שיווק דיגיטלי – למה אנחנו צריכים את זה בעצם?
top of page
  • עמית וינברג

שיווק דיגיטלי – למה אנחנו צריכים את זה בעצם?


לרונית יש מכון קוסמטיקה ויופי שקיים כבר 6 שנים, עם קהל לקוחות ותיק ומרוצה, שעד היום פעל מהבית. לאחרונה רונית חושבת להגדיל את את העסק, לשכור לעצמה מקום נחמד וגדול יותר ולהכניס אשת מקצוע נוספת שתעבוד איתה, זה יאפשר לה לקבל יותר לקוחות, לשלב מכשור חדיש ולרענן את הנראות של העסק שלה.

לפני שהיא יצאה לדרך, רונית התייעצה עם כמה קולגות, חברות ובעלי מקצוע בתחום הליווי העסקי והשיווק, והשאלה שחזרה אצל כולם היא - איך היא שיווקה את עצמה עד היום?

עד היום רונית פרסמה את המכון שלה בעיקר מפה לאוזן, חברה הביאה חברה וכך לאט לאט העסק גדל. כן יש לה כיום פרופיל פייסבוק אישי, אבל מעבר לזה היא לא לגמרי מכירה את התחום ובטח לא מבינה איך כל העסק עובד.

בעלי עסקים רבים שאני מלווה במסגרת עבודתי בחברת ברודקאסט, עושים את צעדיהם הראשונים בעולם השיווק ולכן עולות שאלות מאוד בסיסיות, והרבה פעמים גם מצד בעלי העסקים הותיקים שמחפשים פתרונות שיהיו הכי מדויקים עבורם, עולות שאלות חשובות שכדאי להכיר ולדעת את המענה עליהן

אז אני אעבור אתכם כאן על שאלות נפוצות שעולות ואעזור לכם להבין מה זה שיווק דיגיטלי ובמה הוא תורם לעסק שלנו.

אז מה זה בעצם שיווק דיגיטלי ?

איך שיווק דיגיטלי יכול לעזור לעסק שלי?/ ברודקאסט

שיווק דיגיטלי זה בעצם קידום של שירותים, מוצרים או מותג מסוים, באמצעות אחת או יותר מפלטפורמות המדיה הדיגיטליות. בארץ הפלטפורמות הפופולריות הן וואטסאפ, אינסטגרם, פייסבוק וגוגל, אבל קיימות עוד פלטפורמות כמו טוויטר או טאבולה שכיום הן פחות נפוצות לשימוש בארץ ולכן לא נתמקד בהן.

שיווק שיעזור לעסק שלך לנצנץ לפרסום יש חלק מרכזי בהצלחה של כל עסק ולכן כל עסק חייב לשאול את עצמו, מתי צריך להעביר הילוך ולהשקיע יותר בפרסום שלו. כי כולנו יודעים שבעל עסק שרוצה לקדם ולפתח את העסק שלו, חייב להשקיע בפרסום ובשיווק בדיגיטלי, בדגש על הרשתות החברתית השונות, שיכולות להביא לעסק לקוחות חדשים ולחזק את הקשר הקיים עם הלקוחות הוותיקים.

לא מעט בעלי עסקים שואלים את עצמם, למה העסק שלי בכלל צריך את זה? אם גם אתם שאלתם את עצמכם את השאלה הזו, זאת התשובה:

1. Value for money - לשיווק הדיגיטלי יש יחס עלות-תועלת מאוד גבוה, כי בסופו של דבר השיווק נמדד ביצירת הכנסות לעסק. היתרון של השיווק הדיגיטלי לעומת השיווק המסורתי, הוא האפשרות להתאים את תקציבי השיווק בהתאם לגודל של העסק, כלומר להתחיל בתקציבים נמוכים ולהגדיל אותם ככל שהעסק גדל ומתפתח.

2. רעננות - השיווק הדיגיטלי יעניק לכם תדמית צעירה, מקצועית ועדכנית. כשעסק דואג לפרסם באופן תדיר, להיות מעודכן בטרנדים ומגיב אליהם ברגע האמת, קהל הלקוחות שלו מרגיש שהוא מגיע למקום הנכון והכי מעודכן.

3. דיוק - באמצעות הרשתות החברתיות תוכלו להגיע לקהל של אלפי לקוחות רלוונטיים לעסק שלכם ושכנראה לא היו שומעים או נחשפים לעסק שלכם. כיום רוב הרשתות החברתיות, מאפשרות לנו ניתן לפלח את הקהל שמתאים לנו ולכוון את תקציב הפרסום שלנו רק אליו.

4. תעבירו את זה הלאה - כמובן שגם היום שיווק "מפה לאוזן" מאוד חשוב (במיוחד לעסק בתחילת הדרך), אבל הקלות שבה ניתן כיום לשתף תוכן ברשתות החברתיות, הופך אותן למקום הנכון להפיץ את התוכן שהייתם רוצים לשתף ושקשור לעסק שלכם. בנוסף כיום "הפה לאוזן" החדש עובר דרך המדיה הדיגיטלית - אנשים משוחחים, מתכתבים ומשתפים חומרים דיגיטלים באופן שוטף עם החברים והמשפחות שלהם

להגביר את החשיפה ואת הלקוחות/ Broadcust

אז מה צריך לעשות ואיך בעצם מתחילים? קודם כל - להבין שחובה שהעסק שלכם יתחיל לשווק ברשתות החברתיות!

אבל לפני שתתחילו לשווק, בין אם זה בפייסבוק או באינסטגרם, חשוב שתזכרו שישנם כמה חוקים שחשוב להכיר. אבל בגדול, בכל הפלטפורמות השונות השיווק מתבצע באמצעות תוכן על שלל צורותיו השונות, בין אם טקסט כתוב, כתמונה, כסרטון ועוד. תמיד חשוב לזכור, שהתוכן שאתם משתפים צריך להיות רלוונטי, מעניין, מצחיק או מיוחד וכמובן מקורי ומקצועי .

ככה תשפרו הדף העסקי שלכם ותגבירו את החשיפה שלו:

1. כמות - העלו תכנים באופן שוטף (לפחות 2-3 תכנים בכל שבוע!), נכון שזה נשמע הרבה, אבל זה חלק מאוד משמעותי בהגברת החשיפה בפני קהל הלקוחות שלכם.

2. מגוון - גוונו בסוגי התכנים שאתם מעלים. לכל אחד מהגולשים יש טעם וסגנון ייחודי משלו וחשוב שהתוכן שאתם מפיצים, יצליח לגעת בהעדפות של הגולשים השונים. לדוגמה: ביום ראשון אעלה תמונה מהקליניקה, ביום שלישי סרטון תדמיתי, ביום חמישי אכתוב סטטוס עם כמה טיפים מקצועיים ופעם בחודש אשלח ניוזלטר עם תוכן מעניין ומקצועי. התכנים שציינתי עכשיו הם מסוגים שונים, חשוב שנמלא את הדף העסקי שלנו גם בתוכן אותנטי וגם בתוכן מקצועי ולכן חשוב שנבין את ההבדל ביניהם:

תוכן אותנטי - תוכן הרבה יותר ''אמיתי'' ויומיומי. זה יכול להיות תמונה של הלקוחות או הקליניקה, תמונות של לפני ואחרי הטיפול וכו'.

תוכן מקצועי - תוכן בעל ערך מוסף שאתם מספקים ללקוחות שלכם או תוכן יותר מהוקצע , מעוצב ומדויק, בעל כוונה שיווקית ברורה. לדוגמה טיפים לשמירה על העור באמצעות שימוש בדפי נחיתה, הטבה מסוימת, סרטון תדמיתי, תמונה מיתוגית וכו'. כשאתם משווקים את העסק שלכם, חשוב שתשלבו בין בין השיווק האותנטי הפשוט ובין התוכן המעוצב והמקצועי, שהלקוחות והקהל שלכם יראה ויבינו שבאמת יש פה איש מקצוע רציני.

3. שיתוף - לאחר שהעלנו את התוכן, חשוב לשתף אותו כמה שיותר ברשתות החברתיות (אינסטגרם, פייסבוק, וואטפס ) ואפילו לשלוח אותו ללקוחות ב-SMS, באימייל או כמובן בקבוצות הווצאפ. לכל זה תהיה השפעה מכרעת תהליך זה בין קבלת תוצאות טובות, בין אם בחשיפה רבה ועד לקבלה של לקוחות חדשים.

4. שירות לקוחות - חשוב שתתייחסו אל הרשתות החברתיות, כעוד היבט בשירות הלקוחות שלכם ותתייחסו ללקוחות מתעניינים, ממש כמו לקוחות שנכנסים לעסק שלכם. במידה ומישהו שואל אתכם שאלה בצ'אט או מגיב על משהו שפרסמתם, השתדלו לענות בזמן הקרוב ביותר, זה גם יגרום ללקוח להרגיש שהוא מטופל ובנוסף יעזור לחשיפה שלכם. נסו לחשוב, אם הייתם נכנסים לחנות, שואלים שאלה ולא מקבלים יחס? הייתם חוזרים אליה שוב?

5. התמדה - עקביות והתמדה לאורך זמן חשובה וככל שתתמידו בתהליך השיווק, התהליך יהפוך להיות הרבה יותר קל. לקוחות פוטנציאליים יחשפו אליכם ויכירו אתכם, לקוחות מרוצים ימליצו עליכם וישלחו לקוחות נוספים וככה מערך השיווק בעצם "יתגלגל מעצמו". ההצלחה בשיווק העסק שלכם תלויה הרבה ביכולת ההתמדה שלכם והיא תכריע אם העסק שלכם יתקדם הלאה ויגדל.

הבעיה הגדולה של הרבה עסקים כיום היא שאין להם זמן או ידע, איך ומה צריך לפרסם או לשווק. לכל בעל עסק יש המון משימות להספיק ביום, בין אם זה לקוחות , שכירות , עובדים , הזמנות וכו', ולא נשאר זמן להתעסק עם שיווק ופרסום?!

בדיוק בשביל זה הקמנו את חברת ברודקאסט, על מנת לעזור לכם לשווק בצורה היעילה והרווחית ביותר עבורכם. מדובר בפתרון פשוט, יעיל ונפלא לשיווק העסק שלכם, המספק שירות תוכן מקצועי, ניהול שוטף של דף הפייסבוק העסקי, בצורה המותאמת לכל עסק ובהתאם לתחום בו אתם עוסקים. אחרי שתצטרפו למערכת של ברודקאסט, ישלחו אליכם בכל חודש לאישור לפחות 10 תכנים מקצועיים מסוגים שונים - תמונות מעוצבות, דפי נחיתה, סרטונים, וקאברים.

אהבתם את התוכן ששלחנו לכם? נהדר, בלחיצת כפתור, התוכן יתפרסם בדף הפייסבוק העסקי שלכם.

קיבלת תוכן והוא לא מרגיש לכם מספיק מדויק? לא אהבתם את התמונה? את צבע הכתב? או אולי בכלל את התוכן עצמו? אין בעיה! כל מה שתצטרכו לעשות זה לכתוב לנו מה הייתם רוצים לעדכן וצוות התוכן שלנו, יבצע את השינויים המבוקשים ותוכן מתוקן ישלח אליכם מחדש. כך בהתעסקות של חצי דקה ביום, תקבלו פרסום מקצועי וממותג לעסק שלכם. בנוסף לכל התכנים שתקבלו, מערכת ברודקאסט תבנה ותנהללכם את מועדון הלקוחות שלכם, בפשוטות, ביעילות ומהירות, כך שתוכלו להפיק ממנו את המקסימום במינימום זמן ומאמץ.

השירות של ברודקאסט הוא הפתרון האידאלי לעסקים שרוצים לקחת את שיווק העסק שלהם כמה צעדים קדימה

תזכרו - העולם מתקדם והכל היום נמצא ברשת , אם העסק שלכם לא מספיק פעיל שם עד היום, כדאי מאוד שהוא יהיה כבר מחר !

ונסיים בפתגם סיני עתיק:

“הזמן הטוב ביותר לשתול עץ היה לפני 20 שנה. הזמן השני הטוב ביותר הוא עכשיו”.

אתם מוזמנים להצטרף עכשיו ולגלות דרך חדשה לקדם את העסק שלכם להצלחה להרשמה חינם למערכת ברודקאסט לחצו כאן


מאת: עמית וינברג

מנהל תיקי לקוחות בחברת ברודקאסט

מומחה ברשתות חברתיות ופרסום דיגיטלי

​​

יש לך שאלה? נשמח לעזור
יש לך שאלה? נשמח לעזור

רוצים לקבל טיפים, חדשות ועידכונים ? תנו לנו לייק בפייסבוק.

bottom of page