לשיווק יש קצב, וכדאי להכיר אותו מראש
top of page
  • רות זיו

לשיווק יש קצב, וכדאי להכיר אותו מראש


מה בסוף ובהתחלה מעניין אותנו בעסק? להביא עוד לקוחות וליצר עוד מכירות והכנסות !

אז למה אנחנו משקיעים כל כך הרבה זמן בשיווק ומיתוג של העסק? לא עדיף לייצר פשוט מודעות מכירה ברורות או להרים טלפונים ללקוחות פוטנציאלים שעדין לא מכירים אותנו?

נתחיל מעובדה שחשוב לדעת ולהפנים היטב - מעט מאוד לקוחות ירכשו את המוצרים או השירותים שלנו רק כי ראו אותנו פעם אחת ונדלקו. רובם המוחלט עובר תהליך שמתחיל בהכרות ראשונית וחשיפה לעסק ומסתיים במצב של רכישה. את התהליך הזה אנחנו רוצים להבין לעומק.

ההבנה לעמוק של התהליך שהלקוחות עוברים, תעזור ותתרום לנו פעמיים:

1. שיפור הדרך במידה ויש 'חורים' בתהליך השיווק שלנו.

2. מיטוב תוצאות. כשרואים את ההליך מנקודת מבט חיצונית אפשר לשים לב לחוזקות וחולשות ותשומת הלב בפרטים אלו יוכלו בסופו של דבר לייצר לנו שיפור שיביא עוד הכנסה.

אלו 5 השאלות שכדאי לענות עליהן כדי להבין איך להגיע ללקוח בצורה הטובה ביותר:

1. איפה הלקוח הפוטנציאלי שלי יכול להיחשף אליי? תשובות אפשריות לשאלה - ברשתות החברתיות כדוגמת פייסבוק, גוגל+, אינסטגרם, פרסום ממומן או אורגני בגוגל, אירוע שיצרתי וכו'.

2. לאחר שהלקוח נחשף אלי - מה עליי לעשות על מנת להישאר בתודעה שלו?

תשובות אפשריות - אני ממשיך לפעול באופן קבוע ברשת בה הוא נחשף אלי/ אני מזמין אותו להירשם לקבוצה/ מצרף אותו למועדון הלקוחות שלי, מייצר רשימת תפוצה/רימרקטינג (דרך של פרסום ברשת שמאפשרת להשאיר את המותג שלך במודעות של תנועת גולשים אחרי שאלו כבר עזבו את הפרסום שלך).

3. הקהל שעוקב אחרי - איפה הוא מקבל ממני מסרים באופן קבוע ואיפה אנחנו משוחחים? איזה מסרים הוא מקבל ממני? כל כמה זמן הוא שומע ממני והאם זה מספיק כדי שאהיה בתודעה שלו? האם ברור לו, בנוסף לערך שאני מציע, מה המוצר שלי? ואיך יוצרים איתי קשר?

אלו שאלות שאני חייב לענות עליהם על מנת שאוכל לשמור על הלקוחות שלי.

4. מה קורה ללקוח שפונה אלי - איזו חווית שירות הוא מקבל? האם הוא כבר אחרי בירור עם המתחרים? (זה הכי הגיוני ותנו ללקוח לעבור את זה ) האם מה שאני מציע לו זה מה שהוא צריך?

5. מה הקשר שלי עם הלקוחות אחרי שהם קיבלו את המוצר / השירות שלי? האם הקשר נשמר, האם יש עידוד/תמריץ לשתף את המוצר שלי הלאה לחברים שלהם?

אם עניתם על כל השאלות אתם בדרך הנכונה!

אז איפה ברודקאסט משתלבת ומשפיעה על הצלחת השיווק?

בהליך השיווק צריך רגע שבו מציעים ללקוחות הצעת מכירה, אחרת כל העבודה לא תוביל לתוצאה הרצויה. ברודקאסט מכינה עבורכם את התכנים המיתוגיים וגם את התכנים השיווקים- מכירתיים המותאמים ביותר לאופי העסק שלכם ולאופי התקופה.

שמירה על נוכחות קבועה והעברת מידע אודות הפתרונות שאתם מציעים ללקוח, הרי המוצר שלכם צריך להיות פיתרון לבעיה או למחסור שקיימים אצל הלקוחות שלכם, הכלים השיווקים במערכת של ברודקאסט יקלו עליכם לייצר עבור העסק שלכם שיווק יום יומי, גם בתחזוק נוכחות קבועה ברשתות החברתיות כגון פייסבוק וגם להוציא לפועל את הצעת המכירה שלכם באמצי שיווק ישיר כגון משלוח ניוזלטר או סמס ללקוחות. בנוסף ברודקאסט מאפשרת לכם להפיץ את ההצעה במרחבי השיווק הדיגטאלי בקלות, ללא צורך בהעסקת אנשי מקצוע.

מערכת השיווק של ברודקאסט מאפשרת לכם שמירה על הקשר הישיר עם הלקוח שלך גם אחרי שהמכירה הסתיימה והלקוח סיים לקבל את השירות, לדוגמה באמצעות הודעות טקסט מפתיעה שתגיע אליו ביום ההולדת, ביום הנישואין או ביום הצטרפותו למועדון הלקוחות שלך. הקשר הזה חשוב במיוחד כדי שהלקוח יחזור שוב וירצה להמשיך ולצרוך את השירות שלכם.

לסיכום, רגע לפני שממשיכים על אוטומאט בשיווק, עצרו ובדקו האם בניתם מהלך שמשרת אתכם ואת העסק שלכם, ואיך אפשר לשדרג ולשפר אותו כדי להגדיל את סה''כ המכירות והרווחים שלכם מהעסק.

בהצלחה!

רות זיו

יזמת ובעלים של more options

יש לך שאלה? נשמח לעזור
יש לך שאלה? נשמח לעזור

רוצים לקבל טיפים, חדשות ועידכונים ? תנו לנו לייק בפייסבוק.

bottom of page