בידול באמצעות מוצרי מתנה ומוצרים ייחודיים
top of page
  • שרון גולן

בידול באמצעות מוצרי מתנה ומוצרים ייחודיים


ישנם מספר דברים בודדים שלקוחות מדברים עליהם יותר משירות ממש מעולה. אחד מהם והוא גם המדובר ביותר בקרב הלקוחות וזה שמחזיק הכי הרבה זמן בתודעת הלקוח, הוא - הפתעה נעימה שהלקוח לא ציפה לה, בייחוד כשהיא באה בלי הכנה מוקדמת ללקוח.

מיתוג לעסק

אני מאמינה שאם רוצים ליצור עם הלקוחות והעוקבים אחרי העסק שלנו מערכת יחסים חזקה, אנחנו צריכים להיות נדיבים בצורה יוצאת דופן, לייצר להם חוויה, לתת להם ערך גבוה בהרבה ממה שהם מצפים לו מאיתנו ולעשות את זה בדרך מפתיעה ויצירתית. אז איך נותנים ערך אמיתי ללקוחות ולעוקבים?

  • יש עסקים שעושים את זה בצורה טובה על ידי תוכן מעולה באתר, בדף העסקי בפייסבוק או בבלוג שלהם.

  • יש עסקים שהניוזלטר שלהם דוגל בנתינת ערך בלבד ולכן הם זוכים לאחוז הצטרפות ומעורבות גבוה של העוקבים שלהם.

  • ויש עסקים שנותנים מתנות מקוריות או מוכרים מוצרים ייחודיים רק להם. כל הדרכים הללו מעולות (וגם השילוב ביניהן), אבל אני רוצה להתמקד אתכם בנושא המתנות והמוצרים, נושא שאני עוסקת בו הרבה שנים האחרונות, גם בשיווק העסק והבלוג שלי וגם כחלק ממיתוג העסקים שאני מלווה.

בשיווק העסק שלי, אני יוצאת מדי כמה חודשים עם מתנה חדשה שאותה אני שולחת למנויי הניוזלטר שלי, ומפזרת את ההרשמה להורדה שלה במקומות שונים ברשת ובקבוצות פייסבוק מתאימות, כך שהיום לאחר כמה שנים של שיווק בצורה הזו, יש לי רשת די רחבה של מתנות שמאפשרת להרבה אנשים להכיר את העסק שלי ולקבל ממנו ערך, ולי - דרך להגדיל את רשימת התפוצה. את אותו הדבר בדיוק אני עושה גם עם הלקוחות שלי - אנחנו חושבים יחד על מתנה שיכולה להתאים, או שהם באים אליי עם רעיון, ואני מעצבת להם את המתנה, ככה שכל מה שנותר להם זה רק לדבר על המתנה במקומות המתאימים - ברשת ופנים אל פנים.

מסקנה: נותנים ערך ממשי > יוצרים הרבה מתנות ומפזרים בהרבה מקומות > נוצרת רשת שמאפשרת להכיר את העסק בצורה רעננה > קחו את זה מכאן לכל כיוון שתרצו.

איך המתנה מייצרת את הבידול? כאשר יוצרים מתנה עם ערך, לרוב היא משתמשת בתחומי המומחיות של בעל/ת העסק. בידע שרכשו לאורך השנים, בכלים מקצועיים שהם משתמשים בהם עם הלקוחות, בטיפים קטנים שהם נותנים ללקוחות שלהם "על הדרך" ואפשר להרחיב אותם, ועוד.. לכן, מי שמוריד ומשתמש במתנה, לומד להכיר לא רק את העסק עצמו, אלא גם את מה שמיוחד בו, לא בדרך רגילה שבה מספרים לו על כך, אלא מתוך שימוש והנאה מהמוצר / הידע שקיבל.

על מה צריך להקפיד במתנה? קודם כל - על תוכן וערך אמיתי. אם לא תתנו ערך אמיתי, ישר "יעלו עליכם" ולא ישתמשו במוצר / יקראו את התוכן, ואז עשינו פעולה שנוגדת את מהות הרעיון. שנית, יש להקפיד להיצמד למותג שלכם. במידה וקיים לוגו ושפת מותג - ליישם אותה גם על המוצר הזה. לפעמים גם שימוש בצבעים המדויקים ובפונטים של המותג יכולים לעשות את כל העבודה, ולפעמים שווה להשקיע כסף בעיצוב כדי שהמוצר יצא סופר איכותי, ומי שמוריד אותו יגיד וואו.

רעיונות למתנות - איפה מוצאים + רעיונות קודם כל, הלקוחות שלכם הם אחלה מקור לרעיונות. אפשר להתייעץ איתם, להעלות בפניהם דברים שחשבתם עליהם שיכולים לשדרג שירות או מוצר קיים, ולפי התגובות תדעו אם אתם בכיוון או לא. דרך שניה להשראה הוא רשת פינטרסט, שבה ניתן לגלוש ולקבל עשרות רעיונות למוצרי מתנה, גם אם הם ממש לא בתחום הפעילות שלכם במקור. רוצים דוגמאות? בלוח הפינטסרסט שלי, אני אוספת כל הזמן עוד ועוד רעיונות למתנות ממותגות שאפשר לקחת את הרעיון המקורי ולהשליך אותו לכל תחום שתרצו.

3 רעיונות למתנות שיכולות להתאים גם לעסק שלכם:

1 .ספרון מתנה - זו מתנה שדי מוכרת בשיווק עסקים, בעיקר בשנתיים- שלוש האחרונות, אורזים ידע במדריך קצר של עד 10 עמודים ונותנים אותו במתנה. אבל חשוב! אל תתנו ידע גנרי ויבש - תנו ידע אמיתי וייחודי שלכם, משהו שיש לכם באמת תשוקה ללמד. הנה דוגמה למוצר שעיצבתי ללקוחה - מדריך להורדה על ניהול עסקי נכון לניהול בגן ילדים (היא יועצת עסקים לגני ילדים). *אגב, תמונת ההדמיה נותנת המחשה של המוצר אבל למעשה מדובר על קובץ PDF להורדה במתנה.

2 .צ'קליסט - זו מתנה שדי קל לחשוב על רעיון מותאם שלה בכמעט כל תחום עסקי. בין אם רואה חשבון - רשימת משימות לביצוע לאיסוף מסמכים לדווח דו-חודשי.

3 .אינפוגרפיקה - אינפוגרפיקה היא דרך לסכם מספרים ונתונים בצורה גרפית מעניינת, יש לזה הרבה שימושים שונים, אבל דוגמא נהדרת לשימוש בזה כמוצר להורדה, היא להציע בפייסבוק סרטון או פוסט עם מדריך מעולה בתחום מסוים ולאחר שקוראים את הפוסט או צופים בסרטון (ונרשמים כמובן) לתת להורדה גם אינפוגרפיקה יפה שקל להדפיס ולקבל בה את כל המידע במבט אחד. דוגמא למוצר שעיצבתי ללקוחה (ליווה דף נחיתה עם סרטון) : אל תפחדו להיות מקוריים במוצרי המתנה שלכם – כל דרך בה תבחרו, שהיא לא כמו של כולם ושהיא נדיבה בצורה יוצאת דופן – תחזור אליכם במנה גדושה בחזרה.

פורסם גם במגזין Go More

שרון גולן

מעצבת מותגים שמתגאים בהם

ללא כל ספק, תקשורת רציפה ואיכותית עם הלקוחות יכולה להרים ולמנף את העסק, הענקת מתנה מפנקת ולא צפויה ללקוחות, יכולה לתרום להגדלת רשימת התפוצה של העסק ובעקבות כך להגדיל את הרווחים שלו, בתנאי שבוחרים במתנה נכונה בעלת ערך אמיתי בשילוב עם תזמון מושלם ועיצוב מרשים.

ברודקאסט הינה מערכת שיווק דיגיטלית אוטומטית לעסקים, המייצרת עבור כל עסק פעילות שיווק מתקדמת . בעזרת מערכת ברודקאסט ניתן ליצור בידול עסקי על ידי מתן שירות ייחודי ללקוחות, יצירת מועדון לקוחות, קידום מכירות, ניהול דף פייסבוק פעיל ותוסס ומלא בתכנים מעניינים, וכן גם קמפיינים ייחודיים שמעוצבים על ידי מומחים בתחום שמותאמים למועדים, אירועים ספציפיים וחגי השנה. כל זאת בהתאמה מלאה לפי מאפייני העסק והתחום העסקי בו הוא פועל.

יש לך שאלה? נשמח לעזור
יש לך שאלה? נשמח לעזור

רוצים לקבל טיפים, חדשות ועידכונים ? תנו לנו לייק בפייסבוק.

bottom of page