שאלות שעולות לכולנו כשאנחנו מתחילים לשווק בפייסבוק
top of page
  • עינב גז

מנהלים דף עסקי בפייסבוק ? קבלו מענה לשאלות נפוצות בתחילת הדרך

עודכן: 13 בפבר׳ 2020


שמנו לב שהרבה מאוד עסקים נתקלים בכל פעם מחדש באותן שאלות שלפעמים מונעות מהם להתחיל לשווק את העסק ביעילות. הרבה מהשאלות מתעוררות כשהעסקים מתחילים לשווק את העסק שלהם בדף העסקי בפייסבוק. אז היות והשאלות חוזרות על עצמן, החלטנו לרכז כאן את שלושת השאלות הנפוצות ביותר ולענות על התשובות, שיעזרו לכם להתחיל לפרסם את עצמכם בדף העסקי בפייסבוק.

ככה תשווקו נכון את הדף העסקי שלכם בפייסבוק / ברודקאסט

שאלה מספר 1: מי יכול לראות את התוכן שאני מפרסם בדף הפייסבוק העסקי שלי?

תשובה: כל מי שעוקב אחרי הדף העסקי שלכם יכול להיחשף לפוסטים שאתם כותבים ולתמונות שאתם מעלים. אך חשוב לזכור שפייסבוק היא זו שמחליטה בכל פוסט למי לחשוף אותו והחשיפה שהיא נותנת בחינם הולכת ויורדת משנה לשנה. איך תייצרו עוקבים לדף העסקי? הדף עסקי הוא בעצם דף שמיצג את העסק שלכם בפייסבוק והוא מקושר לדף הפרטי שלכם, כך שעל מנת ליצור כמה שיותר עוקבים מומלץ להזמין את החברים שלכם לעשות לדף לייק ולעקוב אחריו.


מומלץ להזמין רק את אלה שרלוונטיים, על מנת שלא יהיו לדף עוקבים רדומים שיבלבלו את פייסבוק להבין מי בעצם הקהל שבאמת מתאים לעסק שלכם, אבל בשלב הראשוני זה בסדר גמור להיעזר בחברים שלכם על מנת למנף את פעילות העמוד העסקי שלכם. אל תעלבו אם מי שהתוכן של הדף לא רלוונטי אליו והוא בוחר לא לעקוב אחריו, זכרו חברים הם בדף הפרטי, אוהדים/עוקבים/לקוחות בדף העסקי.

לאחר שהבנו את העניין הזה - ברגע שמפרסמים תוכן בעמוד העסקי רק מי שאוהד או עוקב אחריכם יראה את התוכן, לכן מאוד מומלץ וכדאי לעשות שיתוף גם לדף הפרטי שלכם ולפרסם בקבוצות רלוונטיות לתחום העיסוק שלכם. לדוגמה אם אני קוסמטיקאית מבאר שבע, כדאי לי לפרסם את התוכן שלי בקבוצות של נשים/אמהות מבאר שבע שמהוות את קהל הלקוחות הפוטנציאלי לעסק. יש המון קבוצות מתאימות ובחיפוש קצר בפייסבוק ניתן למצוא אותן ולהצטרף, רק חשוב לשים לב לכללים של כל קבוצה ולשמור עליהם על מנת לא להיחסם.


כמובן שעל מנת ליצור עניין אצל העוקבים שלכם, לא מספיק רק לפתוח את הדף העסקי ולשכוח ממנו, אלא לייצר תוכן רלוונטי, מעשיר ומעוצב, שיגרום לעוקבים שלכם להיות פעילים בדף, לשתף ולפרסם.

שאלה מספר 2: מה זה קידום ממומן בפייסבוק, איך זה עובד והאם זה מומלץ?

תשובה: בקצרה - האפשרות להגיע בתוספת תשלום לפייסבוק ולאינסטגרם לקהל לקוחות פוטנציאלי שאינם חברים שלכם או עוקבים אחריכם, . למה זה טוב? כי זה מאפשר לכם להגיע לקהל לקוחות פוטנציאלי, על ידי ביצוע פילוח מדויק של קהל הלקוחות המתאים ביותר לעסק שלכם ולפרסם את התוכן בפיד שלהם. לדוגמה אם יש לי עסק שעושה החלקות שיער ברמת גן, אני אוכל לבצע פילוח לקוחות מתאים והתוכן יוצג לנשים, בגילאים 16- 40, עם תחומי עניין-עיצוב שיער ויופי, הגרות ברמת גן, גבעתיים, בני ברק ועוד. הקידום הממומן מאפשר להגיע לפילוח מדויק ביותר של הלקוחות שרלוונטיים בלבד, בהתאם לזמן ולכמות האנשים שהגדרתם וכתלות בתקציב שאתם קובעים ומשלמים.

מדובר בפעולה יחסית פשוטה אך כזו שדורשת דיוק מקסימלי, על מנת להגיע לתוצאות טובות. בברודקאסט אנחנו ממליצים שאיש מקצוע יעשה זאת, כדי למקסם את התועלת של התוכן שמימנתם. בנוסף לפני שנתחיל לקדם באופן ממומן את התוכן שלנו, חשוב שהדף העסקי שלנו יהיה מבוסס בצורה טובה, שיהיה בו מספיק תוכן מעניין, שהעוקבים שלנו יוכלו לגלול ולראות, וגם שיהיו בו דירוגים ותגובות טובות לשירות שלנו.


כלומר, כפי שלפני שנכניס אורחים לבית שלנו רצוי שנסדר אותו, ככה גם בדף העסקי שלנו. אין סיבה לחשוף לקוחות פוטנציאלים לתוכן ממומן מבלי שתהיה לו אפשרות להיחשף לתכנים נוספים. כי אם לקוח פוטנציאלי יכנס לדף העסקי ויראה שאין בו יותר מדי מה לראות, הוא יוכל להסיק שזה עסק מתחיל ולא מספיק מקצועי עבורו, דבר שלא יגרום לו לרצות לעקוב אחרינו ועל אחת כמה וכמה לקבל את השירות שלנו. זכרו - הדף העסקי שלנו הוא הפנים והמיתוג של העסק, לכן חשוב להשקיע בו ולמתג את העסק בצורה מיטבית.

מקסום יכולות הפרסום של הדף העסקי בפייסבוק / Broadcust

שאלה מספר 3: אני מפרסמת תכנים אבל אין לייקים ולא מגיבים לי, למה זה קורה?

תשובה: יכולות להיות לכך מספר סיבות אפשריות

1. האם אתם מעלים את התוכן השיווקי שלכם לדף פרטי?

אם התשובה היא כן, אז אתם בעצם עוברים על כלל מאוד חשוב של פייסבוק! בפייסבוק יצרו את האפשרות לפתיחת דף עסקי על מנת שכל מה שקשור לעסק שלכם, יהיה מפורסם בצורה מסודרת בדף עסקי, מאחר ושם קיימות כל האפשרויות המורחבות למיקסום התועלת מהדף. חשוב לזכור כי דף פרטי מיועד לשימוש פרטי בלבד וייתכן ופייסבוק מונעת ממכם חשיפה, עקב שימוש לא נכון בפלטפורמה. ניתן כמובן ואף מומלץ לשתף מהעמוד העסקי לעמוד הפרטי, אך לא לעלות ישירות תכנים פרסומיים לעמוד הפרטי, שימוש לא נכון במדיה יכול להוביל לקבלת התראה מפייסבוק ולבסוף אף לחסימה וחבל.

2. כשאתם מעלים תכנים לדף העסקי ולקוחות מגיבים לכם, האם אתם מגיבים בחזרה?

נתחיל מכך שתגובה היא מלל שאתם רושמים, לא לייק, לא לב ולא פרצוף צוחק. כאשר כותבים לכם תגובה בדף העסקי, חשוב מאוד להגיב בחזרה במילים, כמה שיותר מילים יותר טוב. לדוגמה אם לקוחה כתבה לי תגובה "מספר 1 בתחום! הכי מקצועית שיש", עדיף לא להשיב לה בלייק, אלה לרשום לה תגובה בחזרה בתוספת שאלה כלשהי כדי להמשיך את השיח לדוגמה "תודה רבה שלומית היקרה, איזה כיף לדעת שאת מרוצה! את זוכרת שקבענו את הטיפול הבא בעוד שבועיים?". כמובן שיש סיבה לכל זה והיא - מעורבות= מידת וכמות האינטראקציה שיש אצלכם בדף. כאשר לקוחות מגיבים ואתם לא מגיבים בחזרה, המערכת של פייסבוק שמה לב לכך ותהיה לזה השפעה על החשיפה שלכם. ברגע שרואים דף עסקי שיש בו מענה מיידי, דירוגים ותגובות, המערכת מזהה שיש בו מעורבות והדף חי בועט ונושם, שזה כמובן המצב הרצוי ביותר.


ניתן ליצור מעורבות בצורה מלאכותית, על מנת לייצר אינטראקציה עם הקהל ולגרום לו להיות שותף ומעורב. בתור התחלה אנחנו ממליצים אפילו לבקש באופן אקטיבי מחברים, משפחה וכמובן מלקוחות שיכנסו לעמוד, ידרגו ויגיבו. חשוב כמובן שבתגובה למעורבות שלהם תגיבו בחזרה, ומהר מאוד תוכלו לשים לב שאם תתמידו זה יתחיל לקרות באופן טבעי בחשיפה גבוהה יותר.

3.יכול להיות שאתם מעלים תוכן מאותו הסוג?

תוכן אחיד וחד גוני, יכול לגרום לדף להיראות די משעמם, לא מושך ומעניין. בדף עסקי חשוב שיהיה גיוון, כלומר תוכן בסגנונות שונים (סרטונים, תמונות, דפי נחיתה ועוד) ובכל סוגי השירותים שהעסק מספק. לדוגמה אם אני מעצבת שיער, חשוב שהתוכן שאפרסם יעסוק בכל השירותים שהעסק שלי מציע כמו החלקה, גוונים, תספורות, עיצוב תסרוקות ועוד. כמובן שחשוב ליצור תוכן בעל ערך מוסף ולספק לעוקבים שלכם טיפים, רעיונות ומידע נגיש שיעניין אותם.

כשאתם חושבים על הדף העסקי שלכם, נסו לחשוב על איזה דף הייתם נהנים יותר לעקוב? דף עסקי שכל מה שרואים בו זה תמונות "לפני ואחרי" שחוזרות על עצמן או דף עסקי שמשתף גם בתוכן מסוגנן ומעוצב, הכולל טיפים מקצועיים, סרטונים, קמפיינים מיוחדים, מבצעים או הטבות ועוד? נראה לי שאתם כבר יודעים את התשובה.

בברודקאסט אנחנו מאמינים שהתכנים שעסקים יוצרים ומשתפים בהם את הלקוחות והעוקבים שלהם, צריכים להיות כאלה שיעניקו להם ערך מוסף, יעניינו אותם וישאירו אצלם טעם של עוד. לכן יצרנו את המערכת של ברודקאסט שמאפשרת לבעלי עסקים לקבל שפע של תכנים מעשירים, מעוצבים ומגוונים בקלות ומבלי להצטרף לשבור את הראש וליצור אותם לבד.

מאת עינב גז

מנהלת תיקי לקוחות בחברת ברודקאסט

מומחית ברשתות חברתיות ופרסום דיגיטלי.

יש לך שאלה? נשמח לעזור
יש לך שאלה? נשמח לעזור

רוצים לקבל טיפים, חדשות ועידכונים ? תנו לנו לייק בפייסבוק.

bottom of page