top of page
  • טל מרגולין

הנעה לפעולה - כך תעשו זאת נכון


כשמדברים על הנעה לפעולה מדברים למעשה על שכנוע הלקוח לביצוע פעולה שחשובה לעסק. שכנוע הוא למעשה מהלך אומנותי מתוחכם, בעיקר כאשר מעבירים אותו לצרכן במיומנות רכה. כלומר, גורמים לצרכן לבצע את הפעולה הרצויה למשווק, וזאת מבלי שהצרכן ירגיש שמוכרים לו או ש"דוחפים" לו את התוכן ובכך נמנעים מהסתייגות ודחיה של התוכן. אחת מהיכולות החשובות ביותר לכל עסק היא לגרום ללקוח להאמין במוצר או בשרות שלו כך שהלקוח ירצה לשתף איתו פעולה להקשיב ולבחון מה יש לעסק להציע לו.

​​​

פילוח שוק

התהליך מתחיל בפילוח שוק מדויק

רבים מבעלי העסקים הקטנים ועד בעלי העסקים הגדולים, משקיעים כסף וזמן רב על חקירת השוק על מנת להבין מיהו קהל היעד ומהו הפלח הספציפי אליו העסק צריך לפנות. מי מתעניין במוצר ? ובסופו של דבר, מי משלם ומכניס את הכסף לקופה? לאחר שמבצעים מחקר שוק מעמיק יש לקחת צעד אחורה מן המטרות המידיות ולהגדיר את האינטרסים, הצרכים והרצונות של קהל היעד. מה הוא רוצה להשיג? מה חשוב להם? ברגע שנדע להגדיר מה הצרכן הסופי מחפש כך נדע כיצד לפנות אליו בצורה הנכונה והמתאימה ביותר עבורו. פנייה נכונה לצרכן, פנייה עם מסר מנצח אשר תעניין ותדבר לליבו, תגרה אותו להמשיך וללחוץ על כפתור הנעה לפעולה. כמעט תמיד מומלץ לפנות ללקוח בפנייה אישית ולא כללית על מנת לתת הרגשה אישית ואינטימית של הכרות.

כיצד לפעול?

המפתח העיקרי לקבלת תשומת ליבו של הקהל הוא העברת מסר ראשון של גירוי במהירות האפשרית, מדובר על מספר שניות בודדות הקריטיות להמשך התהליך, זה יכול להיות באמצעות תמונה, כתיבה שנונה או אפילו בסרטון קצר, אשר עונה על אחד מהצרכים או הרצונות של הלקוח בתמצות ולאחר מכן יוצג ללקוח כפתור הנעה לפעולה. לכפתור מספר תכונות חשובות אשר משפיעות על התקדמות הקשר מול הצרכן אל דף הנחיתה.

המערכת של ברודקאסט מתאימה את עצמה אל סוג העסק הספציפי שנרשם ומעניקה לעסק אופציות נרחבות ושונות אשר עוזרות להעביר את העיקר ללקוח ולתמצת את המסר אותו רוצים להעביר בצורה הטובה ביותר. במערכת קיים מאגר של מליוני תמונות, ובנוסף לכך היא מכוונת את העסק בתהליך הפרסום ומציגה לצד הקמפיין תגיות המותאמות לעולם התוכן שלו ותגיות אשר מאפשרות לעצב בקלות את המסר השיווקי, אחת מהתגיות הקיימות נקראת 'קריאה לפעולה', שם ניתן למצוא מספר רב של כפתורים מעוצבים אשר מעניקים חיוניות להעברת המסר, מקלים על בניית הקמפיין ועונים על הקריטריונים שנדון בהם בהמשך

השתמש בדחיפות!

יצירת תחושה של דחיפות יוצרת במוחו של הצרכן רצון לפעולה וביצועה במידית על מנת לא לפספס את המוצע בפרסום השיווקי. השימוש בדחיפות מעניק מוטיבציה ומזרז את פעולת הקוראים, לדוגמה; התקשר עכשיו, הזדרז!, מהרו...

תחום בזמן

תחימה בזמן מוגבל מזרזת את הצרכן ומניעה אותו לפעולה מהירה על מנת שהוא לא יפסיד את ההצעה האטרקטיבית. דרך זו יעילה למסר שיווקי של מבצע לטווח קצר, הצעה למימוש מתנה לכבוד יום ההולדת, דוגמה לטקסטים מתאימים הם - לזמן מוגבל בלבד, בתוקף עד שבוע לאחר יום ההולדת, זמין ל-X המתקשרים הראשונים, אספקה מוגבלת, מכירה של יום אחד...

הקל על הלקוח שלך על ידי שימוש בעמוד נחיתה יעודי

עמוד נחיתה אידיאלי

יצרת מסר עם דחיפות ללקוח, הוא התעניין והחליט לראות על מה מדובר.. חשוב שלאחר שהוא לחץ על הקריאה לפעולה הוא יעבור לדף נחיתה שייקח אותו ישירות ובדיוק למה שפרסמת. יש לזכור כי הצרכן תמיד עסוק ומוצף בגירויום והסחות דעת, מדובר ממש בעניין של שניות שאם הוא אינו מתמצא במהירות הוא פשוט נוטש את הדף. הכל נורא זמין ודינמי בימינו.. בין אם הלקוח צופה בקמפיין ממסך נייד ומקבל הודעה ובין אם הוא במחשב ופתוחות לו עוד כרטיסיות רבות מלבדך. לכן חשוב להיות ממוקדים ולתת לצרכן את חווית הגלישה הנוחה, המהירה והזורמת ביותר, כך למשל שהמבצע אותו פרסמתי ואליו כיוונתי יופיע ישר לאחר לחיצה בעמוד נחיתה מתאים ויש להימנע מלהעביר את הלקוח לחיפוש התוכן שנמצא היכן שהוא באתר.

יש לודא כי עמוד הנחיתה מובן וקריא ללקוח, מה שמובן לך לא תמיד מובן ללקוחות שלך. עמוד הנחיתה יכול להיות קישור לעמוד ספציפי באתר שלך, טופס יצירת קשר או דף נחיתה ספציפי שנוצר עבור הפרסום. יש לציין את פרטיי העסק בקצרה, את המיקום במפה וכן עמודים רלוונטיים לשמירת קשר קבוע כמו רשתות חברתיות.

יתרונותיו של עמוד הנחיתה

משיכת הלקוח אל עמוד הנחיתה תניב תוצאות מידיות ותעלה את אחוזי ההמרה, יחס המרה הנו אחוז הגולשים באתר שהפכו ממבקרים לצרכנים אשר ביצעו פעולה רצויה. מעבר להתעניינות, הצרכן עבר ללקוח פוטנציאלי.

שימוש בעמוד נחיתה מגביר את שיעור ההמרות בכך שהלקוח ממוקד בפרסום מסוים, בהצעת מכירה ייחודית. כאשר שולחים את הצרכן לעמוד הבית, הוא מתבלבל, לא מוצא את הנדרש לו ולכן שיעור ההמרה יורד מפאת עזיבה מוקדמת לפני ביצוע הפעולה הרצויה. הבלבול יכול להיגרם מסיבות רבות למשל חוסר התמצאות או הפרעות ברקע של אנשים באותו חדר, שיחה או כרטיסיות נוספות הפתוחות בו זמנית על המחשב. יתרון נוסף לדף הנחיתה היא, ביכולת למדוד בקלות יתרה את ההמרות בצורה אופטימלית יותר, לבדוק שינויים בדף וללמוד למה הלקוחות שלך מגיבים יותר ולמה פחות.

אחד מהיתרונות העיקריים של מערכת ברודקאסט הוא האופציה לעבור ולנתח נתוני שליחה פר קמפיין. נתוני השליחה מעניקים צפייה בנתוני התעניינות בקמפיין; מי וכמה הביעו התעניינות, נתוני שליחה וצפיה במסרונים - SMS שנשלחו ונתוני פתיחת הדואר האלקטרוני - האם האימייל התקבל? האם נפתח? והאם הקישור נלחץ (הקישור מהאימייל יכול להוביל לעמוד הנחיתה). מערכת ברודקאסט מקלה על בעל העסק בפתיחת ויצירת עמוד הנחיתה הרצוי לו ומציגה את התוצאות באופן ברור וכך בעל העסק יכול לשפוט ולמדוד את הצלחת הקמפיינים, מה מצליח ומה פחות וכך ללמוד על קהל היעד שלו בצורה הטובה ביותר.

טל מרגולין

מאת טל מרגולין

בוגרת תואר ראשון בתקשורת מאוניברסיטת אריאל התמחות במסלול דיגיטל

Comments


יש לך שאלה? נשמח לעזור
יש לך שאלה? נשמח לעזור

רוצים לקבל טיפים, חדשות ועידכונים ? תנו לנו לייק בפייסבוק.

bottom of page