כיצד נבדיל בין "פישינג"(דיוג) או התראת אמת?
top of page
  • erel09

כיצד נבדיל בין "פישינג"(דיוג) או התראת אמת?

פישינג(דיוג בעברית) הוא סוג של הונאה באינטרנט שבה מנסים לפתוח חשבון פייסבוק מזויף או לגנוב פרטים אישיים מהמשתמשים כדי לגנוב מידע רגיש או לנצל את הפרופיל לפעולות זדוניות.


לפעמים הפישינג נעשה דרך הודעות סמס, מייל ואפילו וואטסאפ!

במידה וקיבלת הודעה עם הניסוח המאוד מאיים:

"דף מנהל יקר, הדף שלך מוגבל, מה שאומר שהדף שחשבונך מנהל מפר את תקני הקהילה של פייסבוק... ודא שאתה בעל החשבון על ידי לחיצה על הקישור. על פי תקני הקהילה של פייסבוק יש לך 24 שעות להשלים את השלבים האלה כדי למנוע את השבתת החשבון שלך לצמיתות".


גם חשבונך עומד מול ניסיון לגניבת מידע, ולכן חשוב לדעת איך לזהות פישינג כדי להגן על עצמך ועל המידע האישי שלך.


הנה כמה דרכים לזיהוי פישינג בפייסבוק:


  1. מיקום ההודעה/התראה: פייסבוק לא משתמשים באיזור "ההתראות" או במסנג'ר(הודעות אישיות) כדי להתריע על בעיה בחשבון אלא במנהל החשבונות שלהם בלבד(ראו צילום מסך) במידה וקיבלתם התראה במיקום אחר - זהו ניסיון להוציא מכם מידע ולא התראה של פייסבוק.



2. כתובת האתר: אם הכתובת נראית חשודה או שונה מהרגיל ולא מכילה אך ורק את הדומיין של פייסבוק זה ניסיון לגנוב את פרטי ההתחברות שלכם.(www.facebook.com)

3. תוכן ההודעה/התראה: אם קיבלת הודעה מפייסבוק שנראית חשודה, יש לעבור על התוכן עצמו ולוודא טעויות כתיב/ניסוח, מצאת טעות? ההודעה מזיקה.

4. אמת את המקור: אם מישהו מבקש ממך פרטים אישיים או סיסמאות באמצעות הודעה בפייסבוק, תמיד אמת את הפנייה ווודא כי היא מהמקור המהימן.

5. השווה להודעות קודמות: אם קיבלת הודעה דומה בעבר, השווה אותה להודעה הנוכחית וראה אם יש דפוסים דומים או פרטים שונים שמזינים חשש של פישינג.


בסופו של דבר, חשוב להיות זהירים ולא לחשוש לשאול שאלות או לדווח על פניות חשודות לפייסבוק. עלינו לשמור על פרטיותנו ולא לחשוף פרטים אישיים לאנשים לא מוכרים.


במידה ולחצת בטעות על הקישור שנשלח לך בהודעה הנ"ל או שיש חשד לפריצה שבוצעה בפרופיל הפייסבוק שלך

יש לבצע שינוי סיסמא ו"ניתוק מכל המכשירים המחוברים" בעת חידוש הסיסמא על מנת ל"לסלק" כל גורם זר.

מומלץ בנוסף להפעיל 'אימות דו שלבי' בחשבונך(במידה וטרם הפעלת).


פוסטים אחרונים

הצג הכול
יש לך שאלה? נשמח לעזור
יש לך שאלה? נשמח לעזור

רוצים לקבל טיפים, חדשות ועידכונים ? תנו לנו לייק בפייסבוק.

bottom of page