיים מתמיד. יותר מכך, המציאות מראה כי מי שלא מנצל את ההזדמנויות במדיה החדשה – לא גדל! צמיחתו של עסק היא האוויר שלו , ועסק שנשאר במקום הולך למעשה אחורה וכתוצאה מכך מאבד הלכה למעשה את זכות הקיום שלו.

כיום הפעילות השיווקית במדיה הדיגיטלית נגישה מתמיד, אך כמו כל כלי בעל ערך – דורשת רכישה , למידה ותרגול של מיומנות, עניין שעלול לקחת זמן יקר וכסף שיקרים לכל בעל עסק ובטח לכזה שנמצא בשנותיו הראשונות. פעילות שיווקית במדיה החדשה היא מיומנות עיסקית לכל דבר, מיומנות שיכולה לעשות את ההבדל בין עסק מצליח לכושל ועל כן יש חשיבות עליונה ללמוד, לתרגל ולהשתמש בה בחכמה בדרך שמאפשרת יצירת אסטרטגיה קצרה וארוכת טווח ובעיקר בפעילות עקבית אל מול הלקוחות.

הצרכן המחובר

הלקוחות הקיימים והפוטנציאליים שלכם גם הם עברו שינוי משמעותי – גם הם שינו את מהותם כצרכנים. המדיה החדשה גרמה ליצירה של "צרכן מחובר" – וזוהי תובנה קריטית עבור כל בעל עסק שהוא, גדול או קטן ככל שיהיה.

אז הנה לכם היכרות והסבר על המושג

הצרכן המחובר הוא תולדה של תמורות טכנולוגיות שתרמו לעיצוב מודעות ותודעה חדשה למושג צרכן וצרכנות, ומכך ליישום עדכני של אלו אצל בני האדם. השינויים הטכנולוגיים במאה ה 21 ובפרט אלו של העשור האחרון הביאו להמצאות רבות ששינו את הרגלי הצריכה של בני האדם. בכדיי להבין מהו הצרכן המחובר צריך להדגיש מה גורם לו להיות "מחובר" , ולכך הרבה תשובות אך תשתית אחת משותפת :האינטרנט.

רשת האינטרנט שינתה את מאזן הכוחות, כאשר כבר בשלב הראשוני שלה היא אפשרה יצירה של התקשרות חופשית ובלתי מסוננת בין בני אדם שונים בנושאים מגוונים ובפרט בעינייני צריכה.

כיום , אפשר להניח כי אנו נמצאים בשיאו של תהליך מהפכה צרכנית ותהליך זה הוא פועל יוצא של מהפכות טכנולוגיות משנות תרבות, דוגמא לכך הן :רשתות חברתיות , מכשירי סלולרי מתקדמים , אפשרויות ניתוח נתוניי גלישה ,שירותי ענן ועוד, כל אלו מהווים קרקע חדשה להתנהלות של עסקאות חליפין. הצרכן כיום מחובר לחידושים הטכנולוגיים , כלומר החידושים הטכנולוגיים הם נחלתו והוא מנצל אותם בכדיי למצא את השירותים שעונים לו על הצורך הספציפי שעולה בו ולרכוש אותם במקום שהכי משתלם עבורו גם אם מדובר ברכישת ביגוד מאתר סחר שנמצא בסין כגון עליאקספרס.

החידושים הטכנולוגיים יצרו מציאות בה הצרכן הוא בעל כוח מיקוח רב יותר שנובע מהידע ומהאלטרנטיבות הרבות והדרך הקלה להשוות ביניהם. הצרכן המחובר מחובר יותר מאי פעם גם לספקי השירות, כלומר :לעסקים ולחברות ועל כן יש לציין שרמת ה"חיבור" של הצרכן למוצר\לשירות היא פונקציה בעלת שני קצוות כאשר בקצה השני נמצא בעל העסק\נותן השירות.

הצרכן ונותן השירות שניהם פועלים כיום בסביבה מחוברת ומופרת בשיתוף ידע וממון, מציאות זו מאפשרת לצרכן לנצל את הכלים הטכנולוגים השונים ע"מ לייעל את תהליך הרכישה שלו , עובדה שמחייבת את נותני השירות ובעלי העסקים השונים להשקיע משאבים במקסום הפוטנציאל של פיתוח ושדרוג היחסים עם הלקוחות אל מול מתחריהם.

מאיפה מתחילים לעשות שיווק דיגיטלי?

אז אחריי שהבנו כי השתנו כללי המשחק ושדה המשחק של העסקים והצרכנים – צריך להבין כיצד אתם כבעלי עסקים יכולים למנף את המציאות החדשה לטובת העסק שלכם – כיצד מגייסים לקוחות חדשים ומשמרים לקוחות קיימים בשדה הכמעט אין סופי של האפשרויות ובכך מבטיחים לעסק שלכם את הצמיחה העסקית והארגונית הנכונה עבורו – כזו שתקפיץ את העסק שלכם בכמה דרגות קדימה ותאפשר לכם להיות מובילים בתחום בו אתם עוסקים.

שיווק דיגיטלי לא עושים מהבטן – שיווק דיגיטלי עושים בעזרת יצירה של אסטרטגיה מדוייקת שכוללת בתוכה העברת המסר הנכון, בזמן הנכון ובערוץ הנכון.

כיום יש לא מעט חברות בשוק כגון מיילצימפ שמתמחה בהפצת אימייל או טווילו שמתמחה בהפצת הודעות טקסט, פלטפורמות אלו מציעות פלטפורמות להעברת מסרים שיווקים מבעל העסק אל הלקוח. הפתרון מאפשר לעסקים להעביר את המסר אותו הם רוצים בערוצים אותם יבחרו וכל זאת בעזרת פלטפורמת העברת מסרים חיצונית. הפתרון הוא פתרון יעיל עבור עסקים מסוימים , מכיוון שהוא מאפשר כלי יעיל ומהיר להעברת כמות גדולה של מסרים בזמן קצר ובעלות נוחה.

הבעיה היא – שפלטפורמת העברת מסרים מגשרת על הצורך בהגעה אל הצרכן. אך מכיוון שמערכות אלו ממוקדות בהפצה לערוץ, לוקות מערכות אלו ביכולת היצירה והתאמתם של המסרים לאופיו ויחודו של העסק. כתיבת ועיצוב המסר המדויק קריטי להצלחת הפעילות השיווקית, הריי שאם מספר עסקים באותו תחום מפיצים קמפיין ללקוח מסוים, הלקוח יבחר להתייחס אל הקמפיין שענה על הצורך המדויק שלו, שהגיע אליו בתזמון הנכון ויותר מהכל הגיע אליו בערוץ הנכון.

נשאלת השאלה: כיצד אם כך יוצרים את המסר הנכון? זה שישקף את הבידול והתועלות של העסק ויהיה מדוייק כלפיי הלקוח הפוטנציאלי שלנו מבחינת תוכן המסר , המועד והערוץ?

הכירו את מערכת ברודקאסט

ברואדקאסט הינה מערכת שיווק דיגיטלית אוטומטית לעסקים, המייצרת עבור כל תחום עסקי פעילות שיווק מתקדמת כגון ניהול דף הפייסבוק, קידום מכירות, שימור וניהול מועדון לקוחות וכל זאת בהתאמה מלאה לפי מאפייני העסק והתחום העסקי הספציפי בו הוא פועל.

כיום אחד האתגרים המשמעותיים איתם מתמודדים בעלי העסקים הוא חוסר ידע שיווקי, ידע עסקי וידע טכנולוגי הנדרש לביצוע פעילות שיווקית אפקטיבית. מערכת ברודקאסט משלבת בין יכולות הנחיה והכוונה מתקדמות לבין פשטות ההפעלה, המאפשרת לעסקים ומשווקים דיגיטלים את היכולת לבצע פעילויות שיווקיות בצורה המתקדמת ביותר. ממש כמו לעבוד כמו המותגים הגדולים.

אנחנו בברודקאסט מאמינים כי ע"י מתן התמיכה, ההזדמנות והיכולת של הפלטפורמה הטכנולוגית – עסקים רבים יוכלו לצמוח ולממש את הפוטנציאל העסקי שלהם. לפיכך, אנו שמחים להעמיד לרשותם את הפלטפורמה השיווקית המתקדמת ביותר ואת האפשרות לקבל ליווי צמוד מצוות מומחי השיווק של החברה.

כיצד מתחילים לעבוד עם מערכת ברודקאסט?

ראשית, יש להכנס לדף הבית של ברודקאסט: broadcust.co.il

ברודקאסט מאפשרת הרשמה בחינם לפלטפורמה ובכך גם התנסות ביכולות השיווקיות אותם היא מציעה. פתיחת משתמש במסלול החינמי, כולל את האפשרות לרשום 30 לקוחות אליהם ניתן יהיה להפיץ 3 קמפיינים שיווקים, הודעות טקסט, אימייל ותוכן פייסבוק ללא הגבלה. בנוסף בעל העסק במסלול החינם מקבל גישה ל CRM לנהל כמות לא מוגבלת של לקוחות

בנוסף מציעה ברודקאסט מסלולים בתשלום שמחולקים לפי גודל מאגר הלקוחות של העסק. חשוב לציין שניתן להחליף בין התוכניות בכל עת וללא התחייבות. בין אם יש לכם עשרות לקוחות או מאות אלפיי לקוחות – בברודקאסט תמצאו את המסלול המשתלם והמתאים לכם ביותר.

לפני שנרשמים למערכת ברודקאסט, כבר בדף הבית בצד ימין למטה, ישנה אפשרות להגדיר את תחום העסק שלכם וזאת בכדיי לקבל תוכן מעוצב ומנוסח עבור התחום בו העסק פועל

אחרי הרשמה קצרה ובחינם למערכת למערכת ברודקאסט אפשר להתחיל לעבוד:

השלב הראשון הוא ההגדרה של תחום העיסוק הספציפי שלכם, אחריי שהגדרתם את תחומי העיסוק והפרטים הראשונים של העסק, רצוי לעבור ולהגדיר את הדף העסקי שלך- אתר אינטרנט אישי (מיניסייט) שיאפשר לעסק שלכם להופיע במנועי החיפוש של גוגל, ולקלוט לקוחות חדשים. ניתן לעשות זאת ע"י לחיצה על שם המשתמש בצד ימין למעלה ולאחר מכן על לחיצה על "הדף העסקי שלך"

בדף זה ניתן לשלוט במידע שיופיע אודות העסק – תיאור העסק, שעות הפעילות וניסוח הזמנה למועדון הלקוחות. בנוסף ישנה האפשרות לסנכרן את לוגו החברה ולקשר את הנכסים האחרים שכבר קיימים לעסק ברשתות החברתיות שונות, עידכון זה מאפשר ללקוח שמתעניין בעסק לקבל עליו פרטים ומידע נוסף.

לאחר שסיימתם עם רישום הדף העסקי שלכם, ניתן לעדכן את רשימת הלקוחות הקיימים שלכם, כשמערכת ברודקאסט מאפשרת ייבוא אוטמטי של אנשי הקשר שלכם מ GMAIL, ליבא אותם מקובץ אקסל או CSV או לחילופין להזמין אותם ע"י שליחת הודעת טקסט:

לאחר שרשמנו את הלקוחות הקיימים והזמנו לקוחות פוטנציאליים להצטרף , אפשר להתחיל בפעילות השיווקית. בכדיי להתחיל קמפיין חדש יש ללחוץ על כפתור: "עיצוב ותכנון קמפיין" המופיע בדף הבית של ברודקאסט.

לפעילות השיווקית יש מטרות שונות וחשוב מאוד להתאים את התוכן הרוולנטי למטרה אותה תרצו להשיג. המערכת של ברודקאסט מאפשרת התאמה קלה ומהירה של הקמפיין למטרה אותה מגדיר העסק. ניתן לבחור ולייצר קמפיינים רלוונטים לפי המועד והמטרה הרלוונטים לעסק. בדף הקמפיינים בברודקאסט אפשר לבחור את סוג הקמפיין הרלוונטי לנו - קמפיין אירועים קרובים, קידום מכירות, תוכן, יום הולדת וכדומה

נקח לדוגמה קמפיין של יום הולדת, בו אנו מזמינים את הלקוח שלנו לקבל הטבה ייחודית ביום הולדתו. כל קמפיין במערכת כולל שלושה צעדים: עיצוב, תכנון ושליחה

בשלב העיצוב באפשרותכם בחירה מבין עשרות ומאות תבניות מוכנות בהתאם לבחירתכם, אותם כמובן תוכלו לערוך לשנות ולהוסיף. שימו לב שהמערכת מסנכרת את התמונות שלכם מפייסבוק ואינסטגרם באופן אוטמטי

בשלב התכנון קיימת האפשרות לתכנן את האסטרטגיה עבור הקמפיין. כלומר, לקבוע מתי, למי באילו תנאים ובאילו ערוצים יפעל הקמפיין.

שלב השליחה הוא השלב האחרון שמזניק את הקמפיין שלכם לאוויר.

לאחר שיצרתם את הקמפיין שרציתם, מערכת ברודקאסט מאפשרת שליטה על הפעילות והביצועים של כל קמפיין. זאת אפשר לעשות ע"י לחיצה על טאב הפעילות שמופיע בראש הדף.

קמפיין יום הולדת במערכת ברודקאסט

מערכת ברודקאסט מאפשרת לעקוב אחריי כל קמפיין בנפרד ולמעשה למדוד את יעילותו, כאשר בכל עת ניתן יהיה לערוך את הקמפיין ולשפר אותו. אפשרות נוספת היא להעלות שני קמפיינים בעלי מטרה שיווקית דומה ולמדוד את היעילות האחד מול השני (מבחן A/B או Split Testing)

הדרך לפעילות שיווקית מוצלחת שתקדם את העסק שלך קדימה נעוצה בהחלטות שתקח. העולם השיווקי בערוצי המדיה החדשים מושפע מפיתוחים טכנולוגיים ומשתנה כל הזמן ולכן זה קריטי שהכלים בהם תשמשו יהיו מעודכנים ויעילים. אנחנו בברודקאסט מאמינים שלכל עסק יש הפואנציאל לנצל ולרתום את הניו מדיה לטובתו ועבור המשך הצמיחה וההתפתחותו של העסק.

אלון מוחה

בוגר תואר ראשון בתקשורת מאוניברסיטת אריאל

התמחות במסלול אסטרטגיה שיווקית

יש לך שאלה? נשמח לעזור
יש לך שאלה? נשמח לעזור

רוצים לקבל טיפים, חדשות ועידכונים ? תנו לנו לייק בפייסבוק.

bottom of page