לשבור את פייסבוק - 4 טיפים שידחפו את הפוסטים שלכם קדימה
top of page
  • כהן רותם

לשבור את פייסבוק - 4 טיפים שידחפו את הפוסטים שלכם קדימה


אתם בטוח מכירים אותם. אותם עסקים או אנשים מהפייסבוק שלכם שכל פוסט שלהם גורר עשרות תגובות ולייקים. לא פעם שאלתם את עצמכם כיצד הם עושים זאת? מה הופך את התוכן שלהם לכה מעורר עניין ודוחף לפעולה? בפוסט הבא ננסה לענות עבורכם פעם אחת ולתמיד על השאלה, כיצד לגרום לתוכן הפייסבוק שלכם לעבוד ולייצר עניין ותגובות כל פעם מחדש?

ברודקאסט שיווק דיגיטלי - כתיבת פוסט ויראלי

אז הקמתם דף עסקי בפייסבוק. יותר מכך, גם ביקשתם מכל מי שאתם מכירים שיעשה 'לייק' לדף ואף ימליץ לכל מי שהוא מכיר לעשות כמותו. כך, לאחר מספר שבועות של בקשות ופניות לכל מעגל המכרים שלכם, הגעתם לכמות מרשימה של כמה מאות עוקבים. כעת, למעשה מגיע החלק המאתגר, כיצד תבנו סביב הדף שהקמתם קהל עוקבים תוסס ומגיב, כזה שיהפוך כל פוסט שהפצתם לויראלי ויגרום לאנשים לדבר עליכם ועל העסק שלכם?

החדשות הפחות טובות במקרה הזה, הן שיצירת עניין ותגובות בדף הפייסבוק דורשת לא מעט זמן והשקעה. למעשה, כבעלי עסקים שוודאי טרודים בלא מעט משימות לביצוע במהלך השבוע, הזמן שיש לכם לכתיבת פוסטים בפייסבוק מאוד מוגבל במקרה הטוב ובדר"כ כמעט ולא קיים. החדשות היותר הטובות הן שגם כאן ישנם מספר כללים פשוטים שעבודה על פיהם תאפשר לכם להעלות פוסטים חזקים שמייצרים עניין במהירות ובקלות.

4 כללים לכתיבת פוסט ויראלי

לפני שנתחיל, בואו נדבר רגע על עקרון מנחה מרכזי. נסו רגע לחשוב מה אתם מחפשים כאשר אתם נכנסים לפייסבוק? לאיזה תוכן ושל איזה אנשים אתם נמשכים ולאיזה פחות? מתי אתם מתעכבים על פוסט שמישהוא כתב ומגיבים אליו ומתי לא? כמו אצל רוב האנשים, מן הסתם אתם מחפשים תוכן מעניין שישעשע וירגש אתכם או ייתן לכם השראה. סיבה נוספת תהיה לקבל הצצה אל מה קורה אצל החברים והמכרים שלכם. לכן, ככל שהפוסטים שתעלו ייתנו מענה למה שאנשים בדר"כ מחפשים, כך הסבירות שם ייצרו עניין תעלה בצורה משמעותית. ז"א ככל שהתוכן שתייצרו יהיה מרגש, משעשע ואותנטי יותר כך יותר ויותר אנשים יגיבו אליו. כך למעשה תעשו זאת בפועל:

4 טיפים שידחפו את הפוסטים בפייסבוק | ברודקאסט

1. שתפו בצורה אותנטית אירועים מהיום יום שלכם - אחת הסיבות להצלחתן של תוכניות הריאליטי למינהן היא שהן מספקות התבוננות במהלך חיי היום יום של אנשים אחרים. אינכם חייבים להכניס את המצלמה לכל רגע מחייכם אולם, שיתוף רגעים ואירועים ממהלך חיי היום יום שלכם בהחלט יעשה את העבודה. לדוגמא:

  • שיתוף בתובנה או רגע מעניין שקרה לכם בעסק במהלך היום

  • הודעה על פרוייקט חדש שאתם עובדים עליו, מוצר או שירות חדש שייצרתם

  • שיתוף הודעת ווטסאפ או אימייל של לקוח בו הוא מודה לכם על השירות (כמובן כדאי שתבקשו את אישורו לפני כן)

  • הבעה ואמירת תודה או פרגון לספק או בעל עסק אחר שאתם מוקירים (שייתן ערך כפול בחשיפה גם עבורו וגם עבורכם)

​2. שלבו רגש - בהמשך לסעיף הקודם, רגש חזק יהפוך כל מסר שתיצרו לחזק יותר. תוכלו לגעת ברגש במספר דרכים. אם זה ע"י סיפור אישי שלכם בו תוכלו גם לשלב מוסר השכל חזק שיסכם אותו. או סיפור של לקוח או קולגה שריגש אתכם בצורה יוצאת דופן (וכנראה ירגש גם את הלקוחות שלכם). דרך נוספת לשלב רגש חזק בדף שלכם היא באמצעות תמונות וסרטונים קצרים כמו זה לדוגמא:

סרטון זה, אשר ריגש מיליוני נשים ברחבי העולם. בא להמחיש בצורה מרגשת ורבת עצמה, כיצד תמימות של ילדים משקפת לא פעם את תפיסת המציאות הנכונה ביותר ולעומת זאת, כיצד תפיסות שונות שאנו מגבשים במהלך התבגרותנו מעוותות את תפיסת המציאות שלנו.

3. השתמשו בתמונה או בציטוט מעורר השראה - אחת הטכניקות הפשוטות להעלות פוסט מעניין במהירות הוא בעזרת תמונה או ציטוט מעורר הומור או השראה. תוכלו בקלות לחפש בגוגל "ציטוטים מעוררי השראה" או "תמונות מעוררות השראה" ולקבל מבחר עצום של תוצאות בהם תוכלו להשתמש. לדוגמא:

"להיות נשוי זה נפלא. זה נהדר למצוא סוף סוף את אותו אדם מיוחד אותו תוכל לעצבן כל ימי חייך" ציטוט זה המשלב בתוכו הומור ובמקביל, אבחנה חזקה על חיי זוגיות של אנשים רבים, יכול להיות כותרת מעולה לפוסט בתחום הייעוץ זוגי. או ציטוט כמו "יכולים להיות לך או מיליון דולר או מיליון תירוצים אבל לא יוכלו לך שניהם" של איש העסקים האגדי ג'ים רוהן יכול לשמש ככותרת נפלאה לתוכן בתחום הייעוץ העסקי. לכן, חפשו ציטוט שייתנו את ההקשר הכי טוב לתוכן אותו אתם רוצים להעלות והשתמשו בו. ד.א גם אם אין לכם תוכן אותו אתם רוצים לקשר לציטוט, שימוש בציטוט בלבד עם תמונה רלוונטית יעשה עבודה מצויינת בהעשרת דף הפייסבוק שלכם.

4. הפיצו את התוכן בכל מקום רלוונטי – אמנם, המקום הישיר להפצת התוכן הוא דף הפייסבוק שלכם אולם זכרו, כדי לתת פוש לוויראליות של הפוסט, כדאי גם לשתף אותו בקבוצות עניין רלוונטיות. למשל יועצת הנקה, או יועצת הורות תרצה לפרסם פוסטים בקבוצות של הורים או אמהות טריות. רו"ח כדאי שיפרסם את התוכן שלו בדפים של בעלי עסקים וכו'

לסיכום, כתיבת תוכן שיווקי לרוב דורשת זמן, מחשבה וחשיבה על קהל היעד שלכם במונחים של מה ירגש ויעניין אותו לראות. חשיבה על הפצת תוכן לפי העקרונות האלו תגרום לכם לייצר תוכן מדבק ומעניין יותר אשר לאורך זמן ייבוא לכם בצורה טבעית והרבה יותר מהירה.

מערכת ברודקאסט היא מערכת שיווק חדשנית המעצימה את יכולות השיווק הדיגיטלי של עסקים, יועצי שיווק ומותגים במגוון תחומים עיסקיים (מסעדות, אופנה, ביטוח, יופי, אוכל וכו') המערכת מבוססת על ניתוח פעילות ומאפייני העסק בכדי להתוות עבורו פעילות שיווקית אפקטיבית בכל רבדיה החל מהתאמת תכנים ויזואליים, קופירייטינג, טקטיקות וערוצי הפצה.

ברודקאסט תעזור לכם לבצע את השיווק המושלם. אתם מוזמנים להצטרף עכשיו בחינם

רותם כהן | שותף מייסד ברודקאסט

שותף מייסד בחברת ברודקאסט

מנהל התפעול והפעילות העיסקית

פוסטים אחרונים

הצג הכול
יש לך שאלה? נשמח לעזור
יש לך שאלה? נשמח לעזור

רוצים לקבל טיפים, חדשות ועידכונים ? תנו לנו לייק בפייסבוק.

bottom of page