6 רעיונות שיווקיים שכדאי גם לך ליישם במכון היופי שלך
top of page
  • עדי לוק

6 רעיונות שיווקיים שכדאי גם לך ליישם במכון היופי שלך


"אני לא מבינה כלום בשיווק" "אני מפחדת מטכנולוגיה" "זה ממש לא בשבילי", אלו רק חלק מהמשפטים שנאמרים בידי הרבה בעלי עסקים כיום ובצדק, כי מה לקוסמטיקאית או לבעל בית קפה ולעולם השיווק דיגיטלי? אבל מה לעשות שהעולם מתפתח בקצב מסחרר ובעלי העסקים חייבים גם להתקדם איתו! היום כבר לא מספיק להיות קוסמטיקאית טובה, כדי להתפתח ולגדול עלייך לשווק נכון. אז נכון שזה נשמע גדול, מורכב ומפחיד אבל היתרונות עצומים ומהר מאוד תגלי, שזה לא קשה ומפחיד כמו שזה נשמע והכי חשוב - די בקלות תוכלי ליצור שינוי משמעותי במכון היופי שלך.

טיפים לשיווק נכון/ ברודקאסט

לעשות, להתמיד ולראות תוצאות

חשוב שתזכרי, שזה תהליך והתוצאה של עבודת השיווק שלך, לא תקרה ברגע. מעבר לזה, הרעיונות לא תמיד מגיעים בקלות, כי לא לכולנו יש את היכולת להיות יצירתיים בכל יום. אז בשביל להקל עלייך, כתבנו עבורך 6 רעיונות לפעולות שיווקיות פשוטות וקלילות, שגם את תוכלי לעשות על מנת לקדם את מכון היופי שלך.

1. לצלם, להעלות, לתייג

תמונות מעוצבות זאת דרך מצוינת לגרום ללקוחות לצרוך את המוצר או השירות שלך ואם הן מעלות אותך ביוזמתן, זה בכלל מבורך. כשלקוחה מגיעה למכון יופי מעוצב ויפה, יש יותר סיכוי שהיא תרצה לצלם ולשתף. אז מה תעשי? גם שיפוצון קטנטן או שינוי של פלטת הצבעים במקום, יעשה את העבודה. כך תגרמי ללקוחותייך לעבור חוויה מפנקת יותר וגם תקבלי תשומת לב רבה יותר ברשתות החברתיות. כאשר לקוחה תגיע למכון היופי שלך, היא תקבל טיפול מפנק ורקע נפלא שילווה את התמונות או הסרטונים שהיא תעלה לאינסטגרם, והיא תעלה!

תוכלי להשתמש בקו עיצוב ייחודי - לבחור צבעים ספציפיים בהם תשתמשי באופן קבוע לעיצוב המכון, הלוגו ועטיפות המוצרים שאת מוכרת. אלו פרטים קטנים שעושים שינוי גדול, גם בעולם האמיתי וגם בעולם הווירטואלי.

אין לך זמן ותקציב לשפץ, לעצב ולמתג? שדרגי פינה קטנה מהמכון והפכי אותה ל"עמדת אינסטגרם". דאגי שתהיה בה תאורה טובה, אביזרים מתאמים וצבעים בולטים שמושכים את העין, כך בסיום כל טיפול הלקוחה תתעד את החוויה שלה, תשתף ותתייג את מכון היופי שלך ותחשוף את מכון היופי שלך בפני לקוחות חדשים מבלי שעשית כל מאמץ!

2. מכתב ובול - אאוט, מייל– אין.

השימוש במייל הוא מאוד אפקטיבי ונוח וזאת בערך הדרך היחידה לשלוח דואר כיום, כי מי עוד שולח מכתבים היום? לשליחת מיילים בעלי ערך ללקוחות, יכולה להיות השפעה רבה על השם שנוצר לך ולמכון היופי שלך, למצב אותך כבעלת ידע מקצועי וניסיון וכמובן, להשפיע על המכירות. באמצעות המערכת של ברודקאסט תוכלי ליצור רשימת תפוצה של כל לקוחותייך בקלות ולשלוח תכנים מועילים ומעניינים בלחיצת כפתור.

זכרי - חשוב שהתוכן שאת שולחת במייל לא ירגיש מכירתי או בעל אינטרסים, אלא יעשיר את הלקוחות הפוטנציאליים שלך, יקנו להם ערך מוסף, וכמובן יהיו כתובים בצורה ידידותית ומעניינת לקריאה. חשוב שהמיילים ישלחו באופן קבוע, לדוגמה פעם בחודש (ועדיף לא הרבה יותר בשביל לא להציף) ויעסקו בטיפים, רעיונות למוצרים בהכנה עצמית, המלצות על תכשירים ועוד.

במידה ותשלחי מיילים על בסיס קבוע, רשימת התפוצה שלך רק תפרח ותהיה לך קהילה משגשגת של שרק מחכה למייל הבא שלך.

כמובן שזה לא פשוט לייצר תכנים מעניינים ומקוריים באופן רציף, לכן אנחנו בברודקאסט יוצרים זאת עבורך ושולחים לך תכנים עשירים, מעניינים ומגוונים לשליחה במייל, המתאימים לתחום העיסוק של מכון היופי שלך.

3. מה שלא עושה הטבע עושה הצבע

שימוש נכון בצבע, זאת דרך נהדרת לספר סיפור, כך שאם מכון היופי שלך יהיה בפלטת צבעים מסוימת, הלוגו בצבע נוסף והתמונות בפלטת צבעים שונה לחלוטין, אין כאן סיפור אחיד שהמותג שלך מספר. חשוב שתבחרי בין 3-5 צבעים (עדיף כאלה שמתכתבים זה עם זה), ועשי בהם שימוש עקבי בכל הקשור למכון היופי שלך בין אם הפיזי ובין אם כל מה שקשור לשיווק שלו כמו האינסטגרם, האתר, המיילים שאת שולחת, כרטיס הביקור שלך ועוד.

השימוש בפלטת צבעים קבועה קריטי ליצירת מותג חזק ומזוהה באופן מיידי ותסייע ביצירת התדמית העסקית שלך. גם בחירת הצבעים היא משמעותית, כי יש להם משמעות ביצירת האווירה שתרצי ליצור במכון שלך - שחור מסמל יוקרה, קלאסיות ואלגנטיות, ורוד מסמל תום ומתיקות ואדום מסמל נשיות.

להבליט את מכון היופי שלך/ Broadcust

מחקרים מראים כי פוסטים באינסטגרם עם 9 תגיות ומעלה, יוצרים חשיפה פי 2.5 יותר מאשר פוסטים ללא תגיות. זהו כלי חשוב ביותר לשימוש באינסטגרם וחשוב שתזכרי לעשות בו שימוש נכון ומושכל. שימוש בתגיות מאפשר לך לקשר את הפוסטים לקטגוריות מסוימות, כך שתוכלי להגיע לאנשים חדשים שמתעניינים בקטגוריות להם קישרת את הפוסט שלך, ייחשפו לפוסט שלך, למכון היופי שלך ולשירותים שהוא מציע.

זכרי - תוכלי להשתמש מקסימום ב-30 תגיות בכל פוסט ומומלץ להשתמש במילים הקשורות למכון יופי ולטיפולים שהוא מספק. אל תשתמשי כל הזמן באותן תגיות והשתדלי לגוון ככל האפשר, על מנת להגיע בכל פעם אל אנשים חדשים.

5. כולן אוהבות תשומת לב – תתיחסי אליהן!

בדיוק כמו שבחורה מחכה בקוצר רוח להודעה אחרי הדייט, כך היא מחכה להודעה אחרי הביקור אצלך. בסיום הטיפול שלחי לה SMS, ווצאפ או מייל ותודי לה שבחרה בשירות שלך, שתשמחי שהיא תגיע שוב ותבקשי ממנה לכתוב לך ביקורות בעמוד העסקי או באתר. אם יש לך אפשרות, נסי להכניס לכל הודעה נופך אישי ולשאול על תוצאות הטיפול, ההרגשה שלה או כל דבר שיראה לה שאת באמת מתעניינת.

בהרבה מקרים הלקוחה מרוצה מאוד ומבטיחה שתמליץ עלייך לחברותיה אבל כמו רבות מאיתנו, היא שוכחת מהעניין תוך מספר דקות. הלקוחה לא בהכרח מודעת לחשיבות כתיבת הביקורות הזו עבור העסק שלך ולכן זאת האחריות שלך להזכיר לה. דרך נהדרת לגרום לזה לקרות, היא על ידי שליחת SMS, וואצאפ או מייל לאחר הטיפול.

את בעצמך לא זוכרת לתזכר את הלקוחות שלך? תוכלי לעשות את זה באופן אוטומטי באמצעות מערכת ברודקאסט. כאשר הלקוחה מסיימת את הטיפול ועוזבת את המקום, היא תקבל הודעה בה את מודה לה שהגיעה ומבקשת שתשתף בביקורת שלה, מבלי שתצטרכי לעשות כלום.

6. שימי את עצמך בפרונט

פרסום תמונות של העסק ושל הלקוחות המרוצות הוא חשוב, אבל זה ממש לא מספיק. לקוחות פוטנציאליות (וגם קיימות) רוצות להכיר את מי שעומדת מאחורי מכון הקוסמטיקה, - אותך, את האישיות, ההומור והסגנון שלך, כי רק ככה הן יכלו להרגיש קרובות ומחוברות אלייך, לגבש דעה אמיתית ולדעת אם הן יכולות לסמוך עלייך.

איך תעשי זאת? פשוט תצלמי סרטונים יומיומיים ותמונות פשוטות שלך ושל הצוות שלך: תתחילי בהעלאת תמונות מהיום יום במכון, השתמשי בכלים כמו בומרנג או אפקטים מצחיקים בתמונות, העלי לייבים, סרטוני "בוקר טוב" עם שאלות מתקילות לעובדים לפני שיום העבודה מתחיל, זה יהיה מביך ומגוחך אבל יגרוף אינספור צפיות, תסמכי עליי.

קדימה, אל תפחדי להעז ולנסות , את תצליחי ותוכלי להקפיץ את שיווק העסק שלך בקלות. כמובן שעל מנת שלא תצטרכי להתעסק עם זה כל היום, כי אחרי הכל יש לך את הלקוחות שלך ועסק לנהל, את מוזמנת להתנסות במערכת של ברודקאסט ולקבל תכנים המותאמים בדיוק למכון היופי שלך ישירות לחשבון שלך וכל מה שתצטרכי לעשות זה להקליק ולשתף.


מאת: עדי לוק

בוגרת תואר ראשון בתקשורת מאוניברסיטת אריאל

התמחות במסלול אסטרטגיה שיווקית

​​

יש לך שאלה? נשמח לעזור
יש לך שאלה? נשמח לעזור

רוצים לקבל טיפים, חדשות ועידכונים ? תנו לנו לייק בפייסבוק.

bottom of page