קוסמטיקאית? קבלי 7 טיפים לכתיבה ועיצוב פוסטים שיעזרו לעסק שלך לגדול
top of page
  • עדי לוק

רוצה שכל הבנות יגיעו דווקא למכון היופי שלך? קבלי 7 טיפים לכתיבה ועיצוב פוסטים שיעזרו לעסק שלך לגדול


לכבוד ראש השנה יצאנו אני ומשפחתי לחגוג את ערב החג בצימר בצפון, ממש לפני הארוחה קרה הנורא מכל ונשברה לי הציפורן! חיפשתי מהר בכל המגירות כדי למצוא את החוברת הצהובה של דפי זהב, כשלא מצאתי אותה דפקתי בדלת של הצימר הסמוך, כדי לשאול שם אם הם מכירים מישהי מהאזור שתוכל לעזור לי, ואז התעוררתי מהחלום וקלטתי שאנחנו כבר לא בשנות ה-80 :-)

היום אנו פונים ישירות לאינטרנט ולרשתות החברתיות כדי לקבל עזרה בכל נושא, לכן אם את רוצה שימצאו את מכון היופי שלך במהלך החיפוש, את חייבת להיות קיימת גם בעולם הדיגיטלי ואם אפשר, גם ראשונה לפני כולם. אז נכון, הרבה בעלי ובעלות עסקים, נרתעים מהקמת דף פייסבוק לעסק שלהם (ועוד יותר מהתחזוקה שלו) והיו רוצים לנהל את העסק שלהם, מבלי להתעסק בכל הפעילות השיווקית שלו, אבל הלקוחות של היום כבר לא מתנהגים כמו פעם והנוכחות הדיגיטלית שלכם קריטית להצלחת העסק שלכם.

לנצל את עמוק הפייסבוק העסקי לשיווק מכון היופי / ברודקאסט

אני מניחה שגם אתם כבר הבנתם שדף עסקי בפייסבוק הוא דבר הכרחי לעסק שלכם, אבל מה בעצם השלב הבא? איזה תוכן להעלות אליו? איך הוא צריך להיות מעוצב? אז איזה סוגי פוסטים הכי כדאי לך לפרסם כדי לקדם את פעילות מכון היופי? אילו פוסטים יניבו הכי הרבה לייקים, מעורבות וחשיפה?

נתחיל מההתחלה... מה מעניין את הגולשים בפייסבוק?

עיקר הפעילות של המשתמשים מסתכמת בשיתוף תכנים של תמונות, סרטונים ודעות. את יתר הפעילות הם מעבירים באמצעות יצירת קשרים עם חברים חדשים, יצירת מפגשים חדשים, התעדכנות באקטואליה, חיפוש תגובות מיוחדות, היכרות עם מותגים חדשים וחיפוש בעלי מקצוע מומלצים. 3 הנקודות האחרונות הכי מעניינות אותנו בתור בעלות עסק בתחום היופי וחשוב שננצל אותן לטובת קידום העסק. כי הגולשים נחשפים כיום לעומס מידע ולכן כדאי שנגרום להם להיחשף ולהתמקד במידע שמועיל לנו.

אז איך תעשי את זה נכון?

החלטנו לעשות קצת סדר וכתבנו עבורך 7 טיפים לכתיבת פוסטים בפייסבוק לעסק בתחום היופי, שיובילו אותך לתוצאה האולטימטיבית:

1. חלוקה נכונה זה שם המשחק - יש לחלק את התוכן באופן חכם, היות וקיימים סוגי תכנים שונים אותם תוכלי לעלות לעמוד העסקי וחשוב לשים דגש על המינון הנכון. החלוקה המומלצת היא לתת מקום של 70% מהפוסטים לתוכן בעל ערך שמתכתב עם עולמות התוכן של העסק שלך ומחזק את המסרים והתדמית של העסק.

מה הכוונה בתוכן בעל ערך? תוכן שמעניין את הקהל שלך ולא קשור ישירות לעסק שלך. כקוסמטיקאית תוכלי לכתוב פוסט עם טיפים שיגרמו לעור של הלקוחות להיראות צעיר יותר, פוסט שיספר על הקרמים המומלצים לכל עונה, פוסט שילמד אותן להכין מסכות לשימוש ביתי ועוד.

אם נמשיך לחלק את "עוגת הפוסטים" - כ20% מהפוסטים, יוקדשו לשיתוף תכנים של קולגות - כמו כתבות מעניינות בתחום הקוסמטיקה, סרטונים פרקטיים וכו' ורק ב10% הנותרים מהפוסטים, יוקדשו לתוכן עם אופי קידומי של העסק, בהם יהיו מוצגים פרסומות, מבצעים והנחות.

במידה ותעבירי לגולשים רק תכנים שיווקיים ופרסומיים המקדמים את מכירות העסק בלבד, הם לא יתעניינו ולא ימשיכו לקרוא את הפוסטים שלך ולכן חשוב שנעביר לגולשים תוכן בעל ערך מוסף, שיענה על הצרכים שלהם.

2. קצר וקולע – אומנם רוב הלקוחות שלך יעדיפו את טיפול היופי ארוך ומפנק, אך את הפוסט הם יעדיפו קצר וקולע. הגולשים מוצפים בתוכן ולכן פוסט ארוך (ללא סיבה או מטרה), יעייף אותם ויגרום לנטישת הקריאה. כתבי באופן ממוקד ובקצרה וזכרי שפוסט לא נמדד על פי הכמות אלא על פי האיכות. האורך המומלץ הוא בין 250-100 תווים, פוסטים כאלו זוכים ל %60 יותר לייקים, שיתופים ותגובות.

3. תמונה אחת שווה אלף מילים - תוכן ויזואלי מושך את עיניהם של הגולשים הרבה יותר מהר ופייסבוק גם מעדיפה לקדם אותו. גם כאן, תכנים מסוימים מקבלים קדימות אוטומטית על פני אחרים. למשל שידור חי (LIVE) בפייסבוק יקבל קדימות בחשיפה שלו על פני וידאו, וידאו יקבל קדימות על פני תמונה ותמונה תקבל קדימות על פני תוכן כתוב. לכן חשוב שתרבי בתוכן ויזואלי איכותי - כמו העלאת תמונות של הלקוחות שלך בזמן ובסיום תהליך הטיפול, תמונות לפני ואחרי, סרטונים של הטיפולים השונים, ממים, לייבים ועוד.

4. השתמשי בעיצוב הנכון – פייסבוק היא רשת חברתית מובנת יחסית ובעלת עיצוב קבוע ולכן חשוב לשים דגש על עיצוב ונראות הפוסט, במיוחד שאנחנו מדברים על תוכן שעוסק בעולמות היופי. לכן חשוב לעשות שימוש בתמונות באיכות טובה, יפות ומעוצבות, יצירתיות ומגוונות המושכות את עיניהם של העוקבים.

5. תניעי לפעולה - על מנת לייצר חשיפה כמה שיותר גדולה, את חייבת לגרום לעוקבים שלך להיות מעורבים - להגיב, לעשות לייק ולשתף. על מנת לגרום להם לעשות את זה, כדאי שנעזור להם ונגיד להם מה היינו רוצות שהם יעשו, ככה נגרום להם להרגיש "חלק" פעיל מהעסק. צרי פעילויות גולשים, משחקים והגרלות - תוכלי לדוגמה להגריל טיפול חינם במתנה, להעניק הנחה ללקוחות שחוגגות יום הולדת או הטבה לפני החג ועוד.

6. תייצרי נוכחות ותגיבי מהר- הגולשים שפעילים בעמוד העסקי שלך ונענים למעורבות שאת מייצרת, מצפים ממך להיות נוכחת בו בחזרה. אז גם אם לו"ז העבודה צפוף, חשוב שנמצא את הזמן לענות ולהגיב להם בחזרה, כי האינטראקציה הזו בונה מערכות יחסים בינינו לבין הלקוחות שלנו, שהן המפתח לקשר ארוך ומתמשך איתם גם בקליניקה ולא רק בעולם הווירטואלי.

7. שאלי שאלות - פוסטים עם שאלות מייצרים %92 יותר תגובות, מאשר פוסטים אחרים, כך שזוהי הדרך הטובה ביותר לייצר חשיפה ועל הדרך להכיר את קהל העוקבים שלך. מומלץ שנשאל שאלות פשוטות וקצרות למענה, שיאפשרו לקהל שלנו לענות בקלות מבלי להצטרך להתעמק בתשובה יותר מדי. שאלות כמו "מה צבע הלק המועדף עלייך?" "מהי המסכה האהובה עלייך?" יכולות בקלות לייצר אינטראקציה נהדרת בינן לבין העוקבות שלך.

חשוב לזכור!

כשאת כותבת ומעצבת את התוכן, חשוב שתתאימי אותו לקהל היעד של העסק שלך ולכן תמיד חשב להעלות תכנים שיעניינו אותו. דף עסקי מיועד לקידום האינטרסים השיווקיים של העסק ולכן יש לדבוק במטרות וביעדים שהוצבו מראש ובמקביל, להתאים את הפוסטים ללוח השנתי, לייחס חשיבות מיוחדת לאירועים, לעונות השנה ולמועדים מיוחדים ובכל תקופה לרענן את אסטרטגיית התוכן, לבדוק מה עובד ומה לא וכך להפיק לקחים להמשך.

במערכת של ברודקאסט תוכלי למצוא את כל הכלים לניהול דף הפייסבוק והאינסטגרם שלך: תכנים יצירתיים וייחודיים המותאמים לעסק בתחום היופי, תמונות יפות ומעוצבות, דפי נחיתה מקצועיים שכבר נכתבו עבורך ועוד. ככה תוכלי לחסוך זמן יקר, מבלי להצטרך להקדיש זמן לייצור התוכן עצמו, אלא רק לשיתוף שלו בקלות מתוך המערכת. הצטרפי לברודקאסט, תשאירי לעצמך מספיק זמן לתפעול השוטף של מכון היופי שלך ואנחנו כבר נדאג לכל השאר!

מאת: עדי לוק

בוגרת תואר ראשון בתקשורת מאוניברסיטת אריאל

התמחות במסלול אסטרטגיה שיווקית

​​

יש לך שאלה? נשמח לעזור
יש לך שאלה? נשמח לעזור

רוצים לקבל טיפים, חדשות ועידכונים ? תנו לנו לייק בפייסבוק.

bottom of page