לאהוב את המותג שלי גם בעוד 10 שנים
top of page
  • טל פרנק בן-משה

אותנטיות במיתוג ושיווק העסק


כי אני רוצה לאהוב את המותג שלי גם בעוד 10 שנים...

מיתוג לעסק

לכל אחד מאתנו יש גרעין מרכזי של האישיות שהולך איתנו לאורך חייו, גם כשאנחנו לומדים דברים חדשים, פוגשים אנשים חדשים, חושבים שמשהו בנו השתנה... הגרעין האישיותי שלנו נשאר איתנו. באותה המידה כשאנחנו בונים מותג אישי, אנו מבססים את ערכי המותג על הערכים שעל פיהם אנחנו חיים ומאמינים בהם. אין הבדל משמעותי בין מיתוג אישי למיתוג של עסק, חברה או ארגון גדול, בשני המקרים, החיבור בין המותג לאדם הוא בעזרת החיבור לערכים. העצמה של מיתוג אישי היא בחיבור לערכים שלנו. המותג האישי, צריך לשדר את המקום שאליו אנחנו שואפים להגיע, וגם את המקום בו אנחנו נמצאים עכשיו, למעשה, מייצג את מי שאנחנו.

הכוח האמיתי של המיתוג הוא ביכולת של הלקוח לזהות אותנו בקלות בכל פעם מחדש.

מכאן נובעת החשיבות של שמירה על האותנטיות האמיתית במיתוג, להבין שמה שאנחנו אומרים היום, מצטייר בעיניו של הלקוח שלנו, נשאר בזיכרון שלו לאורך זמן. אם נשדר מסרים שאינם בהלימה עם האמת הפנימית שלנו, עם הערכים שעל פיהם אנחנו חיים באמת, הדואליות (המסרים הכפולים) תצא לאור, הלקוח שלנו ירגיש מבולבל, לא יבין מה באמת אנחנו מנסים להגיד לו.

הכוח האמיתי של המיתוג הוא ביכולת של הלקוח לזהות אותנו בקלות בכל פעם מחדש. בכל מפגש בינינו, בכל פעם שייתקל בפיסת מידע אודותינו ו/או אודות המותג שלנו, יהיה לו קל לזהות אותנו ולהבין מי עומד מולו, וחשוב לא פחות, יהיו לו קל להזדהות עם הערכים שאנחנו מייצגים, ולקיים איתנו מערכת יחסים ארוכת טווח. כשאנחנו בונים את המותג שלנו בשיווק באינטרנט, אנחנו נשתמש בכלי השיווק שעומדים לרשותנו באינטרנט, מדיה חברתית, אתר בית, בלוג אישי, ערוץ ווידאו, שיווק במיילים בכל אחת מטכניקות אלו, כדאי לנו מאוד לשמור על פנים אחידות, על מסרים ברורים ועקביים. ככל שנשמור על האחידות והעקביות במסרים, נהיה ברורים יותר ללקוחות.

אם אני אדם מוחצן שאוהב מאוד להישמע ולהשמיע, יכול מאוד שיתאים לי להשתמש בווידאו בלוג. אבל אם אני אדם מופנם, שלא אוהב להצטלם, השימוש בווידאו עשוי לחולל את ההיפך מהרצוי. הקהל ירגיש שאני מרגישה שלא בנוח עם המדיה הזו, במקום להקשיב למסרים השיווקיים שאנסה להעביר, הצופה יהיה עסוק במסרים הנסתרים, שלעתים עוברים באופן חזק יותר. סביר להניח שחוסר הנוחות שלי תבוא לידי ביטוי. כל אחד מאתנו צריך לבחור ולהשתמש במדיה שמתאימה לו ביותר. אם אני אדם של מילים, אולי כדאי לכתוב את הדברים. החשוב ביותר הוא שכל אחד מאתנו צריך להרגיש נוח בבחירת המדיה שבה הוא מעביר את המסר השיווקי, בעיקר כשאנחנו מדברים על המדיה האינטרנטית, שבה המסרים עוברים לקהל שומעים רחב מאוד ובמהירות גבוהה מאוד. כשאנחנו מרגישים נוח במדיה שבה אנחנו משתמשים, גם הלקוחות שלנו מרגישים בנוח איתנו. ככל שנדע לשמור על מי שאנחנו היום, נרגיש נוח עם עצמנו גם בעתיד, גם בימים של הצלחה מסחררת, לא נרגיש מבוכה על הצעדים הראשונים שעשינו.

הקהל שלנו יקשיב לנו כשהוא מאמין לנו, כשהוא מאמין ביכולות המקצועיות שלנו, באמינות שלנו ובאדם שבנו. זה הזיקוק של השמירה על האותנטיות. לשמור על מי שאנחנו לאורך זמן. גם במיתוג שלנו אנחנו רוצים להיות הכי טובים, הכי מוצלחים. אנחנו מאוד מוכשרים, אבל הכי חשוב לשמור על מי שאנחנו, כי אנחנו נהיה שם גם מחר וגם בעוד חמש שנים, ובעוד 10 שנים ולא נרצה להסתכל לאחור ולהגיד ”אוי ואבוי, מה אמרתי...“, לא, אנחנו נרצה להסתכל לאחור ולהגיד: ”WOW , איזה מדהים, זה אני אמרתי את הדברים האלה, אני כתבתי את הדברים המקצועיים האלו״... לשם אנחנו רוצים להגיע. שמירה על האותנטיות, שמירה על מי שאני, זה הסוד המנצח במיתוג בכלל וכמובן שגם במיתוג האישי. פורסם גם במגזין Go More

טל פרנק בן-משה

אסטרטגיות שיווק

כפי שטל רשמה בפוסט, בעלי עסקים נדרשים להרוויח את אמון הלקוחות, וזאת על ידי שמירה על קו אחיד ורציף במסרים השיווקיים התואמים את הערכים שבית העסק מייצג. על מנת ליצור אותנטיות במיתוג שלכם הנכם זקוקים לכלי שיעזור לכם ליצור שיווק תואם לערכים שלכם, שישמור על האותנטיות שלכם כעסק לאורך זמן ובצורה אחידה שיגיע לכמות מקסימלית של לקוחות קיימים ולקוחות פוטנציאלים.

ברודקאסט הינה מערכת שיווק דיגיטלית אוטומטית לעסקים, המייצרת עבור כל עסק פעילות שיווק מתקדמת . בעזרת מערכת ברודקאסט ניתן ליצור בידול עסקי על ידי מתן שירות ייחודי ללקוחות, יצירת מועדון לקוחות, קידום מכירות וניהול דף פייסבוק פעיל ותוסס ומלא בתכנים מעניינים, וכל זאת בהתאמה מלאה לפי מאפייני העסק והתחום העסקי בו הוא פועל.

יש לך שאלה? נשמח לעזור
יש לך שאלה? נשמח לעזור

רוצים לקבל טיפים, חדשות ועידכונים ? תנו לנו לייק בפייסבוק.

bottom of page