חשיבותו של הבלוג העסקי בחיזוק המותג
top of page
  • גיל מרטנס

חשיבותו של הבלוג העסקי בחיזוק המותג


מה זה בכלל בלוג עסקי?

בלוג הוא אתר אינטרנט שמבוסס על תוכן דינאמי. הבלוגים התחילו את דרכם כיומני רשת ובעצם היוו מקום דיגיטלי ליומן אישי (ומכאן גם השם – Log Web) ובשנים האחרונות לאט לאט קיבלו הבלוגים מקום של כבוד בעולם הווירטואלי בכלל ובעולם השיווק בפרט.

התוכן הדינאמי מייצר עניין, כי בכל פעם שתכנסו תוכלו למצוא פוסט חדש, תוכלו להיחשף למידע שעוד לא נחשפתם אליו ולהרחיב את הידע שלכם, כי הבלוג מתעדכן ומשתנה כל הזמן. כמו שרובנו יודעים, כיום אפשר למצוא בלוגים בכל נושא, הזוי ככל שיהיה. החל מבלוגים שעוסקים בדיג, דרך בלוגים עוד יותר איזוטריים העוסקים במקרמה ועד בלוגים הזויים של ינשופים עם הנגאובר או לבוש לחתולי ספינקס.

אז למרות שזה ממש כיף לגלות בלוגים מעניינים שעוסקים בתחומים שונים ומשונים, הפעם נתמקד בבלוגים עסקיים.

בידול עסקי

פורסם גם במגזין Go More

מי צריך את זה ולמה?

זוכרים שפעם ירדנו קומה או קראנו מהמרפסת לשכנה כדי לשאול אותה מי רופא הילדים שלה, איפה היא קונה חלה לשבת או באיזה חוג הבת שלה? הזמנים השתנו. היום בעולם בו אנחנו צורכים את המידע שלנו בלחיצת כפתור, גם שירותים ומוצרים כולם מחפשים באינטרנט ולכן אם אנחנו רוצים שהם ימצאו את העסק שלנו, הוא חייב להיות שם. בשפה המקצועית קוראים לזה נוכחות דיגיטלית, וזה קצת פחות מפחיד ממה שזה נשמע. אחת הדרכים הכי קלילות, פשוטות (ולא יקרות) לייצר נוכחות דיגיטלית היא יצירת בלוג לעסק שלכם, ועל זה נדבר היום. כלומר אני אכתוב ואתם תקראו. כן, בימינו גם זה נקרא לדבר. כבר אמרתי שהזמנים השתנו? יש לכם מה לומר בתחום שלכם? פיתחתם מומחיות? יש לכם איך לעזור לאחרים? בלוג הוא המקום הכי נכון לשתף את הידע לשלכם עם העולם ועל הדרך ליצור קהל לקוחות ועוקבים.

למה גם לכם כדאי לפתוח בלוג?

בלוג הוא האפשרות הכי אישית ברשת. זה לא רק אתר שיש בו מידע קר ויבש על העסק שלכם, אלא מקום בו העסק חי ונושם, והלקוחות (הפוטנציאלים והקיימים) יכולים לפגוש אתכם. אנשים רוצים לעשות עסקים עם אנשים! לא עם מותג, שירות או מוצר.

בבלוג אפשר לתת להם הצצה אל האנשים שמאחורי העסק, אל החלום שגרם לכם להקים אותו, אל הסיפור האישי שלכם, אל המסע שעברתם, ולחבר אותם רגשית אליכם. הכתיבה און ליין היא השגרירה שלנו. היא לוקחת את המסרים שלנו ומעבירה אותם הלאה אל תוך העולם הווירטואלי, או אם תרצו - היישר לתוך המסכים בהם הצרכנים שלנו שקועים כל היום.

בלוג צריך להיות חלק ממאמצי השיווק של העסק. ומדובר בצורת שיווק נעימה ואינטליגנטית מאוד. בבלוג אנחנו נותנים ערך, תוך חשיבה מתמדת על הלקוחות הפוטנציאלים והקיימים שלנו, ולמעשה אנחנו יוצרים הוויה, או נוכחות דיגיטלית, שפשוט מחכה לה בסבלנות לשלב בו הלקוח מחפש מידע שקשור לתחום שלנו. אתן דוגמא – נניח שאת תוהה האם הגוף שלך זקוק לניקוי, ואת נתקלת במאמר נחמד שמסביר לך בצורה ברורה ופשוטה ונעימה מהם הסימנים לכך שאת באמת זקוקה לזה, והמאמר נמצא בבלוג של מותג הבגדים המדליק PEOPLE FREE, זה לא שאת מיד לוחצת על החנות ורוכשת לך שמלות במאות דולרים, אבל המותג הזה נתן לך ערך. אולי בפעם הבאה שתתקלי במותג, תהיה לך דעה חיובית עליו? אולי איפשהו במוחך הסבוך תמצא הפינה שתעשה את הקישור בין הערך שקיבלת לבין השם של המותג?

ועכשיו קצת יותר בפירוט - למה עסק צריך בלוג? אני יכולה לכתוב על זה עוד ועוד. אנסה לתמצת בנקודות:

  • בלוג תורם לנוכחות אינטרנטית של עסק - באמצעות תוכן דינמי, עדכני, מעורר מעורבות של הקוראים, ויוצר הנעה לפעולה (רכישה, הגעה פיזית אל העסק, וכד׳).

  • בלוג עושה שימוש בשפה רגשית, על מנת לחבר אנשים למותג עסקי. כפי שכבר אמרתי, אנשים רוצים לעשות עסקים עם אנשים. בלוג מביא את הפנים מאחורי העסק לקדמת הבמה. וזה חשוב כל כך – החיבורים שלנו אנושיים ורגשיים, ואנחנו רוצים לחבר פנים לעסק, שירות או מוצר.

  • בלוג הוא אפשרות להרחבת המודעות לנושאים ולתחום המומחיות של העסק.

  • בלוג עשוי לפתור בעיות של שירות לקוחות (שאלות יכולות להישאל גם בבלוג, והתשובות הפתוחות לעיני כל, יכולות לחסוך שאלות חוזרות מלקוחות אחרים).

  • בלוג יכול לעזור לקידום של העסק בידי אנשים אחרים (למשל ע«י שיתוף במדיה חברתית, תגובות בבלוג, שיתופי פעולה).

  • בלוג (כחלק מהאתר של העסק או כפלטפורמה עצמאית) הוא חלק מהנכסים של העסק.

  • בלוג מסייע במיתוג בעל העסק - כמומחה אמין בתחום, כבעל ידע, כנגיש וכמובן כאנושי.

איך בלוג יכול לתרום לבעל העסק ברמה האישית?

מיקוד - משהו קורה כשמתחילים לכתוב. המחשבות מסתדרות, אנחנו מבינים במה בדיוק רוצים לעסוק, ובמה לא. במה רוצים להרחיב ידע, איזה נושא דורש הגברת מודעות וכד׳. בלוג הוא דרך נהדרת ללמד ולהדריך בתחומי העסק. כשאנחנו מגבירים את המודעות והידע, התחום כולו מרוויח. הבלוג גורם לנו להעמיק בתחומי הידע הקשורים לעסק, להתמקצע, להפוך למומחים. כשאנחנו מחפשים עוד ידע כדי לתת ערך ללקוחות ולקוראים, אנחנו כל הזמן מתפתחים בתחום שלנו. הבלוג מאפשר לנו לקיים מערכת יחסים עם קוראים ולקוחות. פעמים רבות, מערכת היחסים הזו מספרת לנו איך לקוחות תופסים את העסק, מה הם חושבים על שירות או מוצר חדש, למה הם מתחברים ומה חסר להם. כלומר מדובר בפידבק תמידי על העסק, השירותים והמוצרים. מי לא רוצה לקבל משוב כזה? הבלוג מעודד יצירתיות. זו כנראה כוחה של הכתיבה.

איך בלוג יכול לקדם את העסק שלי?

הבלוג משמש כפגישה הראשונה של הלקוחות הפוטנציאלים עם העסק שלנו. הבלוג שלנו יכול לספר את הסיפור שלנו, להראות איך העסק נראה בעולם האמיתי, דרך עיניים אנושיות.

לא דווקא כעסק מול אנשים/צרכנים אלא אדם מול אדם.

הבלוג גם: מסייע לקידום האתר של העסק – ע״י יצירת תוכן דינאמי – כן, גם מבחינת SEO.

מחבר את הקוראים והלקוחות הקיימים והפוטנציאלים רגשית לעסק, ע«י נתינת ערך.

ממתג את העסק כמומחה, כבעל ידע, כמוביל בתחומו, כפתוח לעולם וכמתפתח כל הזמן.

בונה אמינות ויציבות של עסק לאורך זמן. כיום, ערך השקיפות נעשה חשוב מאוד, ובלוג מאפשר הצצה לעסק.

מספק לקהל יעד עוד זווית על העסק – לא רק מכירה אלא נתינת ערך, ידע, עניין.

איך מתחילים?

אם עדיין אין לכם אתר, בלוג יכול לשמש לשתי המטרות. חלק מהתכנים יכולים להיות אינפורמטיביים וסטטיים – כאלו שלא משתנים כל הזמן (מי אנחנו, מהו העסק, אילו שירותים או מוצרים יש לנו, איך להגיע אלינו וכד׳), וחלקם משתנים (מה שנקרא בשפת הבלוגים פוסטים). אם יש לכם אתר, אני ממליצה לשלב את הבלוג בתוכו, מכל הסיבות שכתובות למעלה.

על מה כותבים?

אני מציעה להבין קודם כל למי אנחנו כותבים ואז לכתוב על כל מה שמעניין את הלקוחות שלכם, הקיימים והפוטנציאלים. לשם כך תצטרכו להבין מי הם הלקוחות שלכם, מה מעניין אותם, מה חסר להם, מהם הבעיות והצרכים שלהם, ומה מתוך כל אלו תוכלו אתם לתת, ללמד, לפתור. הבלוג הוא למעשה צומת בו נפגשים רצונות וצרכי הקוראים, והידע שלכם. כשאלו נפגשים – בינגו! יצרתם חיבור ביניכם (או בין העסק שלכם) ללקוחות פוטנציאליים.

ולסיום, קצת סטטיסטיקה עבור הספקנים שבינינו:

SEO – אתרים עם בלוגים מקבלים 434% יותר דפים מאונדקסים, ו 97% יותר לינקים מאונדקסים (Spot Ignite).

משווקים שיש להם בלוג נהנים מ-ROI חיובי, פי 13 מאשר אלו שלא (Hubspot).

חברות עם 51-100 עמודים באתר נהנים מ 48% יותר טראפיק מאלו שיש להם 50 עמודים ופחות (Hubspot).

82% מהלקוחות מעידים כי הם נהנים לקרוא תוכן מעניין של מותגים (socialmediatoday).

60% מהקוראים אומרים שהרגישו רגשות חיוביים יותר לגבי מותג, לאחר קריאת פוסטים בבלוג שלו (Activeblogs).

94% מהאנשים שמשתפים פוסטים/תוכן, עושים זאת כי הם מאמינים שזה יועיל לאחרים (Times York New The).


מקימת רשת בלוגריות מקומיות ומלווה עסקים להקמת בלוגים עסקיים gil@blocal.co.il

כפי שגיל כתבה בפוסט, בלוג זאת דרך קלה, פשוטה וזולה לשווק את העסק שלכם. אך על מנת לייצר אליו מספיק תנועה אתם זקוקים לסל שיווקי רחב, כזה שלא בהכרח יהיה לכם קל לשמור עליו. שיווק מקיף לעסק שלכם יכלול גם פרסום ברשתות החברתיות כדוגמת פייסבוק, דפי נחיתה שיזרימו אליכם לקוחות חדשים, ניוזלטר שיזכיר ללקוחות על קיומו של הבלוג ועוד.

ברודקאסט הינה מערכת שיווק דיגיטלית אוטומטית לעסקים, המייצרת עבור כל עסק פעילות שיווק מתקדמת ומותאמת. בעזרת מערכת ברודקאסט ניתן בקלות לייצר קמפיינים שיווקיים, לפרסם ברשתות החברתיות, לייצר דפי נחיתה, ניוזלטר וכל מה שיעזור לכם לשמר ולנהל את מועדון הלקוחות שלכם.

יש לך שאלה? נשמח לעזור
יש לך שאלה? נשמח לעזור

רוצים לקבל טיפים, חדשות ועידכונים ? תנו לנו לייק בפייסבוק.

bottom of page