פתרונות שיווק עבור העסק שלכם - עיצוב התוכן והמסרים השיווקים
top of page
  • טינה רבינוביץ

Canva VS Broadcust - השוואה בין קאנבה למערכת ברודקאסט


יש לכם עסק שרוצה לקדם את הפעילות העיסקית שלו ואתם מחליטים להפיץ את השמועה, לגייס לקוחות חדשים ולשמור טוב טוב על הלקוחות שכבר קיימים, כבר עברתם מספיק והבנתם כמה שיווק העסק שלכם חשוב ומאתגר.

התחלתם לחפש פתרונות דיגיטליים לעיצוב המסרים שלכם, לשיווק המוצר או השירות שלכם, להפצת הודעות סמס ואימיילים, פרסומות, הנחות, מתנות, פתחתם עמוד פייסבוק ואינסטגרם ושילמתם קצת לפייסבוק או לגוגל. אבל הלכתם לאיבוד. הלכתם לאיבוד בין אינספור פלטפורמות ופתרונות דיגיטליים לשיווק, פרסום והפצת העסק שלכם.

אנחנו כאן כדי לעשות לכם סדר והשוואה פשוטה בין הפתרונות השונים, על מנת שתוכלו להחליט מה הפיתרון הטוב והמתאים ביותר עבור העסק שלכם.

ברודקאסט - מערכת שיווק לעסקים ומותגים

בסדרת הפוסטים הנוכחית, נתמקד בכל פוסט בהיבט מסוים של שיווק העסק שלכם, כחלק מהחבילה הכוללת הנדרשת לשיווק וקידום מיטבי של העסק.

בחלק הראשון נדבר על עיצוב המסרים של העסק שלכם

אתם והפוטושופ לא חברים טובים אבל עדיין בא לכם לפרסם את העסק שלכם בצורה מעוצבת, מקצועית ואסתטית, וחשוב לכם שהתוכן שלכם באימיילים והפוסטים שלכם בפייסבוק יהיו יפים ומעוצבים, כדי שהם ישדרו מיתוג מקצועי ויראו שאתם עסק מכובד ורציני.

ישנם פתרונות רבים כיום לעיצוב מסרים בצורה פשוטה, חלק מהפתרונות הם תוכנות העיצוב שמותקנות על גבי המחשב כגון פוטושופ - לרוב מדובר בתוכנות יקרות, מורכבות ומסורבלות וכאלה שדורשות למידה מקצועית שאורכת זמן, עד להגעה לתוצאות אסתטיות ונעימות לעין.

מעבר לתוכנות העיצוב הגרפי, ישנם אתרים המאפשרים שימוש בכלי עיצוב פשוטים יותר שלא מצריכים התקנה של תוכנות או הורדת כלים למחשב, כלומר העבודה כולה מתבצעת על גבי אתר אינטרנט - ואת התוצר הסופי נוריד למחשב או נשתף אותו בכל פלטפורמה שנרצה.

אחד הכלים הבולטים נקרא קאנבה. Canva הוא כלי מצוין לעיצוב של כל דבר שאי פעם תצטרכו. השימוש בו מאוד ידידותי, פשוט למשתמש ומתאים לכל אחד שרוצה לעצב לעצמו תמונת קאבר לפייסבוק, או כל דבר אחר כמו: פלייר, באנר לאתר אינטרנט, פוסטרים, הזמנות ולמעשה כל דבר שתרצו. כלי זה מאפשר ליצור עיצוב באמצעות סדרה של כמה שלבים הכוללים בחירה של תבנית מתוך מבחר של תבניות מוכנות על פי גדלים משתנים המתאימים לפורמטים מוכרים כמו תמונת קאבר בפייסבוק, פרסום באינסטגרם וכו'.

לאחר בחירת התבנית נוכל להוסיף תמונה מתוך מאגר של תמונות, אייקונים, תיבות טקסט מעוצבות ועוד. שימו לב שמאגר התמונות הקיים באתר הוא עצום אך רק חלקו חינמי, עבור חלק מהתמונות תיאלצו לשלם.

העבודה עם הכלי היא פשוטה. לאחר סיום העיצוב CANVA מאפשרת הורדת העיצוב ושמירתו כקובץ על המחשב האישי להמשך הפעילות השיווקית שתרצו לעשות עם העיצוב (כגון שילוב ושליחה שלו בניוזלטר או בדף נחיתה וכדומה).

חשוב להדגיש ש-CANVA הינו כלי המאפשר עיצוב ויזואלי של כל דבר שתרצו, לכל מטרה שהיא, ללא מיקוד. כלומר, אם יש לכם רעיון למסר שיווקי, תצטרכו לחשוב בעצמכם כיצד לכתוב אותו לעצב אותו, היכן לשתף אותו ואילו שימושים נוספים לעשות בו ובאיזה פורמט.

לעומת CANVA שמאפשרת לכם שימוש בכלי עיצובי מתקדם מאוד, ברודקאסט (broadcust) נותנים לכם כלי יותר מקיף לשיווק העסק שלכם, הכולל גם יכולות עיצוב אך בנוסף המערכת מאפשרת להפיץ את העיצוב בערוצי הרשתות החברתיות, כגון פייסבוק וגוגל וגם בשיווק ישיר בסמס ואימייל לרשימת הלקוחות וטיפוח מועדון החברים שלכם.

בעת הרישום לברודקאסט אתם מגדירים את סוג העסק שלכם, מה שמאפשר לברודקאסט להתאים לכם את העיצובים, המסרים והקמפיינים שמתאימים לסוג העסק הספציפי שלכם.

כלומר, כלי עיצוב הקמפיינים של ברודקאסט מציג לכם תוכן מנוסח ומעוצב שמתאים בדיוק לסוג המסרים הנדרשים מסוג העסק שאתם מנהלים, כאשר תוכן זה ניתן בקלות לעריכה חוזרת.

כלי עיצוב הקמפיינים בברודקאסט הוא בעל ממשק עבודה פשוט וידידותי למשתמש, המאפשר בחירה בין תבניות מוכנות של קמפיינים בנויים, או לחלופין ניתן לעצב קמפיין מקורי משלכם על בסיס תבנית פשוטה.

עיצוב תוכן במערכת ברודקאסט

במספר צעדים פשוטים תוכלו להתאים לעצמכם את הקמפיין הרלוונטי, בין אם מדובר בקמפיין לכבוד ה"בלאק פריידי", ראש השנה, ימי ההולדת של הלקוחות שלכם ועוד.

בשלב ראשון תבחרו בין קמפיין מקורי לבין קמפיין מוכן לשימוש, לוגו העסק שלכם יופיע באופן אוטומטי בעיצוב המסרים לקמפיין, תוכלו לבחור מבין תבניות עיצוביות שונות ומגוונות וכן להוסיף תמונות מתוך מאגר עצום וחינמי, להוסיף תמונות שלכם או לבחור תמונה ישירות מהתמונות שהעלתם לאינסטגרם או לפייסבוק.

לאחר עיצוב התבנית תוכלו להוסיף את התוכן והמסרים המתאימים או לנצל אותו ולהשתמש במסרים המעוצבים שהכנו עבור סוג בית העסק הספציפי שלכם - שימו לב שהמסרים המוצעים למשרד נסיעות, לקוסמטיקאית, או למאמן כושר הינם שונים לחלוטין וברודקאסט כבר עשו עבורם את עבודת הכתיבה והגראפיקה לתוכן כדי להתאים אותו בדיוק לסוג הפעילות העיסקית שלכם.

אינכם נדרשים לחשוב "מאפס" על קמפיין, אם אין לכם רעיון מתאים לשיווק העסק שלכם, תוכלו לבחור מתוך מאגר קמפיינים מגוון לפי סוג המטרה השיווקית אותה תרצו להשיג בקמפיין.

דיברנו על עיצוב, אבל זה לא נגמר בשלב עיצוב המסר. אמנם CANVA הוא כלי פשוט ועוצמתי לעיצוב, אך הפתרון שהוא נותן לכם מסתיים בשלב העיצוב. לאחר ששיתפתם או הפצתם את העיצוב שלכם בדרך אחרת, לא תוכלו לשלוט על השפעת העיצוב ולבדוק האם הוא הביא לכם תוצאות, ומה הייתה השפעת הפצתו על הלקוחות שנחשפו למסר השיווקי.

לעומת זאת, מערכת ניהול הקמפיינים של ברודקאסט מאפשרת לכם לנהל את הקמפיין בכל היבטיו: החל משלב עיצוב הקמפיין והמסר, תוך התאמתו לשירות או למוצר שאתם מספקים, הפצתו בפלטפורמות שונות - ללא צורך במעבר לפלטפורמות הפצה נוספות ועד לשליטה ומעקב בהפצת הקמפיין ותוצאותיו.

לסיכום במידה ואתם זקוקים לכלי עיצובי חזק שמשתווה ביכולות ובאפשרויות הרבות שלו לפוטושופ הבחירה שלכם היא CANVA, במידה ואתם זקוקים ומעוניינים בחבילה אחת שלמה לשיווק העסק שלכם, פתרון השיווק וניהול הקמפיינים של ברודקאסט הוא המתאים עבורכם.

בפוסטים הבאים נמשיך בסקירות והשוואה בין כלי השיווק השונים, המשיכו לעקוב אחרינו.

השוואה מפורטת בין החלופות, בתחומים השונים, ניתן לראות בטבלאות מטה.

CANVA VS BROADCUST

פרמטרים נוספים

אמנם בכתבה זו אנו מתמקדים היום בפן עיצוב המסרים השיווקים, אך המטרה היא למצוא את המענה השיווקי השלם המתאים ביותר לעסק שלכם, הן בהיבטי השיווק השונים, המחיר, השירות, השפה והן בהיבט השליטה על התוצרים ועל השפעתם על קידום העסק שלכם. לכן, הרי לפניכם קריטריונים חשובים נוספים לבחינת הפתרונות השונים, על מנת להתאים לכם את הפתרון האולטימטיבי.

השווה קאנבה מול ברודקאסט

בהצלחה!

מאת טינה רבינוביץ'

בוגרת תואר ראשון בתקשורת מאוניברסיטת אריאל

התמחות במסלול אסטרטגיה שיווקית

יש לך שאלה? נשמח לעזור
יש לך שאלה? נשמח לעזור

רוצים לקבל טיפים, חדשות ועידכונים ? תנו לנו לייק בפייסבוק.

bottom of page