15 טיפים שיווקים שכל סוכן נסיעות צריך לעשות אונליין ואופליין
top of page
  • עדי סלע

15 טיפים שיווקים שכל סוכן נסיעות צריך לעשות אונליין ואופליין


בחודשים האחרונים היו כמה מחקרים בתעשיית סוכני הנסיעות, ומצאו כי היום למרות ההיצע הרחב שקיים ברשת והאפשרות להזמין לבד טיול לכל מקום בעולם, אנשים נוטים יותר להשתמש בסוכני נסיעות. אלו חדשות טובות עבור תעשיית הסוכנים, אך למרות זאת עדיין ענף הנסיעות ממשיך להיות מאתגר מבחינה שיווקית. אני מציגה לפניכם 20 עצות שימושיות עבור סוכני ומשרדי נסיעות. אלו עצות שכל סוכן יכול לקחת אותם ולבצע בעצמו, וזאת על מנת לדעת להשתלב נכון בסביבה ולדעת שאלו שמעוניינים לצאת לטיול או חופשה, רוצים תשומת לב, ערך שווה לכסף שלהם, ואת הנוחות שמציע האינטרנט.

  1. התמחות כמשרד נסיעות מוביל בתחומו, עליכם לבחור כמה יעדים או טיולים ספציפיים, ולהפוך אותם להתמחות שלכם, כלומר אלו יהיו היעדים שאצלכם בסוכנות ידועים כ-הכי טובים ושרק דרככם כדאי לצאת אליהם. לצרכנים היום יש גישה לכל כך הרבה מידע על נסיעות וטיולים, במיוחד בקלות החיפוש באינטרנט. לכן, שהצרכנים מחפשים מידע הם מחפשים מומחה אמיתי בתחום ספציפי.

  2. התאמה אישית עליכם לבדל את עצמכם מול המתחרים הרבים שיש בשוק, תהיו שונים מאשר סוכני ה"עשה זאת בעצמך" והשירות עצמי אונליין שיש בכמויות ברשת. תתנו ללקוחות שלכם את האפשרות להתאמה מדויקת עבורם, תחושת שירות אישי ומיוחד בשבילם, והמלצות שמתאימות לאופי הטיול שלהם. יש לעשות זאת מהרגע הראשון בו נוצרת אינטראקציה עם הלקוח- בין אם זה בטלפון, באתר האינטרנט או פנים מול פנים.

  3. לפתח אפשרות לחוויות מיוחדות וגישה שונה כשמוכרים טיולים, מוכרים חוויות. ככל שתהיו יותר ייחודיים, תוכלו לתת ערך מוסף גבוהה יותר ללקוחות שלכם. ככל שתייצרו גישה מיוחדת ללקוחות שלכם ותספרו להם על החוויה שהם יעברו, כך תהיו יותר מבודלים ומיוחדים משאר המתחרים בשוק.

  4. בחרו דווקא במורכב הצרכנים יכולים להזמין את הטיולים הפשוטים בעצמם ( בעיקר טיסות קצרות מהארץ). לכן שהצרכנים מחפשים טיול מורכב יותר, שם אתם נכנסים. טיולים שמורכבים מטיסות ארוכות או הפלגות, אלו דברים שדורשים התמחות בתחום ואנרגיה. לכן עליכם למקד את ההתמחות שלכם בתחום הזה.

  5. פילוח שוק יש לחלק את קהל היעד שלכם לשניים : אלה עם יותר כסף מאשר זמן, ואלה עם יותר זמן מאשר כסף. סוכני הנסיעות מתחרים בעיקר על אלו שיש להם יותר כסף מאשר זמן. צרכנים מהסוג הזה מחפשים סוכן נסיעות שיוכל להתמודד עם כל המורכבות שהנסיעה דורשת ולענות על כל צורכיהם.

  1. תגובות אמיתיות עליכם ליצור מוניטין גבוהה לסוכנות שלכם. כדי לעשות זאת יש לאסוף כמה שיותר תגובות חיוביות של לקוחות שכבר הזמינו דרכם טיול ומספרים על החוויה והשירות שקיבלו ממכם.

  2. אתר אינטרנט טוב להרבה סוכנים יש אתרי אינטרנט, אך הם לא משרתים אותם כראוי. עליכם לשים לב כי האתר שלכם מעוצב היטב, כלומר נקי ופשוט לתפעול, שיש בו איזור הנעה לפעולה בולט המאפשר ללקוח להשאיר פרטים וליצור איתכם קשר במהירות, ושקל להוסיף בו עדכונים על טיולים ונסיעות חדשות שיש.

  3. להיות נגיש גם שאתם לא נמצאים בסוכנות חשוב להישאר זמינים ומחוברים כל הזמן, לאפשר ללקוחות ליצור אתכם קשר טלפוני, או להשיב ישירות מהסמארטפון למייל.

  4. להיות מחובר לפייסבוק כדאי לפתוח בפייסבוק דף עסקי לסוכנות, שם תוכלו לאפשר ללקוחות שלכם לכתוב ביקורות ולשתף חוויות שלהם מטיולים או נסיעות שהזמינו דרכם. בנוסף, בדף הפייסבוק תוכלו לעדכן בקלות על מבצע או טיול חדש שיצא. כמובן אני ממליצה לא לפרסם ולדחוף רק מכירות, חשוב לתת ללקוחות גם תוכן איכותי וטיפים מעניינים, כמו מידע או המלצות לטיולים, או טיפים לדברים שכדאי לקחת לכל טיול ועוד…

  5. שילוב פלטפורמות אם אתה משתמש בסוכנות שלך בקידום בכמה פלטפורמות שונות, אל תשכח לקדם את כולם. אפשר לפרסם באינסטרגם ובמקביל לשתף את זה בפייסבוק. ניתן גם לשלוח הודעת סמס אישית לנייד של הלקוח או לשלוח לו עדכונים באימייל.

  6. להיעזר במערכות דיגיטליות מתקדמות אני ממליצה להשתמש במערכת של חברת ברודקאסט לתחום התיירות, במערכת תוכלו לבחור ממגוון תבניות מוכנות שבאמצעותם תוכלו ליצור קמפיינים ודפי נחיתה איכותיים, מעוצבים וקלים לשימוש. כך, תוכלו למקד את מירב המאמצים שלכם במה שאתם יודעים לעשות הכי טוב ועדיין, לשווק את העסק שלכם באופן מתקדם וחד.

  7. להגיב ברגע שלקוחות שואלים שאלה, או כותבים תגובה בין אם היא טובה הוא רעה, עליכם לזכור להגיב בכמה שיותר מהירות ובכמה שיותר מקצועיות. יש לתת מענה יעיל שיוכל להוציא את הלקוח מסופק.

  8. אל תמכרו עסקאות , תמכרו מומחיות סוכנים רבים מפרסמים כי אצלם תמצא את העסקה הכי טובה. אך בפועל קשה לנצח את המכירים והמבצעים שאתרי האינטרנט מציעים. לכן עליכם לשנות את המסר שלכם ולמכור ייעוץ ממומחה ושירות אישי ללקוח.

  9. צור שיתופי פעולה הקשר העסקי שלך עם שותפים אחרים שקשורים באופן ישיר או עקיף לתחום הוא מאוד חשוב. שותפים עסקיים יכולים לעזור לך להגיע לשווקים חדשים, ללקוחות חדשים, לקבל רעיונות של חשבתם עליהם וכו'.

  10. להיות מוכנים לשינוי זהו ענף שכל הזמן משתנה, וקצב השינוי בו רק יגדל עם הזמן. עליכם להיות פתוחים לשינויים וללמוד על שיטות העבודה השונות שיש בשוק. אתם צריכים להיות מוכנים להסתגל ולאמץ דרכים חדשות ולהשתנות בהתאם לסביבה, וזה לא משנה כמה שנים אתם בתחום. ולסיום, אני מאחלת לכם המון הצלחה בדרך להגשמת כל היעדים והחלומות שהצבתם לעצמכם ומקווה שתתחילו ליישם את כל העצות במהרה!

עדי סלע

​מאת עדי סלע

בוגרת תואר ראשון בתקשורת מאוניברסיטת אריאל

התמחות במסלול שיווק דיגיטלי

יש לך שאלה? נשמח לעזור
יש לך שאלה? נשמח לעזור

רוצים לקבל טיפים, חדשות ועידכונים ? תנו לנו לייק בפייסבוק.

bottom of page