בין מאות הפעולות הפרסומיות היוצאות לאוויר העולם מדי שבוע בישראל, קיימים הבדלים ופערים רבים. ככה זה כשאמצעי הפרסום, קהל היעד, המטרות, גובה התקציב וכו' נבדלים בכל פעולה ובכל קמפיין. אך לצד כל אלו, ישנם אלמנטים שונים המשותפים כמעט לכל תהליך שיווקי ואסטרטגיה פרסומית, מבאנר מעוצב באתר קטן ועד פרסום חוצות על גבי מסכים דיגיטלים המופיעים ברחבי כל העיר.
אחד מהם הוא השימוש בתמונה מושכת ומסקרנת. כיצד משפיעה נוכחות ויזואלית להצלחת תוצאות הפרסום? האם ואיך כדאי לעצב את התמונות כדי שישיגו את מטרתם? מה חשוב שיהיה נוכח בתמונה ומה מוטב שלא? כל התשובות – מיד.
השפעת הנוכחות הויזואלית
מחקרים רבים שנערכו הובילו למסקנה שתמונה היא אחד המרכיבים המשמעותיים ביותר בכל תהליך פרסומי (יחד עם איכות המסר, הפן הגרפי, הלוגו, הסלוגן ועוד). במציאות של ימינו, שהדברים זזים כל כך מהר ובמקביל, המלל, לעיתים, נבלע בין אלפי מילים אחרות. המוח האנושי בנוי לקלוט תמונה בצורה מהירה ומלאה יותר, מאשר לפענח טקסט שדורש יותר מאמץ ותשומת לב. תמונה נכונה ומעוצבת יכולת להעביר את המסר שלכם בצורה המהירה והאפקטיבית ביותר. יחד עם זאת, עצם העלאת תמונה לא מספיק ועלול, במקרים שונים, אף להסב נזק. זאת בדיוק הסיבה לשמה חשוב לדעת איך לבחור תמונה, כיצד לעצב אותה בהתאם למסר הפרסומי ועוד.
חברת "ברודקאסט" הוקמה במטרה להפוך אלפי עסקים בישראל לסיפורי הצלחה וזאת בעזרת שימוש עקבי במערכת ברודקסט. בין עשרות היכולות השיווקיות שהיא מבצעת עבור העסקים, כגון העלאת קמפיינים, ניהול לקוחות מקיף, אסטרטגיות שיווק ופרסום ועוד, נמצא גם כל נושא בחירת, עיצוב והעלאה מקצועית של תמונות מהגלריה. במאגר החברה למעלה ממיליון תמונות מוכנות לפרסום (הכוללות אישור לשימוש בזכויות היוצרים). אז אם אין לכם את התקציבים הכבדים ואת הידע הנדרש בכדי להפוך לתמונה למנוף להצלחה, אתם מוזמנים להיעזר במקצוענים של "ברודקאסט" לשם כך. ובכל זאת, ועוד לפני שתתקשרו עם החבר'ה מהתמיכה של "ברודקאסט", ערכנו עבורכם פיסות מידע חשובות לעיצוב תמונה לכל בעל עסק או חברה שמפרסמת את דבר קיומה ברבים. טיפים קטנים לתמונה גדולה, אם תרצו.
עיצוב תמונה – טיפים חשובים
ראשית, יש לנסח מטרה ויעד ברור לתמונה. חשוב להתמקד במטרה אחת בלבד, שכן אם תרצו גם שיכירו אתכם, גם שיאהבו אתכם, גם שיבינו שאתם הכי זולים וגם שיידעו שאתם מספר אחד, בסוף אף אחד מהלקוחות לא יבינו או יזכרו מי אתם ומה אתם רוצים מהם. החלק החשוב-באמת הוא להתנהל בבחירת ועיצוב התמונה בהתאם למטרה שהגדרתם.
שנית, תנו מקום מרכזי בתמונה שלכם למוצר שלכם. זה לא חייב להיות רק המוצר עצמו, אבל בהחלט רצוי שאווירת המוצר או השרות שלכם יהיו בלב התמונה. שלישית, השתמשו בחכמה ובהתאמה בשילוב הצבעים. גם כאן נדרש ידע מקיף אותו ניתן לרכוש באופן עצמאי או להיעזר בחברות כמו "ברודקאסט". שימו לב שבכוחם של צבעים לרומם או לחרב תמונה בהינף יד (ועל זה נאמר "כל המוסיף גורע"...) רביעית, בחרו גודל מתאים ואיכות תמונה גבוהה. וחמישית, הימנעו לחלוטין ממסרים שליליים או תוקפניים באמצעות התמונה כלפי המתחרים והתרכזו ביתרונות שלכם.
עיצוב תמונות חכם עשוי למשוך את הגולש הממוצע להיכנס ולהקליק דווקא על המודעה שלכם. אז אל תסתפקו בסתם בחירת תמונה מתוך מאגר התמונות, עצבו אותה בחכמה, שלבו בתוכה טקסט מניע לפעולה וכמובן את הלוגו שלכם וראו כיצד התמונה הופכת במטה קסם את הפרסום, ואתכם, לסיפור הצלחה.