כיצד לייצר בפייסבוק חשיפה ממוקדת ללקוחות העסק - שתוביל למכירה!
top of page
  • עדי סלע

כיצד לייצר בפייסבוק חשיפה ממוקדת ללקוחות העסק - שתוביל למכירה!


כבר פתחתם עסק! הקמתם אתר ודף פייסבוק ! אפילו שילמתם לא מעט לפרסום ושיווק העסק! אבל משהו עדיין לא עובד… זה הזמן לבדוק שהשיווק של העסק שלכם עובד כמו שצריך!

ברודקאסט עוזרת לך ליצור חשיפה ממוקדת בפייסבוק

הרבה פעמים אנשי השיווק שאתם לוקחים מבטיחים לכם שתוך זמן קצר הם ישיגו לכם אלפי לייקים ועוקבים לעמוד הפייסבוק של העסק וזה מה שיגרום לחשיפה שלו ויגדיל את מספר הלקוחות. אבל חשבתם פעם לעצור רגע ולבדוק מי אותם האנשים שעשו לכם לייק לעמוד?

האם אותם אנשים הם קהל היעד שלכם או עם פוטנציאל להיות כאלה? או שמא מדובר באלפי פרופילים מזויפים או סתם אנשים שאין להם שום קשר למוצר או לשרות שאתם מוכרים.

זה שיש לי הרבה לייקים לעמוד לא בהכרח אומר שאני מייצר חשיפה. תמיד עדיף כמות לייקים קטנה ואיכותית שמכילה אנשים שבאמת מתעניינים במוצר ויכולים להיות קהל היעד שלי, מאשר אלפי לייקים חסרי משמעות. במקרה של הפייסבוק האמירה "כל המוסיף גורע" מאוד נכונה. אחד המדדים המרכזים בפייסבוק הוא מידת המעורבות של הקהל בפעילות ולכן קהל עוקבים שאדיש לפעילות שלכם בפייסבוק ממש מזיק לקידום הפעילות.

במידה והתוכן יהיה רלוונטי לקהל היעד שלי, הוא באמת יתעניין בו ואף ירצה לשתף אותו. שיתוף התוכן בדרך זו תוכל להגדיל את מספר החברים האיכותיים שלי בדף. האלגוריתם של פייסבוק מזהה שיש קשר מסוים בין החבר שעשה לייק לעמוד לבין האינטראקציה שלו עם העמוד.

לדוגמא, אם פתחתי מספרה חדשה בבאר שבע (כמובן שזה יכול להיות כל עסק אחר, בכל עיר אחרת), אני ארצה שהחברים/העוקבים שלי בדף יהיו מהשכונות הקרובות לעסק או בסביבה. כלומר, אם יהיו לי "סתם" חברים שאני מכיר מהצפון או מתל אביב זה לא יהיה רלוונטי להם, לא יעניין אותם ולכן הם לא יועילו לדף הפייסבוק שלי והפרסומים שאני אציג להם אף יוכלו להוות להם מטרד, פייסבוק מזהה מהר מצב שכזה וכתוצאה מכך נותן ציון איכות נמוך לפעילות שלכם דבר שמתבטא מהר מאוד בתקציב שהוא דורש על מנת להמשיך ולפרסם עבורכם את התוכן.

כדי שנוכל להמשיך בתהליך בצורה נכונה, ועל מנת ליצור חשיפה ממוקדת שלאחר מכן תוביל למכירה, עלי לא לערבב את העסק שלי עם החיים הפרטיים שלי, ולבדוק שאני פועל אחר השלבים הבאים:

  1. פרופיל אישי לעסק - מומלץ לפתוח פרופיל אישי - עסקי. יש לפתוח פרופיל אישי-עסקי שמיועד לפעילות העסק שלי בנוסף לפרופיל האישי שמיועד לחיים הפרטיים שלי. כלומר, עלינו להפריד בין הפרופיל הפרטי שלנו, ששם אנחנו משתפים בחוויות האישיות שלנו עם החברים והמשפחה, לבין פרופיל אישי נוסף בו אני מתקשר עם האוהדים שלי שהם בעצם הלקוחות של העסק שלי, שם אני מפרסם תוכן שמתקשר בצורה כזו או אחרת לעסק שלי. כלומר, עליי להבין שפעילות הפייסבוק שלי תתחלק לשנים - פעילות שקשורה לחיי היום יום שלי, ופעילות שקשורה לעסק שלי. הרבה פעמים אנחנו מבקשים מהחברים והמשפחה שלנו לשתף את הפרסומים לעסק שלנו, ומפרסמים בלי סוף בפרופיל האישי שלנו. עם הזמן החברים שלי בפייסבוק, שאותו תוכן לא רלוונטי עבורם, ואלו יכולים להיות גם החברים הכי טובים שלנו, ירגישו שזה מעיק עליהם וירצו למחוק אתכם או שפשוט אוטומטית תהפכו "לשקופים" בעיניהם, כלומר הם כבר יסננו את מה שאתם מפרסמים ויתעלמו לגמרי. לכן, כדאי להקדים תרופה למכה ולהקים פעילות נפרדת שמיועדת לקהל הלקוחות של העסק. שימו לב שפתיחת פרופיל אישי המיועדת לפעילות העסק תדרוש ממכם להשתמש בכתובת אימייל חדשה שמשמשת אתכם לפעילות העסק.

דוגמה לפרופיל אישי חדש המיועד לפעילות העסק

2. הצטרפות לקבוצות פייסבוק - מומלץ ואף חובה להצטרף לקהילות וקבוצות רלוונטיות שיש לעסק שלנו מכנה/עניין משותף איתן. אחרי שהקמתי את הפרופיל אישי-עסקי שלי, עלי להבין לאילו עולמות תוכן אני שייך ולהצטרף לקבוצות שונות בפייסבוק, בהם אוכל מאוחר יותר לפרסם ולשתף תוכן רלוונטי עבורם. כמו שהיה לנו חשוב שחברי הדף שלי יהיו איכותיים ומתאימים לקהל היעד שלנו, כך גם חשובות הקבוצות שאליהן אני בוחר להשתייך.

לדוגמא, אם יש לי מספרה ואני עושה בה החלקות שיער יפניות, עלי להצטרף לקבוצות בהם הפרסום שלי יעניין את חברי הקבוצה. כלומר, לא להצטרף לקבוצות סתמיות כמו "פרסם חופשי את העסק שלך" או "פרסום מספרות". אלא לקבוצות שקשורות לעולם התוכן של העסק שלי, לדוגמה בצילום המסך המצורף, אפשר לראות שמתוך הרשימה הכי כדאי לי להצטרף ל "כל מה שרצית לדעת על החלקות שיער", זו גם קבוצה שמכילה חברים ועוקבים שהנושא מעניין אותם וגם זו קבוצה שמכילה יחסית הרבה חברים ( 2.1K). שיתוף התוכן בקבוצה זו יוכל ליצור חשיפה גדולה ולגרום להגדלת מאגר הלקוחות האיכותיים שלי.

3. דף עסקי - דף עיסקי שפותחים מתוך הפרופיל האישי-עיסקי בו אבנה את קהילת המותג שלי. מתוך הפרופיל אישי-עסקי שפתחתי, הדף העסקי יאפשר לנו להגדיל חשיפה לקהל לקוחות חדש על ידי תשלום לפייסבוק (קידום ממומן) דף עסקי לא מוגבל בכמות החברים (הדף האישי מוגבל לעד 5000 חברים) ניתן ליצור בקלות דף עסק . ממש כמו בצילום המסך:

יצירת דף עסקי חדש בפייסבוק

אז אחרי שבדקנו את אוהדי העמוד שלנו, וראינו שזה אכן רלוונטי להם,הצטרפנו לקבוצות מתאימות, אנחנו יכולים ליצור חשיפה בצורה מיטבית. כדי ליצור חשיפה אני חייב ליצור מעורבות, או בשפה המקצועית Engagement. אינגייג’מנט זה מדד המעורבות של פייסבוק. כלומר, המדד בודק בנוסף לשיתופים, תגובות ולייקים, גם אם הגולשים לחצו על הפוסט, לחצו על “תגובות” כדי לקרוא אותם, או לחצו על קישור ששיתפתם וכו’. כדי ליצור מעורבות עם הלקוחות שלי, התוכן שאני מפרסם צריך להיות בעל ערך מוסף או עניין שיגביר את המעורבות שלהם עם אותו תוכן. ליצור לבד תוכן ולחשוב כל יום על קמפיין/כתבה/מבצע מעניין זה לא תמיד פשוט. לכן ניתן להיעזר בחברת ברודקאסט, שתסייע לי ליצור קמפיינים בקלות וביעילות

לאחר שפותחים חשבון במערכת ברודקאסט -

  1. עלי לבחור קמפיין במערכת של ברודקאסט.

  2. לעצב אותו כרצוני או להשאיר את העיצוב המקורי.

  3. לשתף בדף האישי-עסקי ובעמוד העסק.

איך משתפים פוסט שעלה בפייסבוק לקבוצות ?
איך משתפים פוסט שעלה בפייסבוק לקבוצות ?
איך משתפים פוסט שעלה בפייסבוק לקבוצות ?

עכשיו אחרי ששיתפתי את התוכן בקבוצה, עלי לזכור כי כאשר אני מעלה תוכן, בין אם לעמוד שלי ובין אם בקבוצה, המערכת של פייסבוק בודקת מי נחשף לתוכן והאם זה מתאים לו. לכן, ככול שהתוכן שנעלה יהיה יותר איכותי וטוב ויתאים לעולם התוכן של האוהדים שלי, כך החשיפה שלו תעלה. כדי ליצור יותר חשיפה שתוביל בסופו של דבר למכירה, התוכן שאני מעלה צריך להכיל בתוכו פוסט עם מידע חשוב/תמונה/וידאו/עמוד נחיתה ועוד. כמובן שמומלץ לשלב בין האפשרויות ולגוון באותו שבוע בכמה דברים שונים.

לדוגמא: אם אני, כמו שהזכרנו בעל מספרה, אני אוכל לפרסם תוכן בו אכתוב "5 טיפים לשמירה על השיער לאחר החלקה" או "איך לדעת איזו החלקה מתאימה לסוג השיער שלי?" וכו'. עליי תמיד לבדוק איזה ערך מוסף אני יכול לתרום לקבוצות ולקהילות שבהן אני חבר, כי רק כך אני יעלה את החשיפה של המותג שלי, ואגרום לשיתוף וחשיפה שיובילו לבסוף למכירה!

עדי סלע

מאת עדי סלע, בוגרת תואר ראשון בתקשורת,

התמחות במסלול שיווק דיגיטלי

יש לך שאלה? נשמח לעזור
יש לך שאלה? נשמח לעזור

רוצים לקבל טיפים, חדשות ועידכונים ? תנו לנו לייק בפייסבוק.

bottom of page