פייסבוק, אימייל או סמס - מדריך קצר לעסק הנבוך - מה כדאי, כמה ואיך להשתמש?
top of page
  • רותם כהן

פייסבוק, אימייל או סמס - מדריך קצר לעסק הנבוך - מה כדאי, כמה ואיך להשתמש?


פייסבוק, אימייל והודעות טקסט (סמס) הנם ערוצים מרכזיים לשיווק דיגיטלי (ישנו כמובן גם את Google אך בו ניגע בפוסט אחר). כיום, הלקוחות שלכם יכולים להמצא בהרבה מאוד 'ערוצים' במרחב הדיגיטלי ולכל לקוח ישנו אופן צריכת מידע שמתאים לו. היתרון הגדול ביותר בשיווק דיגיטלי הוא היכולת להגיע לכל לקוח דרך הערוץ בו הוא 'נמצא'.

לכל אחד מערוצים אלו ישנם יתרונות וחסרונות אותם יש לשקול במהלך השימוש וכאן נשאלת השאלה מהו השילוב הנכון שיתן לעסק שלנו את התוצאות הטובות ביותר.

הפייסבוק מאפשר הגעה גם ללקוחות הקיימים שלכם וכמו כן לקהל לקוחות פוטנציאלי חדש שלא מכיר אתכם עדין. מצד אחד ניתן להוציא בפייסבוק קמפיינים מספר פעמים בשבוע מבלי שהם יתפסו כמפריעים למישהוא אך מצד שני אחוזי הפתיחה וההענות לקמפיינים בפייסבוק הם בד"כ נמוכים. יש לקחת בחשבון כי בדר"כ מדיניות פייסבוק היא לאפשר אך ורק לאחוזים נמוכים בלבד של קבלת העוקבים שלכם לראות את הפירסומים שלכם אצלם בפיד. לכן, בבניית קמפיין שיווקי אין להסתמך על ערוץ זה כבסיס הגעה לקהל לקוחות גדול אלא להשתמש בו לבניית חשיפה שוטפת שלכם כעסק וכערוץ משלים לערוצי האימייל והסמס.

האימייל מאפשר הגעה מהירה וישירה אל הלקוחות, אחוזי הפתיחה שלו הם בינונים ( 10% - 30% תלוי באופי וסוג העסק) ומומלץ להשתמש בו בתדירות של פעם בשבוע - שבועיים. שימוש נפוץ בערוץ זה הוא כדי לחלוק מידע חשוב על העסק או מבצע שאתם רוצים לפרסם.

הודעת טקסט (סמס \ SMS) מגיעה מיידית ובזמן קצר אל כל הלקוחות. כאשר היא מלווה בהצעה מתאימה, היא יכולה להניע אותם לפעולה בצורה אפקטיבית מאוד. הודעות הטקסט נחשבות לערוץ שיווקי יעיל ביותר היות והן 'זוכות' בדר"כ לתשומת ליבו המיידית של המקבל אותן. יחד עם זאת, עקב עובדה זו יש לשמור על מינון סביר של שליחת הודעת טקסט כדי לא להטריד את הלקוחות. המינון המומלץ הוא כפעם אחת בחודש. יש להקפיד שלא לשלוח הודעות טקסט בשבתות, חגים ומועדים וכמו כן על שעות משלוח הגיוניות. (לא מוקדם מידי בבוקר או מאוחר מידי בלילה)

בכל הערוצים חשוב שהקמפיין יהיה בעל מסר אחד – קצר, ממוקד ומדויק, שכולל הנעה ברורה לפעולה.

מערכת Broadcust (ברודקאסט) מאפשרת לכם לשלוח קמפיינים והודעות במספר ערוצים משולבים במקביל. אם זה אימייל, SMS או העלאת התוכן לדף הפייסבוק האישי או הפרטי. כל מה שתצטרכו לעשות הוא לבחור עיצוב, לסמן את הערוצים דרכם התוכן ישוגר וללחוץ 'שלח'

פוסטים אחרונים

הצג הכול
יש לך שאלה? נשמח לעזור
יש לך שאלה? נשמח לעזור

רוצים לקבל טיפים, חדשות ועידכונים ? תנו לנו לייק בפייסבוק.

bottom of page