כך תכתבו פוסט מושך ומעניין לדף העסקי של המסעדה או בית הקפה שלכם
top of page
  • צוות ברודקאסט

כך תכתבו את הפוסט המושלם לדף הפייסבוק העסקי של המסעדה או בית הקפה שלכם

עודכן: 26 בינו׳ 2020


כתיבה שיווקית היא מלאכה שצריך ללמוד אותה ולהתנסות בה, לדוגמה אם אתם בעלים של מסעדה או בית קפה, כנראה שההתמחות שלכם בכלל קשורה לתחום האוכל, אבל היות וחשוב שתצליחו לשווק את העסק שלכם באינטרנט באופן כללי וספציפית ברשת הפייסבוק כדאי לכם לקבל כמה טיפים חשובים, ללמוד ולהתאמן כדי שהפוסטים שאתם מעלים לפייסבוק יצליחו לגעת בכמה שיותר עוקבים ולקוחות פוטנציאלים.

אז כמובן שאין נוסחת קסם אחת לפוסט מנצח בפייסבוק, כי אז כולם היו כותבים פוסטים שכאלה. אבל ישנם כמה כללי אצבע טובים ופשוטים שיכולים לעזור לכם לפרסם פוסטים שימקסמו את האינטראקציה של הקהל עם הדף העסקי בפייסבוק של המסעדה או בית הקפה שלכם.

תוכן שהלקוחות שלכם יאהבו / ברודקאסט

איך תשמרו על מבנה נכון של הפוסט שאתם מפרסמים בפייסבוק?

אז כמו שאמרנו, אומנם אין נוסחה אחת שתעבוד עבור כולם, אבל לרוב מסר שיווקי אפקטיבי ומניע לפעולה מורכב מ-3 חלקים מרכזיים:

1. כותרת מחץ עם הבטחה משמעותית ללקוחות שלכם – הפתיחה של הפוסט שלכם צריכה לסקרן ולתת לקורא שלכם, שבמקרה זה הוא גם קהל הלקוחות הפוטנציאלי של המסעדה או בית הקפה, סיבה טובה ומשמעותית להמשיך לקרוא את מה שכתבתם. תפקיד הכותרת לסקרן את הקורא ולתת סיבה להתחיל את הקריאה. לעומת זאת, הפתיח שהוא הפסקה הראשנה הוא הפרומו שלכם ומטרתו לעורר אצל הקורא תגובה רגשית חזקה, אשר תעביר כבר בתחילת הקריאה את תחושת ההנאה שהם יחושו כאשר הם יגיעו לאכול או לשתות במסעדה או בבית הקפה שלכם.

בכתיבת הפתיח לפוסט מומלץ להשתמש באחת משתי הטכניקות האלה:

א. "רצוי לעומת מצוי" – פנייה לרגש עם יצירת השוואה בין המצב הרצוי למצב המצוי. כדאי לגעת בנקודות הרגישות של הלקוח מבלי לספר על הפתרונות על מנת להשאיר מתח וסקרנות (חשוב לשמור על מתינות בלחיצה על המקומות הכואבים בכדי לא ליצור תגובה הפוכה של התנגדות): לדוגמה אם הייתם רוצים למשוך אל המסעדה שלכם משפחות עם ילדים, לדבר על הקושי והבלאגן שמתלווה לאכילה בחוץ עם ילדים במקומות רבים.

ב. פירוט יתרונות ותועלות מרכזיים – הצגת הדברים החיוביים: אם נחזור לאותה הדוגמה של להגיע למסעדה או בית הקפה עם ילדים, הייתם יכולים לכתוב על הפתרון הנוח שאתם מציעים - חצר מרווחת, חומרי יצירה, מנות ילדים וכו'.

2. הסבר הגיוני ומנומק – גוף הטקסט אשר יפנה להיגיון. מנגנון ההיגיון נכנס לפעולה אצל הקורא בכדי להצדיק ולתמוך בהחלטה הרגשית שכבר התקבלה בשלב הראשון: לדוגמה "פה תוכלו לאכול בנחת כי אחרי שהילדים יסיימו לאוכל הם יוכל לצאת לשחק באזור המשחקים המגודר ואתם תוכלו לשמור איתם על קשר עין"

3. קריאה לפעולה – משפטי סיכום אשר יעבירו לקורא הנחיה ברורה מה הוא צריך לעשות הלאה כדי להתקדם: לדוגמה, "התקשרו עכשיו והזמנו לכם מקום לסופ"ש"

להכיר את לקוחות בית הקפה או המסעדה שלכם / Broadcust

הכירו מכל כיוון את המסעדה או בית הקפה שלכם

כמו שאמרנו כתיבה שיווקית מורכבת משילוב של יכולות כתיבה טובים ושמירה על מספר כללים, אחד מהם זה היכרות מעמיקה עם העסק שלכם. הדבר הראשון שחשוב שתעשו לפני שאתם מתחילים להעלות פוסטים בדף העסקי של בית הקפה או המסעדה שלכם, זה לבצע תחקיר שיווקי אשר ייתן פרספקטיבה - ממש תמונת מצב מלאה, לגבי בית הקפה או המסעדה. כך תוכלו לאפיין ולהכיר את קהל היעד שלכם, לדעת מה מעניין אותו, מה הוא אוהב, ממה הוא פוחד ומה מניע אותו, אחרי שתדעו את כל זה כבר יהיה לכם הרבה יותר קל לכתוב עבורו פוסט בפייסבוק שידבר אליו בדיוק בגובה העינים.

5 שלבים בדרך להכיר את הקהל של בית הקפה או המסעדה שלכם

1. אפיון כללי – אם יש לכם בית קפה או מסעדה, אתם כנראה מספקים שירות של הסעדה, חוויה, בילוי וכו'. עכשיו זה הזמן לזקק את הרעיון – מה הרעיון הגדול מאחורי בית הקפה או המסעדה שלי? איסוף נתונים – תיאור הנתונים מאחורי בית הקפה או המסעדה; עובדות, מספרים וחומרי גלם.

2. תחרות – מיהם המתחרים בענף ומה הם מציעים? מהם יתרונות המסעדה או בית הקפה שלי – על איזה ערך מוסף הוא עונה אצל הלקוחות? מהי התועלת הייחודית של המסעדה על פני המתחרים?

3. ההיסטוריה של בית הקפה או המסעדה – מחשבה על הבאת סיפור ההקמה או ההפעלה של המקום באופן מעניין ומושך. מומלץ וחשוב לשלב המלצות מלקוחות – הדברים שהלקוחות שלנו מספרים עלינו, יכולים לעורר השראה אשר תעזור לנו להכיר את קהל היעד או למשוך אותו לקרוא את מה שנפרסם - למשל בעזרת שילוב ציטוטים בכותרת.

4. אפיון מדויק של קהל היעד – השלב המרכזי בתחקיר. בשלב הזה רצוי שנבין מי קהל היעד שהיינו רוצים למשוך לבית הקפה או המסעדה שלנו, האם זה קהל מקומי או זר? מה טווח הגילאים? מה תחומי העניין? הצרכים שלהם? וכו'. הבנת קהל היעד תעזור לנו להבין למי מיועד התוכן שאנחנו מייצרים ותביא לבנייה של הצעת מכירה ייחודית ומוצלחת (USP=Unique Selling Proposition). משמע, הצעה שיווקית נבונה שתביא לסיפוק מענה מדויק לצורך ממשי של הלקוח.

5. הבנה מה אתם רוצים להשיג? – על מנת ליצור פעולה עלי לבנות מוניטין נכון בפני הקהל, עלי להבין היטב מה המטרה אותה אני רוצה להשיג. רק כך אוכל לכוון להשגת המטרה.

מה התגובה הרצויה מהלקוח שנחשף לתוכן שיצרתם ?

בעזרת הבנת המניעים הפסיכולוגיים של הלקוחות תוכלו ליצור ולכתוב טקסט אפקטיבי. התוכן צריך לבצע עבור הלקוח את החיבור בין השירות שבית הקפה או המסעדה שלנו מציעים, לבין התועלות והערך המוסף שהוא יקבל מזה.

בכדי להניע את הלקוח לפעולה עלי להבין את הצורך ההתחלתי של הלקוחות שמגיעים לבית הקפה או המסעדה שלי, המעבר לפעולה יעשה על ידי הרגש שהלקוח יחווה כתוצאה מחשיפה לתוכן ולא מעצם המוצר עצמו. יש לזכור שהרגש הוא זה שיגרום ללקוח להגיב ולכן עלינו להבין איך נוכל לייצר אצלו את הרגש הזה.

התאימו את הכותרת לקורא

אחרי שהבנו מי קהל היעד שקורא את הפוסטים שלנו בפייסבוק, חשוב שנתאים לו את סוג הכותרת המתאימה - נוכל לבחור מתוך 5 סוגי כותרות מרכזיים:

1. ישר ולעניין – כותרת אשר לא מתחמקת ועוסקת ישירות בלב העניין. לדוגמה, "20% הנחה על כל תפריט האוכל בין השעות 17:00-19:00".

2. רמיזה עקיפה – כותרת מרמזת ומתחכמת ליצירת גירוי. לדוגמה, "מפסיקים לשבור את הראש מה לבשל לשבת ומגיעים לאכול אצלנו".

3. שאלה טובה – כותרת עם שאלה פתוחה המחייבת את הקורא להמשך קריאה לקבלת תשובה. לדוגמה, "איך אנחנו בוחרים את חומרי הגלם שלנו?"

4. חד משמעי – כותרת עם הנחייה שלא משאירה מקום להתלבטות. לדוגמה, קפה ומאפה רק ב15 ש"ח".

5. הבטחה גדולה – כותרת המתארת תועלת מרכזית של המוצר שלנו ומביאה לנקיטת פעולה. לדוגמה, "הבילוי המושלם שלכם יתחיל מיד כשתכנסו אלינו למסעדה".

* במרבית המקרים, התבנית המתאימה ביותר לקהל לקוחות שכבר מכיר אותנו היא כותרת ישירה או כותרת עם סימן קריאה מפאת כך שאין לנו צורך להתחכם. לעומת קהל יעד חדש אליו נפנה בסוג כותרת עקיפה או כותרת מבטיחה בכדי לייצר גירוי ראשוני יותר חזק.

חשיבות הפתיח והפסקה הראשונה

זכרו שהפתיח והפסקה הראשונה הכי קריטיים להעברת המסר הפרסומי שלכם ולכן חשוב לשמור על כמה כללים חשובים בניסוח ובכתיבה שלהם:

1. חזרתיות – מעבר לכך שהחזרה מבהירה, היא עוזרת להחדיר את המסר עמוק יותר לתודעה של הקורא ומפשטת מסר מורכב.

2. סיבה מתאימה – סיבה טובה לא חייבת להיות הגיונית. אנשים מטבעם צריכים סיבה ולפעמים לא מעמיקים מחשבה ובכך נותנים לסיבה לנתב אותם למקום של הקשבה ונקיטת עמדה.

3. גם אני רוצה – חוות דעת של אנשים אשר אינם מוכרים נתפסת לרב כאובייקטיבית ומעוררת הזדהות ולכן הוכחה חברתית חשובה לחזור הטקסט שאתם כותבים כדי לקדם את הפעילות השיווקית שלכם .

4. דימוי חזק – ביצוע השוואה בין בעיה איתה הלקוח מתמודד לבין סיטואציה נפרדת מהחיים האישיים שלו, תביא לקבלת תשומת ליבו המלאה.

5. מענה להתנגדויות - כל הצעה שיווקית עלולה להעלות התנגדויות שונות ולכן המטרה של הטקסט הוא לנסות להתמודד עם כל חסם אפשרי שיכול לצוץ אצל הקורא ולספק לו מענה טוב על ידי כמה שיותר עובדות ונתונים.

התוכן הנכון למסעדה או לבית הקפה שלכם/ ברודקאסט

זכרו - לכל מילה שאתם כותבים יש כוח ומשמעות

ישנה חשיבות גבוהה בבחירת המילים בהן אנחנו משתמשים ולכן יש לכתוב בגובה העיניים ולהשתמש ב"מילים מעוררות". לדוגמה; להשיג, ליהנות, לחסוך וכו'. לדוגמה, "יוצאים מוקדם וחוסכים - 1+1 על כל המשקאות בין 16:00-20:00".

מילים הן סמלים ויש להם כוח לקחת אותנו למקום בו אנו רוצים להיות. יש להקפיד על תקשורת בצורה נכונה ויעילה ולתת כבוד לקורא תוך הימנעות מפגיעה ברגשותיו. יש לזכור שהרשת הדיגיטלית מוצפת במידע, ולכן הגולשים לרב לא קוראים טקסטים לעומק אלא סורקים אותם כאשר הם מונעים ממטרה ראשונית מוגדרת והם מחפשים את המענה המהיר והרלוונטי ביותר למטרתם. לכן חשוב שנהיה ממוקדים ומדויקים ונכתוב תכנים איכותיים ומושכים, שלקורא יהיה קל לנווט בתוכם ולמצוא מהר את המידע הרלוונטי עבורו ושיעזרו לנו לשווק בצורה טובה יותר את המסעדה או בית הקפה.

איך לכתוב תוכן איכותי ומדויק ללקוחות המסעדה או בית הקפה שלכם?

1. כתיבה פשוטה בגובה העיניים – לכתוב בפייסבוק כמו שאנחנו מדברים, בצורת חברית , קלילה ובלתי מתאמצת.

2. להימנע משימוש בשפה מקצועית המוכרת רק לעובדים בתחום, הלקוחות שלנו לא תמיד יכירו את המינוחים האלו

3. שילוב של ציטוטים ועדויות של לקוחות מספרים וממליצים על בית הקפה או המסעדה.

4. שאילת שאלות מענינות שתגרוםללקוחות להגיב ולייצר אינטראקציה.

5. הצגת מקור אמין מוסמך, על מנת לייצר אמינות. לדוגמה, "מחקרים גילו כי שתיית קפה מקטינה את הסיכוי לסוכרת מסוג 2 ב-25-50%".

6. בפרסום מבצעים לזמן מסוים יש לגרום ללקוח להאמין שהמבצע זמני ולא יחזור. לדוגמה, "לכבוד החג, מנה ראשונה בהזמנת מנה עיקרית לאורך כל שעות היום".

שמחנו לשתף אתם בהמון מידע וטיפים כך שתצליחו לכתוב פוסטים מעולים בפייסבוק שלכם ויכול להיות שתבינו שלכתוב לבד תוכן איכותי ומניע לפעולה, זה לו בדיוק בשבילכם. בשביל זה פיתחנו את המערכת של ברודקאסט שמאפשרת לכם להמשיך להתעסק עם ניהול בית הקפה או המסעדה שלכם ובמקביל לייצר תוכן איכותי ומקצועי עבור הלקוחות שלכם.

ברודקאסט מתמחה בשיווק עסקים בפייסבוק, באינסטגרם וגם בניהול מועדני לקוחות ומתאימה עבורכם תכנים שיווקיים מקצועיים, תמונות מעוצבות, דפי נחיתה, סרטונים וקמפיינים המותאמים בדיוק לבית הקפה או המסעדה שלכם. תוכלו לנהל ולמדוד את קהל היעד שלכם, לקבל נתונים ספציפיים ובכך לדעת אם אופן הפרסום שלך מתאים ועובד.

ברודקאסט מספקת לכם תוכן מקצועי, מעוצב ומדויק ללקוחות בית הקפה או המסעדה שלכם ובנוסף תוכלו גם ליהנות מליווי אישי על ידי מומחי שיווק, שיעזרו לכם להקפיץ את שיווק בית הקפה או המסעדה שלכם, בכמה רמות למעלה.

יש לך שאלה? נשמח לעזור
יש לך שאלה? נשמח לעזור

רוצים לקבל טיפים, חדשות ועידכונים ? תנו לנו לייק בפייסבוק.

bottom of page