חושב לעשות תחרויות בפייסבוק? כך תעשה את זה נכון
top of page
  • אור עמוסי

חושב לעשות תחרויות בפייסבוק? כך תעשה את זה נכון


בימינו חוזקו של מותג נמדד בראש ובראשונה במדיה החברתית - כאשר פייסבוק, אינסטגרם או לינקאין הן המובילות העולמיות בתחום. כאשר אנו שומעים על מותג חדש, בין אם בפרסום ממומן או דרך מכרים וחברים, רובנו נחפש את המותג ברשתות החברתיות בכדי לקבל עליו מידע נוסף

התגובות והפידבקים בעמוד הפייסבוק של המותג משרות תחושת אמינות על הלקוח – הוא מניח שאלו נכתבו על ידי לקוחות בידיוק כמוהו, שעברו חוויה טובה יותר או פחות ומשתפים את שאר הלקוחות בכך. לכן ישנה חשיבות קריטית לתדמית ולנראות של המותג במדיה.

אחת הדרכים הנפוצות ליצירת מיתוג מתאים ברשתות החברתיות הוא יצירת קשר עם קהל הלקוחות באמצעות תחרויות, הגרלות והענקת פרסים והטבות .

​​​

עיצוב תמונות און ליין לאתר

למה כדאי להשתמש בתחרויות בניהול דף הפייסבוק ?

תחושת התחרותיות בקרב הלקוחות מעלה את רמת מעורבותם, הם שמים לעצמם למטרה להשיג את המוצר הנחשק שרבים מתחרים בכדי להשיגו, ובכך משתנה ומשתדרגת תפיסת המותג. המותג מתחיל להיתפס כ"פרס" נחשק בפני עצמו. בנוסף למיתוג הראשוני ועל מנת לשמר את לקוחותינו אנו נשאף לספק להם ערך מוסף באמצעות התחרות. מטרתנו היא שהמוצר או השירות עצמו ימשיך להירכש במקביל. לכן, לא נלך על המובן מאליו ונציע את שירותינו לזוכה המאושר, אלא נציע "פרס" או הטבה כלשהי שהיא מעבר למוצר עצמו שאנו מספקים.בנתינת השירות עצמו כפרס לזוכה אנו עלולים לפגוע בהרגלי הרכישה של הלקוחות.לאחר שהם ראו שישנה דרך לקבל את השירות עליו הם רגילים לשלם בהטבה כלשהי, ייתכן שיווצר קושי לחזור ולשלם מחיר מלא על אותו השירות. בכדי להפיק תחרות אפקטיבית וחכמה, המשרתת את אינטרס המפרסם יש לשמור על קו אחיד של המותג (שפה ועיצוב חזותי), ובנוסף לשאוף להתכתבות עם נושאים אקטואלים כמו חגים או נושאים ציבוריים הנמצאים על סדר היום. באמצעות המערכת של Broadcust, ניתן למצוא בקלות גלריה עצומה של אלפי תבניות המותאמות לאירועים הקרובים. ובכך לוודא שאנו לא מפספים הזדמנות פז לשימור וחיזוק הקשר עם הלקוחות הקיימים ומשיכת חדשים.

ברודקאסט - תגובות לקוחות ברשת החברתית פייסבוק

כיצד עושים זאת?

תחרויות בפייסבוק יתבטאו לרוב בהנעה לשיתוף של תוכן כלשהו. לכן אנו נרצה ליצור אלמנט חזותי חזק, שיתפוס את תשומת לב הגולש ברגע שיתקל בו. מומלץ שהמדד לניצחון בתחרות יהיה לפי מספר גבוה של תגובות / לייקים / שיתופים. מהנתונים הללו ניתן ללמוד על רמת החשיפה, ומכאן שכמות גדולה של לייקים מפיקה לבית העסק רווח שיווקי. חשיפה מסוג כזה אשר נעשית על ידי הלקוחות שלנו נתפסת כפרסום האיכותי ביותר, הנקרא בשפה המקצועית - פרסום אורגני, שאליו כל מפרסם שואף להגיע.

הסיבה לכך היא שביימנו לקוחות אינם אוהבים להרגיש שנכפה עליהם פרסום ולכן ישנה אפקטיביות מוגברת לתוכן שמגיע מגורם הנכלל בקבוצת החברים של הלקוחות, בין אם בחיים האמייתים ובין אם חבר וירטואלי, תוכן זה נתפס כ"ידידותי" ואינו גורם לרתיעה מהתוכן הפרסומי.

הפייסבוק מאפשר חשיפה עצומה ללקוחות חדשים -

יתרון נוסף של הפייסבוק ויש שיאמרו החשוב ביותר, הוא היכולת להגיע למאגר עצום של משתמשים ולקוחות פוטנציאלים – דבר זה מתאפשר באמצעות מעבר בין מעגלי חברים. לנו בתור מותג יש מאגר לקוחות מסויים, לכל לקוח מאגר חברים משלו ולאלו מאגר משלהם, וכן הלאה. מאחר שכל לקוח הופך לחלק ברשת ההפצה של המותג, "ניצול" קשריו מאפשר לפרסום שלנו להפוך לויראלי.

בזכות דו הכיווניות של הפייסבוק אנו מקבלים מושג לגבי הצרכים והרצונות של הקהל שלנו ויכולים ליישם את התובנות בתוכן השיווקי.הדבר מתאפשר באמצעות מיפוי התגובות ורמת ההיענות. אנו מבינים האם הצלחנו לקלוע לצורך ממשי של הקהל שלנו ומכאן להסיק הלאה לפרסומים הבאים. בדרך זו אנו יכולים ללמוד גם על המאפיינים הדמוגרפים של הקהל שלנו.

ייתכן שיצרנו תוכן רלוונטי לקהל מסויים שעד אותו היום תפסנו כקהל הפוטנציאלי שלנו, אך לאחר מעבר על הנתונים אנו מבינים שקיים פער בינו לבין הקהל בפועל.

מאותה נקודה אנו צריכים להחליט מה יהיה יותר נכון למותג שלנו - למקד את הפרסומים הבאים לנושאים הרלוונטים לקהל "המקורי" או שעלינו לרענן את מאגר לקוחותינו וליצור מאגר חדש וממוקד של לקוחות בעלי מאפיינים התואמים לאלו שמצאנו במיפוי.

איך מערכת ברודקאסט עוזרת לי בכך ? מערכת השיווק של ברודקאסט מאפשרת ניהול תוכן חכם ברשת החברתית, כגון פייסבוק, כך שגם העסק שלך יכול לייצר ולהפעיל תוכן איכותי ומענייין שיגרום לשיתופים בפייסבוק. כך שתוכלו להעניק ללקוחות שלכם תוכן מעניין המניע לפעולה שעוזר לכם לחזק את הקשר השוטף איתם.

במערכת של ברודקאסט תמצאו מאות קמפיינים, עיצובים ורעיונות בכל תחום עיסוק אפשרי המוכנים ומותאמים לעולם התוכן של העסק שלכם. תוכן זה מעשיר ומרחיב לכם את אופק החשיבה ויכולים לעניין את הלקוחות שלכם בדרכים שונות ומפתיעות. במערכת קיימים סוגי תוכן שונים כגון קמפיינים לימי הולדת, קידום מכירות, קמפיינים לעונות ולחגים, מועדון לקוחות ועוד

הקמפיינים הרבים מתעדכנים בצורה קבועה ושוטפות לאור כל השנה וניתנים לעריכה ושינויי בקלות, על מנת לאפשר לכל עסק אפשרות להביע ולייצר את הטאצ האישי והייחודי ששלו מול הלקוחות.

מאת אור עמוסי

בוגרת תואר ראשון בתקשורת מאוניברסיטת אריאל התמחות במסלול דיגיטל

יש לך שאלה? נשמח לעזור
יש לך שאלה? נשמח לעזור

רוצים לקבל טיפים, חדשות ועידכונים ? תנו לנו לייק בפייסבוק.

bottom of page