מאיפה מתחילים את השיווק הדיגיטלי?
top of page
  • אלון מוחה

מאיפה להתחיל את השיווק הדיגיטלי של העסק שלכם?


להיות בעל עסק זה לא דבר פשוט! בין אם העסק שלכם מציע מוצר פיזי, שירותי או כזה שמשלב בין שניהם , סביר להניח שהינכם פועלים בשוק תחרותי, כזה שמצריך חדשנות ומקוריות באופן עקבי.

מוצר או שירות טובים ככל שיהיו לא יכולים להגיע ללקוח בדרך עצמאית ולכן מיד לאחר החלק הראשון הבסיסי והקריטי שהוא יצירת ובניית הארגון סביב ובהרמוניה עם המוצר\ים או השירותים אותם העסק או הארגון מציע. מגיע השלב הקריטי השני והוא שלב השיווק.

​​​

שיווק בניו מדיה

ביצוע שיווק חכם ואפקטיבי בניו מדיה

במשך שנים רבות הבסיס האיתן של השיווק נסובו סביב הארגון והשוק וההסתכלות הייתה על שלושה פרמטרים מרכזיים : 1. מוצר 2. מחיר 3. מקום ,

בעולם השיווק הכינוי הנופץ לפרמטרים מרכזיים אלו נקראים – שלושת ה מ'. הקידום והשיווק של המוצר נעשו בדר"כ בסוף התהליך ובהתאם להרבה אילוצים, שברובם היו כלכליים מכיוון שלרוב העסקים הצומחים לא הייתה את האפשרות למנף את עצמם בעקביות בערוצי המדיה המסורתיים דאז, שהיו נחלתם של מספר מועט יחסית של עסקים. באופן נוצר מצב בו העסקים הגדולים קיבלו את מרב החשיפה והתודעה, בעוד העסקים הקטנים נלחמו על השאריות ובעיקר על האזורים התחומים שאליהם הצליחו להגיע בעזרת פעולות השיווק שהיו זמינות להם.

העשור האחרון, בעיקר לאור חידושים טכנולוגים כמו מנוע החיפוש של גוגל והרשת החברתית של פייסבוק שינו לחלוטין את מאזן הכוחות ויצרו שדה התמודדות חדש ובמידה מסוימת גם הרבה יותר שוויוני. בעוד שבעבר היה צריך לגמוע מרחקים גאוגרפיים בכדיי להגיע לכמה שיותר אנשים, היום האינטרנט והרשתות החברתיות מאפשרות להגיע לכל צרכן פוטנציאלי במרחק של כמה קליקים על העכבר.

למרות שערוצי המדיה החדשים פתחו דלתות לעסקים להגיע לתקשורת עם יותר צרכנים פוטנציאליים ובכך להעצים את יכולת השיווק ומאגר הלקוחות שלהם וכיוצא בזאת גם לגדול. היא גם יצרה מצב בו השווקים השונים תחרותיים מתמיד. יותר מכך, המציאות מראה כי מי שלא מנצל את ההזדמנויות במדיה החדשה – לא גדל! צמיחתו של עסק היא האוויר שלו, עסק שנשאר במקום הולך למעשה אחורה וכתוצאה מכך מאבד הלכה למעשה את זכות הקיום שלו.

כיום הפעילות השיווקית במדיה נגישה מתמיד, אך כמו כל יכולת משמעותית ובעלת ערך – היא דורשת רכישה, למידה ותרגול של מיומנות, עניין שעלול לקחת זמן יקר וכסף שיקרים לכל בעל עסק ובטח כזה שנמצא בשנותיו הראשונות. פעילות שיווקית במדיה החדשה היא כלי עבודה לכל דבר, כלי שיכול לעשות את ההבדל בין עסק מצליח לכושל ועל כן יש חשיבות עליונה להשתמש בו בחכמה בדרך שמאפשרת יצירת אסטרטגיה קצרה וארוכת טווח ובעיקר בפעילות עקבית אל מול הלקוחות.

הכרות עם המושג - "הצרכן המחובר"

כיום, אפשר להניח כי אנו נמצאים בשיאו של תהליך מהפכה צרכנית ותהליך זה הוא פועל יוצא של מהפכות טכנולוגיות משנות תרבות, דוגמה לכך הן: רשתות חברתיות, מכשירי סלולרי מתקדמים, אפשרויות ניתוח נתוניי גלישה, שירותי ענן ועוד. כל אלו מהווים קרקע חדשה להתנהלות של עסקאות חליפין. הצרכן המחובר הוא מחובר לחידושים הטכנולוגיים, כלומר החידושים הטכנולוגיים הם נחלתו והוא מנצל אותם בכדיי למצא את השירותים שעונים לו על הצורך ולרכוש אותם במקום שהכי משתלם עבורו.

הלקוחות הקיימים והפוטנציאליים שלכם גם הם עברו שינוי – גם הם שינו את מהותם כצרכנים. המדיה החדשה גרמה לתולדה של "צרכן מחובר" – וזוהי תובנה קריטית עבור כל בעל עסק שהוא, גדול או קטן ככל שיהיה. אז הנה לכם הסבר והיכרות קצרה עם המושג:

הצרכן המחובר הוא תולדה של תמורות טכנולוגיות שתרמו לעיצוב מודעות ותודעה חדשה למושג צרכן וצרכנות, ומכך ליישום עדכני של אלו אצל בני האדם. השינויים הטכנולוגיים במאה ה-21, בפרט אלו של העשור האחרון, הביאו להמצאות ששינו את הרגלי הצריכה של בני האדם. בכדי להבין מהו הצרכן המחובר צריך להדגיש מה גורם לו להיות "מחובר", ולכך הרבה תשובות אך תשתית אחת משותפת :האינטרנט. רשת האינטרנט שינתה את מאזן הכוחות, כאשר כבר בשלב הראשוני שלה היא אפשרה יצירה של התקשרות בלתי מסוננת בין בני אדם שונים בנושאים מגוונים ובפרט בענייני צריכה.

החידושים הטכנולוגיים יצרו מציאות בה הצרכן הוא בעל כוח מיקוח רב יותר שנובע מהידע ומהאלטרנטיבות הרבות והדרך הקלה להשוות ביניהם. הצרכן המחובר מחובר יותר מאי פעם גם לספקי השירות, כלומר: לסוחרים ולחברות ועל כן יש לציין שרמת ה"חיבור" של הצרכן למוצר או לשירות היא פונקציה בעלת שני משתנים כאשר השני הוא בעל העסק/ נותן השירות. הצרכן ונותן השירות שניהם פועלים כיום בסביבה מחוברת ומופרת בשיתוף ידע וממון, מציאות זו מאפשרת לצרכן לנצל את הכלים הטכנולוגים השונים ע"מ לייעל את תהליך הרכישה שלו, עובדה שמחייבת את נותני השירות ובעלי העסקים השונים להשקיע משאבים במיקסום הפוטנציאל של פיתוח ושדרוג היחסים עם הלקוחות אל מול מתחריהם.

מאיפה מתחילים את השיווק הדיגיטלי?

אז אחרי שהבנו כי כללי השתנו כללי המחשק ושדה המשחק של העסקים והצרכנים – כיצד אתם כבעלי עסקים ממנפים את המציאות החדשה לטובת העסק – כיצד מלקטים בשדה הכמעט אין סופי של האפשרויות ובכך מבטיחים לעסק שלכם צמיחה עסקית וארגונית כמו שעוד לא הייתה כמוה – כזו שתקפיץ את העסק שלכם בכמה דרגות קדימה ותאפשר לכם להיות מובילים בתחום בו אתם עוסקים?

כפי שסקרנו קודם לכן, שיווק דיגיטלי לא עושים מהבטן – שיווק דיגיטלי עושים בעזרת יצירה של אסטרטגיה מדויקת שכוללת בתוכה העברת המסר הנכון בזמן הנכון ובערוץ הנכון.

כיום יש לא מעט חברות בשוק שמציעות פלטפורמות להעברת המסרים מבעל העסק אל הלקוח. הפתרון מאפשר לעסקים להעביר את המסר אותו הם רוצים בערוצים אותם יבחרו וכל זאת בעזרת פלטפורמת העברת מסרים חיצונית. הפתרון הוא פתרון יעיל עבור עסקים מסוימים , מכיוון שהוא מאפשר כלי יעיל ומהיר להעברת כמות גדולה של מסרים בזמן קצר ובעלות נוחה.

הבעיה היא – שפלטפורמת העברת מסרים מגשרת על הצורך בהגעה אל הצרכן. לפעמים מפאת היותה מערכת ליצירת והעברת מסרים, לוקות מערכות אלו בחסר בעיקר בקלות יצירתם והתאמתם של המסרים השיווקים לאופיו ויחודו של העסק. הריי שאם מספר עסקים באותו תחום מעבירים מסרים שיווקים ללקוח מסוים, הלקוח יבחר להתייחס אל המסר שענה על הצורך שלו, הגיע בתזמון הנכון ויותר מהכל הגיע אליו בערוץ הנכון.

נשאלת השאלה: כיצד אם כך יוצרים את המסר הנכון, זה שישקף את הבידול והתועלות של העסק ויהיה מדויק כלפיי הלקוח הפוטנציאלי שלנו מבחינת תוכן המסר, המועד והערוץ?

הכירו את מערכת ברודקאסט!

כיום אחד האתגרים המשמעותיים איתם מתמודדים בעלי העסקים הוא חוסר ידע שיווקי/ עסקי/ טכנולוגי הנדרש לביצוע פעילות שיווקית אפקטיבית. כך, ע"י שילוב בין יכולות הנחיה והכוונה מתקדמות ופשטות ההפעלה המאפיינת את המערכת, ברודקאסט מספקת לעסקים את היכולת לבצע פעילויות שיווקיות בצורה המתקדמת ביותר, ממש כמו לעבוד עם יועץ שיווקי צמוד.

ברודקאסט הינה מערכת שיווק דיגיטלית אוטומטית לעסקים, המייצרת עבור כל עסק פעילות שיווק מתקדמת כגון ניהול דף הפייסבוק, קידום מכירות, שימור וניהול מועדון לקוחות וכל זאת בהתאמה מלאה לפי מאפייני העסק והתחום העסקי בו הוא פועל.

בברודקאסט מאמינים כי ע"י מתן התמיכה המתאימה, ההזדמנות והיכולת של הפלטפורמה – עסקים רבים יוכלו לצמוח לממש את הפוטנציאל העסקי. ולפיכך, שמחים להעמיד לרשותם את הפלטפורמה המתקדמת בשוק והאפשרות לקבל ליווי והדרכה מצוות מומחי השיווק של החברה.

כיצד מתחילים?

ראשית, יש להיכנס לדף הבית של ברודקאסט: www.broadcust.co.il

לפני שנרשמים למערכת ברודקאסט, במעלה הדף מימין, כבר בדף הבית ישנה אפשרות להגדיר את סוג העסק שלכם וזאת בכדי לקבל תוכן מותאם עבור התחום בו הוא פועל, שיאפשר התאמה מלאה בין הקמפיינים שיוצגו לכם בהמשך לבין העסק שלכם!

ברודקאסט מאפשרת הרשמה בחינם לפלטפורמה ובכך גם התנסות ביכולות השיווקיות אותם היא מציעה. פתיחת משתמש במסלול החינמי כולל את האפשרות לנהל פעילות CRM מלאה, לרשום לקוחות אליהם ניתן יהיה להפיץ הודעות טקסט, אימייל ותוכן פייסבוק ללא הגבלה. בנוסף בעל העסק במסלול החינם מקבל התנסות ביצירתם והפצתם של שלושה קמפיינים שיווקים.

בנוסף מציעה ברודקאסט מסלולים בתשלום אשר מחולקים על פי גודל מאגר הלקוחות ושלבים שונים בהם העסק נמצא. חשוב לציין שניתן להחליף בין תכניות בכל עת וללא התחייבות. בין אם יש לכם עשרות לקוחות או מאות אלפיי לקוחות – בברודקאסט תמצאו את המסלול המשתלם והמותאם לכם.

אחרי שנרשמתם למערכת ונכנסתם למשתמש אפשר להתחיל לעבוד בקלות -

השלב הראשון והחשוב ביותר הוא ההגדרה של תחום העיסוק והפרטים הבסיסים של העסק (כגון כתובת, אמצעי קשר וכדומה). לאחר מכן יש להגדיר את הדף הפייסבוק העסקי שלך. ניתן לעשות זאת ע"י לחיצה על שם המשתמש בצד שמאל מעלה > הגדרות החשבון > חיבור לפייסבוק:

חיבור לפייסבוק - ברודקאסט

בדף זה ניתן לשלוט במידע אודות העסק – תיאור העסק, שעות הפעילות וניסוח הזמנה למועדון הלקוחות. בנוסף ישנה האפשרות לסנכרן את לוגו החברה וכמו כן גם לקשר את את העמודים של העסק ברשתות החברתיות שונות, דבר המאפשר אופטימיזציה לפעילות השיווקית.

לאחר שסיימתם עם רישום הדף העסקי שלכם, ניתן להתחיל ולרשום את הלקוחות הקיימים שלכם. על מנת לחסוך הוספה ידנית המערכת מאפשרת ייבוא פשוט של אנשי הקשר שלכם מקובץ אקסל, יבוא מ-GMAIL שמשמעותו סנכרון עם אנשי הקשר הנמצאים אצלכם בנייד או לחלופין הזמנתם ע"י שליחת הודעת טקסט.

ניהול מועדון לקוחות - ברודקאסט
עיצוב ותכנון קמפיין - ברודקאסט

לאחר שרשמנו את הלקוחות הקיימים והזמנו לקוחות פוטנציאליים להצטרף, אפשר להתחיל בפעילות השיווקית. בכדי להתחיל קמפיין חדש יש ללחוץ על כפתור: "עיצוב ותכנון קמפיין" המופיע בדף הבית.

לפעילות השיווקית יש מטרות שונות וחשוב מאוד להתאים את התוכן הרלוונטי למטרה אותה תרצו להשיג. ברודקאסט מאפשרת יצירת קמפיינים רלוונטיים לפי המועד והמטרה הרלוונטיים לעסק. בדף תכנון הקמפיין בברודקאסט אפשר לבחור את סוג הקמפיין הרלוונטי לנו -

בחירת סוג קמפיין

פעילות שליחת קמפיין

ניקח לדוגמה קמפיין של יום הולדת, בו אנו מזמינים את הלקוח שלנו לקבל הטבה ייחודית. כל קמפיין כולל שלושה צעדים: עיצוב, תכנון ושליחה.

בשלב העיצוב תהיה באפשרותכם בחירה מבין עשרות ומאות תבניות מוכנות בהתאם לבחירתכם ובהתאם לעסק שלכם, אותם כמובן תוכלו לשנות ולהוסיף. בשלב התכנון תהיה לנו את האפשרות לתכנן את האסטרטגיה עבור הקמפיין. כלומר, לקבוע מתי למי באילו תנאים ובאילו ערוצים יפעל הקמפיין. שלב השליחה הוא השלב האחרון שמזניק את הקמפיין שלכם לאוויר. לאחר שיצרתם את הקמפיין שרציתם, מערכת ברודקאסט מאפשרת שליטה על הפעילות והביצועים של כל קמפיין. זאת אפשר לעשות ע"י לחיצה על כפתור הפעילות שמופיע בממשק בראש הדף.

ברודקאסט מאפשרת לעקוב אחרי ביצועי כל קמפיין בנפרד ולמעשה למדוד את יעילותו, כאשר בכל עת ניתן יהיה לערוך את הקמפיין ולשפר אותו. אפשרות נוספת היא להעלות שני קמפיינים בעלי מטרה דומה למדוד את היעילות של האחד מול השני.

הדרך לפעילות שיווקית מוצלחת שתקדם את העסק שלך קדימה נעוצה בהחלטות חשובות ומשמעותיות שהעסק לוקח. העולם השיווקי בערוצי המדיה החדשים שופע בפיתוחים טכנולוגיים ומשתנה כל הזמן ולכן זה קריטי שהכלים בהם תשמשו יהיו מעודכנים ויעילים. ברודקאסט מאמינים שלכל עסק יש הפוטנציאל לנצל ולרתום את הניו מדיה לטובתו ועבור המשך הצמיחה והתפתחותו של העסק.

אלון מוחה

מאת אלון מוחה

בעל תואר ראשון בתקשורת מאוניברסיטת אריאל התמחות במסלול תקשורת אסטרטגית

יש לך שאלה? נשמח לעזור
יש לך שאלה? נשמח לעזור

רוצים לקבל טיפים, חדשות ועידכונים ? תנו לנו לייק בפייסבוק.

bottom of page