מה זה בעצם שיווק?
top of page
  • קובי טורנהיים

מה זה בעצם שיווק?


שיווק, מילה כה נדושה, כה נחשקת ועם זאת כה עלומה וחמקמקה

אז מה זה בעצם שיווק? שיווק - הוא כל דרך בה אתה גורם ללקוח לקנות את המוצר שלך.

ישנם שני סוגי שיווק עיקריים: שיווק סמוי ושיווק גלוי -

השיווק הגלוי כולל בתוכו את כל הדרכים הידועות והמוכרות לשווק את העסק - פרסום בפייסבוק, שימוש במועדון לקוחות, משלוח הודעות טקסט ואימייל, פליארים, שלטי חוצות וכו'

השיווק הסמוי זהו צורת השיווק הפחות מוכרת ומדוברת אולם היא חשובה ואפקטיבית אפילו יותר מהשיווק הגלוי. שיווק סמוי זה בעצם פעולות שיווקיות טבעיות שבעל עסק עושה אולם לרוב הוא לא מייחס להן חשיבות שיווקית, נתחיל מהדבר הבסיסי ביותר, חנות נקייה ומסודרת, לכאורה זהו צורך אלמנטרי אולם בסופו של דבר זהו כלי שיווקי, כי בחנות נקיה, יותר נחמד לשהות וממילא יותר כיף לקנות והלקוח שוהה בחנות יותר זמן מה שמגביר את המכירות.

זה אולי נשמע מובן מאליו אבל ראיתי גם מקרים שחנות לא נשטפה שנה!!

ידוע לכל שאחת הנקודות העיקריות בהצלחת העסק היא המיקום וזה בהחלט יכול להיות גורם מכריע בין הצלחה לכישלון אך למעשה כל נקודות המגע של העסק שלי עם הלקוח, בונות את יכולת ההצלחה של העסק. אנחנו כבעלי עסקים מנהלים מגעים רבים עם הלקוח -ברבים מהם אנחנו לא מודעים ושמים לב על ההשפעה השיווקית שלהם על הדרך שבה הם משפיעים על הרכישות שלו. לכן חשוב לזכור ולהפנים שכל חשיפה שיש ללקוח עם העסק יכולה להשפיע עליו ולפיכך יש לנהל בחוכמה את כל המגעים עם הצרכן.

לדוגמה החשבונית שהחברה מוציאה ללקוח זו נקודת מגע של הלקוח עם העסק וזהו מרכיב שמשפיע עליו. הבגדים והריח של העובדים והמקום גם הם משפיעים על האופן שבו הלקוח תופס את העסק, המוסיקה והסידור של החנות, הצבעים, כל נקודת מגע בין העסק ללקוח יכולה לשמש אותנו ככלי שיווקי להשפעה על הצרכן.

הנה עוד כמה דוגמאות למנועי שיווק סמוי מטורפים לעסק:

  • "הלקוח תמיד צודק" ממש כך! לא משנה מה הלקוח אומר וכמה הוא מתלונן, עליך לגשת אליו כאילו הוא צודק ולהוציא אותו מרוצה. פעמים רבות דווקא לקוח שהגיע כועס ויצא מרוצה הוא יהיה הפרסומת הכי חזקה שלך.

  • לחייך ללקוחות ולהתייחס אליהם יפה כאילו הם האורחים שלך בבית.

  • לשים בחנות שלטי הכוונה ברורים ונעימים, לציין מחירים בצורה בולטת, ולרשום בצורה ברורה את התכונות הייחודיות של כל מוצר וכמובן הכל צריך להיות כתוב על דף ממותג עם הלוגו של בית העסק

  • לסדר את המוצרים בצורה יפה במדפים, כל דבר במקומו בלי בלאגן, דבר המקל את ההתמצאות בעסק ותורם לחווית הקניה.

  • כשלקוח נכנס לחנות, להיות איתו! לא בפלאפון, לא בפייסבוק ,האזנת שירים באוזניות וכו'

  • חובה לוודא שהעובדים בחנות מכירים היטב את כל המוצרים ואת תכונותיהם על מנת לתת מענה מרבי לכל צורך של לקוח

  • מוזיקת רקע המתאימה לאופי החנות וסגנון קהל היעד שלה, יכולה לתרום רבות למכירות

  • מפיצי ריח עם ריח נעים זהו אחד ה"סודות" הגורמים ללקוחות להעדיף חנות מסוימת על פני שאר החנויות

  • קירות חשופים - ישנם חנויות שמבנה החנות מעניק להן בתוך החנות קירות חשופים שאין עליהם כלום. זוהי אפשרות יוצאת דופן לשימוש בקירות החנות למטרת קידום העסק וזאת על ידי חיפוי קירות אלו במודעות "אווירה" או במסרים שיווקיים עדינים מה שגורם להעצמת החוויה של הלקוח ולהגדלת המכירות.

  • אתה הפרסומת המהלכת של העסק שלך! אתה מזוהה יותר מכל עם העסק שלך ולכן בכל מקום שאתה הולך אתה צריך "להשפריץ" את העסק שלך, לשלב אותו בשיחה, להביא דוגמאות לאנקדוטות מעניינות שקרו לך בעסק, להתלהב ממוצר חדש ומגניב שהגיע אליך, בקיצור לנצל כל הזדמנות שיש לך "לדחוף" את העסק שלך, לאורך זמן זהו אחד הכלים השיווקיים החזקים ביותר שמביא את הלקוחות הכי איכותיים.

  • לעולם אל תתרגל לחנות. תכנס לחנות כל יום כאילו זו הפעם הראשונה שאתה נכנס אליה ואם יש דברים שצריך לשנות או לסדר, פשוט תעשה אותם.

כעת, אחרי שהחנות שלך נקייה, מסודרת, אתה חייכן ונכון לסייע ויש לך את הידע הנדרש, זה הזמן לצאת החוצה ולהתחיל לעשות פעולות לשיווק גלוי כלומר להזמין את הלקוחות לחנות המהממת שלך.

מאחל לכם המון הצלחה בפעילות השיווקית שלכם!

קובי טורנהיים

קובי טורנהיים

ייעוץ לעסקים, בנקאות ומימון,

מאמן מקצועי מטעם איק״א ויועץ מורשה של מעו"ף

יש לך שאלה? נשמח לעזור
יש לך שאלה? נשמח לעזור

רוצים לקבל טיפים, חדשות ועידכונים ? תנו לנו לייק בפייסבוק.

bottom of page