3 טיפים שחייבים לדעת על שיווק העסק באינטרנט
top of page
  • כהן רותם

3 טיפים שחייבים לדעת על שיווק העסק באינטרנט


בעוד שבעסק גדול קיימות מחלקות שונות לשירות לקוחות, לשיווק ומכירות, למשאבי אנוש וכו' המצב אצל רוב בעלי העסקים הקטנים הוא שהם נאלצים לפעול בעסק במגוון תפקידים במקביל.

זמן הוא משאב יקר לכל בעלי העסקים אבל אצל בעלי עסקים קטנים הוא יקר במיוחד ולכן שיווק העסק בעזרת האינטרנט יכול לעזור מאוד להזניק את העסק קדימה במינימום זמן, עלות ומאמץ.

קבלו 3 כללים מנחים שיעזרו לכם לשווק בהצלחה את העסק בדיגיטל:

1. מיצאו את הערך היחודי שלכם

התייחסו לעסק שלכם לא כמספק שירות או מוצרים ספציפים, אלא כמספק ערך מהותי משמעותי וחשוב. לדוגמה: קוסמטיקאית לא רק עושה טיפולי פנים או מוכרת מוצרי יופי, אלא היא עוזרת ללקוחות שלה להראות יפים ובריאים. רופא שיניים לא רק סותם חורים ועושה טיפולי שורש, אלא הוא דואג לבריאות ואיכות החיים של המטופלים שלו.

ברודקאסט - שיווק באינטרנט unique value proposition

שינוי נקודת ההתיחסות לערך שהעסק מספק ללקוחותיו היא מאוד חשובה כיוון שהיא משליכה על הסיפור אותו אנחנו מספרים לעצמנו ובהמשך נספר ללקוחות. הסיפור של העסק משפיע על מעורבות הלקוחות והגולשים ומעורבות זו הכרחית להצלחת הפעילות השיווקית של העסק.

מעורבות הלקוחות מייצרת שיתוף וחשיפה, מגבירה נאמנות לבית העסק ומאפשרת קבלת פידבקים מהלקוחות שגורמים להצלחת העסק. סיפור מתאים, יחודי ומענייין שילווה אתכם בכל הפעילות השיווקית, יתרום לעסק ויגרום למעורבות גבוהה של הלקוחות והגולשים לאורך כל עונות השנה וביחוד בחגים ובאירועים המרכזים.

2. תהיו סבלניים - שיווק העסק לוקח זמן

שיווק העסק באינטרנט, הוא לא תהליך של זבאנג וגמרנו, צריך להתייחס לתהליך שיווק ומיתוג העסק כנכס מניב אותו אנחנו בונים ומטפחים לאורך זמן, בהתמדה והשקעה.

פעמים רבות בתהליך השיווק בעלי עסקים מגיעים למצב של בלבול ותחושת עומס ואיבוד כיוון, לרוב זה נגרם מריבוי הפלטפורמות הקיימות לשיווק באינטרנט ומהמהירות שבו הן משתנות ומתעדכנות. בעלי עסקים מתקשים להסתגל לכלים החדשים ולתרגם פעילות שיווקית או מיתוגית כזו או אחרת למכירות מיידיות, ולכן תמיד יש לזכור שהמסע השיווקי הוא ארוך ולא פשוט אך הוא מאוד משתלם לעסקים שמצליחים לעבור אותו.

קחו בחשבון שחשוב לשלב בתהליך השיווק והמיתוג חשיפה לקהל הלקוחות והגולשים וזאת על ידי תשלום לקידום ממומן במנועי החיפוש כגון גוגל, או ברשתות החברתיות כגון אינסטגרם, פייסבוק או לינקאין. עלויות הקידום הממומן לגיוס לקוחות חדשים אינן מבוטלות, ויש להערך לקראתן בהתאם בתהליך בניית תקציב השיווק השנתי.

3. צרו ללקוחות ערך אמיתי ואיכותי

האם תיכנסו לחנות מלוכלכת? האם תרצו לקבל שירות מנציג צעקני וגס רוח? לכל פעילות שיווקית שאתם עושים באיטרנט יש השפעה על תדמית ונראות העסק. איכות הערך הכולל שאתם מספקים ללקוח הינו פרמטר חשוב ביותר להגדלת ערך חיי הלקוח ולהצלחת שיווק עסק לאורך זמן. האם דף הפייסבוק של העסק מוזנח? האם כל פוסט שאתם מעלים לרשת החברתית הוא מעניין ומעוצב בהתאם לסגנון העסק? האם האתר שלכם מותאם לתצוגה במוביל?

בכל פעילות שאתם עושים, שימו את עצמכם במקום הלקוח ותשאלו את עצמכם בכנות האם הייתם מעריכים לחיוב את הפעילות והמידע שנחשפתם אליו. כמו כן חשוב לזכור, שהערך ללקוח לא מתבטא רק בשירות או במוצר הספציפי אותו בעלי העסקים מספקים, הוא צריך גם להתבטא בפרמטרים נוספים כגון: הקניית ידע מקצועי רלוונטי, חשיפה של הלקוח לשירותים ומוצרים נוספים היכולים להועיל לו, ויצירת חווית שירות שתגרום לו הנאה.

דוגמה להקניית ידע מקצועי יכול להיות מוסך שנותן באופן עיקבי לכל אורך השנה טיפים ועצות לשמירה על תקינות ההרכב. או מעצבת אופנה ששולחת המלצות וטיפים שעוזרים ללקוחות שלה להתלבש ולהיראות נפלא במשך כל השנה.

ערך נוסף שהלקוח מקבל מאיתנו הוא כאשר אנחנו מקלים עליו למצוא אותנו בכל זירה דיגטלית בה הוא נמצא. בעזרת ברודקאסט תוכלו לשלב ולקשר בצורה חכמה וקלה בין מועדון הלקוחות (בעזרתו תגיעו ללקוחות בצורה ישירה על ידי ערוץ הסמס והאימייל) לבין האתר ועמוד הפייסבוק שלכם.

הקישור בין המעגלים הדיגיטלים יוצר סינרגיה המאפשרת ללקוח או לגולש המתעניין נקודות מפגש נוחות עם העסק. בנוסף, סינרגיה זו מגבירה את החשיפה הדיגיטלית של העסק ומעלה את תנועת הגולשים, דבר שיגדיל משמעותית את הנכחות של העסק בזירה הדיגיטלית.

במערכת ברודקאסט תוכלו לשווק בקלות את העסק שלכם ותקבלו מאות תבניות של דפי נחיתה המותאמים, מנוסחים ומעוצבים בדיוק לסוג העסק שלכם. אתם מוזמנים להצטרף עכשיו בחינם

מקדמים ומשוקים את העסק באינטרנט בעצמכם? לחצו כאן וקיראו על קידום עסקים באינטרנט באופן עצמאי

יש לך שאלה? נשמח לעזור
יש לך שאלה? נשמח לעזור

רוצים לקבל טיפים, חדשות ועידכונים ? תנו לנו לייק בפייסבוק.

bottom of page