5 הדרכים לייצר הזדמנויות עסקיות כאורחים בכנס
top of page
  • רביד חכמון

5 דרכים לייצר הזדמנויות לפרסום ושיווק העסק כאורחים בכנס

מי מכם השתתף או ביקר לאחרונה בכנס מקצועי בתחום שלכם? התשובה לזה די ברורה מאחר ורובינו משתתפים, לומדים ורוכשים כלים חדשים כדי להתפתח בעסק. האם ידעתם שבקהל יושבים לקוחות פוטנציאליים שלכם? או קולגות ליצירת שיתוף פעולה שיוביל אתכם לצעד הבא בעסק שלכם?

פורסם גם במגזין Go More

להלן כמה כלים חשובים שכדאי להתייחס אליהם ולהיערך בהתאם, לפני ביקור באירוע עסקי:

1. קהל היעד שמגיע לכנס למי מיועד האירוע, מי קהל היעד שישב לצידכם באולם? חשוב מאוד להבין זאת וכך להתאים את הפנייה שלכם, את השיח את צורת ההגשה ואפילו את החומר השיווקי שלכם. כיום נהוג ליצור קבוצה בפייסבוק למשתתפי האירוע, על מנת ליצור היכרות ומעורבות, זה המקום שלכם לקרוא, ללמוד ולהגיב לחברים אחרים, ממקום אותנטי ואמיתי. זו הזדמנות נפלאה להכיר לעומק וגם להתאים את הפנייה שלכם בדיוק לקהל היעד באירוע. הגדילו לעשות ורשמו לפניכם כמה שמות שממש חשוב לכם לפגוש ולהכיר. נאמר אני משתתף בכנס של ארגונים גדולים והחומר השיווקי שלי הרגיל פונה לנשים בלשון נקבה- חשוב שאייצר חומר מקצועי המותאם לקהל שאני אפגוש.

2. הגדרת מטרה - כדאי לשאול את עצמנו לשם מה אני משתתף בכנס? את מי אני אפגוש שם ומה המטרה אותה חשוב לי להשיג. אולי אני לקראת סדנה חדשה ומעוניין להוסיף בה עניין חדש ואקבל שם השראה. אולי אני מחפש קולגה בתחום משלים לשלי לשת"פ מעניין יחד. או משתתפי הפאנל חשובים עבורי ויש לי הצעה אטרקטיבית אליהם. חשוב להבין שהאופציות הן רבות וברגע שאני מדייק עבורי מה המטרה שלי, אני יודע איפה לחפש ולמה להיות יותר קשוב.

3. תגים רבותי תגים - פרסונליזציה התג שאנו מקבלים בכניסה הינו משמעותי וחשוב משתי זוויות שונות. א. כאשר אני נרשם לאירוע, איך אני מגדיר את התפקיד שלי/ את העיסוק והעסק שלי. אלו אותם 5 מילים שכולם יראו עלי במשך כל היום- גם כאן חשוב להתייחס להגדרת התפקיד בהתאמה לקהל המסתובב באולם.

ב. התגים יוצרים לי סדר ומיון ראשוני. יש שם מידע חשוב מאוד עבורי. עם מי אני רוצה ליצור קשר, מי בעל תפקיד שסימנתי לי במטרות לפגוש ולהכיר. מעבר לזה הם מאפשרים לי לפנות לכל אחד בשמו הפרטי, ולייצר שיח ראשוני אישי והכרחי.

4. הזדמנויות על הבמה - מישהו מהמשתתפים על הבמה השאיר עליכם רושם, יצר עניין וחידש לכם? אחד המרצים, משתתף בפאנל, או אפילו לקוח מרוצה שממליץ- מה עושים? ניגשים אליו בהפסקה, אפילו מיד שהוא יורד מהבמה. מציגים את עצמכם, אומרים כמה משפטים בקצרה ושתשמחו לדבר איתו על שיתוף פעולה פורה לשני הצדדים. לתת לו כרטיס ביקור ולבקש ממנו את שלו. למחרת ליצור איתו קשר ולהזכיר לו שנפגשתם ועל מה אתם חושבים – כמובן להיערך לשיחה בצורה מקצועית ועניינת כאשר אתם מדגישים את התועלת שלו משיתוף הפעולה שלכם יחד.

5. תקשורת - רבותי שאתם מבקרים בכנס, חשוב לצאת מאזור הנוחות. סמול טוק ומינגלינג הן לא מילים גסות. לא להתבייש, לפנות, לדבר, להציג, לשאול. אפשר להתחיל במשפטים כלליים כמו: איזו אלופה היא, נושא מעניין וחשוב כ"כ.... בואו נספור כמה הזדמנויות יש לכם לייצר מגע ראשוני בקלות: בתור להרשמה בכניסה, בפינת הקפה, באולם במושבים מצדדי, בהפסקה/ בזמן הכיבוד ואפילו בתור לשירותים- לא תאמינו כמה שת"פים מגניבים יצאו משם.... באמת.

לסיכום שווה להגיע ולהשתתף בכנסים עסקיים. כל מפגש הינו הזדמנות, ככל שתגדירו לכם בצורה מדויקת מה המטרה שלכם בהתאם לקהל היעד הדבר יהיה ברור ונגיש. תוכלו לצאת מכנס עם הדבר הגדול הבא שלכם. זכרו, תהיו פתוחים להכיר, ללמוד, לקבל השראה וליהנות.

רביד חכמון

"רביד חכמון הפקות"

יש לך שאלה? נשמח לעזור
יש לך שאלה? נשמח לעזור

רוצים לקבל טיפים, חדשות ועידכונים ? תנו לנו לייק בפייסבוק.

bottom of page