כמה כוכבים העסק שלך שווה?
top of page
  • עדי סלע

כמה כוכבים אתה שווה?


כולם בודקים כמה אתם שווים! הלקוחות החדשים שלכם, המתחרים שלכם ואפילו פייסבוק! הם כולם בודקים אותכם בכל דרך אפשרית, והם יעשו הכל כדי לדעת מי היה אצלכם ומי קנה לפניהם והאם הוא מרוצה או מבואס. הם רוצים לדעת האם האם העסק שלכם שווה את הזמן וההשקעה שלהם. לכן אסור לזלזל בביקורות שהלקוחות כותבים ומדרגים אותנו.

ברודקאסט  - עוזרים לך להיות כוכב

כל עסק בריא יודע כמה ביקורות זה דבר חשוב, בייחוד כאשר מדובר על צירוף לקוחות חדשים. מחקרים מראים כי 88% מהצרכנים נכנסים לקרוא ביקורות של לקוחות קיימים או לקוחות שכבר ביקרו בעסק לפני שהם מקבלים את ההחלטה שלהם בעניין.

ביקורות מופצות בהמון פלטפורמות שונות, לכן עלינו לדעת לאן להפנות את הלקוחות שלנו כאשר הם רוצים לפרסם עלינו ביקורת. שתי הפלטפורמות העיקריות שמציגות כיום את הביקורות שנקראות ונצפות הכי הרבה הן ב Facebook ו- Google. לפניכם סקירה המסבירה על כל אחת מהן, כיצד להשתמש בהן ובמה הן מועילות לבית העסק

Facebook

כאשר מקימים עמוד עסקי בפייסבוק, ישנה אופציה המאפשרת לגולשים לדרג את העסק ואף לתת עליו ביקורת. הפעלת אופציית הדרוג מאפשרת לגולשים ליצור אינטראקציה עם העסק ולהמליץ עליו או לכתוב ביקורת על החוויה האישית שלו. הדירוג מופיע באיזור של הביקורת, הביקורות עוזרות ללקוחות לקבל מידע נוסף אודות העסק שלך ויכולים להקל על מציאת הדף שלך בחיפוש בפייסבוק.

האפשרות הזאת היא אינה מגיעה כברירת מחדל ואנחנו אלה שצריכים להחליט האם אנחנו רוצים שהדירוג יופיע או לא. בתור בעל עסק חשוב מאוד לאפשר לגולש לתת ביקורת. הביקורות לא תמיד יהיו חיוביות, אך גם להן חשוב שיהיה מקום להישמע. מתוך ביקורות רעות אנחנו לומדים. אנו למדים כיצד ניתן לשפר את השירות או המוצר ומה אנחנו יכולים לעשות כדי לצמצם כמה שאפשר את הביקורות השליליות. כשיש ביקורות שליליות צריך להשיב לאותו לקוח, ולתת לו מענה בצורה מכובדת ומקצועית. בנוסף, עלינו לשבח גם את אלו שביקרו בצורה חיובית ולהודות להם, הדבר ישמח אותם ויעודד אותם לתת ביקורות נוספות בהמשך.

כדי להפעיל ביקורות בדף הפייסבוק:

  1. לחץ על הגדרות בראש הדף שלך

  2. לחץ על ערוך דף בעמודה הימנית

  3. גלול מטה ולחץ על הוסף לשונית

  4. לחץ על הוסף לשונית לצד ביקורות

לאחר שפתחנו את האפשרות ללקוחות העמוד שלנו לתת ביקורת על העסק, ישנה אפשרות להוסיף דירוג כוכבים. הכוכבים זהו מדד בין 1 (לא טוב בכלל) לבין 5 (מצוין), שמאפשר ללקוח לבחור את הציון המתאים ביותר לדעתו לעסק. לאחר שהלקוח דירג באמצעות הכוכבים, יש לו אפשרות להוסיף ביקורת כתובה, שתופיע לאחר מכן בעמוד העסקי שלנו. הדירוגים והביקורות יהיו מוצגים לכלל הגולשים בפייסבוק. כמובן שהמטרה שלנו שיהיו לנו כמה שיותר כוכבים בדרגה 5- ככל שיהיו לי בעמוד יותר דירוגים של 5 כוכבים, כך אמינות ותדמית העמוד משתפרת ונותנת הזדמנות ללקוחות חדשים להיחשף לעסק בצורה טובה יותר.

זכרו! רק בדפים שמאפשרים ביקורות יופיע דירוג כוכבים. כדי להוסיף דירוג כוכבים, שיופיע יחד עם הביקורת, חייבים לציין את הכתובת המדויקת של העסק ולאפשר הצגת המיקום במפה.

כדי להפעיל דירוג כוכבים בדף הפייסבוק:

  1. לחץ על אודות בסרגל שמופיע לך מצד ימין בדף שלך.

  2. ללחץ ערוך פרטי דף

  3. גלול מטה והוסף מיקום וכתובת

  4. סמן V בתחתית המפה על מנת לאפשר הצגה של הכתובת.

לקוחות חדשים שנכנסים לעמוד העסקי שלך לא תמיד בטוחים לגבי המוצר או השירות שמוכרים להם, לכן תמיד הם נכנסים לקרוא ביקורות ולראות בכמה כוכבים העסק דורג ומה חוות דעתם של הלקוחות האחרים. ברגע שלקוח רואה שיש ביקורות טובות והדירוג גבוהה נוצר אצלו תחושת ביטחון שתאפשר לו לסמוך על המוצר או השירות הנמכר.

broadcust facebook reviews

Google

גוגל הוא לעתים קרובות נקודת המפגש הראשונה בין הלקוח לעסק. גולשים משתמשים בגוגל כדי למצוא עסקים חדשים הנמצאים בקרבת מקום ועד לתכנון מסלולי טיולים וחיפוש או מספרי טלפון שאנחנו לא מצלחים לזכור. גם כאשר אנחנו רוצים להשוות בין מספר הצעות מחיר אנו קודם כל נגשים לגוגל ומחפשים.

נניח שאני מחפשת מקום לאכול בו ארוחת צהריים בקרבת מקום העבודה שלי, חיפוש קצר בגוגל יראה לי רשימת מסעדות המציעות ארוחות צהריים, ולצד הרשימה מתווסף דירוג הגולשים ומספר ביקורות המוצגות הן בתוצאות החיפוש והן במפה הנלוות. בין בתי עסק שמצאנו, אנחנו קודם כל בודקים את הביקורות והדירוגים של אותו מקום, כדי לקבל החלטה לאן ללכת. מתוך ההכרה באותו צורך, גוגל הוציאה מערכת ביקורות משלה, המאפשרת לגולש לכתוב ביקורת ישירת על העסק כשמחפשים אותו במנוע החיפוש שלה או באמצעות גוגל מפות. אם אתה בעל עסק, ואתה רוצה שהנוכחות של העסק כאשר מחפשים אותו תהיה טובה, עלייך לגרום לכך שיכתבו עלייך כמה שיותר ביקורות טובות במערכת הביקורות של גוגל- Google reviews.

אך לפני שאני אסביר על החשיבות של ביקורות בגוגל, אני אמחיש את זה באמצעות דוגמא.

אם אני בוחרת ללחוץ על סיכת המיקום של המסעדה, אני יכולה לראות גם סיכום קצר של הסקירה האחרונה, לצד מידע חיוניי על העסק, כגון מיקום העסק, שעות הפעילות ומספר טלפון. לכן, כאשר מחפשים מוצר או שירות ואני בתור גולשת רואה שיש ביקורות ודרוג גבוה על המקום, זה מעלה לי את הסיכוי שהלקוח יבחר בי על פני המתחרים שלי. בנוסף, הוכח כי ביקורות חיוביות מספקות דחיפה גדולה יותר לשיעור ההמרות, מאשר כל אמצעי קידום אחר. עבור עסקים קטנים, הביקורות עוזרות להגדיל (או להקטין) את מידת האמון כלפי עסק לא מוכר המבוסס על אנשים אחרים עם צרכים דומים. מחקר שנערך מצא כי 88% מהצרכנים סומכים כיום על ביקורות מקוונות, ממש כמו המלצה אישית. בנוסף, המחקר מצא גם כי ככל שיש יותר ביקרות על העסק, ככה הוא נתפס יותר אמין בעיני הצרכנים. כך לדוגמה נראית התוצאה בגוגל כאשר מחפשים מידע על ברודקאסט

broadcust google reviews

עדי סלע

מאת עדי סלע

בוגרת תואר ראשון בתקשורת מאוניברסיטת אריאל

התמחות במסלול שיווק דיגיטלי

יש לך שאלה? נשמח לעזור
יש לך שאלה? נשמח לעזור

רוצים לקבל טיפים, חדשות ועידכונים ? תנו לנו לייק בפייסבוק.

bottom of page