פייסבוק - 3 טיפים למסר שיווקי ואפקטיבי
top of page
  • קריסטינה ויקסיץ

פייסבוק - 3 טיפים למסר שיווקי ואפקטיבי


ניסוח נכון של הפוסט או הקמפיין שאתם מעלים לדף הפייסבוק האישי או העסקי שלכם הוא מה שלמעשה גורם ללקוחות לעצור, להקליק ולקרוא דווקא את הפוסט השנון והמושקע שלכם ולא אחד אחר מתוך מאות הפוסטים שהוא מדפדף ורואה כל יום בדף הפייסבוק שלו. לכן חשוב תמיד לזכור מה מניע ומרגש את הלקוח. (למי שטרם קרא ממולץ לקרוא ולבצע את עשרת השלבים המומלצים לפני שנגשים לכתיבה)

המבנה של כל מסר שיווקי (ופוסט בפייסבוק הוא בהחלט מסר שיווקי) מורכב מ 3 חלקים מרכזיים, שחשוב להכיר : הבטחה, הוכחה והנעה לפעולה.

כתיבה שיווקית מתבצעת על ידי הקופירייטר

1. הבטחה – הבטחה בנויה מכותרת + פתיח. תפקיד הכותרת הוא לסקרן את הקורא ולתת לו סיבה טובה להמשך הקריאה. לעומת זאת, הפתיח הוא הפרומו הטוב ביותר למוצר \ לשרות ומטרתו לעורר אצל הקורא תגובה רגשית חזקה.

מומלץ ליצור את הפתיח לפוסט בפייסבוק על ידי אחת משתי הטכניקות הבאות: א. "יש לך ברירה" – פנייה לרגש עם יצירת השוואה בין הרצוי למצוי, בין הכואב לנחשק. נגיעה במקומות הכואבים של הלקוח מבלי לספר על הפתרונות על מנת להשאיר מתח וסקרנות (חשוב לשמור על מתינות בלחיצה על המקומות הכואבים בכדי לא ליצור תגובה הפוכה, הסתייגות הלקוח) ב. הצפת הערך מוסף – הצגת הדברים החיוביים והבלטת התועלות המרכזיות בצורה תמציתית וברורה

2. הוכחה – גוף הטקסט אשר מטרתו לפנות להיגיון. בשלב השני אחרי ההתעוררות הרגשית, ההיגיון נכנס לפעולה אצל הקורא, בכדי להצדיק ולתמוך בהחלטה הרגשית שכבר התקבלה בשלב הראשון. 3. הנעה לפעולה – משפט אשר יעבירו לקורא הנחיה ברורה מה הוא צריך לעשות כדי להמשיך הלאה.

בכדי לבחור את תבנית הכותרת המתאימה ביותר צריך לשאול – מיהו הקורא? מה הוא מחפש? מה יגרום לו להגיב בצורה אופטימלית למסר ?

קיימות 5 סוגי תבניות למבנה כותרות, מהם מומלץ לבחור: 1. כותרת ישירה – כותרת אשר לא מתחמקת ועוסקת ישירות בלב העניין. לדוגמה, מבצע מיוחד עד סוף השבוע - 20% הנחה על כל הקולקציה

2. כותרת עקיפה – כותרת מרמזת ומתחכמת ליצירת גירוי. לדוגמה, מפסיקים לשרוף כסף, מתחילים לשרוף קלוריות.

3. כותרת בסימן שאלה – כותרת עם שאלה פתוחה המחייבת את הקורא להמשך את הקריאה כדי לקבל תשובה. לדוגמה, דימוי עצמי גבוה – תכונות אופי או מיומנות נרכשת?

4. כותרת בסימן קריאה – כותרת עם הנחייה שלא משאירה מקום להתלבטות. לדוגמה, עשו עכשיו מנוי לברודקאסט!

5. כותרת מבטיחה – כותרת המתארת תועלת מרכזית של המוצר שלנו ומביאה לנקיטת פעולה. לדוגמה, כך תדע מי האדם שנימצא מולך על ידי קריאת שפת גופו

ברוב המקרים התבנית המתאימה ביותר לקהל יעד שכבר מכיר אותנו היא כותרת ישירה או כותרת עם סימן קריאה מפאת כך שאין לנו צורך להתחכם. לעומת זאת לקהל יעד חדש, שעדין לא מכיר אותנו נפנה בסוג כותרת עקיפה או כותרת מבטיחה בכדי לייצר גירוי ראשוני חזק.

זה תמיד מפתיע מחדש, אבל חשוב לדעת שאנשים מונעים ופועלים מרגש ולכן אנחנו כמשווקים צריכים להקפיד לייצר את הרגש הנכון שאנחנו רוצים שהלקוח יחווה מהמוצר או מהשירות שאנחנו מציעים לו ופחות להתמקד במוצר או בשרות עצמו.

חברת "ברודקאסט" עוזרת לאלפי עסקים להפוך לסיפורי הצלחה על ידי שיפור יכולות השיווק והפרסום של העסק שלהם, בין אם בפעילות מול הרשתות החברתיות ובין אם בניהול מועדון לקוחות חכם יותר באמצעות ניוזלטרים ושליחת סמסים.

מערכת ברודקאסט מציעה לעסקים מגוון יכולת שיווקיות שמצד אחד מאוד מתקדמות ומקצועיות ומצד שני מאוד פשוטות להפעלה, כמו כן תוכלו למצוא במערכת מאות קמפיינים שיווקים במגוון תחומים עיסקיים - ספורט, אוכל, יופי, אופנה ועוד, הקמפיינים המעוצבים והמנוסחים כבר כוללים אישור לשימוש בזכויות היוצרים . אז אם אין לכם את התקציבים הכבדים ואת הידע הנדרש בכדי לכתוב את הטקסט המושלם, אתם מוזמנים להיעזר במערכת "ברודקאסט" לשם כך.

אני מזמינה אתכם לקרוא גם על 7 טכניקות לכתיבת כותרת אפקטיבית בפייסבוק. לחצו פה כדי להמשך הקריאה

מאת קריסטינה ויקסיץ

מנהלת תיקי לקוחות בחברת ברודקאסט

פוסטים אחרונים

הצג הכול
יש לך שאלה? נשמח לעזור
יש לך שאלה? נשמח לעזור

רוצים לקבל טיפים, חדשות ועידכונים ? תנו לנו לייק בפייסבוק.

bottom of page