ניהול דף פייסבוק לעסקים
top of page
  • קריסטינה ויקסיץ

ניהול דף פייסבוק לעסקים


יש מספר סוגים עיקריים של פעילויות שיווקיות שהמשווק יכול לעשות על מנת לנהל את הביקוש למוצר או השרות אותו הוא משווק, ביניהן פרסום, פעולות יחסי ציבור, אסטרטגיות כמו מיתוג ועוד..

בשנים האחרונות נכנסו לעולם הפרסום הדיגיטלי מתחרות רבות ביניהן גוגל ופייסבוק. שיווק בפייסבוק משמש כיום כערוץ שיווק חשוב והכרחי היום לכל סוג של עסק. הוא מאפשר למותגים ולעסקים קטנים וגדולים כאחד להגיע לקהל יעד רחב באמצעות כלי השיווק, הפרסום והמיקוד של פייסבוק.

​​​

מה חשוב לדעת בפרסום לפייסבוק

יש כמה עקרונות חשובים שחשוב להכיר כאשר אנחנו מבצעים שיווק בפייסבוק:

1. נגישות: חשוב להשאיר פרטים שהלקוח יוכל ליצור אתכם קשר (טלפון, אימייל, קישורים לרשתות חברתיות אחרות).

2. זמינות: חייב להישאר זמינים ללקוחות שלנו בזמן שנוח ללקוח (כי כעבור כמה שעות הפנייה שהוא שלח לנו כבר לא רלוונטית והוא אף לא יזכור במה מדובר)

3. חייבים להיות חלק מהשיחה: על מנת לעורר עניין, לחשוף מעצמנו, לשתף וכדומה.

4. ערך: הפייסבוק היא במה לתוכן בעל ערך, חשוב לספק ללקוח ערך מוסף, תמונות, טיפים.

לפייסבוק 2 אופציות של קידום, האחת הקידום הממומן והשניה היא הקידום האורגני.

הקידום הממון דורש מאתנו כסף, בהשוואה לקידום האורגני הדורש מאתנו זמן ויצירתיות. הקידום האורגני דורש זמן שמושקע לצורך העברת ערך מעשי ללקוח, ניהול שיח ענייני, תחרויות וכדומה.

דרכי השיווק הקיימות בפייסבוק

פרופיל אישי

היתרונות בשיווק דרך הפרופיל האישי כולל את היכולת לבצע פנייה אישית לקהל היעד, היכולת להיות אקטיבי; להציע חברות, להיכנס לקבוצות, לשוחח. נראות גבוהה – הפייסבוק מעניקה חשיפה רבה יותר לפרופיל אישי מאשר לפרופיל עסקי.

כנגד קיימים גם חסרונות כגון: הגבלה בכמות החברים (עד 5000 חברים), לא קיימים כלי שיווק ניתוח ומעקב. למעשה, אנחנו עובדים בצורה עיוורת ללא ניטור והבנה מה עובד יותר ומה פחות. חסרון נוסף שגוגל לא מאנדקס - הוא לא מגיע לדברים שנכתבים בפרופיל האישי. הפייסבוק האישי ניתן לצפייה רק למשתמשים רשומים בפייסבוק בניגד לדף העסקי. בנוסף יש הגבלה בחוק ברור - הפרופיל האישי מותר רק לפעילות אישית ולא למטרת עסק - במידה ופייסבוק תחליט שבוצעה פעילות עיסקית היא פשוט תסגור את הפרופיל האישי.

דף עסקי

דפים עסקיים מבחינת המראה יכולים בקלות להראות כמו אתר אינטרנט. קיימת חוקיות ברורה לגבי ההתנהלות בדף העסקי. ישנה אופציה לניטור השיווק, ועצם הסטטוס כ'עמוד עסקי' ניתנת לנו אופציה לניתוח יעיל ומדויק. יתרה מזאת, גוגל מאנדקס את הדף העסקי ומכוון אנשים לפי תוצאות מנוע החיפוש. בנוסף קיימת אופציה להתממשקות בין האתר לפייסבוק - דף הפייסבוק יכול להציג את אתר האינטרנט והפוך). כמו כן אין הגבלה לכמות העוקבים שלכם בדף העסקי.

ישנם גם חסרונות: יש קושי להישאר אקטיבי ופעיל לאורך זמן וישנה חשיפה אורגנית נמוכה יחסית לפרופיל האישי בפייסבוק.

קבוצות

קבוצה זה בעצם מאגר אנשים בעל אינטרס משותף (למשל קורס שלומדים יחד). היתרון העיקרי של קבוצות בפייסבוק הוא הנראות הגבוהה יחסית, ברגע שיש עדכון בקבוצה זה קופץ אצל מי שחבר בקבוצה בהתראות. בנוסף, היתרון של קבוצה הוא האינטראקציה הדינמית שמתבצעת שם שאלה/תשובה, התייעצות וכו'.

החסרונות בקבוצות: חוסר היכולת במיתוג, אין יכולת דיוור - החשיפה היא פחות עסקית ובעיקר חשיפה אישית. השימוש בקבוצות לצורך שיווק בא לידי ביטוי במיתוג של הפרופיל האישי, נטווורקינג וכו'.

יתרונות הפרסום הממומן הן רבות, יש אופציה למקד ולהתאים את השיווק לקהל יעד פוטנציאלי לפי גיל, מין, מיקום גאוגרפי, תחביבים. קיימת אופציה לשווק ולהפנות את התנועה לתוך הפייסבוק או להפנות את תנועת הגולשים לצאת מהפיסבוק כדוגמת הפניה לדף נחיתה. יש חשיפה גדולה מאוד לקהל יעד שאנחנו בוחרים כמפרסמים. זוהי חשיפה ממוקדת לפי קהלים, להבדיל מ- GOOGLE ששם החיפוש מתבצע לפי מילת מפתח, הפרסום בפייסבוק עובד בשיטת ביקוש. לא מחפשים אותנו - אלא להפך! אנחנו מציגים פרסומים לקהל יעד פוטנציאלי וממקדים את הפרסום בצורה כזו שתגרום להם לבחור בנו.

זיכרו פייסבוק מסננת - לא חושפת! בעמוד עסקי עם כ- 1000 עוקבים אחוז החשיפה יהיה כ- 7% אחוזים מכלל אוהדי העמוד., בהשוואה לעמוד האישי בו אחוז החשיפה עומד על כ- 15%. ישנן כמה דרכים להגדלת אחוזי החשיפה של הפוסטים והם:

1. שעת הפרסום - טריות הפוסט! חשוב לפרסם פוסטים בשעות שיש פעילות של אותו קהל יעד שאנחנו מכוונים אליו.

2. מידת ה"באזז" - הרצון להגיב/להביע דעה. ככל שהתוכן מעורר יותר וגורם להתערבות של הגולשים בלייקים, שיתופים, תגובות כך חשיפתו תעלה. ככל שהתוכן יהיה מעניין, עם שיח פעיל בתוכו שמעורר עניין פייסבוק כך היא תדאג לחשוף אותו יותר.

חשוב להבין שמידת האינטראקציה של הגולש עם העמוד העסקי משפיעה על החשיפה של התוכן. פייסבוק בוחנת כל אינטראקציה של תגובה, לייק ואפילו התכתבות פרטית כאינטראקציה בריאה ומביאה לגולשים האלה חשיפה לעמוד בצורה גדולה יותר.

4. התאמה - חשוב להתאים את סוג התוכן לקהל יעד - סרטונים, פוסטים, תמונות וכו'.

קריסטינה ויקסיץ

מאת קריסטינה ויקסיץ מנהלת תיקי לקוחות בחברת ברודקאסט

יש לך שאלה? נשמח לעזור
יש לך שאלה? נשמח לעזור

רוצים לקבל טיפים, חדשות ועידכונים ? תנו לנו לייק בפייסבוק.

bottom of page