שימור לקוחות בעזרת קמפיין יום הולדת. 5 טיפים שיעשו את ההבדל
top of page
  • רותם כהן

שימור לקוחות בעזרת קמפיין יום הולדת - קבלו 5 טיפים שיעשו את ההבדל


כמו כל לקוח, גם הלקוחות שלכם יעריכו מאוד מחוות אישיות שיותאמו אליהם במיוחד. אמצעים כמו פנייה אל הלקוח אישית בשמו, זכירה של פרטים אודותיו או משפחתו או את העדפותיו באופן כללי יעזרו ליצור אתו מערכת יחסים עסקית ארוכה ופורה יותר. לפיכך, אחד הכלים היעילים ביותר ליצירת אינטימיות עם הלקוחות שלכם אשר תוביל לכזו מערכת יחסים הנו קמפיין יום הולדת.

זכרו - יום ההולדת של לקוחו זוהי ההזדמנות מושלמת להראות שאכפת לכם

5 טיפים לשימור מועדון לקוחות  באמצעות קמפיין יום הולדת במערכת ברודקאסט

מה מיוחד ביום הולדת ?

עבור כל אחד, יום הולדת זה בדר"כ יום מיוחד, יום שבו כל החברים מברכים אותנו והמשפחה הקרובה חוגגת איתנו בצורה כזו או אחרת,לפעמים אפילו כמה ימים לפני. בשבוע יום ההולדת, רובנו הגדול נמצא במצב רוח חגיגי ותחושה שהנה מגיע היום בו סוף סוף נקבל יחס מיוחד :-), מתנות ופינוקים.

כבעל עסק אשר רוצה ליצור מערכת היחסים חזקה עם הלקוח, מדוע שלא תצטרפו לחגיגה?

מבחינה סטטיסטית, גם במאגר לקוחות לא גדול המכיל כ 700 לקוחות בערך, בכל יום בממוצע ישנם כשני לקוחות שחוגגים יום הולדת. שליחה של ברכה מאת העסק שמצורף אליה הטבה או מתנה כלשהי, היא הזדמנות שתעזור לכם גם ליצור אינטימיות ומערכת יחסים קרובה יותר עם הלקוח, גם לפרגן ללקוחות נאמנים וגם כמו כן , גם הזדמנות נהדרת להחזיר אל העסק לקוחות אשר מזמן לא ביקרו בו מסיבה זו או אחרת.

אז איך מתחילים למנף את העסק בעזרת שימוש ביום ההולדת של הלקוחות?

כדי לעשות זאת בצורה הטובה ביותר, תוכלו לנקוט ב 5 צעדים פשוטים אך יעילים:

1. איסוף פרטי הלקוחות - יש לאסוף לרשימה מסודרת וממוחשבת (כמו זו הקיימת במערכת ברודקאסט) את פרטי הלקוחות הקיימים - הפרטים הבסיסים ביותר הם שם הלקוח, נייד ותאריך היום הולדת. הפרטים יכולים להיות קיימים ברשימת אנשי הקשר במכשיר הנייד, בדפי ניייר או שהם כבר רשומים בקובץ אקסל או תוכנת ניהול כלשהי.

זכרו! כל דקה בה תשקיעו באיסוף, טיוב וניהול רשימת הלקוחות שלכם תשתלם לכם מאוד בהמשך.

2. בחירת קמפיין יום הולדת - לאסוף את פרטי הקשר הבסיסים ואת תאריך יום ההולדת מהלקוחות זה מעולה אך לא די בכך. יש לעשות בפרטים אלו שימוש עקבי ליצירת תקשורת עם הלקוחות. לפיכך עכשיו כשהרשימה מסודרת, אפשר לדעת בקלות מי ומתי מהלקוחות חוגג יום הולדת, ואפשר לעבור לשלב בחירת קמפיין יום ההולדת המתאים. זכרו, כמה פעמים כבר מסרתם את פרטי ההולדת שלכם לעסקים שונים וכמה מהם יוצרים אתכם קשר בפועל? מפתיע כל פעם מחדש לקבל רק קומץ בודד של ברכות או הטבות מאותם עסקים.

3. החלטה על הזמן בו ישלח קמפיין היום הולדת - לפעמים ברכה מושקעת ולבבית מספיקה כדי לחזק את הקשר ואין צורך ביותר מכך. לפעמים, הלקוחות מצפים מאיתנו ליותר, זו יכולה להיות הטבה מפנקת, מתנה סמלית או הנחה על מוצר אהוב שיינתן לכבוד היום המיוחד.

ההמלצה שלנו היא לתזמן קמפיין יום הולדת אחד, שבוע לפני תאריך היום הולדת עצמו וקמפיין יום הולדת נוסף ביום ההולדת עצמו. הקמפיין הראשון ייתן הטבה, הנחה משמעותית או מתנה כלשהיא שתצריך ביקור בבית העסק (ולכן, תזמון מוקדם של הקמפיין יאפשר ללקוח להתארגן לביקור אצלנו, חשוב לתת תוקף מימוש לעד שבוע לאחר תאריך היום הולדת). הקמפיין השני לעומת זאת פשוט יאחל מזל טוב ויתזכר את הלקוח שמחכה לו הטבה אצלכם.

בחרו מהי שיטת הפעולה שלכם ובאיזו דרך תרצו להעביר אותה.

4. ניסוח ובחירת הקמפיין - מומלץ לשלוח קמפיין אותנטי ואישי ככול האפשר כאשר שם הלקוח מצוין בברכה. * כדי לשלב את השם הפרטי של הלקוח בברכה באופן אוטומטי במערכת ברודקאסט יש לשלב את הטאג {שם פרטי} - לדוגמה - היי {שם פרטי}, יום מרגש ומיוחד הגיע. יום ההולדת שלך!

יש להקפיד לשימוש בניסוח דו מיני או לחליפין להפעיל קמפיין יום הולדת לגברים ונשים בנפרד. חשוב להציע ללקוחות הטבה ייחודית שלא זמינה ללקוחות אחרים. ויש להקפיד שההצעה תהיה ברורה ומובנת. בסוף ההצעה תמיד יש לזכור לאחל מזל טוב.

במקרים בהם זה מתאפשר מבחינתכם, מומלץ לאפשר ללקוח החוגג יום הולדת להגיע לחגוג אצלכם יחד עם המשפחה או החברים שלו, זה יאפשר לו לשתף אותם בחגיגה ויאפשר לכם להגדיל את סך ההכנסה מהביקור שלו.

5. בחינה ועדכון קמפיין יום הולדת - למעשה כבר בעצם ביצוע השליחה הרווחתם נקודות חשובות אצל הלקוח גם אם אותו לקוח לא מימש את ההטבה שנתתם. חשוב אולם, שחלק ניכר מהלקוחות כן יגיעו וינצלו את ההטבה ששלחתם. לכן מומלץ מידי כמה חודשים, לבחון את אפקטיביות הקמפיין שבחרתם, אם פחות מ 20% מהנמענים אכן מנצלים את ההטבה ששלחתם כדאי שתרעננו או תעדכנו אותה ותבחנו שוב. זכרו - שיווק נכון הוא תמיד תהליך ארוך של ניסוי ותהייה בכל מקרה, גם אם הקמפיין עובד בצורה נהדרת, מומלץ לעדכן אותו פעם בשנה, על מנת ליצור חידוש ורענון של ללקוחות שכבר קיבלו אותו בשנה הקודמת.

קדמו את העסק להצלחה בעזרת מערכת השיווק של ברודקאסט

לסיכום:

כלל ידוע וחשוב הוא שעלות השגת לקוח חדש לעסק גבוהה לפחות פי חמישה מעלות מכירה חוזרת ללקוח קיים. לכן שימור לקוחות קיימים, הנה פעולה קריטית לניצול יעיל של מאמצי השיווק שלכם.

אירועים וחגים שנתיים כמו ראש השנה, ולנטיין דיי וחנוכה חוזרים ונשנים מדי שנה, חלק מהלקוחות חוגג ומציין אותם באופן משמעותי וחלק לא. יום הולדת הנו אירוע שנחגג לרוב ע"י כולם.

קמפיין יום הולדת במערכת ברודקאסט הוא אחת הדרכים היעילות ביותר להגברת הנאמנות של הלקוחות שלכם. הקמפיין שבחרתם ישלח אל כל לקוח באופן אוטומטי ביום ההולדתו ( או מספר ימים לפני שתגדירו מראש). כמו כן, גם אתם תקבלו גם תזכורת מיוחדת אל תיבת המייל שלכם לגבי כל לקוח ולקוח אליו נשלח הקמפיין.

זיכרו ! טיפול חכם ונכון ביום הולדת, תעזור לכם לזכות בנאמנות ותשומת הלב של הלקוחות שלכם - אבל רק אם אתם עושים בו שימוש!

אז כנסו עכשיו למערכת ברודקאסט ויותר לא תפספסו יום הולדת של אף לקוח. בחרו עיצוב, תנו לו את הטאצ' האישי שלכם והוא ישלח אוטומטית ללקוחות

רותם כהן ברודקאסט

שותף מייסד בחברת ברודקאסט

מנהל התפעול והפעילות העיסקית

יש לך שאלה? נשמח לעזור
יש לך שאלה? נשמח לעזור

רוצים לקבל טיפים, חדשות ועידכונים ? תנו לנו לייק בפייסבוק.

bottom of page