איזה ערוץ שיווק אינטרנטי מתאים לעסק שלך?
top of page
  • רותם כהן

איזה ערוץ שיווק אינטרנטי מתאים לעסק שלך?


אינסטגרם, פייסבוק, אימייל והודעות טקסט (SMS) הם ערוצים מרכזיים לשיווק דיגיטלי מוצלח (כמובן שגם Google אבל ניגע בו בפוסט אחר). הלקוחות שלכם נמצאים בערוצים שונים במרחב הדיגיטלי וכל לקוח צורך מידע באופן שמתאים לו. היתרון הגדול ביותר בשיווק דיגיטלי הוא היכולת להגיע לכל לקוח דרך הערוץ בו הוא נוהג "לבלות".

לכל אחד מערוצים האלו יש יתרונות וחסרונות ו"העדפות" לסוגי התכנים שנפרסם ולעיצובים שילוו אותם, כמו מודעות, סרטונים או תמונות. חשוב לקחת בחשבון את כל הפרמטרים האלה כשאנחנו בוחרים איך והיכן לפרסם את העסק שלנו וכאן נשאלת השאלה מהו השילוב הנכון בין הערוצים השונים שייתנו לעסק שלנו את התוצאות הטובות ביותר.

Broadcust /בחרו את ערוץ השיווק שמתאים לכם

מה ההבדל בין הערוצים השונים ולמה לבחור אחד אם אפשר כמה במקביל?

פייסבוק מאפשר לכם להגיע גם ללקוחות הקיימים שלכם וגם לקהל לקוחות פוטנציאלי חדש שלא מכיר אתכם עדיין. מצד תוכלו לפרסם קמפיינים בפייסבוק כמה פעמים בשבוע מבלי שהם יתפסו כמעיקים על הלקוחות, אבל מצד שני אחוזי הפתיחה וההיענות לקמפיינים בפייסבוק הם בדרך כלל נמוכים יותר. יש לקחת בחשבון כי לרוב מדיניות פייסבוק מאפשרת לאחוז נמוך מהעוקבים שלך להיחשף לפרסומים שלכם אצלם בפיד כל פעם. לכן, בבניית קמפיין שיווקי חשוב לא להסתמך על ערוץ זה, כבסיס הגעה לקהל לקוחות גדול אלא כדרך להגדלת החשיפה השוטפת של העסק שלכם וכערוץ משלים לערוצי האימייל והסמס. היות ופייסבוק מקדם בשנים האחרונות תוכן ויזואלי, לא מספיק לכתוב פוסט שיווקי, מניע ואפילו מרגש, אלא חשוב שילווה אותו תוכן ויזואלי מדויק ומעוצב, שימקסם את החשיפה שלכם לקהל יעד רחב יותר. תוכלו ללוות את התוכן הכתוב בתמונה מעוצבת או בסרטון מושקע שידגיש את המסרים שהייתם רוצים להעביר.

אימייל (Email) מאפשר לכם לייצר רשימת תפוצה של הלקוחות שלכם מבלי להשתמש בפלטפורמה מתווכת (כמו פייסבוק) ולהגיע ישירות אל הלקוחות שלכם. אבל היות ואחוזי הפתיחה של המיילים שאתם שולחים גם ככה בינוניים (ועומדים על 10% - 30% תלוי באופי וסוג העסק), מומלץ להשתמש בו בתדירות של פעם בשבוע - שבועיים על מנת לא "להעיק" על הלקוחות שלכם. שימוש נפוץ בערוץ זה הוא כדי לחלוק מידע חשוב על העסק, להעשיר את הלקוחות בתכנים מקצועיים רלוונטיים או לפרסם מבצעים ושירותים אטרקטיביים שאתם מספקים. תזכרו שהיום לא מספיק לכתוב מסרים ותכנים מושכים במייל, כי הלקוחות שלכם מקביל במקביל עוד לא מעט תכנים שיווקיים ממקורות אחרים, אז על מנת להבליט את עצמכם חשוב שהמייל שתשלחו יהיה מעוצב בצורה מקצועית ואפילו ילווה בתמונה מעוצבת שתדגיש את המסרים שחשובים לכם.

הודעת טקסט (סמס \ SMS) הודעות סמס מאפשרת לכם ליצור קשר באופן מיידי ובזמן קצר עם כל הלקוחות. כאשר היא מלווה בהצעה מתאימה, היא יכולה להניע אותם לפעולה מהירה בצורה אפקטיבית מאוד. הודעות הטקסט נחשבות לערוץ שיווקי יעיל ביותר היות והן 'זוכות' בדר"כ לתשומת ליבו המידית של המקבל אותן ולכן כדאי שתשמרו על מינון סביר של ההודעות שאתם שולחים על מנת לא להטריד את הלקוחות. המינון המומלץ הוא כפעם בחודש וכמובן שחשוב שתקפידו שהשליחה שלהם תתבצע בשעות הגיוניות (לא מוקדם מדי בבוקר או מאוחר מדי בלילה) ולא במהלך שבתות חגים. היום אפשר בקלות לצרף לכל הודעה שאתם שולחים קישור לסרטון או תמונה שתייחד את המסר שלכם, בפני המתחרים שלכם.

בכל הערוצים חשוב שהקמפיין יהיה בעל מסר אחד – קצר, ממוקד ומדויק, שכולל הנעה ברורה לפעולה.

מערכת Broadcust (ברודקאסט) היא מערכת שיווק דיגיטלי ידידותית וקלה לשימוש המאפשרת לכם לשלוח קמפיינים מעוצבים והודעות במספר ערוצים משולבים במקביל, מייל, SMS או העלאת התוכן לדף הפייסבוק האישי או הפרטי. באמצעות המערכת תוכלו ליצור ולעצב בעצמכם קמפיינים בכלים פשוטים ונוחים או להשתמש בקמפיינים מוכנים שעוצבו עבור העסק שלכם על ידי מיטב הכתובים והמעצבים הגרפיים, לסמן את הערוצים דרכם התוכן ישלח וללחוץ 'שלח' - זהו פשוט וקל. בנוסף, תוכלו לקבל מידע רחב אודות נתוני השליחה והפתיחה של הקמפיינים ולבצע עוד הרבה פעולות לטובת שיווק העסק שלכם.

הצטרפו עכשיו לאלפי הלקוחות שנהנים ממערכת שיווק מתקדמת!

רותם כהן ברודקאסט

מאת רותם כהן

שותף מייסד בחברת ברודקאסט

מנהל התפעול והפעילות העסקית

יש לך שאלה? נשמח לעזור
יש לך שאלה? נשמח לעזור

רוצים לקבל טיפים, חדשות ועידכונים ? תנו לנו לייק בפייסבוק.

bottom of page