מאמני כושר? יש לנו 5 כללים קריטיים לשיווק בשבילכם
top of page
  • טינה רבינוביץ'

מאמני כושר? קבלו 5 כללי זהב לשיווק העסק


בתור מאמנת כושר יצא לי לא פעם להתחבט בשאלה מה מבדיל אותי מאלפי מאמני הכושר האחרים הפזורים בארץ, למה שמתאמן פוטנציאלי יבחר דווקא בי על פני מאמני הכושר האחרים? איך אגרום לו (ואולי אפילו לעצמי?) להאמין שאני אביא אותו אל התוצאות הרצויות, אצלי הוא יחווה את החוויה המתאימה לו ביותר ואני אוביל אותו בדרך הטובה ביותר.

הכל מתחיל ונגמר בשיווק נכון ומתאים לעסק

הכלל הראשון הוא להכיר את העסק שלכם ולעומק!

נשמע מצחיק? לפני שאתם מתחילים להפיץ את שמכם ברבים חשוב שתכירו את העסק שלכם לעומק, מה זה אומר? עליכם להחליט מה מייחד אתכם מהאחרים, מי הוא קהל היעד בו אתם בוחרים להתמקד – האם מדובר בבני נוער? קבוצות נשים? נשים אחרי לידה? גברים אחרי גיל 40? או כל קבוצת אוכלוסיה אחרת.

כמו כן עליכם להחליט מה הוא אופי האימונים והיכן הם עתידים להתקיים, האם האימונים מתאימים למי שיכול לארח אתכם בביתו? או שעליו להיות נייד ולהגיע אל המקום אליו תחליטו? האם האימונים מתקיימים במקומות ציבורים ואינם מתאימים לאנשים מעט יותר ביישנים? אלו רק חלק מהשאלות שעליכם לשאול את עצמכם בנוגע לעסק שלכם, עליכם לשבת ולחקור את אופי העסק וייחודו, את קהל היעד אליו אתם מעוניינים לפנות ואת הדרך שבה העסק פועל. עליכם להבין מי אתם בתור מאמני כושר, מה אתם מוכרים, למי אתם מוכרים, ואיך אתם מוכרים.

כלל שני הוא לפתוח עמוד עסקי בפייסבוק.

יכול מאוד להיות שעמוד הפייסבוק האישי שלכם נראה לכם מספיק, יש לכם מספיק חברים, אתם מפרסמים לא מעט פוסטים על העיסוק שלכם וגורפים לא מעט לייקים, אבל בלי עמוד עסקי זה פשוט לא יעבוד לטווח הארוך.

בין אם מדובר בפייסבוק, אינסטגרם או אתר אינטרנט עסקי – חייב להיות לכם אחד כזה.

אם בחרתם ברשתות החברתיות, שימו לב – עליכם לפתוח עמוד עסקי המקושר לעמוד הפרטי שלכם, מומלץ לעשות הפרדה בין הפעילות הפרטית והעסקית ברשתות החברתיות – עבור סבתא שלכם פחות רלוונטית הפעילות העסקית שלכם ואילו עבור המתאמנים שלכם פחות רלוונטיות ההתלבטויות שלכם באופן חינוך ילדכם לדוגמא. כמובן, כל פוסט עסקי אותו אתם מעלים, מומלץ לשתפו בעמוד הפרטי - השיתוף יכפיל את החשיפה תוך הדגשה ברורה כי מדובר בפעילות עסקית ולא פרטית.

שיתוף תוכן בפייסבוק מהדף העיסקי לדף הפרטי

כלל שלישי מקדו את החשיפה של הפרסומים שלכם.

הידעתם שכל פוסט אותו אתם מעלים בפייסבוק לדוגמא גורף עד כ- 7% אחוזים בלבד של חשיפה מכלל החברים/ העוקבים שלכם? כלומר, הקפידו על כך שהעוקבים שלכם יהיו איכותיים ורלוונטיים. אם חלק גדול מהעוקבים שלכם בעמוד העסקי בפייסבוק הם חברים או משפחה שאינם רלוונטיים כלקוחות פוטנציאליים שלכם – עדיף שלא יהיו ברשימת העוקבים של העמוד העסקי! במידה וזה יקרה – אתם "מבזבזים" חשיפה על קהל שלא יניב לכם פירות. העדיפו עוקבים מעטים יותר – אך רלוונטיים, כלומר עדיף 100 עוקבים אשר עשויים להפוך למתאמנים יום אחד, מאשר 200 עוקבים שחציים בני משפחה וחברים שבסה"כ רצו לפרגן בלייק.

כלל רביעי שתפו בפתיחות!

אנשים מטבעם יעדיפו לפנות למאמן כושר שהם סומכים עליו ומכירים אותו, תנו למתאמנים הפוטנציאליים תחושה שהם מכירים אתכם, שאתם נגישים ואפשר לפנות אליכם! איך תעשו זאת? שתפו טיפים מקצועיים, שתפו תמונות או סרטונים מאימונים שלכם עצמכם – על מנת שהקהל הפוטנציאלי יראה מי אתם, איך אתם נראים ויבין פחות או יותר מה אתם משדרים, שתפו תמונות או סרטונים מאימונים שהעברתם לאחרים – זה יגרום ללקוחות הפוטנציאליים לסמוך עליכם הרבה יותר ולהאמין בכך שיש תוצאות והאימונים עשויים להתאים גם להם.

שימו לב – אם בחרתם לשתף חוויות מאימונים שהעברתם למתאמנים שלכם, הקפידו על כך שיהיו אלה מתאמנים בכל הרמות – מהמתחילים ביותר ועד המקצועיים ביותר, כך תראו ללקוחות הפוטנציאליים שהאימונים שלכם מתאימים לרמות השונות ותורידו את סף החרדה של מתאמנים שמפחדים להתחיל.

כלל חמישי העדיפו פרסום ויזואלי

בימינו לאנשים אין זמן וסבלנות לקרוא הרבה מלל, העדיפו להעלות פוסטים שמכילים תמונות או אפילו יותר טוב – סרטונים, אלו יכולות להיות תמונות מאימונים, מלל מעוצב, סרטונים של תרגילים לדוגמא, תיעוד של אימונים שביצעתם וכדומה. הקפידו על הצגה אסתטית ובאיכות טובה.

אתם לא צריכים להיות מעצבים גרפים מדופלמים על מנת לעשות זאת, ישנם פתרונות שונים לעצב את המסרים שלכם בצורה קלה ונוחה.

אחת הדרכים לעצב ולשתף את המסרים שלכם בצורה מעוצבת ואסתטית היא שימוש בפלטפורמת השיווק של ברודקאסט (BROADCUST) – לפרטים נוספים היכנסו לאתר באמצעות לחיצה כאן.

זכרו, כדי להגיע לאנשים רבים יותר עליכם להיות מחוברים ל"כאן ועכשיו", להיות נוכחים ברשתות החברתיות – כי גם הלקוחות הפוטנציאליים שלכם נמצאים שם, לפנות אליהם בשפה שהם מדברים ולהראות להם מדוע ניתן לסמוך עליכם ולבחור במה שיש לכם להציע.

בהצלחה!

מאת טינה רבינוביץ'

בוגרת תואר ראשון בתקשורת מאוניברסיטת אריאל

התמחות במסלול אסטרטגיה שיווקית

יש לך שאלה? נשמח לעזור
יש לך שאלה? נשמח לעזור

רוצים לקבל טיפים, חדשות ועידכונים ? תנו לנו לייק בפייסבוק.

bottom of page