ככה תייצרו למותג שלכם תנועה באינסטגרם
top of page
  • שובל שלנגר

המותגים הכי גדולים כבר שם , בעלי העסקים הקטנים מייצרים בה בידול משמעותי מאחרים, אינסטגרם היא ללא ספק


המותגים הכי גדולים כבר שם ממזמן, בעלי העסקים הקטנים מצאו בה מקום ליצירת בידול משמעותי מאחרים - אינסטגרם (Instagram) היא ללא ספק המקום החם להיות בו. חשוב לזכור שכמו בכל תהליך שיווק אחר, חייבים אסטרטגיה מדויקת וממוקדת מטרה כדי להפיק ממנו ערך משמעותי -להצליח להגיע לקהל היעד עם המסרים השיווקים הנכונים ולהמיר אותו ללקוחות.

למה לשווק באינסטגרם?

בדומה לפייסבוק, אינסטגרם היא רשת חברתית פופולרית המאפשרת לכם לשתף תוכן המבוסס בעיקר על תמונות. לאחרונה, תופעת התוכן הוויזואלי משתלט על הרשת ולכן, אינסטגרם זה המקום הנכון להיות בו. כיום יש באינסטגרם מעל ל 800 מיליון משתמשים פעילים. אינסטגרם מהווה פלטפורמה לערוץ שיווק אפקטיבי ועסקים רבים משתמשים בערוץ לשיווק המותג שלהם, שיווק המוצרים שלהם ויוצרים נוכחות בסושיאל מדיה. אז מה הם צעדי המאסט שצריך לדעת ולבצע כאשר מחליטים לשווק באינסטגרם?

הגדירו את יעדי השיווק שלכם

חשבו עם עצמכם מה תוכלו לעשות באינסטגרם שאינכם עושים בערוצים אחרים? מי קהל היעד שלכם? והאם נמצא באינסטגרם? באינסטגרם תוכלו לייצר לעצמכם נוכחות ברשת, להגביר את המודעות למותג, להציג את חזון ואופי המותג. לשתף את הקהל בסיפור של המותג, להגדיל את קהילת החברים (עוקבים באינסטגרם) לשתף בחדשות אודות המותג, לעדכן בלייב אירועים.

צרו תוכן איכותי

חשוב שיהיה לכם תוכן טוב, תוכן טוב לאו דווקא אומר תמונה טובה, או כתיבה נכונה, אלא המכלול כולו. מכיוון שאינסטגרם מבוססת ויז'ואל, חשוב להתאים את התמונות לרוח המותג ולייצר שפה וויזואלית אחידה. בכל שיתוף הוסיפו מלל המתאר את התמונה וקורא לפעולה. אתם יכולים לייצר טראפיק לאתר שלכם או דווקא לקרוא לקהל לבצע פעולות המעודדות מעורבות. לפני שאתם משתפים פוסט בעמוד שלכם באינסטגרם שאלו את עצמכם, האם התוכן רלוונטי לעמוד? האם קהל היעד יבין מפוסט זה את ההקשר? מומלץ לשתף פוסטים הנותנים השראה לקהל, ערך לקהל (טיפים\ציטוט\השוואה).

טקסטים באינסטגרם

כאשר אתם משתפים תוכן באינסטגרם אתם יכולים להוסיף עד 2,200 תווים. לרוב לא תראו טקסטים ארוכים אלא טיזרים בנוגע לתוכן ששותף ותיאור קצר. בטקסט תוכלו ורצוי, להשתמש בהאשטגים – # , שימוש בהאשטג מייצר לכם חשיפה ומאפשר לכם ליצור קטגוריות שונות לעמוד שלכם. הכוונה שככל שתעלו את אותו האשטג באותם שיתופים דומים כך שתחפשו את האשטג הזה תמצאו את מה ששיתפת תחת קטגוריה זו. בשיתוף תוכן ניתן להוסיף עד 30 האשטגים. רצוי להוסיף 10-15 האשטגים ממוקדים שלא כוללים מיליוני שימושים. ניתן להוסיף בתגובה לפוסט עוד האשטגים במידה ונחוץ.

BIO

המקום לספר את סיפור המותג שלכם, למסור פרטי התקשרות ע"י לחצנים מוגדרים ולשתף לינק לאתר\דף נחיתה רצוי. ישנה מגבלה עד ל-150 תווים לכן חשוב להיות ממוקדים. גם כאן, ניתן להשתמש בהאשטגים אשר יגבירו חשיפה לעמוד שלכם. הקפידו לרשום כאן תוכן אנושי ולא מכירתי, יותר לספר את הסיפור בקצרה על העסק.

קהילה

במידה ויש לכם עמוד עסקי בפייסבוק או רשימת תפוצה פעילה תוכלו להזמין את הקהל להיות עוקבים שלכם גם באינסטגרם. ניתן לחבר את אינסטגרם לפייסבוק ובכך לשתף את הפוסטים בשני הערוצים. ורצוי לפרסם פוסט בפייסבוק הקורא באופן אישי לעקוב אחריכם גם באינסטגרם. אותו כנ"ל ברשימת תפוצה\ניוזלטר. התמקדו בכך שבאינסטגרם התוכן הוא וויזואלי והם יוכלו לגלות עולם חדש בערוץ חדש אודות המותג שלכם.

נוכחות

באינסטגרם בדומה לרשתות חברתיות נוספות ולכל ערוץ שיווק, חשוב להיות נוכחים. הכוונה בנוכח הוא להיות שם במלוא מובן המילה, אינסטגרם דורשת עבודה. יש לבצע עבודות מחקר אודות מותגים הדומים לתחום עיסוקכם לראות מה משתפים, באיזה אופן ותדירות עושים זאת? ומי הקהל שלהם. בנוסף, חשוב לשתף המון תוכן. לדעת מה האשטגים הנכונים למותג שלכם, להיות ערניים לטרנדים השונים באינסטגרם ושוב, לשתף המון תוכן לא אומר להעלות המון תמונות וזהו, אלא לעלות תוכן מיוחד ומגוון - להעלות תמונות בטיימינג נכון, לשתף קטעי וידיאו בסטורי, וגם לבנות טיזרים הקוראים לקהל להגיע לפוסט החדש שהעלאתם.

מעורבות

היו מעורבים בעולם התוכן של המותג שלכם באינסטגרם, עקבו אחרי פרופילים דומים. צרו אינטראקציה עם קולגות בתחום, צרו שיתופי פעולה עם חשבון אינסטגרם אחר שלאו דווקא רלוונטי למותג אך רלוונטי לקהל היעד שלכם. תוכלו לבצע תחרויות, שיתופים ותיוגים אחד עם השני. ערבו את קהל היעד בעמוד שלכם, בקשו מהם לשתף אתכם ברעיונות, הצעות, פרגונים, איך הם נעזרו בשירות\ מוצר שלכם ומה הוא תרם להם. חיבור לקהילה חשוב כי הוא מראה על אמינות והזדהות.

ליצור תוכן ויזואלי מעוצב וייחודי וגם לשווק אותו נכון, כך שהוא בסופו של דבר גם יתרגם ללקוחות, זה לא משהו שכל כך קל לכל אחד לעשות. לכן מומלץ להכיר את מערכת ברודקאסט שתעזור לכם לעשות את זה בקלות וביעילות ואם זה לא מספיק, ההרשמה אליה היא גם בחינם. ההמלצות האלו נרשמו בעקבות הניסיון של SHOVAL DIGITAL בניהול עמודי אינסטגרם ללקוחות שלנו. מבטיחה שאם תקפידו להשתמש באסטרטגיה הזו אתם תראו תוצאות הן מבחינת עוקבים רלוונטיים שלימים יהפכו להיות לקוחות נאמנים והן מבחינת חשיפה. רוצים לקבל עוד טיפים שווים לקידום העסק שלכם? מחפשים מישהו שינהל עבורכם את העמוד וייתן לכן פתרון שיווקי, אתם מוזמנים ליצור איתי קשר

מאת שובל שלנגר מנגישה לאנשים חוויות יוצאות דופן בעזרת תוכן דיגיטלי ומלמדת אותם איך עושים את זה בכוחות עצמם.

מנכ"לית סוכנות הדיגיטל - Shoval Digital מרצה בסדנאות תוכן בנושאי שיווק בסושיאל מדיה וסטוריטלינג.

יש לך שאלה? נשמח לעזור
יש לך שאלה? נשמח לעזור

רוצים לקבל טיפים, חדשות ועידכונים ? תנו לנו לייק בפייסבוק.

bottom of page