קידום עסק לעיצוב שיער - 6 טיפים לשיווק המספרה
top of page
  • עדי סלע

קידום עסק לעיצוב שיער- 6 טיפים לשיווק המספרה


אם בעבר היינו הולכים לספר רק כי השיער התארך והגיע הזמן לקצר אותו, והיינו קופצים למספרה כדי להסתפר ולחזור אחרי חצי שעה הביתה, זה כבר ממש לא המצב היום. כל ספר הפך למעצב, והמספרה המודרנית עברה שדרוג למתחם טיפוח לבריאות ועיצוב השיער. לכן על כל בעל עסק ותיק וכמובן גם לבעלי העסקים החדשים לחשוב היטב כיצד למשוך את הלקוחות, לבוא דווקא אליהם!

ברודקאסט  - עוזרים לך להיות כוכב

מחקרים מראים כי חלק גדול מהתחרות בענף עוסק בלקוחות הקבועים שמגיעים למספרה, הלקוחות הקבועים הם המרכז העסקי של המספרה שמביאים למינוף וצמיחת העסק. בעקבות כך, מספרות רבות משתדלות להעביר בנעימים את שהותם של המסתפרים. כלומר, מעצב השיער מייצר חוויה נוספת משמעותית וחזקה יותר מעבר לתספורת שהלקוח בא עבורה.

ייצור החוויה יכול לבוא לידי ביטוי מהרגע שהלקוח נכנס ועד שהוא יוצא בעיקר בזמני ההמתנה שישנם תוך כדי התהליך. בדרך כלל ניתן ליצור במספרה פינת המתנה בה הלקוח יכול לשבת בנוח ולראות סרטים, לקרוא מגזינים ולשתות כוס קפה ועוגייה.

אפשר גם לקחת את נושא זמן ההמתנה צעד אחד קדימה ולהתייחס למספרה כערוץ שיווק למכירת מוצרים נוספים, כמו מוצרי שיער נלווים, קרם טיפוח, מוצרי קוסמטיקה ועוד. בזמן שהלקוח ממתין לתורו הוא יכול להתנסות במוצרים ואף לקרוא על מבצעים חדשים המוצעים במספרה. שימוש חכם ומינוף הזדמנויות לשיווק מתקדם במספרה יכול להעלות את המכירות בעסק ואף לגרום לחזרה של הלקוח פעם נוספת למספרה. כיום ניתן לראות כי למעלה מ 50% מהמספרות משווקת מוצרי טיפוח ללקוחות שלהן בזמן שהותם במספרה. וזאת למרות שהמוצרים הנמכרים במספרות יקרים בכ- 50% מהמוצרים ברשתות השיווק, המוצרים המשווקים נתפסים איכותיים יותר בעייני הלקוחות, ומעצב השיער נתפס כאמין ומומחה בתחומו. אחת הדרכים לבצע זאת בקלות היא באמצעות שימוש בפונקציה של מסכים הדיגיטלים הקיימת במערכת ברודקאסט.

מרבית מן הלקוחות המגיעים למספרות, בעיקר למספרות שכונתיות, מגיעים בעקבות המלצות מפה לאוזן של חברים קרובים, לאחר ביקורות שהם קוראים בפייסבוק או בגוגל, או לאחר שהם מקבלים מבעל העסק מסר ישיר שנשלח אליהם בסמס או באימיל או שחבר העביר או שיתף איתם מסר ישיר שהוא קיבל. לעומת זאת, הרשתות הגדולות יכולות להרשות לעצמן להשקיע משאבים רבים לפרסום.

איפה הלקוחות מחפשים את העסק שלך?

תקציב השיווק מהווה מרכיב חשוב בתקציב המספרה. התקציב לרוב מוגבל, אך גם בתקציב מוגבל, ניתן לייצר פעילויות שיווקיות שונות, שיגייסו לקוחות חדשים ובעיקר ייצר נאמנות בקרב הלקוחות הקימיים. בדיוק בכדי לפתור בעיה זו הוקמה ברודקאסט (Broadcust), מערכת שיווק מתקדמת ופשוטה לתפעול שמטרתה לאפשר למספרות לנהל בהצלחה את הפעילות השיווקית של שלהם בצורה פשוטה וחכמה, המערכת תומכת בכל הערוצים הדיגיטליים כגון פייסבוק, מועדון הלקוחות, סמסים ואימיילים בנוסף ליומן תזכורות לביקורי לקוח, וזאת ללא צורך בידע טכנולוגי או שיווקי כלשהו.

חברת ברודקאסט (Broadcust), פיתחה מערכת ידידותית המבצעת עבור המספרות את השיווק דיגיטלי בצורה חכמה ואפקטיבית וזאת תוך השקעה מינימלית של מאמץ וזמן מצדו של בעל המספרה.

המערכת למעשה מאפשרת ליצור ולנהל קמפיינים שיווקיים דיגיטליים מעוצבים ומקצועיים בתקציב נמוך ומאפשרת יצירה והפצת תכנים בערוצים שונים, כגון SMS, פייסבוק, אימייל, מסכים דיגיטלים וכו'.

אז כיצד מערכת ברודקאסט תורמת לשיווק המספרה שלכם: איסוף מידע בנוגע ללקוחות המגיעים למספרה - באמצעות מערכת ניהול מועדון לקוחות, איסוף פרטי הלקוח כגון אימייל, טלפון, כתובת מגורים ופרטים אישיים הופכת לפשוטה ויעילה באמצעות מנגנון הסמס החוזר. המערכת מרכזת את כלל הלקוחות במקום אחד, וכך קל יותר לגרום ללקוחות שכבר ביקרו בבית העסק לפקוד אותו פעמים נוספות מאשר לגייס לקוח חדש.באמצעות שליחת הודעת טקטס (SMS) או אימייל, ניתן להציע ללקוחות המספרה את המבצעים השונים הקיימים במספרה על בסיס שבועי או חודשי. יצירת נאמנות מול הלקוח - מבצעים על מוצרי הטיפוח הנמכרים במספרה, או הנחות על עיצוב השיער יוכלו לייצר נאמנות בקרב הלקוחות ובכך יגדילו את תדירות הביקורים של הלקוח.לדוגמא- על כל ארבעה פנים/תסרוקות, קבלי פן אחד מתנה או במחיר מיוחד.על ידי השימוש בברודקאסט יכולים עסקים לייצר תהליך עקבי של הגדלת בסיס הלקוחות שלהם והחזרה של אותם לקוחות לרכישות נוספת אשר תוביל להרחבה משמעותית של הכנסות העסק. מסתכלים קדימה - גם במספרה קטנה חשוב לייצר תוכנית שיווקית לשנה הקרובה. הכנת התוכנית תכלול ניתוח של פעילות העסק בעבר, וקביעת מטרות ויעדים לעתיד. אנחנו ממליצים להיצמד תמיד ללוח השנה. כדי לבנות תוכנית יעילה בה אני יודע מה לעשות כל שבוע וכל חודש, עלי לבדוק מהם האירועים הקרובים- כגון חגים, ימים שמציינים בכל העולם וחגיגות אישיות כמו יום הולדת ויום נישואין. המערכת של ברודקאסט מסונכרנת עם לוח השנה, דבר המאפשר לכם לתכנן מראש את המהלכים השיווקיים שלכם ולא לשכוח שום אירוע שהוא הזדמנות לפרסום וקידום מכירות.למשל, עובדה ידועה היא שלקראת מאי עונה החתונות מתחילה והביקוש למעצבי שיער לכלות עולה. כך עסק של מעצב שיער יכול לתזמן קמפיינים למבצעים של עיצוב שיער ותסרוקות לחתונה. חשוב מאוד לנצל כל אירוע בלוח השנה על מנת לקדם את העסק. כמו תמיד בניית הקמפיין היא פשוטה וקלה בעזרת התבניות ומאגר התמונות הענק שהמערכת מעמידה לרשותכם. בעזרת הקמפיין אפשר גם לשלוח הודעות SMS בתפוצה רחבה לכלל הלקוחות או לפי פילוחים ספציפיים. מה קורה סביבי - חשוב ללמוד על פעילות המספרות ומעצבי השיער המקומיים. עלינו לבחון את הסביבה בה המספרה נמצאת וכיצד אני מבדל את עצמי ממספרות אחרות באיזור. באמצעות המערכת של ברודקאסט תוכל לייצר קמפיינים מקוריים ואיכותיים משאר המתחרים הסובבים אותך. אין צורך להיות מומחים גדולים בתחום האינטרנט, אין צורך להיות מעצבים גרפיים וגם לא בוני אתרים – המערכת של ברודקאסט מתבססת על תבניות מוכנות הניתנות לעריכה בהתאם לצרכים של המספרה.אם לדוגמה רוצים לעשות קמפיין למשוך לקוחות חדשים באמצעות מבצע הנחות, בקלי קלות ניתן לערוך את התבנית ולפרסם את התכנים הרלוונטיים. מוצרים חדשים - כדי להטמיע מוצר או שירות חדש שהמספרה מציעה, כדאי לתת ללקוחות את האפשרות להתנסות בו לתקופה מסוימת.לדוגמא, הבאתם מוצר טיפוח חדש לשיער, אפשר לתת דוגמיות ללקוחות או להשתמש בו בזמן החפיפה לפני התספורת ולספר עליו ללקוח. באמצעות מערכת ניהול הלקוחות של ברודקאסט ניתן לבנות מאגר לקוחות חכם. בזכות ניהול הלקוחות תוכלו ליצור קמפיינים אישיים עבור הלקוחות המגיעים למספרה ולקבל דוחות ונתונים לגבי הלקוחות. כך מנהל המספרה יוכל לשלוח באופן אוטמטי ברכות לימי הולדת ושאר אירועים חשובים ולתת הטבות אישיות אשר ימשכו חזרה את הלקוחות אל העסק. רשתות חברתיות - פרסום הקמפיינים של המספרה באמצעות פייסבוק ואינסטגרם יכולה למשוך לקוחות חדשים לעסק. כדאי לשלב קטעי וודיאו או תמונות לפני ואחרי של התספורת. כחלק מהקפיינים כדאי לשלב תוכן מעניין על הדרכות יופי או טיפים לטיפוח השיער. באמצעות המערכת של ברודקאסט ניתן לקחת תכנים וטיפים המותאמים לתחום עיצוב השיער ישירות מהמערכת ולהפיץ בקלות בדף הפייסבוק או האינסטרגם של המספרה. אז אם אתם בעלי עסק בתחום עיצוב השיער או המספרות לחצו פה להרשמה חינם (לרשימת תחומי העיסוק המלאה הנתמכת במערכת ברודקאסט כגון תיירות, יופי ועוד לחצו פה) מערכת השיווק של ברודקאסט היא בדיוק בשבילכם ותעזור לכם למתג ולשווק את העסק בצורה מקצועית לאורך כל עונות השנה והחגים.

עדי סלע

מאת עדי סלע

בוגרת תואר ראשון בתקשורת מאוניברסיטת אריאל

התמחות במסלול שיווק דיגיטלי

יש לך שאלה? נשמח לעזור
יש לך שאלה? נשמח לעזור

רוצים לקבל טיפים, חדשות ועידכונים ? תנו לנו לייק בפייסבוק.

bottom of page