איך לכתוב פוסט בפייסבוק שיקבל יותר לייקים ושיתופים ?
top of page
  • קריסטינה ויקסיץ

איך לכתוב פוסט בפייסבוק שיקבל יותר לייקים ושיתופים ?


כולם רוצים שהפוסט שלהם בפייסבוק יקבל המון לייקים ושיתופים (LIKE & SHARE), אך צריך לזכור כי כתיבת פוסט בדף העיסקי שלכם בפייסבוק היא לא שונה מכל כתיבה שיווקית אחרת והוא מורכב בעיקרו משילוב של רעיון וטכניקה. כדי לכתוב בצורה מעניינת שתגרום ללקוח להגיב צריך וחשוב להבין ולהכיר את העקרונות והטכניקות בתחום.

כתיבה שיווקית טובה היא מיומנות של איסוף נתונים תוך כדי הרכבת מסרים משכנעים. ברוב המקרים מי שאחראי בעולם הפרסום על הכתיבה השיווקית הוא הרעיונאי \הקופירייטר. אחד מתפקידיו החשובים הוא לגרום ללקוח להתמקד במסר עצמו ולא באופן שהמסר מועבר, כלומר, העברת המטרה של המסר ולא מה שמסתתר מאחוריו. מסר שגוי מתבצע כאשר הצרכן מתמקד במקורות המסר (כגון מי מעביר אותו, מה המניעים שלו וכו) וכאשר מצב זה קורה הלקוח "יוצא מפוקוס" והמטרה מתפספסת. ​

כתיבה שיווקית מתבצעת על ידי הקופירייטר

התחקיר השיווקי – לחשוב לפני שמוציאים את הפוסט בפייסבוק

לפני שנגשים לתהליך הכתיבה השיווקית, אחד מכללי הברזל הינו לבצע תחקיר שיווקי מקדים ומקיף, על מנת לקבל פרספקטיבה ותמונה מלאה לגבי המוצר/ השירות אותו אנו רוצים לשווק.

מטרת התחקיר העיקרית הינה לאפיין את קהל היעד כדי לדעת מה להציע לו וכיצד. את התחקיר מבצעים על ידי קריאת חומרי רקע, ביצוע שיחות עם דמויות מפתח, תחקור לקוחות פוטנציאלים, איסוף נתונים דמוגרפים, תחומי עניין ועוד, ומומלץ גם לבצע בדיקה מקיפה גם ב Google

עשרת השאלות והצעדים הנדרשים לפני הכתיבה השיווקית: 1. תיאור כללי – מהו המוצר / השירות שבכוונתי למכור?

2. מטרה – מה הרעיון הגדול מאחורי המוצר/ השירות שלי?

3. נתונים – תיאור נתוני המוצר; עובדות, מספרים וחומרי גלם.

4. תחרות – מהי המתחרים של העסק ומה הם מציעים?

5. יתרונות – על איזה ערך מוסף עונה המוצר/ השירות שלי בחיי הלקוח? מהיהתועלת הייחודית שלי על פני המתחרים?

6. היסטוריית בית העסק – לדעת מהי ואיך לשלב אותה באופן מעניין במסר

7. התנסות עם המוצר – מומלץ רק במידה וקיימת האפשרות, על העושה את התחקיר השיווקי להתנסות עם המוצר/ השירות לפני הוצאתו לשיווק.

8. קהל היעד – השלב המרכזי בתחקיר. הבנת קהל היעד אליו מכוון המסר על מנת לבנות הצעת ערך יחודית USP = Unique Selling Proposition הצעה שיווקית שתביא לסיפוק מענה מדויק לצורך ממשי של הלקוח.

9. המלצות מלקוחות – משפטים אותנטים המגיעים מן הלקוחות יספקו השראה אשר תכווין ישירות לנקודות הרגש בקהל היעד

10. הגדרת המטרה – יש לבחור ולהבין מהי המטרה אותה רוצים להשיג, יש לבחור מטרה אחת בלבד בכל פעם.

כולם רוצים יותר לייקים ושיתופים בפייסבוק - הנעת הלקוח לפעולה

בכדי להניע את הלקוח לפעולה חשוב להבין את הצורך והמניע ההתחלתי והבסיסי שלו. יש 2 מניעים עיקריים וחזקים אשר מניעים את כל בני האדם - האחד הוא פחד והשני הוא תשוקה.

הפחד הוא הרצון להתרחק, להימנע מכאב, הפסד או פספוס. מאידך גיסא, תשוקה היא משיכה לעונג, הצלחה, לכייף, לרווח וכדומה. אחד משני הרגשות הללו הם אשר גורמים ללקוח לבצע את התגובה והפעולה הרצויה – בין אם זו רכישת המוצר, יצירת קשר, לייק לפוסט, או שיתוף הפוסט עם החברים.

2 מניעים עיקריים וחזקים אשר מניעים את כל בני האדם - האחד הוא פחד והשני הוא תשוקה

יש לזכור תמיד שביצוע הפעולה יעשה על ידי הרגש שהלקוח יחווה מהמוצר/ מהשירות, בין אם פחד ובין אם תשוקה, ולא מעצם המוצר או השרות עצמו. בעזרת הבנת המניעים הפסיכולוגיים של הלקוחות תוכלו ליצור טקסט אפקטיבי וסיפוק מענה רגשי עבור הלקוח. על בעל העסק או כותב התוכן מטעמו לבצע את החיבור בין המוצר / השירות לבין הערך הרגשי ולא לצפות שהלקוח יגיע לכך מעצמו.

חברת "ברודקאסט" הוקמה במטרה לעזור לאלפי עסקים בישראל להפוך לסיפורי הצלחה וזאת בעזרת שימוש עקבי ביצירת תוכן מעניין ומועיל למשיכת לקוחות חדשים בעזרת הרשתות החברתיות כגון פייסבוק ושימור מועדון הלקוחות הקיים באמצעות ניוזלטרים ושליחת סמסים.

בין עשרות היכולות השיווקיות שמערכת ברדקאסט מציעה לעסקים, כגון מסכים דיגיטלים, העלאת קמפיינים, צירוף לקוחות באמצעות סמס חוזר, אסטרטגיות שיווק ופרסום בפייסבוק ועוד, נמצא גם כל נושא כתיבת התוכן והעלאת טקסטים שיווקים ומקצועיים המוכנים לפרסום (קיימים מאות קמפיינים שיווקים הכוללים אישור לשימוש בזכויות היוצרים). אז אם אין לכם את התקציבים הכבדים ואת הידע הנדרש בכדי לכתוב את הטקסט המושלם, אתם מוזמנים להיעזר במערכת "ברודקאסט" לשם כך.

ניסוח נכון של הטקסטים עשוי למשוך את הגולש הממוצע להיכנס ולהקליק דווקא על המודעה שלכם. אז אל תכתבו בפזיזות, זיכרו מה מניע ומרגש את הלקוח, בצעו את עשרת השלבים המומלצים לפני שאתם נגשים לכתיבה וכמובן שלבו את הטקסט המניע לפעולה וראו כיצד הפוסט שלכם הופך להיות מעניין ומדויק יותר וכמו במטה קסם הופך את הפרסום שלכם, ואתכם, לסיפור הצלחה.

המבנה של כל מסר שיווקי (ופוסט בפייסבוק הוא בהחלט מסר שיווקי) מורכב מ 3 חלקים מרכזיים, שחשוב להכיר : הבטחה, הוכחה והנעה לפעולה. לחצו פה כדי להמשך הקריאה

מאת קריסטינה ויקסיץ

מנהלת תיקי לקוחות בחברת ברודקאסט

פוסטים אחרונים

הצג הכול
יש לך שאלה? נשמח לעזור
יש לך שאלה? נשמח לעזור

רוצים לקבל טיפים, חדשות ועידכונים ? תנו לנו לייק בפייסבוק.

bottom of page