מדוע תוכן איכותי חשוב לקידום וחשיפה של העסק
top of page
  • עידן מנשה

מדוע תוכן איכותי חשוב לקידום וחשיפה של העסק


שיווק באמצעות תוכן הוא הדבר המדובר והחם ביותר באינטרנט בכלל ובשיווק הדיגטלי בפרט. הרעיון של שיווק באמצעות תוכן הוא פשוט ועוצמתי. תוכן איכותי ומעניין מאפשר לעסקים רבים להשיג את תשומת הלב של לקוחות חדשים ולשמור קשר עם הלקוחות הקיימים. ברוב המקרים שיווק באמצעות תוכן משמש כדי להשיג 4 מטרות שיווקיות מרכזיות: 1. משיכת תשומת לב של פלח הלקוחות הרלוונטים ויצירת לידיים 2. הרחבת בסיס הלקוחות ויצירת רשימת לקוחות פוטנציאלים 3. יצירת או הגדלת מכירות מקוונות 4. הגברת המודעות למותג או לאמינות שלו

אז מה זה שיווק באמצעות תוכן?

שיווק באמצעות תוכן זהו שיווק שבאמצעותו אנו יוצרים שפע של תכנים רלוונטיים בעלי זיקה מקצועית לתחום העיסקו של בית העסק שלנו ויתנו העשרה לגולשים באינטרנט שנחשפים לתוכן שלנו. התכנים יכולים להיות בעלי ערך מעניין, מבדר, משכיל, מרגש, תוכן שמספר סיפור והכל במטרה לחזק את המודעות לבית העסק וליצור אליו חיבור ואהדה, דבר שיגרום ליותר חשיפה, להתעניינות של לידים חדשים ובסופו של דבר ולמטרת העל - הגדלת ההכנסות

ביצירת תוכן אפקטיבי ואיכותי אנו בעצם אומרים ללקוח: אנחנו מכירים אותך,יודעים מה אתה צריך, נותנים לך ערך בחינם, אנחנו מקצוענים בתחום העיסוק שלנו ואנחנו כאן מתי שתצטרך אותנו.

הגולש שהוא בעצם לקוח פוטנציאלי, נחשף לתוכן שלכם, קרא מאמר שהעשיר אותו, הועיל לו וחזר לעמוד, בכך הבחין שיש עוד המון תכנים שמעניינים אותו בדף הפייסבוק שלכם שיכולים להיות רלוונטיים עבורו בכך הוא הופך לאוהד שלכם ואף יגרום לו לפרגן ולשתף את התוכן שלכם לחברים (share) ולהגדיל את התנועה לדף הפייסבוק או לדף הנחיתה שלכם.

תחשבו על זה רגע, מתי בפעם האחרונה שיתפתם פרסומת? בד”כ פרסומות אי אפשר לשתף, וגם במקרים הבודדים שאפשר (לעשות SHARE על מודעה בפייסבוק), בדרך כלל לא נעשה זאת אלא אם הפרסומת ממש מצחיקה או בעלת ערך אחר. לעומת זאת, תמונה, מאמר, וידאו או אינפוגרפיקה מעולה שהכנתם, אפשר לשתף בקלות בכל הרשתות החברתיות.

הפוטנציאל הויראלי של התוכן שתייצרו הוא גדול יותר, בגלל שהוא מלכתחילה מגיע לעזור לאנשים וזה סוג של תוכן שהגולשים אוהבים לשתף.

כיום כמעט לכל עסק קיים דף פייסבוק והתחרות היא בשיאה, ליצור איזו מודעה מגניבה זה פשוט כבר לא מספיק. עסקים הבינו שכדי למשוך את תשומת הלב של הגולש בתוך "ים" הפרסומות שהוא נמצא בו בעת השיטוט באינטרנט, יש ליצור מפגש משמעותי, כזה שלא יזכיר פרסומת, יישרת את אינטרס הלקוח וייתן לו ערך משמעותי יותר ממודעה פשוטה - תוכן איכותי ומעניין עונה בדיוק על הדרישה!

אילו אפשרויות קיימות להפצת התכנים?

כתבתם כמה מאמרים ודפי נחיתה ואתם רוצים לחשוף אותם אל אוויר העולם, כעת עליכם להשיג גיוס תנועת גולשים ממומנת\אורגנית אל דפי התוכן עצמם, אבל חשוב להבין דבר אחד לפני: גם המוצר הטוב ביותר בעולם או עסק שנותן את השירותים האטרקטיביים ביותר, לא תמיד יצליח למכור את עצמו ללא דחיפה של שיווק ופרסום ויצירת חשיפה. אותו היגיון חל על תכנים מעולים - אם לא נפיץ את התוכן שיצרנו זה לא יעזור שהוא מעולה. אם אף אחד לא ראה את התוכן זה ממש כאילו שהוא לא נוצר.

לכן נפעל בכמה ערוצי תפוצה, כמובן במגבלות התקציב של בית העסק

1. רשימות תפוצה ב e-mail ובsms- כלי נהדר שבו נמצאים גם מי שבאמת מעניין אותם מה שאתם רושמים ויכולים להתעדכן בכל פעם במאמר חדש.

2. WhatsApp - כמעט לכולם יש ווטסאפ מותקן על המכשיר הנייד, מומלץ לשתף את התוכן שלכם בערוץ זה ללקוחות, חברים ומשפחה ולבקש מהם שיעבירו אותו הלאה.

3. פייסבוק - כלי מרכזי להפצת תכנים בו נוכל להתאים תכנים מסויימים גם לרשימות התפוצה שלנו' גם לקהל האוהדים שלנו וגם לטרגט ולבחור את קהל היעד שנרצה שיראה את התכנים הללו בעזרת תחומי עניין ומגדר. אם אתם רוצים להרחיב את החשיפה של התכנים גם לקהלים שעדיין לא נחשפו למותג שלכם, פייסבוק יודע ויכול לייצר עבורכם קהלים חדשים שדומים במאפיינים רלוונטיים לקהלים האורגניים שלכם (lookalike בלשון פייסבוק). שיטה זו פועלת היטב במיוחד עבור קהל רשימות התפוצה שלכם.

4. YouTube - פלטפורמה לחשיפת סרטוני וידאו, הקלטת סרטוני וידאו קצרים על נושאים מסויימים. השיטה הינה קצת מורכבת אך גם מועילה. מאחר והוידאו מכיל בתוכו קול, תמונה ותנועה זוהי הדרך הטובה ביותר להעביר מידע. צריכת הוידאו באינטרנט נמצאת בגדילה מטורפת השנה וצפויה להמשיך מומלץ כמובן להעלות במקביל את הסרטון גם לדף הפייסבוק שלכם.

5. דפי נחיתה - דרך פשוטה להעביר תוכן שיצרתם ולאפשר למנוע החיפוש של גוגל לאנדקס אותו.

אנשים נהנים מתוכן טוב, הרבה יותר קל לייצר לידים כשאתם משווקים באמצעות תוכן. אם תיצרו תוכן טוב אתם תראו שהאנשים הרלוונטיים יצטרפו בשמחה לרשימת התפוצה שלכם וגם יפרגנו לכם יותר בשיתופים ותגובות ברשתות החברתיות, כי הם רוצים לקבל תוכן דומה. אפילו אם אנשים לא הצטרפו לרשימה שלכם אחרי חשיפה אחת, אתם עדיין יכולים לשים אותם ברשימת רימרקטינג ולהמשיך לשווק להם בערוצים אחרים כמו גוגל ופייסבוק במחיר זול יותר, כי הם כבר מכירים אתכם.

מערכת ברודקאסט היא כלי מעולה ליצירת והפצת תוכן איכותי, כזה שייתן מענה לכל הדגשים שציינתי, דרך המערכת תוכלו ליצור מועדון לקוחות, לסמן לעצמכם לקוחות פוטנציאלים ליצירת קשר בעתיד, ליצור ולשתף תוכן דרך המדיה החברתית ולקבל המון השראה לשיווק יצירתי שהלקוחות היום צמאים לקבל.

אז למה אתם מחכים? היכנסו עכשיו לברודקאסט ותתחילו לייצר תכנים מעולים לקידום העסק!

מאת עידן מנשה

,מתמחה ברשתות חברתיות, קידום אתרים

.פרסום ומכירות באינטרנט

יש לך שאלה? נשמח לעזור
יש לך שאלה? נשמח לעזור

רוצים לקבל טיפים, חדשות ועידכונים ? תנו לנו לייק בפייסבוק.

bottom of page